1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590817 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25

« · 1067175 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25
spud: Tänker facktiskt ge dig en hedersvärd tittel, Mässtaren på att kassta pil i kuvös..

Personligen skiter jag i hur mycket publik lagen vi möter borta har, bara bortastå är full, MEN!! attraktionskraften kan ju mätas på det facktum att hemma publiken inte tror på laget, och därmed sviker för räddslan att få stryk, bara se Färjestad de hade publik då de prenuminerade på finalplatser, men nu då dom gör inte det längre, och ekot i hallen är ett facktum,,

Du kan själv få min autograf, du behöver inte vara blyg och fråga efter dina romantiska mess, ja jag vart så rörd så jag lade dem i min profil:)
Kommentera

Per HApps: Lugn bara lugn, Hahl har just börjat producera.
Kommentera

spud:

I Timrå går man på hockey för att titta på Timrå men jag förstår att du är förvirrad för i Örnsköldsvik så är det naturligtvis motståndet som är det intressanta. Det kan man ju förstå.
Kommentera

Olle: Zebrorna är numer gråsuggor,,,
Kommentera

Fan var det inte Rögle som skulle bli fetsist och VF som skulle ta ledningen i tabellen enligt landets självutnämnda viktigaste krönikör?

och ingen fattar om han visar vägen
eller känner vilket håll, vinden blåser på
då kommer Halta Lotta hem till mej
med rösten fylld av gråt
och snyftar, vem i hela världen kan man lita på?

Kommentera

Var det verkligen ingen annan som reagerade på att man intervjuar zebran efter match?
Kommentera

Per HApps: Med tanke på publiksnitten så sitter ni ju i samma båt, men det ska bli spännande att se hur ni ska lyckas hålla er framför bif efter kvällens insats..

Sen att du sticker huvudet i sanden och låtsas som att bortalagen attraktionskraft inte alls spelar roll på hur många som går på matcherna är lite kul.

Du tycks gilla mig skarpt, skickar brev och skriver här.. Du törs nog fråga efter en autograf!
Kommentera

spud:
Om Brynäspubliken inte vill gå och se Brynäs lira hockey så det väl inte tex Timrås problem, för mig veterligen betalar väl inte Brynäs ut några besökspengar till gästande lag? Man jag kan ju ha fel.

Kommentera

Per HApps: Så bortalagens attraktionskraft på publiken är helt oväsentligt?

7 Timrå IK 2 10751 5375
8 Brynäs IF 3 15767 5255
Kommentera

spud:
Hade inte Brynäs hemmamatch idag? Om svaret är Ja, är det inte Brynäs hemmapublik som bor närmast? Eller?

Kommentera

Snoop: Jag ser fram emot lördagen jag med, men tyvärr är jag inte hemma i helgen. Jag får se om jag ens har någon chans att logga in här och kolla efter hur det ser ut. Hoppas självklart på 3 poäng!
Kommentera

Rooster23: Timrå får skylla sig själva. Ännu en gång tror det att det räcker med att spela hockey i en period och tappar skallarna. Huvudlöst! Och att skylla på domaren håller inte. Visst kanske Rådbjer var petig ikväll, jag såg inte matchen personligen. Därav mitt lugn!

Men rent generellt måste ett lag kunna vara tillräckligt professionella att man inte hakar upp sig på enskilda domslut och låter yttre påverkan störa matchplanen. När man åker på den femte-sjätte utvisningen utav nio i en och samma period måste man inse att felet bottnar i en själv. Då får man kraftsamla sig och köra vidare. För dömt är dömt liksom och det blir inget bättre utav att älta skiten. Domsluten återkallas sällan eller aldrig. Mig veterligen har det bara hänt en enda gång under min livstid som jag kan dra mig till minnes att ett domslut korrigerats i efterhand under pågående match och det var när Fredrik Wallberg under en hemmamatch mot Björklöven fick matchstraff för att han tagit tag i gallret på en motspelare i en tuppfäktning och blivit visad av banan. Efter att domslutet konsulterats i periodpausen mellan andra och tredje perioden i domarrummet tillsammans med Timrås tränare Peo Larsson och Björklövens dåvarande dito Lars "Molla" Molin och huvuddomaren Stephan Eriksson ifrån Mariefred där man konstaterade att någon paragraf om automatiskt matchstraff för den förseelsen inte fanns. Wallberg fick således knyta på sig skridskorna igen och kliva in på isen lagomt till tredje perioden och avslutningen till publikens bifall.

