1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586482 inlägg · 6217 ämnen

Den bistra sanningen...

« · 27641 · » Till forumet


Sv: Den bistra sanningen...
Ubbe: En gång supporter - alltid supporter!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jag håller med dig Laken!
Men skulle TIK trilla ner i Allsvenskan så tror jag ta mig f-n att jag ger upp!!! Har man en gång tagit sig upp så får man se till så man blir kvar där. Annars så blir det 18 års vänta igen!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Farbror Hasse: Den bistra sanningen är helt enkelt att Timrå IK för närvarande INTE är bättre än tabellen visar. Då tar man också ut besvikelsen på olika sätt. Vi supportrar har all rätt att ställa krav, uppfyller inte laget dessa krav då borde man också ha rätten att visa det.
Alldeles för många uttalar sig utan ha sett så många matcher, gårdagens batalj med Malmö är den sämsta match jag sett Timrå IK göra på mycket, mycket länge...
Trots allt är Timrå IK laget i mitt hjärta, jag kommer således alltid att vara en trogen supporter, även om kvalserien och norra allsvenskan (?) väntar runt hörnet.

Det som irriterar mig är alla som vägrar att inse fakta - vi är INTE bättre än så här!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Visst förutsåg man detta för ett antal matcher sen, tror det var mot AIK och SSK hemma då kom man och tänka på Challe, visst sen gick det åt skogen, allafall så stark som TIK brukar vara på hemmaplan, när inte det kom nån vändning måste det hända något, ok Nubben var tillbaka Matuskin värvades, men sen har det inte hänt så mycket, Ward ser inte ut som nån hockeylirare förutom då att han är stor och kan göra nytta framför mål men inte mer. Matuskin försvann visst var han sen och sävlig men spelade mycket klokt, men nåt riktigt nyförvärv var han inte, bara
hoppas nu Peo och co kan hitta en back till, Målvakten Freddan håller Elitserieklass men inte mer, ska man ha en ny bör denne vara Landslagsmässig tyvärr finns det nog inte så många att få tag i men vem vet.
Tror säkert Leksand är ute efter en målis, för det är deras svaghet som jag ser det målvaktsidan om dom vill upp. På tal om Leksand träffade jag en riktig leksands fan på Gavlerinken sist och han sade att Timrå påminde om att Leksand förra året sa han, så denne gamle gubbe säkert 80 kan ha rätt.

Värvningar har sett oroväckende ut, det har många Experter och jag kommit fram till mig, så där har vi samma uppfattning, Ex Simons Halvardsson Wallin, även om nu Wallin har överrasat i många matcher så är han ingen klippa som många trodde.
Som Gehardsson sade åt mig för nån månad sen, det sitter självförtroendet, och det verka definitivt SSK ha, som spöade Färjestad.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Tillåtom mig replikera...håller med fullständigt i ditt senaste inlägg!

Börjar ärligt talat bli lite less på dessa 'jo, vi letar för fullt efter förstärkningar...en back bla bla...forward...bla bla....Myllys...'.
Fan, nu har vi värvat två, hårda och rutinerade killar. Nog så! Bara för att det finns pengar kvar på kontot behöver man ju inte bete sig som Uggla i 'Kung för en dag'.

Låt några unga, hungriga och orädda killar få känna på hetluften. Även om dom kommer få det svårt har dom absolut NADA att förlora, denna inställning kanske kan inspirera övriga spelare?

Förstår till fullo om självförtroendet är nere i botten nu, men jag blir ändå lite perplex när det antyds att spelarna är rädda för att gå ut på isen. Hallå? 'Ujuj...det sitter en massa folk därute...buhuu'.
Challe brukade köra med tricket att stirra alla spelare i ögonen när dom gick ut till match för att se att dom hade 'killer-blicken'. Görs något liknande i Timrå? Man får ju intrycket att det i s f ser ut ungefär som när man möter samma kollega för femte gången samma dag i korridoren 'oj, där uppe har vi en lampa...och där på golvet en papperskorg...'.

Hoppas att det kan jobbas på den mentala biten nu. Låt börsen vila och gjut nytt mod i de spelare vi har!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
The great one: Du har fullständigt rätt i allt du skriver.
Vi supportrar har all rätt att vara kritiska! Matchen igår var (tyvärr) under all kritik. Peo vakna!!!

