Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

1515140141048

« · 1646114 · » Till forumet

Sv: 1515140141048
Farbror Barbro: AIK har inte varit något att ha på länge dom ligger ju nu i botten på Hockeyallsvenskan!

Han är skön han Wikegård :)

https://www.youtube.com/watch?v=r7_aZ-ahnRk

Forsberg 1978: Sven kan klockan lika bra
som hockey.

Sven Sewage: Kl 5:58 är det kl 5? Du är verkligen så dum som du verkar!

Sven Sewage:

Har aldrig någonsin hävdat att Steen är en modoprodukt. Visade bara vilka typer av spelare som oftast modoiter använder begreppet storstjärnor kring. Hade kunnat lagt till Lundqvist, Bäckström osv också för att definiera vad en storstjärna är. Det är nog iaf så modoiter och andra fans ser på det uttrycket.

Nu till frågan vilken spelare från SAIK har utvecklats till en storstjärna?

Jag tror inte du följer hockey ens, verkar ha väldigt dålig koll, vad jag vet har inte Geatan något kontrakt och är och kommer aldrig bli registrerad i SHL så blir svårt för honom att spela i kvalserien då.

Jag tycker uppriktigt synd om spelarna i årets upplaga av SAIK som är fantastiskt duktiga och presterar en bra hockey, sedan sitter någon dryg tomte och jämför SAIK med forna sovjetlaget samtidigt som han kastar skit på andra. Att du inte inser något när till och med fans till SAIK vänder dig ryggen och skäms över dig. Du är något som katten har dragit in i deras ögon.

Den värdegrund som SAIK nu marknadsför sig med skulle vissa fans må bra av att läsa och förstå.

"Ni är INTE en förening som driver på någon slags utveckling inom svensk hockey."

Ok, hur ser juniorframgångarna ut de senaste åren. Vilken klubb släpper fram flest juniorer nu? Är detta utvecklande för svenskhockey i helhet eller ej?

Axel Holmström nämns ofta som en supertalang, men vart ligger han till bland årets juniorer? Han är ganska överglänst av flertalet juniorer. Hur går det för blivande stjärnan Sebastian Aho? Han är ungefär i nivå med den väldigt okända Albin Runesson.

Sedan ska inte en klubb som inte ens anser sig ha råd med ett damlag snacka om att man är drivande i utvecklingen av svensk hockey. 

Farbror Barbro:

Forsberg 1978 postar klockan 5 på morgonen, klart misstänkt. Jag tror du har rätt att han är ett Luleåtroll.

Farbror Barbro: Om du nu är medlem av north power...vilket användarnamn har du där?  Det är då inte Farbror Barbro...

Rytter: Exakt sorry;-)

Rytter:

Så här skrev du själv tidigare:

"Klingberg? Är han en produkt från skellefteå alltså?

Vill du bli tagen på allvar och försöka vara seriös så är det just sådana där påståenden som uppfattas som dryga, bara ett tips. "

... och sen referear du till Steen som han skulle vara någon slags MoDo-produkt?

Juniorkarriären tog fart i Frölunda, och den ledde till 44 juniorlandskamper. Steen gick sedan till MoDo där han gjorde EN säsong innan han drog till NHL.

Alltså Klingberg är typ dubbelt så mycket en Skellefteåprodukt som Steen är en MoDoprodukt. Du är inte bara lite bakom flötet! Bröstar upp sig och kastar skit, i motvind - som landar rätt i det egna ansiktet! 

MoDo har vart världsledande i att fostra stortalanger. Så är det. Men du och andra MoDofans har gått på myten om er egen förträfflighet, plockar in gamla spelare med ganska mediokra ledaregenskaper som ska styra skeppet. Precis som Barbro säger. Gamla meriter så det sjunger om det. Ni är INTE en förening som driver på någon slags utveckling inom svensk hockey. SHL är INTE NHL, och Brashear är INTE en bra hockeyspelare i SHL. Det behöver man inte vara Einstein för att inse. Sen köpa in en massa dyra gamla kanadicker för kommunpengarna... heart of hockey (ENGELSKA!!!)... suck!

