1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588930 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24

« · 2757319 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
erathoo: Brynäs-Timrå är huvudmatch på lördag kväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Zäta75: Den här tabellen är alldeles för jämn för att man ska kunna slappna av och känna ro. 4 poäng ner till 11e plats är inte kul. Små marginaler kan man säga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
jå1: Pucken roterat i samma fart hela tiden, och rör sig i samma riktning hela tiden, det ser man ju tydligt. Då förstår alla som läst Fysik A att pucken EJ nuddar klubban.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Olle: precis, hade aldrig kunnat hända i Solsta'
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Dubbeld: Jag kollade inte tabelllen gick på det kommentatorn sa. Men har kollat det nu och Brynäs gick om oss
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Nu får dom lägga på ett sjuhelvetes kol på matchavsnittet.
Jag kräver att få se Jokinen skälla ut laget efter matchen innan helgen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Om man ska hitta något positivt så tycker jag Hartmann jobbade på bra idag. Väl värd sin förlängning om han fortsätter spela såhär.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Zäta75: Härligt, härligt, men farligt farligt...

Bättre energi krävs på lördag, och tydlighet i spelet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
jå1: Pucken nuddar inte klubban innan den går in i mål. Det ser man tydligt. Solklar spark och de kollar inte på det. Skandal.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Zäta75: Slår vi Brynäs på lördag lär vi dock stå som serieledare. Men då måste vi nog spela ungefär dubbelt så bra som i kväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Lakesi: jag gissar på det. Gammal historia bakom osv. Men det är till att vi är 3 klasser bättre än idag. nSätter en 500 på Brynäs så man får något vid en torsk
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
DenRöda: Skandal Skandal domarskandal! Vi glömmer er aldrig domare.

Timrå borde kunnat kräva att de kollar på situationen. Ändå görs inget. Kan ej släppa detta. Vi blir rånade.

Plus felaktug offside på friläge, crosshecking mot Hartmann i ansiktet så han får blod i munnen m.m.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
En som var bra ikväll var OJ. Och då förstår inte jag varför inte han fick lägga en straff!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Woody: Jag tänker inte drista mig till att anklaga domarna för att vara korrupta, jag tror helt enkelt att dom är kass. Men såna här matcher väcker en del frågor. Hur ser rutinen runt situationsrummet ut? Finns det ens ett situationsrum att tillgå i varje match? Varför väljer man inte att videogranska ett sparkmål när så många påkallar uppmärksamheten? Vad får det för konsekvenser för domarna?

Kan det vara så att linjemännen hellre fällde än friade på ”offsiden” för att dom var tvungna att åka runt och sopa bort vatten på isen mellan period 2 och 3?

Hela upplevelsen runt domarinsatsen var amatörmässig och oseriös. Ovärdigt världens näst bästa liga. Jag hoppas det här får någon sorts konsekvenser.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Den här förlusten tillägnar jag domarna . Blev dom trötta när period 2 försenades så dom sket i allt efter det ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
där kom botten nappet på hemmaplan
Straffarna??? säg inget,värsta ja sett
domarna, mer att önska,klubban i fejjan på hartmann t.e.x
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Olle: Ja man kan ju undra. Situationsrummet ska väl kunna påkalla domaren vid misstänkta felaktigheter vid mål om jag inte misstar mig? Men inget sånt skedde trots att det borde varit befogat att åtminstone kolla på situationen igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Ny look på Johanna Dahlén i SVT...👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Olle: Jag accepterar att domarna missar en crosschecking i nyllet, en slashing på wallis klubba, dömer en felaktig offside och tar ut Nässén felaktigt. Alla kan ha en dålig dag i sina bedömningar.

Däremot accepterar jag inte att man inte tittar på ett tveksamt mål. Det måste väl vara en av grunddirektiven: är du osäker så kör en videocheck. Punkt.

Att dessutom säkerhetsnät nummer 2, situationsrummet, inte uppmärksammar domarna på detta gör saken ännu mer bisarr.

Känns som att något fallerade totalt idag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Toppmöte mot Brynäs i omgång 13 , den såg man inte komma
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Håkkybåkky: Det var ju dessutom ca 9 spelare i målgården .....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
DenRöda: precis…

Sjukt svag insats av klubben med högsta ribban…

Domarkåren…

Hahaha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Woody: Jadu. Skadad som man är så sitter man och väntar på raset just nu. Var detta bottennappet starten på en kommande förluststreak? Hur svarar laget upp på detta?

