1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2718882 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
solbacken: Det är en utopi att alla ska höja sig, visst chansen finns i teorin men i praktiken, nja.... Ska vi sen prata individnivå så är ju inte Erixon, Didde eller Sheriffen några up coming start som har en uppåtgående utvecklingskurva.

Så att kräva av dem att de ska bli så himla mkt bättre på ålderns höst är väl inte helt realistiskt i min bok.

Sen tror jag att vi som lag kan bli jädrigt mkt bättre under Jokinen denna säsong, men det ska också bevisas =)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: Ja jag håller med om det. Framförallt var han okristligt dålig i det defensiva, motståndarens forwards åkte runt honom och han hängde inte med och slutade och åka skridskor. Det såg ofta rent bedrövligt ut.

Antingen så var höftledskulan av på honom efter jul eller så hade Ante gett honom en depression. Oavsett anledning så borde båda åkommorna vara fixade till nu =)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Utdrag ur expressen.se

Stjärnan André Petersson är tillbaka i träning med HV71. Detta trots att han förra veckan fick beskedet att de inte räknar med honom i laget. Vi har varit öppna med vår position och att vi sätter laget först i allt, säger Chris Abbott till klubbens hemsida.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: Om man specifikt pratar om Eronen, tycker inte fler än jag att det är märkligt vad dålig han var, framför allt efter årsskiftet?
Han har ju ett mycket bra skott tex, som han inte använde många ggr. Jag tror och hoppas att han hade nån typ av skada och nu kommer tillbaks oskadad och revanschsugen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Märkligt. Bland journalister och andra kan spelare i andra lag höja sig och bli bättre, men när det gäller Timrå så är ett dåligt år lika med att inte kan bli bättre kommande år. När det gäller andra lag kommer alla spelare att höja sig kommande säsong
Timrå har ett bra lag och backarna har förutsättning att höja lägsta nivån betydligt, då kommer målvakterna att bli bättre samtidigt kan kedjorna pressa på betydligt bättre. Då är vi ett topplag, vad än journalisterna säger.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: Jag håller med om att Eronen har möjlighet att göra en 20 poängs säsong igen, frågan är om han gör det. Det står skrivet i stjärnorna.

Det som känns jädrigt deppigt är när man läser alla kommentarer om vår backbesättning inför kommande säsong här i gästboken, "om Eronen blir bättre", "om Erixon och Didde blir bättre", etc etc etc.

Flertalet backar behöver alltså göra en betydligt bättre säsong detta år är utgångspunkten. Det är ett ganska klent ingångsvärde. Alla kan och kommer inte att bli bättre, det är en universell sanning.

Och alla de journalister och förståsigpåare som skriver ner våra backar kan jag efter förra säsongen inte annat än att hålla med dem, vi har på pappret en av SHLs svagaste backbesättningar.

Kapanen sitter dock i ett knepigt läge med dyra hemvändande klubbikoner som man inte kan göra sig av med så han får försöka trolla igen ala Rindell och Lyyttinen för att få ihop backsidan på ett bra sätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : Svårt att se att inte Eronen ska kunna förbättra sig från förra säsongen.
Jag tror att han spelade med nån typ av skada och kommer att va mycket bättre nu till hösten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det omdömet stämmer kanske mer om man backar några säsonger bakåt från det att han faktiskt drog till Örebro. Han var riktigt dominant 20/21, den enda back som faktiskt kunde kliva in i vårt snuskiga PP1 och bidra med ytterligare en dimension. HA:s bästa back den säsongen, synd bara att han missade nästan halva pga handskada. Han och Albin Carlson i par var väldigt vackert att skåda.

Jag tyckte där och då att det var jävligt trist att han stack, men samtidigt förståeligt. Vi hade ändå behövt värva massa importer och han hade redan varit med och smakat på livet som tvåvägsspelande offensivt viktad back i en nykomling under 18/19. Karaktärsdanande, men inte sällan skoningslöst mot såväl egna siffror som självförtroende.

Däremot var det riktigt jävla trist att vi inte var mer på hugget innan han sajnade med Luleå. Han fick sitt SHL-genombrott sent under sin andra säsong i Örebro och då hade redan Luleå plockat honom under hösten, till vad jag antar är ett rent rån lönemässigt. Några andra realistiska hemvändare på backsidan finns liksom inte, Hardegård skulle dessutom förstärka laget rejält.

Nubben får lösa det där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Hardegård får gärna ersätta Eronen nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Det är svårt att utvecklas som kreativ back i ett sämre lag, man får ta skit för alla misstag medans forwards får all uppmärksamhet för det som sker framåt. Vi har väl t.ex. både Hardegård och Tomas Skogs som t.om. hamnade landslaget efter att de lämnat oss.

