1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

KRISEN ÄR TOTAL!

« · 1421837 · » Till forumet


Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Och TJ som tydligen ska glassa vidare på hockeyförbundet... Kan han inte ta ansvar och reda upp den här stinkande soppan borde han väl hållas långt bort från vad allt som har med hockey att göra? Någon som vet vilka löner mm som TIK s ledning har?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Tvåtallar:
Visst skulle allt kunna bli bättre av att släppa 2st högavlönade spelare, men då måste vi ha en sportchef som har kompetens att kunna hitta några ersätare också
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Tystnaden från klubbens sida ligger djup. Vilken skräll!
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Det är lugnt....
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
risk för roxette men linkan dementerar vampola försäljningen i alla fall.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Det var ju det jag sa. Det verkar vara ok att kasta skit på oss hur som helst just nu! Pressen borde skämmas som verkar tävla om att hitta på skit om oss
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
putte_patte87: Hör du musiken i bakgrunden....? ;-)
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
puh.....
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Hoppas Timrå IK stämmer arslet av AB som släpper sånt skit. Då kanske vi får in lite pengar till en back....
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: ja jag tycker mig höra listen to my heart nånstans där i bakgrunden :)
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: Att pressen skriver skit om vårat kära Timrå är väl inget nytt,det har pågått i flera år nu,men det verkar vara en styrelse på låg amatörnivå som håller på inget agerande bara en massa skitprat upp till bevis Thomas &Co.
det är nu ni skall bevisa för oss supp. att ni gör vad ni kan för föreningens överlevnad i eliten snart har tåget gått och vi befinner oss i kvalserien sen är det över tyvärr blir det en resa rakt till allsvenskan och derbyn mot bobbarn.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
bobrov: Det blir ändå inga derbyn mot bobbarna. Om vi inte blir tvångsdegraderade till div 1 vill säga.....
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: Ska bli intressant att se om Aftonbladet gör en pudel, men det lär knappast hända. De kör på den vanliga 1984-stilen istället "We have ALWAYS been at war with East Asia".
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
jag hade verkligen trott att pikken skulle gå och brendl kliva in i PP med vampola. samt att en sämre sorterad khl-reject på 100kg+ skulle kliva in i backlinan och, om intet annat, hålla rent framför målvakterna.

i stället katastrofrubriker i aftonbladet och upprorsstämning på hockeysnack...

om nu ekonomin är så fruktansvärt ihålig, varför ställde man inte ett allsvensk lag på isen från första början och sa att ekonomin är riktigt kärv och att det här är det bästa vi kan få för de pengar vi har? var är transparensen? kommunikationen?

nåväl. jag drömmer som jag vill, och fortsätter drömma om det övre scenariot och att den där artikeln är en typisk kvällstidningsanka. fy fan.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: Bobbarna får kvala och kvalet fixar dom med lite lån från Timrå
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon: Vi hoppas att Stefan talar sanning. Det skulle lugna ett annars rätt hårt bultande hjärta. Dock kan jag glädja dig med att min källa påstår att Timrå kommer att offentliggöra en ny spelare under morgondagen och att man jobbar hårt mot sponsorer för att knyta till sig ytterligare en spelare som tydligen kostar en hel del flis.

Om det stämmer får tiden utvisa.  
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Linkan kanske inte vill sälja. Men vill Vampola vara kvar? Det är ju inte direkt så att Vampola ger några positiva signaler direkt...
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Såg inte bra ut för linkans drömvärvning "tant" hagos maskaran fick en törn och virkningen flög iväg.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Frella:

Vad menar du med att Vampola inte ger några positiva signaler?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Kattgubben: Nä någon ursäkt därifrån lär aldrig komma. Det är vi inte intresserade av heller. Här är det ren cash som gäller!
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Det ryktet tror jag mer på!
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
The great one: Han kan väl bara dementera själv istället för att hänvisa till Linkan? Om han nu verkligen inte äre föremål för ev försäljning borde han väl kunna svara det.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: att brinna för timrå ik är verkligen en känslomässig bergodalbana.

