1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05

« · 2285492 · » Till forumet

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
thorwald: Oerhört lättstressade och därigenom blir agerandet överlag osäkert i egen zon.
Låst ämne

kulltorp: Det är en bra första period, helt klart. Det finns vilja i dag. Vi får bara hopps på lite bättre utdelning i andra. Det ser misstänkt mycket ut som Växjö. Inga utvisningar nu, fortsätt åka skridskor.
Låst ämne

kulltorp: Så dåligt av Svensson att inte ta bort spelaren.

Timrå vinner skotten men vi måste bli effektivare om vi ska vinna. Nu kommer andraperioden där vi brukar vara svaga.

Kom igen nu för h-vete!
Låst ämne

Timrågogogo: Linköping verkar under isen. Inte gör det mig nåt! 😎
Låst ämne

kulltorp: framåt tycker jag det ser riktigt bra ut! Några långa anfall och flera avslut mitt i slottet. Tyvärr tycker jag känslan är att vi behöver handikapp på tre plusmål för att vinna en sån här match när vi släpper till så absurda lägen bakåt. Poäng idag så är åtminstone jag sjukt nöjd så länge det ser ut så här bakåt.
Låst ämne

Har mina pengar på 5-1, genererade nästan samma odds på Timrå vinst. Härlig sport det här
Låst ämne

LHC verkar lite ur form...redan 0-3 mot Lekis..
Låst ämne

Olle: Nja. Förutom stolpskottet hade de väl inte fler chanser. Du får ta av dig de där svarta glasögonen.
Låst ämne

örebro halvfart offensivt
....huua ..lär bli annat i 2.a
Låst ämne

Bra 1a, förutom att det är tandlöst framåt i sista skedet. Sen släpps det till lite enkelt bakåt också. Otypiskt med en sån markeringsmiss av #2 på målet.

Lite taktiska direktiv nu i paus, så får vi en repris på förra matchen och tappar allt. ;)

Kom igen nu, Timrå!
Låst ämne

roger_sundsvall: Apropå huua ... ikväll måste man heja på rikard dynge o co.
Låst ämne

Erixon verkar lite nere över att ha förlorat C:et med tanke på att han knappt åker skridskor. Varken fart eller form.

Jag tycker att med tanke på att det är Örebro vi möter på borta is så gör vi en bra första period, hade inte sagt nej till att gå in i andra med en 1-0 ledning men, men.

Så länge vi kommer ut med mer energi än vad vi hade mot Växjö 2:a så tror jag på 3 pinnar!
Låst ämne

Nisse på Mon or: Lite frustrerande att dom har lyckats skrapa ihop 50 pinnar, dock 4 mer spelade matcher. Men dom borde vara mer indragna i denna bottenstrid än vad dom just nu är. Tycker dom har varit det sämsta motståndet vi mött. Mycket poäng kvar att spela om så chansen att dom blir indragna på riktigt finns ju fortfarande.
Låst ämne

Woody:Stolpskott och stolpskott... Det var väl öppet mål? Den där chansen sätter en spelare 599 gånger av 600 försök;)
Låst ämne

Nisse på Mon or: Inte förstått grejen med LHC, alla matcher jag sett dem spela och när de spelat mot oss har de varit oerhört bleka. Nu har de även många fler matcher spelade än andra lag. Malmö och Brynäs är bättre, skulle inte bli förvånad om vi kommer slåss med LHC om att undvika kval när serien sammanfattas.
Låst ämne

kattan: Den stora skillnaden på LHC och Timrå är att de konsekvent har satt sitt försvarsspel. De saknar firepower offensivt, men har under majoriteten av den här säsongen haft ett försvarsspel som funkat. Man drar tillbaka och stänger slottet och jagar inte bakom förlängda mållinje som Timrå gör på samma sätt.. Sista två matcherna har man dock tappat försvaret, och det syns på spelet. Och när de inte får ihop defensiven så kan man inte, som Timrå gjort ibland, ändå ta poäng på grund av att man har en offensiv som kan kompensera.
Låst ämne

thorwald: Nu blir det intressant att se hur Freddan o Ante förbereder laget inför 2-a! Men vi är verkligen bedrövliga i egen zon, total förvirring så fort man kommer under press. Sen måste vi sätta chanserna som vi skapar.
Låst ämne

Olle: Tycker mig se att Freddan börjat spara mustasch igen. Den kan vara den starkaste ledaregenskap han har…
Nu vänder det
Låst ämne

Kolla när Örebro forecheckar våra backar och jämför insatsen när Timrå gör det på Örebros…
Örebro checkar hårdare på JJ än vi gör på deras backar…
Kolla även på hur planerad LaLeggia är när han ska vara delaktig i uppbyggnaden av anfall från egen zon…

