1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499787 inlägg · 4093 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta

« · 2750605 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tjäna 200-300k/mån, få boende, bil, mat och samtidigt ha frivilliga träningar? Snacka om bortskämda/bekväma lirare.

Södergran har gjort fler poäng än vad Aagaard, Olofsson, Jasek, Rundblad och True gjort tillsammans. Hoppas de skäms, för nu får de fasen börja leverera.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov: ah sorry. Ja då är väl Niederbach och Vigneault bäst där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: folk är såklart frustrerade och så fort det händer någonting, någon säger något (se karlin och olofssons intervjuer igår kväll och hur de tolkades på olika sätt), vad det än kan vara, så väljer man den negativa tolkningen av det. det är på ett sätt väldigt förståeligt. men det betyder inte att det är sant :)

i det här fallet tror jag att många, inte alla, har hakat upp sig på ordet frivillig. det är fullt normalt, särskilt vid tätt matchande, att spelare som spelar mycket kör i gymmet och spelare som spelar lite känner på isen istället. avgörs ofta i samråd med medicinska teamet. liksom ingen idé att ha en stenhård isträning om fem spelare har skadekänning, nån dras med en förkylning och så vidare... nu när jag skriver detta kan jag tänka mig hur det hade låtit om modo haft isträning men ett gäng spelare inte gav 100 av olika anledningar. slappa träningar, obrydda spelare..

men det är klart som attan det sticker i ögat när det kallas för en frivillig träning, som att man kan sitta och lattja i soffan med chips istället. är lite fundersam på vem som först yttrade att det var "frivillig" träning?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Ja jag tror att både Woods och Aagaard sover lite dåligt på nätterna.
Det är ju en sak att vara Sebbe Ohlsson och kunna rättfärdiga en match där man spelat 0-0 en match och gjort en gedigen instats.
Woods t.ex. har ju förväntningarna på sig att göra poäng i princip varje match. Så där är det nog inte bara ett spöke i huvudet som åker omkring.

Förstår inte varför man vägrar testa Sam med Woods. Ja, Sam är lite trubbig offensivt, True skulle vara bättre. Men tyvärr ser jag inget som tyder på att han skulle vara det. Nu blir man ju lite lätt färgad när man snöat in på att man tycker någon är för dålig. Men tycker knappt True satt upp någon kedjekamrat i ett enda läge.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Starostenko:

Är väl bara för att visa att spelet inte är helt under isen.

Dock var förstaperioden igår riktigt usel och det var nästan jobbig att se hur spelarna saknar självförtroende.

Hade vi mött ett toppplag så hade nog matchen varit över efter 1a.

Men vi äter oss in och ser faktiskt bättre ut än motståndarna efter 1-2 och 2-2, Brynäs skapar i stort sett ingenting efter vår reducering.

Men sen från ingenstans gör vi ett misstag (3 spelare går bort sig bakom mål) och matchen är förlorad.

Tyvärr riktigt bottenlagsbeteende.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Monno: det är väldigt väldigt litet urval, för litet för att avgöra något överhuvudtaget men woods-true-mikkel hade bra siffror när dom spelade tillsammans.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Och träningar i all ära. Men MoDos största problem just nu är mentalt.
Som nämnt, 1a perioden igår gjorde ju fasiken ont i hjärtat att se hur nedbrutna man är. Man har verkligen inget självförtroende överhuvudtaget.
Kommentera



Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Älskar att folk tycker att dom ska träna för fullt 8-9 timmar efter dem kommit hem från en match. 😂😭
Dom har ju faktiskt 2 till matcher denna vecka som de ska orka med också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Monno:

Håller med, tänkte skriva det redan efter luleåmatchen när han misslyckades med att att flippa pucken över en motståndarklubba 2 ggr i samma byte så man blev fast i zon.

Men på tredje försöket så...

Ställer mig mycket tveksam till att han är en bättre spelare än vigenault, ser inte riktigt vad han har som vigneault saknar.

Verkar ju t.o.m. ha sämre händer.

Vill man ha en quick-fix för att hitta någon sorts kemi i kedjorna borde man börja med att para ihop riley och sam.

Förstår att man har investerat i true och vill ge honom chansen men han känns tyvärr helt överflödig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
JoJo2613: som jag förstår det gjorde man det även efter en 6-0 förlust mot lillebror och det var väl på måndagen? Kan ha fel här men för mig det var så. Jävligt jobbigt det där med 15-20 minuters istid varannan dag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Trilske: mycket fokus på jasek och true och jag köper det, jag tycker att modo behöver få in en back till om de ska värvas. fem osäkra kort (näsen av andra anledningar än övriga fyra) plus winberg som är 50/50 om han är svag eller har dragits ner av bernie och rundblad. skulle behöva en pålitlig back till. behöver inte vara någon stjärna, bara någon som är stabilt bra, helst mer defensivt än offensivt.