Sedan kan man visst vara missnöjd med helheten och skylla på att domaren var inkonsekvent. Men den debatten får Timrå i sådana fall föra efteråt och om det anses vara rimligt påpeka detta för domarbasen Peter Andersson i efterhand.

Att låta allting fullständigt haverera vad beträffar koncentration och fokus är inte acceptabelt. Man måste kunna slutföra det uppdrag man påbörjat.

Jag blir väldigt besviken att vi skall bjuda in motståndarna i matcherna igen för att vi faller på eget grepp. Vi måste kunna klara utav att stänga matcherna och inte vara så förbannat generösa, givmilda och tillmötesgående. Att man någon gång tappar en match kan jag leva med. Men inte när det sker gång efter annan på det här sättet.

Jag förstår inte varför Timrå skall behöva bli panikslagna och flaxa runt på isen som nykläckta fågelungar i full färd med att lära sig att flyga så¨fort motståndarna sätter lite press på oss i egen zon och petar in en reducering. Då är det precis som varenda jävel får vattenskalle och tokrusar på allting som sötsugna flugor i deras förtvivlade kamp att finna nektarinerna. Man glömmer helt och hållet linjerna i spelet och vad man kommit överens om i omklädningsrummet. Detta är någonting som per omgående måste rättas till.

Självklart förstår jag att en oro kan spridas i leden när motståndarna fått häng. Men att brusa upp i ett okynnestempo i det läget och dutta med puckarna och lalla runt är ju fullständigt galet och rena rama dödsstöten. Helt fel väg att gå!

Challe måste kunna få grabbarna att slappna av, lita på sin manliga intuition och tagga ner! Världen går definitivt inte under och himmelen lär nog sannolikt inte heller rasa ner!

Nej jag manar till lugn! Ta ett djupt andetag, känn friheten! Detta riktas till både supportrar och spelare!

Paniken föder felbeslut och förlorare, lugnet föder återhållsamhet och vinnare!

Hoppas ni anammar detta gott folk!

Amen.

Kommentera

Skarin: Känns det jobbigt att ni inte drar mer publik?
Kommentera

250kg kärlek: Publiksiffran och atmosfären i Begravlerinken kändes som erotik på hög nivå. Nästan lite överkurs för min smak.
Kommentera

250kg kärlek: Det värsta är att jag tror att dom två nakna barnen som trummade tillhörde Timråklacken.
Kommentera

Jensen_12: Ja och de är ju inte så kanon, lika bra att vi tog världens skitmatch nu istället för i ett viktigare läge, killarna i laget är nog redan ruskigt revanschsugna på att visa att Timrå spelar mycket bättre hockey än så här, ser fram emot lördagen :)
Kommentera

Skarin: Andra glädjeämnen eller ja, något som fick mig att åtminstone småle några gånger under matchen (i brist på andra glädjeämen vill säga): kvällens gigantiska publiksiffra och muskelbyggaren som stod för trummandet. Världsklass!
Kommentera

Snoop: Jag tror inte på kvalserien, men det finns ett antal medlemmar här som tror att en förlust innebär kvalseriespel.
Kommentera

Glömde att dela med mig av lite positivism.

Har länge längtat efter en herre som skymmer målvakterna, framförallt i pp. Då kliver helt plötsligt lille Seb och ställer sig där inne i skiten och ser till att Lotvonen gör 2-0. Det här ser ju grymt bra ut, tänkte jag. Det här kan inte gå fel nu.

Jo, det är ju det det kan. Hahahaha.
Kommentera

Jensen_12: Så för att vi förlorar en match mot Brynäs är de redan kvalserien som gäller ? Vi förlorade mot bottenlag ifjol också men endå va vi i semifinal, vi kan ju inte gå o vika ner oss för att vi förlorat första matchen för i år.
Kommentera

Snoop: Det kan vara pga att det var just Brynäs man förlorade mot.
Kommentera

Snoop: Ja då. Spelar vi bara en halv klass bättre så har LHC inte en chans.
Kommentera