Sorry linkan men dina ord känns inte som något jag kan lita på... du har lagt lite för många rökridåer för att jag ska köpa dina ord rakt av...

Jag hoppas självklart att dina källor stämmer då det vore mycket trevligare än vad jag tycker hela den här soppan verkar vara på väg åt...

Men om det inte finns någon substans i det ab skriver om så tycker jag absolut att timrå ik ska anmäla den artikeln eftersom den antagligen tvingat en hel del kansli personal till arbete som inte var pkanerat idag..
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Frella: Man ska i sammanhanget komma ihåg att Vampola talar en alldeles utomordentligt usel engelska, så citat från den karln ska man nog ta med ro. Reportern får nog gissa sig till ett svar i många fall.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse:

Tack, du brukar ha torrt på fötterna så jag väljer att tro dig;)

Trevligt med ett positivt inlägg idag.
Kommentera


Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
The great one: Jag tycker att han bara pratar utan att säga något
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
The great one: "Den tjeckiska poängkungen Petr Vampola har utstrålat missnöje med sin tillvaro i Timrå."

Har han?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Ja nu är det inte lätt att vara timråit inte.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
GurraG: Vilket buffelbajs
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
GurraG: Inte vad jag har sett iaf, men journalisterna skapar ju sina egna sanningar.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
GurraG: Handen på hjärtat har hans kroppsspråk de senaste matcherna varit betydligt sämre än från början. Jag får känslan av lite frustration i hans kroppsspråk. Vad det sedan beror på är en annan potatis.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Timrå Icon:

Linkan har fått tillbaka ballarna från TJ:s skrivbordslåda.

Och i samma andetag satt hela sin trovärdighet och sin position på spel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Det vore ju ytterst märkligt om inte en spelare av hans kaliber inte blir frustrerad. Han måste i stort sett göra allting själv. 9 ggr av 10 så får han ju gå ner och hämta puck själv pga våra klassbackars spelsinne. Päpä är väl kanske inte heller vad han hoppats på, om man säger så...

Edit: I Expressen får man en liten hint om vad det handlar om.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Smaka på den här varianten. Om DU blir förespeglad en viss standard på spelartruppen innan Du själv signar ett kontrakt och det sedan inte stämmer på långa vägar, tror Du inte då att ett viss mått av resignation infinner sig om Du själv är en av serien bästa spelare och tvingas göra det mesta själv på planen.......
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Nisse: jodå, jag begriper mycket väl vad det handlar om. Att Vampola fått ett taskigare kroppsspråk förstår jag till 100%. Han är för bra för det här laget, han ser antagligen ingenting som ger honom tron på att det kommer bli annorlunda resterande matcher. Om nu inte föreningen gör något väldigt konkret.
Att Vampola sägs vilja röra på sig tror jag tyvärr är sant. Om det inte händer något som får Vampola att tro på det här igen så att han ger detta en chans till.

Jag tror dessutom att föreningen är väl medveten om detta och inser att om vi tappar honom så ger det en väldigt fadd smak i munnen hos våra sponsorer och att man indirekt lägger sig ner och dör fram till kvalserien. Hur många sponsorer är då beredd att lägga en slant på detta? Hur många kommer vallfärda till E.ON då?

