1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2718653 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Fått till mig att Alexander Zetterberg har tränat med A truppen i början av denna vecka
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: man hoppas ju på en fyra när det gäller tränaren! Men det tar tid att vända en finlandsfärja!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: Ska man betygsätta 1-5 med följande kriterier
1: Underkänd
2: Godkänd
3: Bra
4: Mkt bra
5: Toppklass, bäst i ligan
så är våra lagdelar som följer
Målvakter-3
Backsida-2
Forwards-4
Tränare-?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Det blir alltid en flopp på något av dom tilltänkta topplagen. Lär inte bli något undantag i år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : Håller med dig här. Sen har dom Brian o'niell, en 36 åring som aldrig spelat i SHL. En rätt stor omställning att komma från Schweiz till SHL och anpassa sig till spelet här. Vilket har visat sig förr från andra spelare.

Känns som många överskattar Luleå i dagsläget och det kan bli en liten "flopp" kommande säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken :
Tycker inte heller att TIK har bland de sämsta målvakterna, tycker de borde ha 4 stjärnor. Baksidan 3 stjärnor och i anfall med Kapanen ligger vi på 4,5 stjärnor. TIK kommer på plats 8 - 6.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå IK Support : Tycker (tyvärr) inte att modo har sämst trupp i SHL. Dom 3 sämsta tror jag blir Malmö, Brynäs och Örebro.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
glorious badger: Vill pajas journalist i Norran 😡 han inte kan inte så mycket hockey.. tippa MoDo 9 plats och för Timrå. Sej alla om han 😅
Modo som har sämsta trupp och backar i SHL
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : förövrigt runkas det rätt hårt åt Luleås forwards. Hela deras tilltänkta 2a kedja är importer från Finland. Tycker det luktar rejäl chansning. Brome? En 38 årig omark? Luktar överhypat.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : Inte direkt avundsjuk på Brynäs backsida för att ta ett exempel. Finns offensiv potential, men defensivt? Där slår vi dom på fingrarna. Även hos oss finns det offensiv potential. Modo? Örebro? Malmö? Inte ett dugg bättre heller.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bucker: Ja han stökar av en motivering till sin uppenbart provokativa ranking av oss med att vi har en backsida av knappt SHL-klass (stämmer f.ö. inte även om den tillhör SHL:s bottenskikt) vilket innebär att vi kommer läcka som ett såll. Inte ett ord om två habila målvakter och en forwardssida som tillhör toppskiktet i ligan. Ingen kommentar om ny tränare heller. Nä maken till dåligt påläst killgissning av, gissar jag, en yrkesjournalist vet jag inte om jag någonsin läst.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bucker: Patetisk journalist.

”Backuppsättningen håller knappt ens SHL-klass”
Ursäkta va? Maken till vattenyta nivå till analys har jag fan aldrig skådat. Sen sätter han upp Pilö med Nässen i ett 3e backpar, OJ, som 3e center. Ööö okej. Avdelning noll koll. Har märkt genom åren att snubben har nånting emot Timrå. Så är egentligen inte förvånad över hans tippning. Det är en sorglig människa överlag det där. Uppmärksamhetsberoende deluxe.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
glorious badger: Hahah men för helvete. Samtliga spelare ska behöva göra sina karriärers bästa säsong för att vi ska hålla oss kvar? Samma spelare som tog oss till slutspel förra året när cirka 95% av truppen underpresterade nå jävulskt? Svårt att inte skratta till.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Ingen aning om vem killen är, jag använder inte X. Men ja, ologiskt är precis vad det är. Vi kommer inte slåss i toppskiktet utan i mitten, 7-11. Personligen blir jag mycket glatt överraskad om vi hugger på placeringar bättre än 10:e-platsen men risk för kval är det på förhand inte med det här laget
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Är inte det där ”journalisten” som alltid är ute och svingar hejvilt på twitter/X för att få igång reaktioner? Det ger en sorglig fingervisning i att det är tufft att göra sig relevant i världen av sportjournalister, speciellt om man inte är anställd av en större tidning. Kaxigt att tippa Timrå sist men ganska ologiskt att tippa oss bakom Modo, Malmö, Örebro och Brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det är väl helt enkelt som så att du går in "gratis" med säsongskort, men platserna är fria.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Inför TIK- Vasa Sport dubbelmöten på hemsidan.

1) "Samtliga sektioner i SCA Arena kommer att vara öppnade under försäsongsmatcherna. Du kan med andra ord välja att stå på Västra stå eller sitta på valfri sittplats i SCA Arena. Köper du sittplats så kan du säkra din plats till båda matcherna för endast 200kr!"
2) "Säsongskort
Samtliga försäsongsmatcher, inklusive dessa två, ingår i våra säsongskort (Västra stå och rullstolsplatser inkluderat). Du visar med andra ord endast upp ditt säsongskort i entrén precis som under en vanlig säsong."