9 minuter med karlin nedan
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Starostenko: efter kollapsen mot er så hade dem någon sorts gruppmöte större delen av dagen från vad man läst.
Så det är ju 2 olika typer av dagar. Inatt kom dem hem till arenan våran kanske runt 02 tiden. Sen ~30 minuter till för spelarna att ta sig hem. Och folk vill att den ska vara på is 8 timmar senare? Vi har ju faktiskt 2 matcher till den a vecka och dem kommer nog alla träna imorgon. Så jag ser inte problemet där.
Våran nuvarande kollaps har inget med hur mycket träning att göra. Och att sen köra totalt slut på gubbarna kommer inte hjälpa när det sen kommer till nästa match. Mindre ork = ännu fler misstag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Starostenko: Isträningen på måndagen efter den matchen byttes ut mot ett ”krismöte”.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Karlin har hela tabellen i huvudet :O

Imponerande, vilket geni! Sparka Hinken först, han är inte lika smart.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Såg matchen live och tyckte Winberg såg stark ut i närkampsspelet och i dueller. Lite problem i positionsspelet men laget sitter ju tyvärr inte ihop. I ett mer synkat lag blir han en stor tillgång.

Tycker också kan kunde se vissa spännande saker hos True. Han saknar uppenbarligen en del egenskaper, men det finns någonting där också. Borde kunna vara en okej tredjecenter. Dessvärre tog han väldigt många felbeslut mer pucken, kanske på grund av dåligt självförtroende, om jag ska spekulera.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
JoJo2613: Vårt lag luktar så jävla mycket kiss så här långt.

Men ska man se nyktert på det så har jag hellre att de "tar hand om kropparna" just idag efter match för att sedan köra fullt manskap på 100% imorgon.

Tycker vi supportrar (inkl. mig själv) kan bli lite för suktande efter symbolhandlingar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Matchbiljett till Linköping - MoDo på torsdag,
Vart hittar jag bortastå biljetter, det finns inga att köpa på Linköpings hemsida?

Tacksam för svar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KRB: Du får kontakta lumberjacks
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Ja det där berättade Karlin om. Spelarna fick sitta i smågrupper och diskutera när Karlin och andra ledare gick runt och lyssnade. Allt avslutades med redovisning inför övriga grupper.
Lite som på läroverket 1978
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
mikenomad: Jo, men det är av samma anledning givetvis. De som inte tar stor plats verbalt kan ha bra input, men behöver få utrymmet för det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
mikenomad: fullt normal grej att göra i ett lag! Görs även i fotbollskorpen här i Stockholm så
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
SPOODI: Görs ju även i företag när det ska arbetas fram riktlinjer etc. Helt enkelt för att alla enklare ska få komma till tals.
Ska det stötas och blötas med 25st är det i regel samma personer som pratar varje gång.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
mikenomad: Så där gör många företag. Och som någon skrev, så leder det aldrig till något resultat. I bästa fall kan det fungera som terapi för vissa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Monno: Jag sitter mest och undrar vad man pratar om som alla inte redan vet?!, sen tycker jag det andas svagt ledarskap rakt genom!
Om jag går till mig själv så hade jag som individ blivit inspirerad om min chef/coach hade slagit näven i bordet, lagt upp en kravbild, krävt en förbättring och sedan stått som en stark och tydlig ledare inför det som komma skall.
Att sitta i prata i grupp hade nog inte motiverat mig ett skvatt helt ärligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: "Det är ingen som är nöjd när man förlorar en massa hockeymatcher, det hade inget annat lag heller varit".

"Det kostar ingenting att säga god morgon på morgonen".

"Det finns några spelare som behöver komma över ...liksom... första målet. Så att säga. För det vet man, det har man ju varit med om ...många, många gånger att.. kan man bara peta in en, så... vet man att det är stor chans att det kommer några andra... ganska fort efter det."

Taktiken är klar! Spelarna måste hälsa varandra god morgon, och lösningen för att få målskyttarna att göra mål är att de börjar göra mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Karlin ser faktiskt helt uppgiven ut. Tycker nästan synd om honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Låter som nån jävla dagverksamhet! 😂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Jag hade personligen tyckt att det varit helt oacceptabelt med en sån ledarstil hos min närmsta chef. Mer rimligt om den sortens kravställan kommer från kollegorna runtomkring mig isåfall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett:
Såklart inte det enda som framförs så naiv kan inte ens du vara
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Jag ogillar chefer som är mjuka, runda och lindar in saker i rosa moln, nä rakt och tydligt ska det vara.
Jag vill ha en extremt högt ställd kravbild på mig, då levererar jag som absolut bäst!