Pressen som Vampola sätter på föreningen tror jag helt klart ha fått igång samtliga involverade att jobba i 110. Försvinner han har nog föreningen en hel del att förklara inför folket och inför sina sponsorer.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Du spekulerar som vanligt och lägger fram det som fakta. Jag tycker att vampola kroppsspråk har blivit bättre. I början av säsongen sträckte han knappt upp armarna när vi gjorde mål. Han sliter ju som ett djur i varenda match!
Och hur förklarar du hans agerande med klacken i frölundamatchen? Dålig inställning och brist på engagemang?
De flesta idrottsmän njuter av att ha den mest framträdande rollen i sitt lag. Varför skulle vampola vara annorlunda?
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Det är väl ingen hemlighet att spelare från gamla Tjeckoslovakien helst vill ha någon lekkamrat hemifrån med sig på sina äventyr, allra helst till sådana metropoler som Sundsvall/Timrå. Ja vi får se de närmaste dagarna vad klubben/Linkan/TJ mäktar göra för att likt fågel fenix uppstå igen. En sak är säker, Timrå var beredd att gå all in i somras för att få en 1:e back som var och är det Timrå behöver men ekonomins tröskel blev för stor för det tänkta namnet. Synd, det kanske hade varit det som fått kölen åt rätt håll.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Samtidigt har ju Vampen sjukt hög lön (det ryktas om att han tokpissar på det tidigare klubbrekordet), och då kan han inte åka omkring och deppa över att det inte är klapp-klapp.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
hubbenorlen: Ja, jag spekulerar, som vanligt. :)

För att fortsätta spekulationerna och som svar på fina funderingar så kan det mycket väl vara så att Vampola kände att laget, äntligen var på gång, efter några oavgjorda och senare en vinst mot serieledarna. Igår blev han dock brutalt väckt av sanningen, den sanning jag så sakteliga börjar invaggas i, nämligen att laget mäktar med att sprattla till i typ var sjätte-sjunde match.
Jag spekulerar vidare (hör du det, att jag spekulerar ;)). Jag är inte lila säker på att Vampola tycker det är speciellt skojsigt att vara den överlägset bästa spelaren som sliter som ett djur i match efter match utan att det ger resultat. I mina vildaste spekulationer skulle jag tro att det tar rejält på krafterna.

Spekulerar jag vidare tror jag att Vampola ropar på hjälp. Han vill inte spela i ett lag där han ser att utsikterna ser allt annat än goda ut. Får jag spekulera tror jag inte att det var det här han räknade med. En ärlig chans trodde han nog att laget skulle ha, om jag spekulerar litegrand.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Bragd-Birger: Om jag får spekulera lite så tror jag att Vampola hade andra förhoppningar än att ligga sist i tabellen utan föreningens (till synes) ambitioner att förändra läget. Spekulerar jag vidare tror jag inte att Vampola tagit detta uppdrag, även om han fått 200 lax till i månaden, om han vetat att det skulle se ut så här. Men det är vad jag tror/spekulerar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Du har många spekulationer du:)
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
jå1: Japp, jag vet. :)
Men så länge jag skriver att jag spekulerar så gör jag det. Däremot VET jag saker som jag inte tänker säga att jag vet. Utan jag spekulerar vidare jag. Då blir det en massa spekulationer om det jag spekulerar i.
;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Nu måste jag spekulera i om Riddarn hade tagit Rögles 2-0 puck. Den såg inte helt otagbar ut.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: för övrigt undrar jag om Peter känner till Sveriges vamp-ola :-)
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Säg vad du vet så jag slipper spekulera i om du vet eller spekulerar om du vet;)
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
ÖstrandsNisse: Såja! Fortsätt spekulera!
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
hubbenorlen: Den får du en tumme upp för.
Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Olle: Tack för dina inlägg i går. Jag skrattade mig tårögd åt dem.

Förövrigt tycker jag det är riktigt tråkigt om det är så hemskt ställt med er ekonomi. Modo behöver Timrå och tvärtom i högsta serien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: KRISEN ÄR TOTAL!
Efter att ha sett och läst alla spekulationer här inne så känner jag bara en sak... LÄGG AV!

Tror någon av er att det blir bättre på något vis av att ni gör på detta viset? Ryktena förstärks bland alla läsare (potentiella nyförvärv, dagspressen???) precis som dåliga rykten kan förstöra ett företag som tillfälligt hamnat på "dekis".

Ni vet inget annat än vad ni "spekulerar" kring, vore det inte bättre att åtminstone försöka att vara lite positiva mitt i all denna motgång?

Jag är Timråsupporter och har så varit i många år, jag stöttar mitt lag i vått och torrt. Ni verkar inte direkt "stå upp" för klubben...

Tack för mig
Steffe
Kommentera

« · 1421837 · »