1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO vs. FBK 050127

« · 497334 · » Till forumet

Sv: MODO vs. FBK 050127
RavenLord: Foppas skada kan vara det bästa som kunde hända för Modo....nu spelar ni ju som ett lag. Minns "Z-effekten" då han lämnade ett kvalspelande Timrå som året efter gick till semi...
Kommentera

NuMo:

Det hoppas jag ni gör annars faller ni min värld under samma kategori som dom eventuella kastare...dvs pajasar eller fjantar. Valet om vilken är fritt =)

Det är mest alla "Ja, men det har hänt oss också så därför är det ok"-antydningar jag hänger upp mig på. Jag har som sagt inte sett det så jag vet inte alls jag.

Sen har jag stor förståelse för "enögdhet" till viss gräns. Det är svårt att vara supporter av någonting överhuvudtaget utan att bli färgad. Som jag upplever det så börjar det dock bli fånigt när folk återkommande hela tiden påpekar vad andra gjort och själv står med glorian lite på sned och hävdar sig oskyldig till allt. Dessa personer finns naturligtvis i alla läger men jag upplever att det finns många av dom i MoDo-läger och att Kent Forsberg har en stark sån attityd. vilket jag tycker är synd då jag tycker han borde lägga sin energi på det han är anställd för att göra. Coacha sitt eget lag inte alla andras. Detta är som sagt min upplevelse och jag anser det inte vara ett faktum som bör huggas i sten för som sagt jag är inte helt ofärgad själv även om jag försöker vara det så mycket jag kan =)
Kommentera

Sveriges sämsta publik *asg* så härligt att se att ni skämer ut er i match efter matcg sedan Forsberg klagade över Brynäspublikens agerande,,,snacka om att skjuta slagskott i glashus.
Kommentera

Sinuhe: Ett tips till din "dyskeksi". Eftersom du konsekvent stavar "objektivt" med f i stället för v. Stava konsekvent med v i stället, då behöver du inte försöka se om det är rätt eller fel. Det är rätt helt enkelt. Inte svårare än att stava konsekvent samma fel varje gång.
Kommentera

Sinuhe:

Stackare, vem är det som tvingat dig?
Kommentera

Lövva:
Själv så ha rjag blivit tvingad till att lära mig se hockey på ett objektift sätt under matchen och efter matchen!
Kommentera

Messiah:

Det är klart att du har missuppfattat. För det första så fördömer all här inne att det kastas in något på isen. Så om du läser här och får det till att vi försvarar kastandet så får du nog läsa om.

Angående Kent Forsberg: Läs hans kommentar i ÖA om du vill.

"BEKLAGLIGT, SA FORSBERG
– Sådant får naturligtvis inte ske. Det är för beklagligt, sa också Modotränaren Kent Forsberg."
Kommentera

Portello: På vissa ställen är det mer, på andra är det mindre...
Kommentera

Sinuhe: det håller jag med om. Har själv svårt att vara objektiv mitt under matchen när man är som hetast. Men efteråt, när man har fått sasa sig aningen så brukar jag väl inte ha allt för stora probelm (är vad jag tror själv, andra har säkert någon annan uppfattning)
Kommentera

Lövva: Nej tyvärr gör de inte de hoss alla supotrar men de är bra för hockeyn om man kan de jag kan de!
Kommentera

Poffa: Vad menar du då med att skriva de du skrev???
Att strömberg hade fel elelr ja men de har väll skvaller blaskan AB redan sagt
Kommentera

Lövva: Det finns väl inte i någon arena? :)
Kommentera

Herregud att man inte varit här och läst tidigare, det här var ju riktigt underhållande det.

Det enda jag ser i princip är "Men han gjorde..." och "näe det gjorde han inte, men han gjorde..."