Man är ju lite avis på Supportrar från typ Frölunda, Skellefteå och FBK etc som kan sitta lugna när spelet hackar lite. För att det brukar ofta reda till sig i längden.

För en annan så målar man ju upp de värsta scenariona typ. Bara 10 poäng ner till kval etc.. 😅🙈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Aja , de här får vi räkna som '' vår skitmatch hemma '' åsså tar vi nya tag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Zäta75: Ja vi hade lite oflyt med några domar bedömningar...

Men tyvärr var vi inte påkoppkade till 100% o då kan det gå så här. Hade det vart samma frenesi och skärpa som tidigare hemma hade detta vart 3 poäng

En klen hemmainsats helt enkelt och ett Malmö som gjorde det bra.

Nu gäller det att komma igen omgående dp vi har tre tuffa matcher: Brynäs, FBK och sen Frölunda...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Isbjörnen2: tyvärr har du rätt Domare linjedomare hade inte sin bästa dag 4- 4 målet var solklar icing men Mif var bra Timrå har också fattat galoppen utom kanske Dahlen mycket farligare skott denna säsongen direktskott Nu möter vi Brynäs har trott att vi skull kämpa hårt för att komma före dom och vi är hackihäl
Timrås nye back var behållningen borde fått lägga en straff nästa nhl stjärna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Lomond: JJ var sådär . 2 av målen tar han vanligtvis . Ett är styrning precis framför mål pga dålig markering och mål 4 har redan diskuterats här . Aja , nån plump blir de på 52 matcher . Spännande på lördag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
erathoo: Jo ni har haft henne i knät många gånger....,, när hon va liten de ni!!!!!!!!🇺🇿🇺🇿🤠
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Lomond: motorsågen har ju nästan rostat ihop men idag blir jag nästan tvungen att ta fram den och varva upp lite.

Hur fan kan man tappa ledningen 3 ggr mot Malmö hemma? Å vem står på lördag nu när JJ ser lika rostig ut som min motorsåg?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
JanneH: 98 % fokus istället för 100 . Fråga 2 Juel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Jahapp.
Uppladdat:

450x300-img2285_0.jpegimg2285_0.jpeg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Man myser ändå lite när Jokinen står på presskonferensen och säger att han är besviken och att vi inte gjorde något bra i matchen.

Skönt att faktiskt ha en tränare som vågar säga exakt det som vi åskådare ser.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
JanneH: Ja att tappa ledningen tre gånger säger lite om insatsen idag o framförallt hur det såg ut.

Och håller med Jokinen att man kan diskutera vissa domarbeslut men till sist är det de själva som som inte riktigt gjorde jobbet.

Det var en dålig insats helt enkelt o nu måste man back to basic helt enkelt om man ska haka på i övre delen.

Och JJ gör ju inte heller någon toppinsats och skulle gärna se Juel på lördag. Ny måste bara Brynäsjävlarna få sota för detta!👊🏒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Håkkybåkky: Kan det helt enkelt vara så att situationsrunmet gör samma bedömning som domarna och därför inte påkallar deras uppmärksamhet? För att målet ska dömas bort krävs en distinkt sparkrörelse (källa: svenska ishockeyförbundets regelbok 24/25). Jag vet inte om jag tycker att Malmöspelaren genomför en distinkt sparkrörelse för att ta pucken i mål? Han dirigerar/styr/föser/bredsidar eller whatever pucken med foten men helt osannolikt är det ju inte att domarna OCH situationsrunmet inte bedömer det som distinkt? Jag kunde inte se att skenan lyfter från isen som en distinkt sparkrörelse borde medföra. Jag är inte jätteförvånad att målet godkändes, faktiskt.

Edit; här borde väl förbundet försöka jobba fram en någorlunda bra definition av begreppet "distinkt". Om det nu går att hitta, vill säga.

Men med det sagt; domarna gjorde ingen bedårande insats. Tvärtom. Alldeles för mycket som släpptes eller blåstes av felaktigt.

Men Timrå förlorade på eget grepp, inte pågrund av ett felaktigt mål. Jag var ganska inställd på förlust inför matchen och Malmö gjorde det jävligt bra. Tyckte dom vann kampen över hela banan från första nedsläpp. Fick vatten på min kvarn under första perioden; Malmö var alldeles för mycket i Timrås zon redan då. Timrås mål, bortsett från det i PP, var ju också turligt och inte frukten av bra attackhockey.