* Avlasta Z.
* In med hungriga juniorer (t.ex. "Lill Z").
* Bättre power-play krävs.
* Våga gå på mål/In med folk framför mål.
* Kör med fasta femmor.
* Splitta på Z och Crippe (förslag Z, Ward och Peltomaa).
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Du har rätt i att man ska sära på Crippe och Z. Men inte kan du väl mena att det är Crippe som håller pucken i tid och otid och kör själv?
Nej i en femma måste man kunna släppa pucken i rätt ögonblick till rätt spelare som inte är hårt markerad.
Kallas för spelintelligens. Ingen kan göra allt själv hur bra man än är!
Vad som krävs nu är hårt arbete och KONCENTRATION UNDER MATCHERNA. Och snälla inga assister till motståndarna.
Nu jävlar gäller det! Bit ihop och kämpa!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Antingen så är Peo/Thoren odugliga som tränare, eller så är
spelarna obildbara.
Det är bara att välja.
I vilket fall som helst så kommer jag aldrig att byta ut laget
i MITT hjärta.
Spelare och tränare kommer och går men laget med Tallarna
på bröstet består.
Ett tips, spana in länken.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Peo skröt efter Luleå matchen att Timrå var så bra tränande och orkade lika mycket i 3:e perioden. Av det såg man inte mycket igår. Myllys till Timrå. Hoppas inte. Freddan håller bra klass. lägg pengarna på en bra back eller målskytt istället.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Igår på matchen så försökte jag i alla fall, ge mitt stöd till laget under HELA matchen. Därför känns det som om jag har rätt att klaga lite nu...

Peo Larsson tycker att: "Det egna laget var bra i powerplay" hur kan man säga något dylikt?

Skylla på domaren som flera gör här på GB det har jag slutat med. Vi kan inte skylla på domaren jämt. Vi gör inga bra powerplay ändå! Peo har varit i fem år i klubben, och har inte fått till powerplay spelet. I går var det bedrövligt. Vi gör ett mål i powerplay men det är mera en kontring än ett "riktigt" 5-4 spel. Tror nästan att vi har släppt in mera mål i Powerplay än boxplay!
Skärpning på den fronten. Boxplay spelet är det enda som har fungerat bra.

Sedan så tror jag att man måste ha fasta femmor eller kedjor i alla fall. Det funkar inte att rulla runt med fyra ytterforwardspar.
Nya spelare varje match. Hur f-n ska man kunna spela ihop sig då?

Sedan kan Peo sära på Crippe och Zäta. Crippe släpper aldrig ifrån sig pucken. Det känns som om Z:a inte gillar det hela. (Igår var Crippe riktigt dålig och nonchalant med pucken, tappade den flera gånger till motståndarna)

"- Det enda jag kan se fram emot är att vi har 29 matcher kvar"
sagt av Peo Larsson. Man undrar hur länge han ska säga så.

Ta upp lite juniorer som flera har varit inne på här. Vad har man att förlora. Dom kämpar ju i alla fall.

Robban Carlsson måste spela med Z:a om det ska lossna för honom.

En sak till, Peo kör inte slut på z:a. Han får ju spela jämt. Karln orkar inte!

Älska Timrå!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
...Är att laget f.n. inte är bättre än så här.

...Är att jag, Bo wasa m.fl. förutsåg detta för flera veckor sedan.

...Är att vissa skribenter i gb'n lever i en orealistisk drömvärld.

...Är att kvalserien troligen väntar.

Dock, trots allt: Älska Timrå IK!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Redhat: Så stod det inte i tidningen i alla fall.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Wesse: Starostenko ÄR en målskytt!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Det är en målskytt och backar vi behöver inte någon jävla primadonna
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Efter vad jag har hört, så ska Timrå få köra "skiten" ur sig på spinningcyklarna på Timrå Hälsostudio, hoppas att dom kan få fram mer svett där, än vad dom hittills fått fram i rinken. Det kan i alla fall få dom att vakna ur koman.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jag har skrivit det förut och skriver det igen, ta hit Sletvoll som tränare. Han fick fart på löven, då borde han kunna få fart på TIK.

Annars har jag en anna lösning på problemet. Det räcker med att värva en spelare. Dmitri Starostenko denne frälsare skulle kunna vända på trenden :-)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Peo och Nubben verkar inte så heta på att värva. Dom tycker att man ska lösa det här själva.

från Dagbladet:

"Någon träning utöver den vanliga kommer inte heller att läggas in"

Det är väl det som behövs!!! Speciellt powerplayträning, även fast Timrå har gjort en del mål i powerplayspelet på slutet så har det inte varit något bra spel om ni förstår vad jag menar.