Att kasta in saker i motståndarbåset är ett oerhört stort tecken på att man är en pajas och en fjant. (har inte sett händelsen så jag vet inte sanningshalten, vill nån ta åt sig så varsågod. Jag har däremot inte svårt att tro det efter ha läst detta forum)

Kent Forsberg uttalande är nog ännu fånigare men belyser även vad som verkar vara en rådande mentalitet för MoDoiter. dvs "ja det kanske hände, men det har ju hänt oss också. Så då måste det ju vara ok för oss att göra samma dumheter "-inställningen till det hela. Om man nu tycker att det är ok att ge igen med samma mynt så ska man kanske inte vara så fasansfullt snabb och skrika och gapa när någon annan gör vad man anser vara dumt.

Kanske jag missuppfattad något men så ser jag det...
Kommentera

Sinuhe: som sagt, obejktivitet är ett begräpp som INTE existerar i Löfbergslila Arena
Kommentera

Sinuhe:

Har jag sagt att du har sagt det?
Kommentera

Poffa: det har jag väll inte sagt heller???
Vakna nu!!!!!!!!!!
Kommentera

Sinuhe:

"Tv-repriserna från 2-1-målet visar att Strömberg var fel ute, men när det gäller publikens agerande har han rätt."

Detta skriver Aftonbladet angående Strömbergs kritik mot målet och publiken. Med andra ord så var det INTE något fel med målet, ingen spelare i målgården och Sedin välte inte Chara över ända som Strömberg vill påstå.

Släpp sargen nu.
Kommentera

Sinuhe: Tack för de synpunkterna. Vi Modoiter lovar att fundera på vad du har sagt.
Kommentera

Som sagt ber om ursäkt för alla stav fel och styckes indelningar men tyvärr så har jag Dyseleksi och då ser man inte sånt!.

Men ni har aldrig funderat på detta när fick Modo kritik??? Nej dom kan inte få kritik för dom har för många NHL spelare i laget dom skall man bara tycka synd om för att dom inte leder serien!

Nej fy fasen matchen i går var bra åt båda håll och jämn dommare som visst tappade en del saker åt ena hållet men de va lika för alla!

Och sedan håller jag fast vid de att ni kanske borde lära er att titta på hockey på ett objektift sätt det är bra!
Kommentera

Sinuhe:

Många skulle nog behöva lära sig kommatering, styckesindelning och rättstavning också.

Vad det gäller Chara så var det inte hans storlek som gjorde att det såg fult ut. Det hade varit lika fult om Per Hållberg eller Pelle Prestberg gjort det. Jag hade tyckte det varit pinsamt om någon MODO-spelare gjort likadant. För det Chara höll på med framför mål är inget annat än ren misshandel.

Publiken såg det, journalisterna såg det, kommentatorerna på C+ såg det, Strömberg i båset såg det (men försöker sätta fokus på annat). De enda som inte såg det var tydligen du, Dawidowski och Ryhed. Fast frågan är om inte Ryhed också såg det men valde att ge faan i det.
Kommentera

Sinuhe: Å andra sidan så brukar det skrikas ganska friskt åt spelare som Bulan och Ledin nere i Karlstad. Och många av de orden som skriks krävs ju censur på för att det ska visas innan läggdags på TV
Kommentera

Sinuhe: "vara höjd till skyarna" Ursäkta mig, men är det inte det han är redan.... nej just det. I höjd med skyarna är det visst.
Kommentera

Sinuhe: Hockeyintresset skulle dö ut om man inte höll på ett lag och gjorde en vi mot dom situation på läktaren.
Kommentera

Frasse:

Jag försvarade inte agerandet. Det skall ingen tro. Jag tycker att det är beklämmande att kasta in saker i bås eller på is. När jag tidigare uppmanade Paddan att göra det så var det en stor skopa ironi i det inlägget, det hoppades jag alla förstod.
Kommentera