Som grädde på moset... Geátan Royer, 38 år gammal, tröttare än de flesta andra kan man tro. Ja han kan bli tungan på vågen i kvalserien, eller vad tror du?

Sven Sewage:

Med SAIK mått är det kanske en storstjärna, han har ju trots allt gjort ett par matcher i AHL. Inom Modo är det spelare som Forsberg, Näslund, Sedinx2, Hedman, Steen osv som förtjänar att kallas det.

Har faktiskt ingen aning om Gaetan, aldrig sett honom spela

Rytter:

det är du som är Forsberg 1978!

Hur skulle du beskriva storstjärnan (i länken)? 

Farbror Barbro:

Man får tacka för de fina komplimangerna Barbro. Ifall jag någon gång skulle gå public med ett litet sånghäfte så skulle jag nog vilja stämma av med dig först om det är okej?

Själv är jag mest stolt över den 4:e textraden, en fin rytm i orden där som har en verkligt djup innebörd för oss som drabbats av Fuleås fulaste tryne i TV-rutan någon gång. "Snyft snyft det är synd om mig" och så döda fiskögon till det där man verkligen ser att det inte finns någonting bakom de döda tingen. Sen hänger ju faktiskt hyenan på sné på brösten, titta själv!

Forsberg 1978:

Okej då missbedömde jag dig. Du är en riktig tuffing, dessutom med glimt i ögat som få andra som vandrar på denna gjord. 

Själv tycker jag att Zlatan är ubercool. Tycker även Northug är rätt så kul, fast det är lite patetiskt att hålla på att dryga sig när man slutar 57a. Eller bete sig som Zlatan när man är en medelmåtta i ett allsvenskt bottengäng.

Kika på den här intervjun med Zlatan. Jag tycker nog att reportern är lite töntig, vad tycker du?

Forsberg 1978:

Ett viktigt tillägg: "Flera påhittade nick"

Sven Sewage: Fel fel fel jag gillar Zlatan skarpt och om Rödin är sugen på att skriva på för Saik så fine då får han väll göra det inte så mycket jag kan göra åt det! Sen att det är du som hört ett rykte då tar jag det absolut inte på allvar, för den delen så har jag läst att Saik och Frölunda är 2 av flera klubbar som är intresserade av hans signatur! Och sist jag snyftar inte jag skriver vad jag tycker och tänker om sånna som dig sånn är jag och jag använder mig av mitt riktiga efternamn och gömmer mig inte bakom ett påhittat nick som du!

Forsberg 1978:

Jag är en ny skribent här på hockeysnack. Min signatur är en anti-hyllning till Bagdad Bob på 0-0-dyrkarnas sida som i ÅRATAL hållt på och håna Skellefteå AIK och dess spelare. Det är bara att gå in och kika på historiken där.

Varför går du inte in och snyftar där?

Nu är det inte så att det jag skriver är blodigt allvar. Det är på skoj. Om du inte kan hantera det, likt en 12-åring kan få mardrömmar av en b-skräckis, varför är du här och läser?

Du är säkert en sådan som blir jättearg över Zlatans dumdryga kommentarer, som blir förgrymmad över Northugs fyndiga hån. En jättekorrekt kille.

Till skillnad från dig skriver jag faktiskt uteslutande om hockey, och det här är en hockeysida. Torrbollssidor för tråkiga internetpoliser finns på annat håll.

Förresten har jag hört rykten om att Anton Rödin är sugen på att skriva på för Skellefteå AIK, han vill ta nästa steg i sin karriär. Vad tror du om det?