Har dom inte haft tillräckligt med tid på sig för att få till en vändning? Det är nog dags att byta tränare...

Älska Timrå!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Tänk på att skillnaden mellen succe och fiasko kan vara några få centimeter! Många fina passningar har resulterat i dåliga skott på mål.
Det är ju inte alltid rätt spelare som får smörpassen!
Timrå skapar ju trots allt mycket, men med magert resultat. Så så totalt värdelösa är dom inte.
Med lite flyt nu efter uppehållet och lite friska ideer(och huvuden) så kan det gå strålande.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Alla som ropar efter Kevin H. Vad vet vi vad han har för matchstil, han spelade ju ingen match i Timrådressen.

Det är lätt att ha en åsikt med "facit" i handen.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mmm spelarna kan lära sig deroo's spelstil men det skulle ta för lång tid...dom bör ha tänkt på det innan dom värvat honom (om dom nu ger sig av med deroo)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Någon som vet om G-B:n översätts till Engelska? isf, J-ligt olyckligt då De Rouvilles stora passion på fritiden är Data och Internet, men helt omögligt att han har ett översättningsprogram är det ju inte,,,,,,

Det Herr Engström skriver bekommer inte spelarna specielt mycket, MEN!!! Kommer kritiken från egna leden, då tar det, ungifär som om en Brud säger åt en kille att han är för dålig i sängen,,,,Vill bara packa och gå hem då,,,,,,,

Jag har en sjuklig förmåga att annalysera målvackter,,,, Och De Rouville är inte sämmre än Freddan,,,Problemet som jag ser det är att han kanske
ska få spela sitt spel som han hade då han kom, dvs, Blockera varge puck han kanske inte trivs med att styra puckar, utan han kanske vill nypa dom, okey vi får en faslig massa tek i egen zon men vi får ta det då,,,,,

Och alla gasstar om köp en ny,,,Köpe och köpe som Emils farsa sa,,Någon som tänkt på de negativa sakerna med att köpe och köpe, förutom att det kostar en faslig massa pengar, så tar det tid att spela in nya gubbs,,,,,

Och Byt tränare,,,,Varför då????? Vem vet vad The Pokerman Peo Larsson har i bakfickan???,,,Ingen,,,men jag vet att det blir bra,,Och att det kommer att leda oss till slutspel,,Med den trupp vi har,,,,,
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Skulle gärna se rubriken "Hodson till TIK" imorgon.

Går det inte att genomföra i verkligheten så kan väl Timråledningen simulera? Efter Hodson-värvningen ifjol så höjde sig både Andersson och Ahl en klass.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
dr Dängroth:

Håller med dig i mycket som du skriver du har ju också ett annat bra inlägg idag som jag tycker att man skall läsa.

Va kul att Ed får spela med Lönnlöven det trodde man ju aldrig han har väl inte ens spelat i smålöven han. Det kommer ju lägligt nu så att han får ännu mer istid på de Europeiska rinkarna. Gillar vad jag sett av honom än så länge och tror att han bara blir bättre och bättre.

och visst är målvakten 50% av ett hockeylag och det verkar ju som om det kommer att hända saker också som sagt men det vill jag inte spekulera i nu utan det får de ansvariga ta hand om.

Deroo spelade i ett Skottskt lag i den Brittiskaligan och han är Kanadensare så nu vet alla det. Men det har väl skrivits hundra ggr här men det går väl att ta det igen.

Det positiva är ju att det händer saker i klubben och man visar sin goda vilja till förändringar och det tycker jag dom gör riktigt bra än så länge.

Det enda vi kan göra är att stötta laget och hjälpa det när det går som tyngst och det gör det nu, riktigt j-la tungt men som sagt marginalerna är små och det kan snabbt vända.