Hur i hela världen kan de dyka upp en omröstning om vi ska spela i kvalserien efter årets första förlust ??? Vi har ju desutom spelat 1 match mindre än dom flesta lagen, vi kommer komma igen och LHC får sota för denna match på lördag !
Kommentera

uhahl: Som jag skrev tidigare. Backe 4+. Lotvonen och Toni 3+. Bagarn och Sundh 2+. Resten ettor.
Kommentera

Ja mina vänner... Finns det någon tvekan att vi saknar en första center? I dagens match så har vår ledande första center fantastiskt dålig ! Om nån försöker påstå att 71 an spelar bra så måste jag garva arslet av mig... Karln tacklar inte, inge start å stop, bara cirklar cirklar cirklar..... Bagarn går det tungt för. Wandell ? Ja svårt att säga, man vet inte om grabben blir flipp eller flopp ?

Om Timo blir borta en längre tid blir jag orolig....
Backe lyckas återigen inte ta sig över 90% sträcket. Ligger i botten som vanligt med räddningsprocenten....
Rådbjer var dålig...
Måste bänka Axelsson snart in med MSP...
Efter nästa match ligger vi förmodligen under stecket...

Piss match !!!!
Kommentera

Skarin: jonte var väl inte sämre än ngn annan idag så det måste då betyda att vi inehar es fyra sämsta centrar.
Kommentera

250kg kärlek: Jag håller med Kalle Johansson. Tycker Timrå anfaller med för långt lag genom mittzon.
Kommentera

Långben: Det här med att vi saknar en förstecenter bör ju alla känna till, blinda som döva. Men vi måste ha tålamod med Jonte. Det är bara så. Ikväll var han elitseriens sämsta center. Men vi måste ge honom lite tid. Men inte för länge. Alla poäng är viktiga. Tids nog måste så klart Linkan agera.
Men som sagt. Vi vet hur centersituationen handlat om. Dem som vet och kan mer än vi som sitter här menar att Jonte är rätt man som center. Då måste vi ge honom tid.
Kommentera

Brynäs spelade bort oss efter noter väl värda tre poäng och ett grattis till segern,undrar om vi skulle haft chans även med rätt inställning.Hoppas bara att Pärssinen klarade sig från allvarligare grejer det såg illa ut
Kommentera

uhahl:

Ok...Men då lägger vi oss ner och dör. Det är aldrig för sent att ge upp.

Kvalserien här kommer vi!
Kommentera

Mycket olycklig match idag, försvarsspelet ser ut som en hönsgård mest hela tiden, de gjorde de inte med Sanny,KK och Kokko i laget, men nya tag mot LHC på söndag nu, vi ska vara i toppen av tabellen bara vi spelar som vi ska.
Kommentera

LingaN: kanske men du hadde inte sett matchen eller?,två vinster mot två hittils flopp lag,och de bara ställer ut skridskorna ppå isen och tror att se ska gå bra man kan få hjärtfel för mindre. att vi gör två mål är faan bara tur och premiär nerver på brynäs keeper.
Kommentera

LingaN: En sak kan man lugnt konstatera. Med det spel Timrå uppvisade i afton så räcker det inte långt om vi skulle köpa de 2-3 bästa spelarna i världen. Hockey är ett lagspel. I kväll var det som bortglömt.
Kommentera

LingaN: Det märks att du inte såg matchen.
Kommentera

Det var länge sedan jag var så här besviken. Senast jag var besviken handlade också om vårt lag. Jag sitter här och skäms och är väldigt arg.
För det första skämdes jag och tyckte synd om Brynäs efter första perioden. 2-0 till oss. Herregud! Vårt försvar var ju sämre än tidigare och vi bjöd ju BIF på spelövertag gång efter gång. Ska det vara så jävla svårt att spela enkelt i egen zon!??? Inte minst när vi leder med två mål tidigt i en bortamatch. Det är dräll på dräll på dräll. Finns inget som får mig på ett sådant hemskt humör som ett försvarsspel som är sämre än pojklagshockey.

Och det blev ju inte bättre i andra. Snarare lite sämre. Vi drabbades av utvisning på utvisning. Inte så mycket att snacka om egentligen. Det kändes ju väldigt, väldigt rättvist då BIF kvitterade.

2-2 inför sista kändes helt plötsligt overkligt bra. Johan Backlund räddade oss och var vår klart bästa spelare efter två perioder. Det var han även efter slutsignalen. Vet inte om deras segermål var en styrning eller om han var skymd. Det spelar mindre roll denna gång.
Det blev ju lite bättre i sista i alla fall. Det skapades ett par vassa chasner. Men det räcker ju inte när man som LAG skämmer ut sig efter två perioder. Så jävla svagt och oförsvarligt!