Sven Sewage: Nä jag är den jag som det står att jag är! Dina inlägg handlar ju till 90 % av att håna Luleå och deras spelare och 10% handlar om att håna andra lag, dina inlägg är patetiska! Mina inlägg må kanske inte vara hockeyrelaterade här inne men jag står för vartenda ord jag skriver om dig! Det är ett öppet forum så jag kommer fortsätta att läsa här inne och jag kommer fortsätta svara dig när du hånar och beter dig som en idiot mot andra och jag kommer att fortsätta svara som jag gjort innan! Stäng av mig från detta forum om du inte kan ta detta då!

Och nej jag har bara en signatur till skillnad från dig!

Vi vet alla att Saik är Sveriges bästa hockeylag och jag tycker jävligt synd om Saik som förening att dom har sånna supportrar som dig!

Forsberg 1978:

varför skriver du här? Du har fortfarande inte lyckats klämma ur dig ett enda hockeyrelaterat inlägg, utan du verkar snarare vara besatt över att förklara hur dum jag är. Total avsaknad av finess och humor dessutom. Sen IRL. Jag börjar nog misstänka att du är en annan person som skrivit exakt samma sak 100 ggr under olika signaturer genom åren.

Farbror Barbro:

vår organisation är anledningen till att vi år efter år är herran på täppan. Bästa sportchefen, bästa huvudtränaren, bästa ledarna, bästa coacherna, bästa målvaktstränarna, bästa istränarna, bästa ordföranden, bästa sportråd, bästa styrelse, bästa ungdomstränare. Bäst på allt helt enkelt. Så är det, alla i föreningen älskar Skellefteå AIK, och alla brinner för hockeyn, och alla är bäst.

För att man ska lyckas i klubben måste man dock rätta sig i ledet. Det finns inga genvägar i vår klubb, och INGEN är större än föreningen.

Tänkte pigga upp dig med en lite jultrudelutt, Barbro. Den här är jag extra stolt över, jag tycker nog att den t om är bättre än "Stackarn var en sargut-dräng", eller vad säger du?

Vi komma vi komma från ingenmansland
och sarg-ut vi dunkat tillsammans hand i hand
så fula, så fula vi äro alla tre
döda fiskögon och hyenorna på sné

Tre gubbar tre gubbar från ingenmansland
till kvalet till kvalet vi komma hand i hand
men Osten och horbocken vi lämnat vid vår is
de ville inte resa från vår Per Ledin-gris

Sven Sewage: Vore jävligt roligt och träffa dig IRL och se om en människa kan va så jävla blåst på riktigt!

Rytter:

Näe, det menar jag inte. Frölunda har betytt mer, precis som Piteå i Tomas Holmströms fall. Vi har betytt lika mycket för Klingberg som Fuleå betytt för Holmström.

Anton Karlsson är talangfull, men hade inte tålamodet och träningsviljan för att lyckas i vår Sovjetiska modell. Det går dock ingen direkt nöd på oss här uppe i toppen när vi blickar ner på er undersåtar.

Vi har nog olika syn på vad "storstjärna" är. Tänker främst på supervärvningen Geátan Royer! hihihihihihihi... fniss... fniss.... hihihihihihi!

Sven Sewage:

" utan mer ett bevis på att alla som kommer hit blir storstjärnor"

För det första så verkar vi ha väldigt olika bild av vad en "storsjärna" är för något. Sedan verkar minnet vara kort. Hur har utvecklingen gått för Anton Karlsson utvecklades han till en storstjärna?

Du menar alltså att SAIK betytt mer för Klingberg än vad Frölunda har gjort trots att han där han gjort 76 matcher och där han under säsongen fick sitt riktiga genombrott och kom med i landslaget?

Rytter:

Näe, Klingberg är inte en egen produkt. Han är en Frölunda-produkt som kom som till Skellefteå som 19-åring från bänken i Jokerit och finska allsvenskan. Klingberg gjorde två säsonger i Skellefteå AIK i vår Sovjet på 80-talet modell och utvecklades till en storstjärna.

Det är fullt jämförbart med Piteprodukten Tomas Holmström som gick till Luleå som 21-årig poängkung i allsvenskan. Homer gjode 2 säsonger hs 0-0-dyrkarna innan han drog till Detroit.

