KORITFW:
Det där bytet med kavanagh mot murley visar att du kan lika mycket hockey som katten Gustav. vi kanske borde byta Corso mot dunderklumpen och Hirscho mot Gammelsurfen
är det du som är tomas johansson?
Jahapp, roxette.
Redigerad kommentar
Kerstin_k:Är det honom som klacken alltid ropar på, årets komet är de enda orden klacken kan, läser dom tidningen upp o ner eller.
Joel Östman saknar jag
Redigerad kommentar
Blizzard: Jag vet inte om jag är objektiv när jag säger, och hävdar, att Timrå IK inte spelar speciellt bra. Inte Lule heller. Det känns avslaget, Luleå varvar upp så fort Timrå har en farlighet. Tommy 'Professorn' Anderssons glasögon är en av Europas fulaste, och det står jag för. Nå värre.
Annars är allt bra, bilen går fint och barnen sover.
Redigerad kommentar
Simmalugnt: Dimman där pratar vi riktiga rökridåer, undra om hans soffa finns kvar ännu på ladan? En riktig klassiker, Sonnenberg har en bit kvar till Dimman kult.
Sonnenberg tappade allt han hade byggt upp i förtroende kapital hos mig förra säsongen när han velade med kontraktet, när han väl hade bestämt sig och gjort klart med linkan att komma till Timrå så kom han på att han inte hade berättat att knäet inte håller för någon mer ishockey. Så ni som helt har missat snyft historien om Sonnenberg så var det han själv som tackade nej till timrå efter att först ha tackat ja pga sitt trasiga knä.
Han har även provat att spela hockay denna säsongen men det blev inte mer än 2 matcher, kan man gissa att det är hans knä som inte håller för någon mer ishockey.
Knylan: Precis min åsikt. Han kämpade sjukt hårt och hade en jävla karraktär.
Men att tro att han kan komma in efter två år utan hockey och göra bra i från sig är helt sjukt. Han skulle inte hänga med i ett byte ens. Punkt slut.
Blizzard: Det handlar inte om att jag ser Murley är en bättre spelare nu än vad Sonnenberg var då. Jag vill också sparka Murley åt helvete. Det handlar mer om den i stora mått onyanserade bilden av Sonnenberg där folk tappat koncepten totalt blivit stormförtjusta i hans person. Det blir inte rättvist någonstans. På något sätt så vill jag nästan att Nubben ska flyga över honom, låta han lira några matcher och sen kan vi bara gå vidare i livet med vetskapen om att myten Martin Sonnenberg var mycket större än ishockeyspelaren Martin Sonnenberg.
I årets Timrå IK utan Daniel Corso så hade nog i ärlighetens namn poängsnitten varit betydlig blygsammare.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Ja, det håller jag med om. Jag älskade killen när han spelade här också och visst var han mycket mer än det jag korthugget sammanfattade honom som. Mycket av hans popularitet kommer ju i grund och botten av våran oerhörda törst efter kulturbärare, det är därför vi börjar svänga oss med 'Timråhjärta' så fort en spelare visar tecken på lojalitet. Sedan Sanny, Koskinen, Matthiasson och alla de andra som under många år var ledande spelare i Timrå IK under de ljuva åren, sedan dom försvann så är det oerhört tunnt när det kommer till spelare som man känner representerar klubben på bästa sätt. Spelare som ÄR Timrå IK.
När man då byter ut stora delar av laget år efter år så är det ju klart då att en sån som Sonnenberg blir kult. Han syns och tar plats och Challe hyllar honom i en eftermatch-intervju i PPV. Folk trycker upp tröjor och kidsen ändrar profilbilder på Lunar. Han är helt enkelt jävligt sympatisk och har stark utstrålning. Detta kombinerat med att han gör mycket poäng under sin andra och sista säsong här. Men det hela har ju fått för stora proportioner. Folk verkar nästan tro att killen har övernaturliga krafter.
Sen så tycker jag ändå att Sonnenberg var ganska medioker egentligen, förhoppningen var ju att få en fullgod center när han värvades men det gick inte alls. Han hade nog inte (om man bara ser till egenskaperna som ren hockeyspelare) gjort någon större skillnad i år. Några styrningar här och där men vi hade nog legat där vi ligger ändå. Det tror jag nog.
Nä, dom som vill se honom som en kultfigur och som vill bygga myten honom mest baserat på selektiva minnen får absolut göra det. Jag gillade som sagt killen starkt också. Men det är fan betydligt mer intressant att titta framåt nu. Det finns många Sonnenbergs och Mandervilles i hockeyvärlden.
Knylan: känner lite som ö-nisse...
Sonnenberg hade inte en dålig match här. det var hans personlighet!
proffsig så ända in i kaklet! Sonnies styrkor som spelar var inte särskillt beroende av vilka han spelade med. han gjorde alltid ett bra jobb framför motståndarens kasse o många utav hans mål gjordes på returer o tilltrasslade situationer. hans förmåga att driva upp folk till sin egna nivå var kanske den viktigaste egenskapen således gjorde han sina medspelare bättre! det är juh lite tvärtemota att vara beroende av klass för att leverera! i min bok är Sonnie helig han är min i särklass största favvo bland spelarna i timrå ik på senare tid. Lander o Sebbe klart men Sonnies poängskörd gör att jag håller honom riktigt högt!
jag misstänker med att Martins bästföre har passerat o frågan är om det finns någon mening för honom att komma hit o spela för en billig slant när han har familjen o företaget i canada i full blom?
på isen tror jag dock inte att Martin skulle ha så stora problem att gå in på 2 kedjor i dagens timrå om han bara är hel o relativt tränad...
murley har förfallit totalt i mina ögon o således skulle jag gärna se att man byter ut honom mot Martin om han bara är intresserad! produkten man får av Sonnie syns inte bara när han är på isen...
murrans produkt
syns knappt iöht...
KORITFW:
Så till syvende och sist så är det Hynnings fel att vi ligger där vi ligger. Jag visste det! Jag kunde ge mig fan på att han låg bakom alltihopa.
Jockz: Det är en väldigt märklig och totalt ovidkommande diskussion detta. Vi sitter och diskuterar huruvida Timrå IK borde sparka lagets bäste poänggörare till förmån för en snubbe som inte spelat mer än två korpmatcher på två år, bara för att denne likt Charlotte Kalla har en tilltalande personlighet som går hem i stugorna. Vi behöver ju för fan klass, Sonnenberg var inte klass när han väl spelade och är det ännu mindre nu. Han var en jävligt gedigen hockeyarbetare som kunde mäkta med ganska höga poängtal när han spelade med bra spelare.
Ingen som har spelat hockey har väl glömt bort hur man spelar hockey? Däremot lär ju förmågan att göra det på hög nivå försämrats avsevärt. Att karln inte kom ifjol hade ju att göra med att han var knäskadad kombinerat med att han krävde för mycket kosing, sitt enorma Timråhjärta till trots. Herregud.
Knylan:
Jag älskar honom inte, men jag skulle tro att han har bättre mål/spelsinne än någon av Timrås skrotforwards, jag tror inte att han har glömt hur man spelar hockey.
Skulle byta honom mot Murley alla dagar i veckan.
Timrå Icon: Det är bara att sätta Mörlie på rad 20.
Edit: Han känns ju inte direkt som Jesus brorsa den där...
Redigerad kommentar