Hur går 1) och 2) i hop? Riskerar jag alltså att, med säsongskort inkl försäsong och slutspel, någon sitter på min plats när jag kommer dit?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
glorious badger: men för helv... Dom kan väl inte låta sommarjobbare skriva i tidningen!! 😆
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
glorious badger: Jag brukar bry mig ungefär lika mycket om rankingar, och i synnerhet lokaltidningsrankingar, som jag bryr mig om vilka favoritfärger svenska OS-truppen har men nu rodnar jag lite. Hela den där rankingen kan vara bland det mest okunniga jag läst i hockeyväg
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
glorious badger: "Sedan juni har Timrå tappat Kapanen till Montréal Canadiens i NHL men värvat Maximilian Eisenmenger från Adler Mannheim i DEL." Känns rätt oseriöst och dåligt påläst.
Backsidan oroar mig också dock. Kan inte Timpa E och Elmeri komma upp i det spel som motsvarar deras förmodade löner så blir balansen jävligt snedvriden. Då måste vi precis som han skriver banka på att Forsmark, Nässén, Pilö gör sina absolut bästa säsonger hittills i karriären.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
glorious badger: Bara att bevisa motsatsen!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: helt rätt, my bad. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jugge: Gefle Dagblad. Rätt ska va rätt. Same shit, different name ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
dr-nix: Japp, Bonnier koncernen. Precis som Gävle dagblad och Arbetarbladet i Gävle.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Expressen och ST ägs väl av samma företag numera så sänds matchen på ST hittar man den även på expressen och vice versa. Så har det iaf varit tidigare säsonger.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sikth: ST är väl en riktig lågoddsare, annars lär nog Expressen sända en del, har för mig att de gjorde det ifjol.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Är de nån som har koll på om/var de kommer att streamas försäsongen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Så är det, och sign on bonus är ofta mer än 2 nötcreme
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
Tiderna är förbi då man kunde värva spelare med VHS
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Jag håller helt med OJ gjorde en riktigt fin säsong förra året, årets mål inte att glömma! Han är värd att testas i en producerande lina enligt mig. Hartman var en skugga av sitt forna jag. Hans utvecklingskurva pekar för tillfället neråt och inte uppåt. Han visade inte särskilt mycket glöd och energi heller vilket exempelvis OJ, Hållander, Boyce mfl gjorde så han bidrog inte heller på det sättet. Nej Hartman har mycket att bevisa i år!

Jag tror att Hartman kan få utmaningar att försvara en plats även i en tredjelina. Jag skulle exempelvis sätta Pääjärvi före Hartman i hierarkin och jag tror att det finns goda chanser att även en spelare som Walli kommer rankas högre än Hartman denna säsong. Men jag har haft fel förut!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Jag utgår från formationerna som jag vill se efter jul då alla är varma i kläderna och inspelade i systemet.

Jag vet att det sticker ut lite att sätta OJ i en första kedja, å andra sidan vill jag inte separera Hållander och Wedin, och han passar inte in i en checking line enligt mig.

Dahlén - Kapanen - Johansson (Scoring line)
Hållander - Pettersson - Wedin (Scoring line)
Hartmann/Walli - Lander - Pääjärvi (Checking line)
Värmhed - Eisenmenger- Boyce (Energy line)
Extra Lundmark
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: hahaha Nubben. Dinosaurie 😄 tror Kapanen kommer duga, med mersmak. 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Det allra roligaste med det där klippet är när Nubben på engelska förklarar att han i rollen som sportchef i Timrå IK (innan han på kort varsel lämnade klubben) värvade Elmeri Eronen, men han har aldrig pratat med honom. Och Kimmo fyller snabbt på med ett bestämt: "It´s not how we gonna work in the future!";)
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Olle: Pääjärvi skulle kunna användas i en 2a kedja om inte någon annan tar den platsen, smart, tung och ett bra hyfsat skott. På förhand står det mellan Pääjärvi, Johansson, Walli och Hartmann. Det är bra att den sista platsen i topp6 inte är given, istället får man slåss om den platsen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Tror Lander och EP får centra 1a och 2a kedjan när Kapanen är borta.