Så om De Sargutfrälsta kallar Holmström sin spelare kan vi kalla Klingberg för vår :-)

Själv känner jag inte att Klingberg är en Skellefteåprodukt, utan mer ett bevis på att alla som kommer hit blir storstjärnor. Värt att nämna tycker jag.

Jag noterar att spektaklet fortsätter som vanligt härinne...

Klingberg egen produkt alltså?

Sven Sewage:

Klingberg? Är han en produkt från skellefteå alltså?

Vill du bli tagen på allvar och försöka vara seriös så är det just sådana där påståenden som uppfattas som dryga, bara ett tips. 

Farbror Barbro:

Rundblad och Erixon i samma backpar i NHLs bästa lag, Chicago. Melker Karlsson lirar nu i San Jose. Bellemare ordinarie  Philly. Jocke Lindström lirar i det mycket vassa St Louis. Adam Larsson har påssjuka men lirar annars i NY Devils. John Klingberg storspelar i Dallas.

Det böjar ta sig.

I AHL har vi sedan en hel drös med spelare. Den som borde ligga närmast till hands borde nog vara Arvidssonsom ligger i toppen av poängligan i sitt lag.

Och sen ar vi och kikar på Fuleås bidrag till Nordamerika:

Boris Berntsson, Vancouvers busschaufför som tog sin bussförarutbildnng i Luleå. Enligt rapport är han inte bara en duktig busschaufför, utanhan behandlar även sin buss med mycket kärlek. Mycket nogrann ska han vara när han vårdar bussen har jag hört.

Mållgan... han blev nu tradad till Pittsburg, därhan klart överglänst Crosby och Malkin.

Ja ser nu på De Sargutfrälstas sida att Bagdad Bob himself skriver om exakt samma artikel, fast det måste nog vara en tillfällighet då han lovade att aldrig läsa på denna sida igen. För Bagdad Bob, han ljuger ju aldrig? Det har ju aldrig hänt ;-)

En ytterliggare kommentar till artikeln är just var citaten kommer ifrån. De kommer ifrån filmen Miracle On Ice. Ett amerikanskt collegebrunkargäng skulle spela OS-final mot tidernas bästa hockeylag, det eleganta Sovjet på 80-talet. Wallsons favoriter.

Det finns ju så många paralleller att dra här, och om man läser mellan raderna så är det inget annat än en gigantiskt hyllning till svensk hockeys bästa lag (kanske genom tiderna?). Vi är Sovjet på 80-talet, precis som jag själv hävdat hela tiden. Vi är en lagmaskin som bjuder på ett estetisk drömsk hockeylir som får håret på underarmarna att resa sig av välbehag.

Luleå är ett uträknat brunkargäng som glömts bort.

Detta inför semifinalen i CHL.

Vet inte om det är så taktiskt smart av Fagge att dra den valsen inför match? "Vi är så spyless på att Skellefteå blir tokhyllade efter att vart bäst och vunnit allt i flera års tid. Nu ska vi brunkare gå ut och mot alla odds vinna mot dem likt amerikanarna gjorde mot Sovjet på 80-talet." En match Sovjet skulle ha vunnit 99 gånger av 100 ifall den spelades om.

Ifall det nu inte blir den där 1 av 100 matchen i den kommande semin, då blir det till att retas efteråt. Detta som svar på åratal av hån från Patienten om att Skellefteå AIK aldrig skulle få vara med i CHL, att de skulle göra allt för att stänga ute oss, att norra Skandinavien redan var representerade av Kärpät och köpe-Fuleå och att en plats aldrig skulle finnas för Sveriges bästa lag etc. Vi ska krossa dem i deras egen turnering, ingen pardon ska ges.

När sedan Förlorarna beter sig som goda förlorare, när jycken lägger sig på rygg och visar strupen efter att ha mopsat upp sig mot ledarhunden, då kommer också hånen att försvinna.