Står fortfarande fast vid att Timrå IK kommer att resa sig och det med besked...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
tgo: Högst tre spelare med medborgarskap i land utanför EU/EES får deltaga i samma lag och tävlingsmatch vilken arrangeras av SIF eller något distriktsförbund. Utöver dessa tre spelare tillåts ett obegränsat antal EU/EES medborgare.
Sedan så har vissa inte tagit till sig fakta angående Derouvilles bakgrund, har man inte gjort det och fortsätter hävda med en dåres envishet att han är en fransman som spelat i skotska ligan eller liknande, så är man bortom all hjälp...
Vad som sedan händer med laget får vi vänta och se, men jag tänker inte spekulera i syndabockar just nu. Jag tror man löser det på det bästa sättet utifrån de fakta som omger beslutet. Detta oavsett vad alla coacher på gb har identifierat som problem. Någon kommer att få rätt, någon fel i sin bedömning, andra kommer att tjata om att de har rätt hela säsongen oavsett hur det går. Det är svårt att få alla coacher på gb nöjda. Nej det är inte svårt -det är omöjligt! (faktiskt lite av charmen med gb trots allt!)
Nåja, vi får hoppas det bästa för laget och ladda vi också under upehållet så vi kan fortsätta stödja laget med kraft.

Kul är det däremot för Ed Ward som blivit uttagen av Wayne Fleming att spela för team Canada i SHG.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Den som kan lite hockey vet att Målisen är minst halva Laget, och visst är det så, man kan lägga till att även försvaret är viktigt.
Ser man nu på Elitserien så har tror jag 11 lag en riktig förstemålvakt undantag då TIK som blandat med 2, ska man vinna matcherna så måste man han en toppmålvakt, och defintivt
om man ska ta Guld, mitt tips Är Gerber och Liv kan avgöra för sina lag. Visst har Nubben eller vem det nu är som är värvaransvarig ta på sig detta senario, men även Thoren som matchar Försvaret är lite skyldig, en fd målis som stått i TIK sade på försäsongen att
Philippe inte är nån toppmålvakt. Men denne var ju bra på försäsongen så man hade väl lite förhoppning ändå. Vad som behövs som jag tror är en eller ett par Backar som går rätt in o laget som har deffensiva som offensiva kvalitèr. Tänk om man gjorde som Giffarna damma av Brundin och sen går in och dominerar näst intill Landslagklass. Hörde föresten att en Pizza ägare blivit sjuk på grund av TIK den sista tidendet kallar jag, supporter, denne var nu nöjd om det blev Allsvenska men man kan väl inte je upp ännu det återstå ju flera månader, men det är klart det brinner i knutarna. Synd föresten på Timrå-olsson som har en fuskare som Ludmila i båten, förlåt kälken
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jag tror att backarna ännu inte lärt sig DeRouvilles spelstil. Han släpper mer returer än vad Freddan och Bosse gjorde.

Förmodligen ligger det mer bakom målvaktsfrågan än vad vi arma stackare vet om. Om nu Freddan varit sjuk, som någon påstått, så var han väl ombytt för nödfall.

Sedan efter att försökt läsa Roland Engströms krönika i dagens ST gör mig mer övertygad om att byta till Dagbladet.
Kom ihåg att den mannen även skickade Giffarna till Superettan ett antal omgånger sedan. Så vad den mannen vet är juh ganska klart!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mike66 timrå's backar har visat att dom inte klarar av det spelsätt som deroo använder... om detta nu är fallet så behöver du inte hålla på att predika på hur jävla bra han nu är ...han må vara gud i skrillor men om han inte funkar i timrå så måste vi fixa en ny målis eller vill du att vi byter ut hela backlinjen hmnnnnn
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mike66: Är det något Timrå behöver först och främst så är det en ny och stabil målvakt som inte lämnar en massa returer. Att krydda med en extra klassback vore heller ingen dum ide om man vill säkra nytt elitseriekontrakt utan att gå vägen via kvalserien.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Tga:

Timrå behöver spelskickligare backar om man nu skall hålla på med dessa spekulationer och behöver inte alls en ny målvakt. Hur har Jindrich och flera utav våra backar fungerat?
Fattar inte hur man kan anklaga Deroo för att backarna inte är tillräckligt spelskickliga? Det är väl deras uppgift att rensa undan returerna och att kunna hantera pucken för ett uppspel.

Det är att träffa på spiken med hammaren. Sen behöver vi Ed som nu säkerligen kommer att ta över ledarskapet mer och mer och avlasta Z:a.

sen så behöver vi få in Matuschkin i laget igen. Och sen måste vi börja att vinna matcherna och sen så blir det bara bättre och bättre och sen går Timrå till slutspel och sen så glömmer alla hur negativa vi har varit och sen så vinner vi Sm och sen så slår vi Djurgården med 3-2 i matcher och sen så är det sommar och sol igen.