Det är en del av Jokinens filosofi som vi supportrar måste jobba med, spelare måste få misslyckas när de försöker göra något bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Ja det var inte fosterställning och sömnlösa nätter när han drog direkt. Stod rätt lågt i kurs hos oss. Jag minns att jag såg honom som en säkerhetsrisk bakåt med en offensiv uppsida man såg alldeles för lite av. Väldigt ojämn. Låter f.ö som beskrivningen av en back i nuvarande laguppställning 🤔
Inga jämförelser i övrigt där dock och han jag tänker på är inte ojämn. Snarare väldigt jämndålig
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: ja där tappade vi bollen men Hardegård kanske behövde ett miljöombyte för att växa som spelare? Oavsett vilket skulle han nog gå in på top 4 i nuvarande back besättning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Nubbens uppgift är att få hem Korsträsks Lidström.
Ska själv säga det till honom(Hardegård) om jag råkar se honom nu under Norrbottenssemestern.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: blir spännande att se om det är Nubbens eller Jokinens "pep talk" som kommer förvandla Eronen till king of fucking everything.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Ni får gå med i min tipstråd. Bland de tre stora forumen såg det ut såhär.

Antal tippare, medlem i forum, snitt där lägst är bäst.

Hockeyallsvenskan
4 Timrå IK 30.5
7 Brynäs IF 31.14
26 MoDo Hockey 31.77

SHL
49 MoDo Hockey 41.8
15 Timrå IK 42.13
6 Brynäs IF 46.67
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Självklart inte. Jag håller helt och hållet med dig i sak.

Mitt inlägg var egentligen inte riktat till dig bara. Var väl mer bara ett litet raljerande svar (kanske inte så tydligt dock) på hela den här debatten som ska blossa upp så fort någon random lokalreporter drar upp vår backsida. Min gissning kring Eronen är ju ungefär lika kvalificerad som alla dessa tabelltips.

Tabelltips är killgissningar som i bästa fall kan användas efter säsongen för att se hur många rätt man hade. Varken mer, varken mindre. Oavsett om det är en lokalreporter eller proffsryckare som gissar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Ja i år kommer Eronens storslägga från blå att tala.
Minst 10 mål stänker han in från blå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Man ska nog försöka att inte hetsa upp sig ett dugg på dessa tyckare.
Det betyder ju som alla vet nada, när det drar igång.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Jag tänker inte kasta mig in i någon debatt gällande era spelare. Jag tänker man delvis kan försvara lokaljourbalister. Inte fasen ser de varje Timråmatch och inte gör de bedömningen att ni underpresterat om de bara sett max fyra matcher med er under en säsong. Har man inte riktigt bra journalister som vi när ÖA fick låna Mattias från Hockeynews så blir det ofta gissningar baserat på den senaste säsongen, statistik enligt swehockey osv. Det blir sällan bättre än så.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Backsida smacksida. Vi har Elmeri fukking Eronen. Folk glömmer det.

Snubben som värvades av Nubben men aldrig pratat med honom. Inte så jävla konstigt att han spelat sämre än min mormor när han aldrig fått höra den allsmäktige Nubbens ord.

I år sweet talkar Nubben upp honom i brygga och han växer ut till den NHL-back han innerst inne är. Timrås Backsida blir fem plus, plus och plus. Tyckare och tänkare får svälja sina ord och buga för Elmeri - the king - Eronen.

True story.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Ja sånt är ju en gåta! Jag tycker att vi har ett lag som borde slåss om slutspelsplatserna!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Haha, nej tänkte mest för att vissa nämnt just den betygsättningen som en måttstock. Att Modo fick fler plus än Timrå..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: fast vad vissa så kallade experter tycker spelar ju ingen som helst teater!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Tycker dock att Aftonbladets betygsättning gav mer att önska. 3:a i betyg på forwardssidan, inte för att kompetensen saknas från våra topp 6, utan för att de råkade underprestera just förra säsongen.(Typ exakt det resonemanget som betygsättaren hade)

Man lämnade en brasklapp att det kan sluta med en 4:a i betyg om de levererar som förväntat..

Skall man sänka Färjestads betyg på flertalet spelare då bara för att man åkte ut mot Rögle som tog sig in via play in?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Att man dessutom tippar sig själva högst upp, även om man är favorit visar på dålig känsla
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Peja: Jo, det är klart att det finns varningstecken med Strömberg. Erixon har haft problem med fraktur. Per Svensson visar vissa problem med tempo med ålderns rätt och Pilö var bänkad i IKO stundtals.

Näsén har väl varit riktigt bra i Finland, men det är ingen garanti. Winberg och D'Astous är också lite frågetecken pga det. Det är ingen garanti att man fungerar lika bra i SHL. Rundblad hade mindre än hälften av poängen han gjorde i Liiga för oss i vintras även om han började i PP.