Ja ser nu på De Sargutfrälstas sida att Bagdad Bob himself skriver om exakt samma artikel, fast det måste nog vara en tillfällighet då han lovade att aldrig läsa på denna sida igen. För Bagdad Bob, han ljuger ju aldrig? Det har ju aldrig hänt ;-)

En ytterliggare kommentar till artikeln är just var citaten kommer ifrån. De kommer ifrån filmen Miracle On Ice. Ett amerikanskt collegebrunkargäng skulle spela OS-final mot tidernas bästa hockeylag, det eleganta Sovjet på 80-talet. Wallsons favoriter.

Det finns ju så många paralleller att dra här, och om man läser mellan raderna så är det inget annat än en gigantiskt hyllning till svensk hockeys bästa lag (kanske genom tiderna?). Vi är Sovjet på 80-talet, precis som jag själv hävdat hela tiden. Vi är en lagmaskin som bjuder på ett estetisk drömsk hockeylir som får håret på underarmarna att resa sig av välbehag.

Luleå är ett uträknat brunkargäng som glömts bort.

Detta inför semifinalen i CHL.

Vet inte om det är så taktiskt smart av Fagge att dra den valsen inför match? "Vi är så spyless på att Skellefteå blir tokhyllade efter att vart bäst och vunnit allt i flera års tid. Nu ska vi brunkare gå ut och mot alla odds vinna mot dem likt amerikanarna gjorde mot Sovjet på 80-talet." En match Sovjet skulle ha vunnit 99 gånger av 100 ifall den spelades om.

Ifall det nu inte blir den där 1 av 100 matchen i den kommande semin, då blir det till att retas efteråt. Detta som svar på åratal av hån från Patienten om att Skellefteå AIK aldrig skulle få vara med i CHL, att de skulle göra allt för att stänga ute oss, att norra Skandinavien redan var representerade av Kärpät och köpe-Fuleå och att en plats aldrig skulle finnas för Sveriges bästa lag etc. Vi ska krossa dem i deras egen turnering, ingen pardon ska ges.

När sedan Förlorarna beter sig som goda förlorare, när jycken lägger sig på rygg och visar strupen efter att ha mopsat upp sig mot ledarhunden, då kommer också hånen att försvinna.

Farbror Barbro:

vilken otroligt underhållande läsning på Norrbottenskuriren - med högkvartet innanför Mordors murar uppe i ingenmansland. "Jag är spyless på Skellefteå". hihihihi

Nog förstår man hur de tänker. 6 raka semifinaler, 4 raka SM-finaler, 2 raka guld. Matar ut egna talanger till Nordamerika. Har en majoritet av egenutvecklade produkter i truppen. Spelar den roligaste och offensivaste hockeyn av samtliga lag. Gör mest mål. Bjuder på finter, snygga mål och blandat hockeygodis i varenda match. Utvecklar spelare bäst, kön är lång utanför kansliet med etablerade hockeyartister som vill komma och utvecklas till bättre hockeyspelare. Ledarna är så hockeykompetenta att NHL-klubbarna är avundsjuka. En konstant hyllningskör i media var och varannan dag från samtliga inom hockeyetiblissemanget. Pengapungen är stor och tung, och växer varenda år. Dessutom en anrik och klassisk förening med en lång klubbhistorik. Serieledare med överlägsen marginal.

Ovan var nu bara halva sanningen. Sätt nu ovan i relation till att endast ha passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger detta årtusende, och båda gångerna åkte man på jättesmisk just mot Skellefteå beskrivna ovan. Har knappt producerat en spelare värd namnet på 10 år. Hela truppen består av inköpta gnuggare. Noll spelare i Nordamerika. Har en spelidé som bäst beskrivs som en kombination av sargutdunkarmedley, 0-0-dyrkan och vika ner sig i slutet av matchen. Offensiven handlar mest om osannolika flipperspel samt dump-and-chase. Sportchefen skriker Svinjävla REGEL emot mörkhyade. I konstant medieskugga, förrutom negativa skriverier vid fula överfall, fyllekörning, fotbojor, "sociala orsaker", spelare blev snuvade på pensionen, dopingfall eller misshandel på krogen. Pengarna är slut och förlusterna växer, därför tvingas man köpa på rea från allsvenskan eller utlandet. Dessutom har man inga anor eller traditioner. Ligger i botten. Åker man ur är det godnatt för evigt.