Total positivism kallas det för.....Ett nytt uttryck i Hockeysnack..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Friskan:

Du är härlig du..vila får jag göra i graven...Jag måste ju försvara den stackars Deroo som blir fullkomligt sågad här..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:

Om du läser mitt inlägg lite längre ner på sidan så ser du att jag precis har tagit upp det problemet.

Men om nu Deroo är så dålig så måste ju Thorén och Peo va helt j-la kass som då tar ut han då eller? Tycker att det kastas lite för mycket skit på Deroo som han inte gjort sig förtjänt utav.

De matcher jag sett Deroo så har han övertygat på mig iaf och visst man måste bygga ett lag bakifrån för målvakten är ju en stor del av laget men där ingår ju så mycket annat också.

Är precis som 250kg skrev igår som ett schackbräde där man måste placera ut och flytta pjäserna så att allt stämmer in i minsta detalj och som ES har utvecklat sig så blir den ett getingbo utav sällan skådat slag.

Titta bara på MIF, LHF för att ta några exempel, det är millimetrar som avgör om det ska bli fiasko eller succé.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
The great one: Mitt i prick!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Friskan: En bra målakt ger hela laget trygghet. Ett lag med trygghet gör mål och vinner. Enkelt men sant.
Nu vågar ingen spelare längre (som förra säsongen) ligga på "halv-kontring" eftersom man måste ta hand om De Rouvilles returer... Det påverkar Timrås adelsmärke från förra säsongen, farten, kontringarna, spelvändningarna...!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mike66: Målvaktens betydelse för laget är vi väl ändå överrens om?
Har inte du själv sett att De Rouville släpper (alltför) många returer? Det gör hela laget instabilt och nervöst!
I början tyckte jag också att De Rouville var lysande men det visade sig med tiden att han inte besitter den jämnhet som krävs på den här nivån...!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Hmm........nu är det väl inte så att det är målvakten som gör målen, så jag antar att det behövs nån som gör mål också.

mike66: Ja vila dej lite, det kan va jobbigt att skriva så många inlägg på sån kort stund.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Efter dom första omgångarna trodde man att Timrå hade gjort ett klipp. De Rouville såg ut som en ny Hasek, men ack vad vi bedrog oss. Phillipe är lika ojämn som Bosse Ahl.Antingen så spikar han igen totalt eller så släpper han in vartannat skott. Det blir ingen trygghet i laget med en sådan målvakt. Timrå behöver en jämnare keeper.

Tror att det blir svårt att hitta en bra målvakt så här sent på säsongen när vi redan har fyllt ut kvoten med EU-spelare. Men det här borde man ha insett tidigare. En jänkare som har hamnat i Skottland kan inte vara så bra.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:

Vi är ju lite oense en del utav oss på den frågan, så jag tror inte vi kommer nå längre i funderingarna så för min del så väntar jag och ser vad som händer och slutar att spekulera i det för stunden.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jag håller med dr nix i det där man måste ha en bra och tämligen säker målis.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
jag instämmer med laken, det är inte bara vi på gbn som anser att den viktigaste delen i ett lag är målvakten det är ett faktum!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
santos:Klart ni skulle villa ha men ni skulle inte få det direkt!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Den absolut VIKTIGASTE lagdelen i ishockey är målvakten. Det går INTE att komma ifrån. Utstrålar han (målvakten) osäkerthet så blir HELA LAGET osäkert.
Tills vidare måste Peo & co. låta Fredddan få känna att han är den givna förstemålvakten. Det gick ju bra med Freddan i målet förra säsongen.
Att få ordning på målvakttssidan måste vara prio. 1. Går det inte med Freddan så måste man med ljus och lykta söka efter en etablerad och pålitlig målvakt av hög elitserieklass.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Tror alla att det på allvar finns förutsättningar att värva helt nya lagdelar som toppmålvakt, superback och superforward mitt under säsong? Lägg till mirakeltränare.. Har TIK de resurser som behövs för en sådan aktion? Om det ens är möjligt...
Fint att folk tänker på lösningar..men har de alls med verkligheten att göra? Och är det bara de lösningarna som kan tända laget?
Nej jag har skrivit det förr och skriver det igen. TIK har spelat för många oavgjorda matcher och därmed tappat för många poäng.
Att inte kunna avgöra utan att tappa har tärt på tilliten i laget. Tilliten till sin egen förmåga och tilliten till varandra. Det är nog inte en fråga som ngn skrev att målen måste vara så snygga och spelet så omständigt utan det tyder på ett lag utan självförtroende och ett lag i panik. De som axlat ledarroll har bytts ut pga skador etc. Vissa spelare är faktiskt också mer nyttiga i omklädningsrummet än på isen..! Genom att sprida god stämning.
Att ha kul och tro på det man gör är mycket viktigt i en lagsport.
Dra paralleller till stjärnspäckade lag som inte kommer igång tillräckligt trots att de är mkt kompetenta var för sig. Panikkänslan måste brytas.