Den här insatsen var sämre än jag någonsin kunnat tro och föreställa mig. Fy fan vad uselt!

Men Backe förtjänar mycket beröm! Han ser redan nu efter tre spelade matcher ut att vara en bättre målvakt som helhet. Sedan tycker jag Lotvonen var bra. Likaså Toni. Bagarn och Sundh får klart godkänt.

Innan matchen lovade jag att Skogs kommer bli en av seriens bästa värvningar. Det måste jag ju stå fast vid så klart. Men ikväll var han ännu sämre än han var mot HV och VF. Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vad han håller på med ute på isen. I nuläget kan han inte hantera en puck i alla fall. Resten var också riktigt jävla dåliga.

Vet inte om det är många som klagat på domherren. Gör inte det. Inte ikväll, inte efter denna match.

Det här hade kunnat bli en riktig pangstart för Timrå IK om spelarna inte varit så värdelösa som ikväll. Nu är det LHC borta på lördag. Där räknar jag inte med några poäng. Det gjorde jag ikväll!
Kommentera

uhahl: Det är ju samma jävla visa så fort vi förlorar en match.
Kommentera

LingaN: nä köpa spelare är att överdriva,men att gnälla efter denna match är faan inte mer än rätt.
Kommentera

LingaN:

Ja, man måste få kosta på sig en skitmatch i bland.

Trodde nån att vi skulle sluta serien på 55 segrar?
Kommentera

TIKbiff: Döma bort ett godkänt mål?
Kommentera

Pinsamt vilket jävla liv det skall bli efter att ha förlorat EN match. Nu såg jag själv inte matchen, men jag hade ändå inte fått för mig att skriva inlägg om att samla ihop pengar till backar och så vidare hur dåliga de än varit denna match.
Kommentera

Laken:Man undrar ju när Timrå ska öppna plånboken å köpa in en riktigt bra förste-center..
Kommentera

Kerstin_k: ja den håller samma klass som matchen.
Kommentera

falo:
Själv såg jag bara första perioden sedan slog jag över,så bedrövligt spel.
anade redan då att det skulle gå åt helvete,
typiskt att Hahl kvitterade för frölunda med 27 sekunder kvar.
Den gode domare sjöberg var inte populär där nere när han dömde bort ett godkänt mål för frölunda tidigare i matchen vill jag lova :-)

Prozac någon?
Kommentera

uhahl: Usch vad dåligt det var idag jämfört med tidigare matcher. Ingen inställning, ingen kamp och huvudlösa beslut genomgående för hela matchen. Vilken oförmåga att lyfta ut pucken ur egen zon ordentligt. Vilken makalös okunskap vid tekningar. Hur mycket förlorade vi inte på att ständigt förlora tekningarna?

Domarens insats idag var väl diskutabel. Tyckte att han missade lite hit och dit. Framför allt var hans agerande vid Timrås lagstraff lite halvtaskigt. Man kan ju tycka att han borde ha varit väldigt väldigt noga med att det inte fanns några tveksamheter mellan honom och Challe. Men som det kändes idag så spelade domarens roll inte så stor betydelse. Puckarna studsade helt fel och spelarna såg ointresserade ut. Brynäs vann rättvist. Beklagligt med tanke på den fina starten vi fick.

Nej, idag var det beklagligt. Tur att det är 52 matcher kvar. Mycket hinner rättas till.

Otroligt töntig omröstning här till höger...
Kommentera

Challe och Lehtonen gav bort 3 pinnar i dag.

Och Timrå visar att man har hysteriskt svårt att hålla en ledning.
Kommentera

Det fattas nått forfarande undra vad?
Kommentera

Lemmy: domarn va kass men Timrå va faan i mig sämre idag.
Kommentera

RTS: 44-19 till Brynäs i tekningar
Kommentera

Uno Gordon: Påstår inte att nivån var fel eller något, bara att den ska gälla för båda lagen. Du sa domarn var konsekvent, det var det jag reagerade på.

PS. Vad beträffar dina pokerteorier kanske du är lite gammalmodig. =)
Kommentera

« · 1067175 · »