Inte ett dugg konstigt att de blir spyfärdiga. Jag förstår dem.

Farbror Barbro och Sven Sewage ( som är samma person)

90 % av det du skriver handlar mer eller mindre om Luleå är det så att du är smyglueåit? Eller hände något i din barndom som gjorde att du inte kunde hålla på Luleå fast du ville?

Farbror Barbro:

ja Barbro, nu har stenkastningen börjat igen från ingenmanslands sida. Så tyvärr måste jag dra till med en Israeliskt flygbombning igen. Inte för att jag tror att det gör så stor skillnad då Patienten helt uppenbart är så sjukt jävla bombad redan.

Hyenorna är som synes på ett evighetslångt uppdrag som går ut på att vika ner sig och sen åka ut direkt i kvartsfinal, alternativt åka på dyngsmisk mot värsta rivalen och förlora fyra raka matcher. En tragikkomisk sargut-kamp som varat i ett helt årtusende nu alltså. Vissa kallar ju den här kampen för fiaskoklubben, pinsamt förlorarlag etc vilket såklart är helt felaktigt. Sanningen är att 0-0-dyrkarna hela tiden siktat på att förlora och skämma ut sig, vilket de lyckats mycket bra med år efter år. Det kan de vara stolta över, de har hela tiden lyckats att vara sämst i ett helt årtusende!

Vilka har förgrundsfigurerna vart i denna tragedi? De här killarna vill jag lyfta fram:

Daniel Mannberg

Mannberg var en helt vanlig förlorare precis som många andra talanglösa losers i juniorlagen. Men två utekvällar förändrade allting. Mannberg började springa omkring och misshandla folk på stan i fyllan. Osten, Ledin, Gnomström, systrarna Abbots och gänget satt där och kollade på likt muschubbarna i Tjuren Ferdinand, och de skrek alla "honom ska vi ha, en till totalt hjärndöd snubbe passar perfekt in i detta totalt hjärndöda lag, bellisimo". Efter det har Mannberg inte gjort någon besviken, utan har har trummat på i 16 matcher där han tyvärr kom med i matchprotokollet två gånger genom en 2a och ett andraassist.

Slava Trukno

Slava Trukno köptes in av två anledningar. En var såklart Ostens köpebonus där mr Rick Moranis fick bonus för varje ny nationalitet i köpelaget, och Slava med både dansk och rysk nationalitet fick Osten att slå till. Den andra anledningen var såklart att Trucken var sällsynt dålig på att göra mål. En färdighet som kom väl till nytta under säsongen då han inte lyckades göra mål en enda gång under grundserien på 48 matcher, eller i slutspelet. Alla i Mordor jublade åt denna prestation. Tyvärr trivdes inte Slava i orch-land, men allvarligt, vem skulle stå ut att bo med orcher året runt? Näe just det, ingen.

Anders Burström

Burra var ju en mästare att befinna sig på isen utan att någon märkte att han fanns. 550 matcher, 1 mål och 2 assist talar sitt klarspråk. Målet var en osannolik dump som på något sätt gick in, och assistpoängen var två sargutdunkningar som oturligt ledde till andraassist. Förrutom dessa plumpar var Anders en gigant på att kliva av isen Fuleåstyle, dvs utan en enda anmärkning i matchprotokollet. Det var därför han blev kapten. Nu lär ju Burström ut dessa färdigheter som andretränare tillsammans med Skuggan Nilsson, ännu en osynlig spelare kan man ju utläsa av namnet.