Att ni inte ger er vad faan håller ni på med???
Har ni någon gång funderat på varför de finns krig i världen???
SVAR:
För att dumma mäniskor inte kan samsan om vad som är rätt och fel!
Här kastas de en massa paj på bla Chara men kan lova er att skulle han spela i Modo då skulle han vara höjd till skyarna. De Chara gör ser alltid värre ut en om någon annan spelare gör de varför? Jo Chara är så hjäkla mycket större.
För Modos gullpojkar gör väll aldrig nått som är fel??? Nej så är de inte Alla hockeyspaelare i går var lika bra allisammans på att Ge och ta! Men som hemma bublik så hjublar man och buar när en spelare gör fula tacklingar slår någon elelr nått ja då är dom hjälte men dommaren gör fel som visar ut dom till utvisningsbåset. Hur går detta i hop???

Jag tror alla hockey intresserade skull behöva lära sig titta på hockey mer objektift! Det skulle nog inte skada
Kommentera

RTS: - Vi kan inte acceptera att få en massa saker slängda över oss i båset. Matchprogram, dricka, spottloskor och snus. Skandal är ordet.

TACK!
Kommentera

Frisco: Är väl en ganska väsentlig skillnad om publiken kastar snus mm mot spelarna än om spelarna kastar in en vattenflaska el dyligt på isen.

Eller tycker du det är okej att om två spelare börjar slåss så kan åskådare bara hoppa in i motståndarbåset och fajtas??.
Kommentera

Poffa:
Ovsett vad som händer på isen så kan man aldrig som supporter försvara att man slänger in saker på isen eller i motståndarbåset .

Att sedan media väljer att inte skriva något om det som Färjestads suppotrar gjorde har väl att göra med att Färjestad är en mysklubb som aldrig skulle göra något fel ;)
Kommentera

Dawidovski:

Ta lite syrgas, vettja. Chara spelade fult, oerhört fult. Att du sedan inte kan förstå det bara därför att Ryhed inte blåste, gör bara att löjens skimmer sänker sig över din argumentation.

"Anledningen till publikens uppträdande var förspelet till Modos 2–1-mål. Modo hade power play och Daniel Sedin fick ohyggligt med stryk framför mål av jättebacken Zdeno Chara. Men eftersom Modo hade power play vägrade svage domaren Lars-Johan Ryhed att blåsa – och misshandeln fortsatte."

Sedan finns det tydligen fler i Färjestad som inte har alla hästarna hemma:

"– Det är klart att jag blev förbannad. Peter Nordström försökte skalla Hasse Jonsson och det var riktigt fult, säger Salo som var glad över sin egen insats men allra mest belåten var han över att försvarsspelet ser så stabilt ut."

RTS: Det var inte rekord i burop igår. Långt ifrån. Konstigt att det inte står någonting någonstans om att det kastades saker in på isen från FBKs bås igår under matchen.
Kommentera

Dawidovski: Jag måste hålla med dig om att det är tragiskt av Publiken i Kyrkö-vik att kasta in saker i motståndarbåset men det beror väl på att de är så kunniga. Skulle vara intressant att veta om det blev nytt rekord i burop igår.

Men däremot Chara som är grymt bra Kan inte alltid ha alla hästar hemma.
Prata om vårdslöst spel.
Kommentera

Frisco: Nu måste jag åka och jobba vettu, mer godbitar ikväll:)
Kommentera

Frisco: namn stavas som jag skrev det nu...
Kommentera

NuMo: Det gnälls och överdrivs nå fruktansvärt här ang. charas spel!
men jag antar att jag är helt puckad och blind också!
FBK blev ju bortdömda igår, domarn släppte in er i matchen igen.
Kommentera

Dawidovski: V här och w där. Om du inte vet hurr du stavvar dit egget navn så kan du ju dra kudden över huvudet igen.
Kommentera

Frisco: du menar Dawidowski?
Kommentera

Lumber Jack: jasså var det hockeyn? du menar alla tveksamma domslut?
Vad hände i första perioden då? ni blev ju utspelade så det heter duga, och delvis i andra också! jag tror inte du har hängt med i vad som skrivits här.
Kommentera

Wisla Kjakow: Hoppas natten gjort att din fantastiska dåligförlorarödmjukhet försvunnit. Ibland vinner man, ibland förlorar man. Trevlig dag.
www.dag.nu
Kommentera

scim: Husrum, vatten? Jag trodde att jag bjöd på godkorvarnas godkorv och Norrlandsguldburksinnehåll.
Kommentera

Dawidovski: Frågan är om DN ens var där, brukar de det?