Ni får väl visa att experter och journalister tippar "fel". I norran fick vi bra betyg, men det lär vara andra som har oss sist.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tror det låga betyget på er backsida delvis handlar om att ingen har koll på Nässén och delvis att flera är så skadedrabbade.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Det finns fans och så finns det såna som Smokey! Fantastiskt ordnat! 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Känns väl så va? Va väl collegehockey med studier inräknat för Zetterbergs del?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: ja jag fick Wennerholm vibbar deluxe över den där jävla kalkon tippningen.
Men vi kanske bara ska ignorera och inte ge nån mer luft åt fjanten
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Löst! Givetvis stiger det fram flera TIK-are som hjälper till och fixar upp den nya skärmen i A-laget omklädningsrum om det behövs.

Det här blir kanon! Tack!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Undrar om inte den där Robin Lindgren på Norran är lite sugen på Wennerholms jobb på Aftonbladet? Wennerholm börjar ju se lite schleten ut och Robin har uppenbarligen samma tippartalang så.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödakrigaren1973: Nubbens första värvning?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: både ock?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Snyggt jobbat Smokey! Kul att du bidrar med handling som utvecklar vår älskade klubb.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pinaceae: Jo men han utvecklades och gick vidare!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: eller en Jokinen effekt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1:
"
En rätt stor omställning att komma från Schweiz till SHL och anpassa sig till spelet här.
"

Sannerligen, NLA har ju så sjukt spretiga lag, bästa forwarden är nästan i NHL - sämsta forwarden i matchtruppen sitter som extraforward i Gärdehallen.

Överlag är ju målvakterna bra, så det krävs bra avslut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp:
"
men för helv... Dom kan väl inte låta sommarjobbare skriva i tidningen!!
"

Nåja, Erik Niva var sommarjobbare en gång i tiden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödakrigaren1973: Då kanske Alex bara tränar med Timrå innan han åker över till Boston då.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ett tag sedan man skrev och inte bara läster inläggen här.

Nu ska jag plita ner ett inlägg om en spännande nyhet och möjligen en efterlysning.

Jag vet att TIK-gänget inom kort kommer att få en vass uppdatering i omklädningsrummet.

Centralt placerat kommer det att sitta en toppmodern interaktiv storbildskärm. Här kan tränare, spelare med flera mata in filmer och bilder från match och träning för genomgång och analys med mera. Här kan ritas, kollas på tv och typ Youtube-klipp och givetvis installeras rubbet i appväg eller liknande vilket kan önskas från kollektivet.

Detta har inte kostat klubben en spänn! Några sponsorer och jag (jobbar lite med sådana här prylar och har mått lite illa när andra toppklubbar i SHL har dessa effektiva redskap men inte mitt lag) har lyssnat på önskemål från framför allt tränare och spelare och nu löst detta med lite bra hjälp:)

Skärmen anländer förhoppningsvis till SCA- arena inom någon vecka eller dagar. Den ska fästas på typ tegel eller betongväggen mitt i spelarnas omklädningsrum.

Om. Om inte de lokala vaktmästarna har kunskap att lösa detta, finns då någon lokal hantverkare med TIK-hjärta som kan bistå med verktyg och någon timmes sponsorjobb för att få den på plats?

PM-mig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: är bara en vecka typ
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödakrigaren1973: exakt, men den talangcampen pågår väl från mitten av juli till mitten av augusti?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: han vart väll inbjuden utan att bli draftad alltså ingen förbindelse till Montreal.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: hade kunnat vara en bra billig lösning under tiden Kapanen är iväg
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödakrigaren1973: Hade för mig Alex var och tränade med Montreals talanger. Sommarcampen alltså. Kanske inte blev något mer där då.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödakrigaren1973: Ok. Bra info.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: tror situationen varit lite misstolkad. Båda bröderna vad jag hört pratar väldigt varmt om deras tid i klubben men att det inte riktigt fanns de bästa förutsättningarna när de valde att gå skilda vägar. Någon som vet om det blivit någon förändring kring boston u med den mindre?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödakrigaren1973: Ligger inte Örebro närmare till hands? Trodde inte att TIK låg högt i kurs hos Zetterbergs? Eller var/är det en Ante-effekt?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Utdrag ur ST.se

Undrar varför, kanske för dyr?

Jag hörde av mig till Timrå, det skulle mycket till för att jag skulle byta men det skulle ju mest troligt bli mitt sista kontrakt och det har ändå funnits där i bakhuvudet att få spela på hemmaplan. Sen hade det nog landat i Luleå ändå men för min egen skull ville jag verkligen känna efter och när jag inte fick något kontraktserbjudande var det inte så svårt, säger Erik Gustafsson.
Kommentera

« · 2718882 · »