Torbjörn Rosengren

Tobbe R var Luleås viktigaste bidrag till det osannolika SM-guldet under de mörkaste åren i hockeysverige under 90-talet, då Kuleå? tävlade med Lasse Falk om att gneta och haka mest. Visst var Tobbe R bara tredjemålvakt som inte stod en enda match under grundserie eller slutspel, men Torbjörns erfarenheter skulle visa sig värdefulla. Efter SM-guldet har Tobbe R föreläst i ingenmansland om hur otroligt jobbigt allting var efter SM-guldet, hur mycket uppståndelse det var runt hans person, om hur mycket roligare det var att förlora när det drog ihop sig. Föreläsningarna har helt tydligt gett lärdom till hela populationen inklusive klubbledningen, för inte har det någonsin funnits ett lag som diggat att förlora så mycket genom hela historien som Gnetlaget under detta årtusende?

Såg just reprisen på Ske-Djurgården och vilken skit match en sån match ska vi vinna på ordinarie tid! 36-25 skott.. men vilken straffskytt Rob är!

OldSchool:

det kan nog stämma, men du är bara för liten. 

Sven Sewage: Ja jösses du är bara för mycket!

Redigerad kommentar

Forsberg 1978:

"väntar nu bara på att de ska vika ner sig i slutet" skrev jag ju! hihihihi, vad var det jag sa! 

Attans också!

Jag tar en hemlig orakelbrygd som gör att jag kan förutspå vad som händer i hockeyn. Hur kommer det att gå för mitt Brynäs tänker du då? Här har du det: ni kommer att tampas i botten och sluta på plats 9-10, och ni åker ur i play-in.

Sven Sewage: Vad tar du för något?

...och sen en sanbb titt på bottenskiktet av tabellen, kampen för att öveleva. Det är spännande.

Leksand tar oväntat 2 poäng mot topplaget Frölunda, och Ahlefält verkar ha hittat fjolårsformen.

Brynäs kniper 2 poäng efter en straffvinst hemma mot Örebro.

Färjestad ser starka ut och leder ot Växjö.

Luleå har en pinne efter en period. PP1 med Döda Fiskögeon Ledin och Johan Forsberg (!?!) gnetar in 2 mål. Gnomström muckar med folk efter avblåsning och syster C Abbot hugger folk i ansiktet med klubban och protesterar när han åker ut, allting likt sig där. Eller väntar nu bara på att de ska vika ner sig i slutet.

MoDo leder med 1-0 efter en period borta mot Linköping! Detta trots att storstjärnan Geátan Royer inte är på isen. Geátan måste vara skadad, kan inte förklara frånvaron på något annat sätt.

Farbror Barbro:

Sen orkar jag inte med dessa "skriva under flera signaturerna" anklagelser alla avundsjuka bottenstridsfans håller på med. Jag kommer bara att ignorera sådant i framtiden Barbro.

Farbror Barbro:

Alltså Rob är så sjukt vass på straffar, en riktig artist. Bra i matchen också, och har nu kommit in i spelsystemet mycket bra.

Holmström matchens gigant och synd att han inte får lägga en straff.

Synd också att Lundberg inte tar tillvaro på Holmströms magiska bakomryggendrop där, att Forssell inte får klubban på pucken vid öppet mål, att Widing inte får in den i friläge osv osv. En kavalkad i missade lägen, och det är anmärkningsvärt att kommentatorerna säger att oavgjort är ett rättvist resultat. Kanske5 eller 6 mot 1 speglar händelserna på isen. Djurgården står för en kämpainsats och visar god moral och spelar smart efter sin kapacitet, men man är ju totalt utspelade under långa stunder. Armalis is kassen räddar poäng åt dem, inget annat, Armalis är isen klart bäste spelare.

Sen fick jag just spykänslor... en skäggig ful gubbe öppnade munnen på min TV... ögonen såg ut som på en död fisk.

Farbror Barbro: Ett än så länge. Så du leder ;-)

Farbror Barbro: Var är era egna skolade målvakter?? Har ni inga?