Men det är ju därför man som chef får utbilda sig inom situations anpassat ledarskap för att vissa personer är blå, andra är röda, gröna eller gula.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Nu låter du som Andreas Johansson, han var ju jävligt bra.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Sigge: jag har sett karlin se annorlunda ut en gång offentligt. det var när modo gick upp i shl som han släppte på sig själv en stund.

annars tycker jag han ser ut och låter som han alltid har gjort.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Haha, du liknar min farsa. alltid tvärsäker, kunde allt,visste allt och hade upplevt allt. Fasaden flagnade dock när jag i tonåren insåg att det mesta bara var hittepå. Men han var en bra och rolig pappa ändå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: Bara för att man är rak och tydlig med hög kravbild innebär det inte per automatik att man är bra eller förmedlar bra saker, men jag föredrar sätter det förmedlas på.
Jag tyckte iofs att Lumpen var kanon också så jag gillar raka rör.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: nej nu har det varit lugnt i boken i 8 minuter så jag klistrar in en kommentar från allehandas klagomurschatt:)

Per Hägglund
I dag 14:09

Jojje - LäsarkommentarI dag 14.08

Jasek tekar bäst i laget, ligger i toppen i corsi, spelar 2 min boxplay per match och är den centern som by far har högst offensiv potential. Krävs ingen raketforskare att se varför han får spela mycket, vilken annan center skulle göra det istället?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: inte många under 35 som gjort lumpen och faktiskt förstår vad raka rör innebär. Lumpen, jobbet ,laget .raka rör ansvar och acceptans. ?Laget större än jaget?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: För att få en grupp att prestera, oavsett i företag eller idrott, bör man nog hantera alla som de individer de är. Vissa blir bättre av raka puckar, andra inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: Exakt så är det, inte helt lätt faktiskt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: det som hade gjort susen hade varit en riktig jävla stökresa till valfritt ställe nästa uppehåll, eller innan om man har längre spelledigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
erjo: Mbappe provade ju det...gick sådär
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Du är en vis man
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: provade Mbappe det med Real eller franska landslaget? Nä jag tänkte väll det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavve:
Skulle tro att det blir svårt att fråga fansen. Med det sagt är det frivilligt att ge pengar så har heller inget emot det vare sig det rör MoDo eller annan klubb
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Ett stort problem är att många av de supportrar som gormar om att vi måste öppna plånboken och värva en massa spets, även säger att de inte kommer gå på matcherna när spelet ser ut som det gör. Det krävs ingen raketforskare för att förstå att om publiksnittet blir 4000 istället för 5000, så kommer vi inte kunna överstiga vår
ursprungliga budget med flera miljoner. Spelarna har självklart ett ansvar, men vi supportrar måste fortsatt visa vårt stöd. Så med det sagt hoppas jag att jag ser många Modoiter på bortastå på torsdag och att vi i alla fall överstiger 5000 på Lördag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
erjo: Ändå värre om det varit ett helt lag. Tycker vi nöter PP i stället för drängfylla nu. Festen blir när vi klarat ett mål
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Det går att diskutera lugnt och sakligt utan att det för den delen blir mjukt. Har man träffat Mattias Karlin så vet man att han inte är den typen som lindar saker i rosa moln. Går det inte att ställa extremt höga krav utan att smälla näven i bordet?

Har egentligen inga problem med ”raka rör” heller, givet att det sker vid rätt tid och plats. I kontexten lagidrott så tar jag för givet att något sånt sker vid skarpt läge - mellan perioder eller efter matchen isåfall. Tror inte på att ha ledare som gormar och ryter ifrån på en måndag två dagar senare.

Håller dock med dig om ditt sista stycke.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
JonathanF: Över 5000 blir det alla gånger. Var över 5500 sålda biljetter mot Skellefteå 1 vecka före vi mötte Luleå, så tror vi redan passerat 6000 sålda där.

Trycker Skellefteå lite på rätt knappar har vi nog tyvärr inte mycket att sätta emot, hoppas på en plattmatch från deras sida, men blir nog en brakförlust med 1-5 som det känns just nu..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB:
Jag misstänker att Jasek är en person man måste bygga upp. Bernhardt känns som att nog tål mer direkt kritik.
Kommentera

« · 2750605 · »