Min tolkning handlar om att Chara inte klarar av att anpassa sig till rådande förhållanden. (Om man skall läsa ut något av det du skriver.) Det klarar de andra.
Kommentera

Dawidovski: Hockeyn segrade ikväll, är det det som grämer dig?
Kommentera

Dawidovski:

Jag såg inte den händelsen, men du får ju gärna förklara exakt vad som hände. Jag går och lägger mig nu och väntar en nogrann rapport imorgon när jag vaknar.

ZZZzZzzz
Kommentera

scim: nej jag menar ängeln som slog av fingret på Gaborik!
tack så mycket för det kära ängel, Gaborik var ju ändå sååå långsam, så det blir nog inga som helst problem att ersätta honom med en junior.
Kommentera

Dawidovski:

Menar du er galning Gerber?
Kommentera

NuMo: Okej, det är ditt sätt att tolka mig, om än det var lite underligt...

Tycker FBK stod upp mycket bättre än man kunde tro av den samlade expertisen innan match. Att pressa Modo i deras hemmahall som har så fanatiska supportrar så de till och med kastar ner burkar i motståndarnas bås är bra gjort.
Ett självmål, ett i boxplay och ett i tom kasse är inget att skämmas för när man själva har tre i ramvirket.

Vinst hemma mot Luleå på lördag samtidigt som Frölunda revancherar sig hemma mot Modo så skiljer det genast sju pinnar ner till det innan säsongen så oslagbara laget Modo.

Synd att de ska slå så mycket med klubborna bara, nu missar vi Gaborik i de två sista matcherna.
konstigt att det så snällt spelande modo slår av ett finger på våran bästa forward under kvällens match? Mycket tråkigt med Gaboriks finger:( han´blev såklart inte bättre av att ett finger blev avslaget!
men jag antar att det är okej att göra så om man spelar i modo?
Det finns visst fler som viftar vilt med klubban, inte bara chara, om man ska tro dagens nyheter!
Kommentera

NuMo:

Sådant är faktiskt ganska svårt att klura ut redan vid 199 centimeter, men i övrigt så borde ju Färjestad tvångsdegraderas redan pga det faktum att man ställer Leif Strömberg i båset. (Lex: får-man-otrevliga-tillmälen-efter-sig-i-Halmstad-är-man-ett-svin, det-går-liksom-inte-att-komma-runt)

Ja, det var väl min analys av kvällen i stort - övriga betraktelser hade nog gränsat till Terror-Tommys begreppsvärld (tur att det finns sarg på en hockeyplan) så de låter jag bli, timid som jag alltid är.

Och om det nu är någon som är oroad över min mentala status efter banner-metamorfosen så kan jag lugna med att jag stod en halvmeter bakom skaparen och fnittrade förtjust som en liten flicka.
Kommentera

Dawidovski: Då väljer jag att tolka dig som att Chara inte lyckats klura ut än hur man tar sig förbi en låg dörrpost utan att slå i skallen. T.o.m LillHedlund och lillSöderberg vet hur man gör det trots att man inte behöver träna på det så ofta.

Salo behövde inte filma.
Kommentera

Dawidovski: Det var iofs ingen hård touch, men FBK-spelaren slog faktiskt undan Salos ena skridsko.
Kommentera

NuMo: Han var inte skyldig! Salo slängde sig så fruktansvärt...
tråkigt med filmare.
Kommentera

Frisco:

5) Frisco erbjöd husrum där man fick dricka vatten och se sporten.
Kommentera

« · 497334 · »