Nu kör vi va som sagt!
Låst ämne

söder över: Herregud Erixon döende svanen, nu får du bjuda Johansson på middag
Låst ämne

Bra hemjobb av Åberg! Kudos!
Låst ämne

söder över: Fint hemjobb av Åberg.
Låst ämne

Vi har inte råd o gå bort oss på offensiv blå.
Låst ämne

Nisse1: direktiven från motståndarnas bås känns solklara, det är superaggressivt forecheck på Timrås backar, inte sällan med alla tre forwards, och det är ju så klart för att vi är för trubbiga när det gäller att starta anfall. Det borde finnas utrymme för kontringar men än så länge är det mer Örebro än vi som kommer i 2-1 och 3-2 lägen.
Låst ämne

Olle:Timrå spelar rätt så bra i första perioden. Jag tycker att man ger bort många puckar alldeles för lätt när man skarvar in puckarna i motståndarzonen och inte hinner sätta tryck. Det blir omänskligt jobbigt en hel match om man inte försöker flytta upp spelet och och vara mer rädd om pucken. Vidare så tycker jag backarna är alldeles för stillastående i egen zon när dom skall starta uppspelen. Det behövs att man rör på benen eftersom dom blir så lätta för Ö-bro att checka annars. Och man måste bli bättre på fasta situationer både i försvar och anfallszon. Vunna tekningar är skitviktigt. Kan tycka att tränarna är dåliga på bland annat den detaljen. Sätt in bästa tekaren även i försvarszonen ibland för att få lite lugn i laget. Kan tycka att tränarna måste/borde ha den fingertoppskänslan. Hoppas spelarna orkar hela matchen men jag tror det blir svårt som sagt beroende på ovanstående. Kämpa på:-)
Låst ämne

Olle: Fortsätter det så här så blir det en ny torsk
Låst ämne

söder över: Boxplay igen
Låst ämne

Jäkla tur Algot fick klubban på den. Fyfaan sluta bjud på 2-1or.
Låst ämne

Tim: Detta vinner vi aldrig haha, total hönsgård i förvaret i vanlig ordning.
Låst ämne

kulltorp: vad är de för fel på lodiin
Låst ämne

Mcmac: Pöbeln på läktarna är förskräckliga.
Låst ämne

Mcmac: för att vara offensiv spets av toppklass (?) så tar Lodin ganska många utvisningar. Med vår boxplaystatistik så vore det ju kalas om vi höll oss från utvisningsbåset resten av den här matchen.
Låst ämne

Hur i helvete kan dessa idiot tränare spela Albin Carlsson vill tydligen förlora
Låst ämne

Icingpucken: 5 insläppta kassar på 6 minuter mot Skelet i torsdags och nu 3 i baken i första mot Leksand. Bara att joppas att LHCs stabilitet bakåt fortsätter så 10-15 omgångar nu.
Låst ämne

Men skjut för helvete!!!!!!!!
Låst ämne

Amen bänka Lodin för fan, hur kan han stå på offensiv blå och INTE spela fram medspelare som är helt ren med målvakt?!
Låst ämne

Rattie är som en jävla torped. Fantastisk pjäs.
Låst ämne

Superfri Lundin, då ska Lodin göra det snyggaste av situationen, en toe-drag på blå helt i onödan.

Det lyser så mycket jaget över laget så det sjunger om det ibland, känns som om han tar ett Highlight klipp på C-Mores twitter före en vinst.
Låst ämne

AVGÅ LODIN!
Låst ämne

She: Bra tryck från Timrå
Låst ämne

Bra andra period hittills. Håll i detta nu.
Låst ämne

Önskar Åberg kunde spela lite rakare, visst han är duktig, men känns som man skulle kunna få ut mer av honom.
Låst ämne

Timrågogogo: Nu har Timrå haft en bra period så snart ringer det bakom JJ som vanligt.
Låst ämne

söder över: När jag lirade så sa tränaren skjut!!!! För ett skott på mål är alltid två målchanser!!!😇😇
Låst ämne

thorwald: han är en legoknekt som får topplön för att prestera poäng. Han skulle kolla lite mer på Rattie kanske så att vi kan börja få betalt för honom?
Låst ämne

Smokey: Är det inte dags att sätta Rattie i 1a nu? Istället för Hartmann, 94 har inte varit tillräckligt delaktig i spelet senaste två matcherna, samtidigt som Rattie är het.
Låst ämne

Olle: vet vi vad han tjänar?
Låst ämne

Vad är det som ger 12 större eller 10 för den delen rätt att bära istid men inte 23 som åtminstone jobbar genom situationerna och täcker skott med kroppsdelar som inte ännu uppfunnits…
Låst ämne

Farligt byte där
Låst ämne

kattan: Åberg är iskall han ochså
Låst ämne

« · 2285492 · »