Farbror Barbro:

guldkorn är ett understatement, snarare guldtackor som han tar in. Och sen staplar på hög i Fort Kno.. Kraft Arena, menade jag. Lasse the Almighty J är ju mitt smeknamn för denne gigant och hockeygeni. Ett annat skulle kunna vara Midas - eftersom allt som Lasse rör vid förvandlas verkligen till guld. Kolla t ex på Widing hur jävla bra han är just nu, har aldrig sett honom bättre.

Zappaholic:

hejdå!

Sven Sewage: Om du ändå hade ett uns av finess när du kluttrar ner dina sällsynt trista alster. Ett mischmasch av solid inkompetens och fantasilös träskallighet...

Tack och hej...

Zappaholic:

varför sniffar du lim?

Sven Sewage: Varför ställer du frågor till dig själv?

Farbror Barbro:

satt och funderade litegrann på vilka scenarion Lasse the Almight J funderar på runt nyförvärv från nedflyttade lag. Kontrakten brukar ju upphöra ifall ett lag åker ur, och kan inte tänka mig att någon skriver på ett kontrakt utan out-klausul hos norrlandsklubbarna, eller Brynäs.

Färjestad ser starka ut med nyförvärven, tror även Leksand klättrar rejält nu i andra halvan. Det står alltså mellan Fuleå, MoDo och Brynäs om vem som ska krampa i et nervdallrande kval.

Såhär tänker jag runt nyförvärv från dessa klubbar:

Brynäs

Andersén är duktig, men säkerligen dyr. För oss, som spenderar typ 90% i anfallszon, så kan det vara en ovärd utgift för en deffback. Ser hellre Bertilsson som jag verkligen gillar, men skadehistoriken gör honom till ett osäkert kort. Scott skulle passa bra in, även Rödin är vass fast han är lite ojämn. Resten håller inte klassen för att spela i svartgult.

MoDo

Ahnelöv är något överskattad och inte prisvärd. Ullmark, Kempe och Nylander är alla talangfulla spelare, men är rätt så säker att alla dessa lirar i AHL nästa säsong. Näe, den lirare jag helst vill se i AIK är såklart Geátan Royer. Snabb, teknisk, tempostark, en blick för spelet som skulle göra självaste Foppa avis. Ja tack till Geátan, satan i geatan vilken lirare.

Luleå

Nykävä, såklart, mycket duktig. Förrutom honom är det mest en osalig blandning av Skellefteårejects, inköpta sargutgnuggare och utländska 0-0-specialister. Iofs skulle jag kunna tänka mig att plocka in Per "döda fiskögen" Ledin för en mycket billig peng eftersom ingen skulle vilja ha honom, och sen sätta honom på att tvätta latrinerna på Kraft Arena i ett år bara för att vi kan och har råd. 

Vad tycker du om dessa tankar Barbro? Det gäller att vara ute i tid.

Oj...här sitter du fortfarande och pratar med dig själv. Men å andra sidan får du ju inget cred av nån annan än ditt alter ego, så på ett vis förstår jag att du gör det.
Snart kommer väl "Slobodan" med ett inlägg hur "duktig" du är också X-D 

Farbror Barbro:

Barbro, nu har det hänt. Jag satt och såg på TV, och så kom hockeyguden och talade till mig: Verserna bara flödade ut, i ett transliknande tillstånd.

Den blir en ny psalm i min heliga skrift för De Sargutfrälsta.

Stackarn var en sargutdräng
Vi tackom nu så gärna

Han dunkar sina sargut fem
alltför den fula hjärnan

ingen dager synes än
"stjärnorna" på isen ej blänka

Forsberg 1978:

Har inte, och skulle inte, kalla Brynäs för ett köpelag. Ni är endast ett dåligt lag.

Sen tycker jag att det är humor att du fortfarande inte inser att jag och Barbro är olika personer, vilket är ett bevis på att du är en rookie på hockeybloggarna. Visst är det lite smickrande att du tror att jag är en sådan storskribent som Barbro, men rätt ska vara rätt.

« · 1646114 · »