De stora förlusterna har kommit både när Freddan och när Deroo stått i mål. Det görs för lite mål. Det har helt uppenbart låst sig.
Jag ordinerar laget en rejäl spruta självförtroende under uppehållet och hoppas på tillfrisknanden. Teambuilding behövs. Den psykologiska styrkan och tron på att de kan, att de är ett kollektiv måste tas fram. Något mer energifullt än Qi-Gong.
Jag tror säkert att styrelse mfl gör allt som står i deras makt just nu med div yttre lösningar som jag inte vill spekulera i.
Att en lirare som Pasi var nära att återgå till TIK precis innan säsong som ryktena säger gör mig inte glad. Troligtvis fick han bättre villkor i Finland tillslut och valde att stanna. Tror att de bildade en liten kärntrupp Pasi, Timo och Tomi.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nile=Nike
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nile89: Du är hellre i Timrås gästbok och skriver inlägg ......än som supporter följer ditt lag till Skellefteå.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nike89: Tack men nej tack.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
He he.Ni skulle nog villa ha våra tre tjecker.


Just nu leder vi med 0-3 borta mot Skellefteå!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Jag tror inte att lösningen på problemen är att dra hit gamla TIK föredettingar. Det finns andra spelare att tillgå, även fast dina förslag inte ger intrycket av det.

Vi kanske skulle skaffa oss ett par fula tjecker, som hakar, filmar och öser in mål. Det skulle ge flera nya dimensioner i Timrå.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
The great one: Man kanske kan l å n a Pasi...?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Bra inlägg Laken!

Men det blir nog lite svårt att köpa Pasi, däremot Schnabel skulle väl kanske gå.

Älska Timrå!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nu när den bistra sanningen ä n t l i g e n börjar klarna för de allra flesta supportrar så kommer vi in i en ny fas. Först måste man våga se sanningen i vitögat och acceptera att vi faktiskt har problem. För att sedan ställa sig frågan: Vad kan vi göra för att lösa problemet/problemen?

Målvaktssidan: De Rouville håller inte måttet, han är alldeles för ojämn.
Lösning: Låt Freddan stå alternativt köp in en ny målvakt.
Förslag: Kevin Hodson.

Backsidan: Halvardsson övertygar inte heller, han verkar inte riktigt räcka till i elitserien. Det finns även fler besvikelser på backsidan hittills, t.ex. Jindrich och Rajamäki.
Lösning: Värva en back av hög elitserieklass.
Förslag: Pasi Petriläinen, eller i andra hand Robert Schnabel.

Forwardssidan: Mikael Simons borde lånas ut till ett allsvenskt lag. Hittills har han inte nått upp till de krav man har rätt att ställa på en elitseriespelare.
Lösning: Ta upp en hungrig junior. Värva en målskytt.
Förslag: Niklas Zetterström och Dmitri Starostenko.

Tränarsidan: Är för närvarande väldigt kluven och tveksam till Peo. Han har gjort så oerhört mycket för klubben under dessa år. Men har han inte varit i klubben för länge? Vad har Thorén för erfarenhet och rutin med tanke på situationen som vi hamnat i nu?
Lösning: Börja redan nu undersöka vilka lediga tränarnamn som finns tillgängliga.
Förslag: Om tränarbytet blir en realitet, in med John Slettvoll som gjorde underverk med Björklöven trots att de åkte ur. Huss in i båset som assisterande tränare. Thorén kan ansvara enbart för målvakterna. Peo kanske kan få en annan tjänst inom klubben.
Kommentera

« · 27641 · »