Skulle kunna se ut såhär då

Dahlén - Lander - Hållander
Wedin - Pettersson - Johansson
Pääjärvi - Eisenmenger - Walli
Lundmark - Värmhed - Boyce

Två första med offensiv kraft och en riktigt tung och jobbig 3e, samt en 4e som avlastar. Sen får Hartmann jobba sig in i truppen eftersom. Han lär knappast gå direkt in någon toppkedja när han är tillbaka. Kapanen kliver in på 3 kedjor direkt. Blir nog en del ändringar i kedjorna mellan omgång 1 och 10.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: hahaha, klassiker!
Kommentera

Sv: Apropå nånting... Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: tanken var att få igång en diskussion... verkar som jag lyckades med det i a f. Din poäng är noterad dock! Jag satte nog ihop mitt best case scenario där och jag hade ju ett frågetecken på Hartmann. Värmehed/Eisenmenger får centra 2a kedjan de 4 matcher som Kapanen missar
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: offensivt är det en jäkla habil laguppställning vi har. Hartmann i en andralina är jag jäkligt tveksam på. Han har fått alla chanser i världen. Visst han har ofta varit skadad men tycker inte det finns något i hans spel som antyder att han ska vara högre upp än en tredjelina. Tycker OJ visat tendenser till att kunna axla en större roll, en Per Hallin-junior med en kreativ uppsida. Men för både Hartmann och OJ så blir det en nyckelsäsong. Den ena får kämpa för att signa nytt kontrakt och den andra får kämpa för att visa att han duger i en offensiv formation i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH:
Hur har du tänkt det innan Kapanen och Hartman är tillbaka. Vi måste ta poäng även under den tiden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : jag tror väldigt få av oss andra här inne säger emot din center uppställning. För att få igång lite mer diskussion så postar jag följande kedjor:
Hållander - Lander - Wedin
Dahlén - Kapanen - Hartmann?
Pääjärvi - Pettersson - Johansson
Walli - Eisenmenger/Värmhed - Lundmark
Extra Boyce
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bob:

Lander
Kapanen
Pettersson
Eisenmenger/Värmhed
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bob: Givet att Kapanen kommer så tror jag man börjar säsongen så här:
1) Lander
2) Kapanen
3) EP
4) Boyce/Värmhed/Eisenmänger

Efter jul tippar jag att det ser ut såhär:
1) Kapanen
2) EP
3) Lander
4) Eisenmänger
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NDR: Sant, Hållander säsongen 17/18, så sex år då mellan det att vi får fram talanger från juniorverksamheten. Det håller ändå inte....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hallå där timråiter. Hur tror ni det blir med er centersida? Ska någon flyttas in från kanten? Om inte antar jag att Kapanen går som tvåa, men vilka blir då trea och fyra efter att Lundin och Andersson stuckit?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Eh, Hållander?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Som jag ser det så behöver vi först och främst bli bäst i regionen. Idag lockar vi de flesta talangerna från Medelpad men nästan inga från norra Hälsingland/södra Ångermanland- där har vi mycket att hämta. Utan att vara överdrivet insatt så är min bild av att många i vår juniororganisation är stockholmare som haft Timrå 2a/3a på listan och som fått nej från andra klubbar innan vi tar in dom.
På lång sikt behöver vi bli ett självklart alternativ för alla från såväl Njurunda och Ånge som Härnösand och Kramfors vi behöver den plattån att kunna välja i intaget och sedan kunna krydda med talanger man scoutat från sthlmsområdet, där har vi ett jobb att göra som förening från ungdomsansvarig till medlemmar. Att bli en större klubb i hela regionen.
Sen att några kommer välja modo för att farfar håller på dom eller går till tex frölunda för man tror det gynnar en själv det får vi leva med, men dom behöver vi bli betydligt färre och för det behöver vi bli bättre. Enligt mig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Jag är övertygad om att Timrå behöver utveckla sin juniorverksamhet. När senast hade vi en Timrå produkt som har en fast plats i SHL? Enligt mig OJ säsongen 23/24. Dessförinnan EP40 säsongen 16/17. På sju år har vi alltså fått fram en produkt från juniorverksamheten, och ingen av den kommer från början från Timrå. Det är inget annat än ett underbetyg i min bok.

Då TIK aldrig kommer vara en klubb med 1) Största kassan 2) Finnas i en storstadsregion kommer vi behöva vara jäkligt vassa på att 1) Förädla lokala talanger 2) Scouta talanger utanför länet och få in dem i vår juniorverksamhet för att vi ska kunna vara ett stabilt SHL lag. För att 2 ska fungera behöver vi dock ha en jädrigt bra verksamhet med bra rykte.

Jag jobbar med en förälder (boendes i Sthlm området) vars barn ska in på hockeygym nu till hösten och de var bla och besökte Timrås hockeygym. Enligt honom så har Timrå fortfarande ett bra rykte gällande hockeygym/ungdomsverksamhet trots strulet de senaste åren. Men det ryktet kommer såklart krackelera över tid om problemen fortsätter, som även han kände till. Och det kommer vara svårt att reparera i en handvändning...

Jag tror Nubben är en bra person för att få bättre ordning på juniorsidan, han är lite av en nätverkande mysfabror som genuint bryr sig om personerna och som är bra på att hålla kontakt med spelare.
Kommentera

« · 2718653 · »