Bedrövligt försvarsspel runt kassen, för lite thinking cap on och ingen succé för in your face. Dessutom tycker jag att JJ återigen inte är en matchvinnarmålvakt. Han behöver ett stabilt försvar framför sig för att leverera bäst, han är sällan den målvakt som rånar motståndet på en match själv. Straffarna var bedrövligt dåliga. Snudd på pinsamt dåliga.

Tre mot tre är ett sorgebarn för hockeyn. I alla fall i SHL. Det är inte jätteunderhållande att titta på spelare som åker runt, runt, runt. Och sedan ut ur zon för att åka runt, runt, runt igen. Där borde man införa typ skottklocka eller skrota skiten. Nått måste man ju göra för att öka värdet av det.

Skitmatch. Släpp, gå vidare och a good team don't...ja, ni vet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Lomond: det tycker jag med!

Man förlorar den här matchen för att Malmö får äga fysiska delen i matchen.

Malmö fullföljer allt och fulhåller/hakar.

Det tar glädjen ur många spelare som är vana att få ytor.

Oerhört viktigt då att kraftsamla och markera framför egna kassen. Stänga av där och ge JJ trygghet i sitt bo. Malmö är på JJ heeeela tiden vilket jag mycket väl kan tänka mig gör att han medvetet eller omedvetet börjar hålla koll runt sig vilket han inte ska måsta göra i matchen. Han ska väl ha fokus på pucken. Lagkamraterna ska hålla rent så han kan ta isen han behöver.
Vi står inte upp för varandra inte för JJ förutom Lander så står man inte upp för sig själv heller.

Så ser det ut när man lägger sig ner och kissar på sig ist för att fightas för seger!

Det blev tungt och då kunde man köpa det som lag att kolla på lite när tuffa Malmö dikterade villkoren.

Jag blir lite besviken för Jokinen måste fan kunna se att det sker på isen med och han om någon vet vad som krävs…

Med spelare som Strömberg Svensson Lundmark Pääjärvi Hartmann Boyce och Valli så ska vi fan kunna rollspela för att vända momentum.

Här blev det bara låta klockan gå som fick vara svaret från Timrå.

Då är man inte så sugen att vinna.

Ska vi ta en torsk till på lördag?

Ska vi dippa nu och visa mättnad efter hösten?
Ska vi hålla liv i regeln om att bra lag inte torskar två matcher i rad?

Hope so!

Grow some balls och kom igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
jhnd91: det är så bisarrt om man håller detta som en "vinkling" av skridskon? det är ju så uppenbart att han aktivt med skridsko får pucken i mål?

Får man alltid bromsa in pucken för att man "har en fast vinkel" på skridskon? Tanken måste ju vara att pucken ska kunna vallas på i bromsande trafik, eller att man ska kunna vägga in en puck med statiskt placerad skridsko om försvarets back har låst din klubba tex, men det är ju knappast detta?

Löjligt om man söker en övertydlig fotbollsspark bara för regelns skull, godkänns detta så kan man lika gärna godkänna alla typer av sparkar.. tröttsamt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Olle: Direkt när jag såg att M Holm skulle vara domare förstod jag att det kunde bli problem. Av någon anledning dömer han oftast mot Timrå. Nästa gång det är Holm som är domare igen så vet ni det ni som inte redan visste det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
JanneH: Juel står på lördag. Blir förvånad om det inte blir så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Kerstin_k: Om skridskon lämnar isen är väl irrelevant? Om du tillför pucken kraft med en sparkrörelse så är det relevant. Det kan inte råda någon som helst tvivel om att det senare gäller i det här fallet även om det råkar vara med en bredsida?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
En utav få ljusglimtar ikväll var Viggo. Hårda fina passningar direkt på bladet. Fin blick för spelet. Några junismisstag förstås, men helheten såg bra ut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Gör JJ verkligen en så dålig match? 2-1 är en total skymning med 6 pers i skottlinjen och 2-2 så får Händemark stå helt omarkerad i slottet. 3-3 kan han ju såklart ta, det enda riktiga tvivelaktiga ingripandet. Vid 4-4 blir JJ pååkt av OJ i blockeringsögonblicket vilket gör att han släpper retur som sedan leder till sparkmålet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Kerstin_k: Rätt säker på att om det varit vårat mål hade det inte blivit mål samt 5+game för otillåten bicicleta..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Olle: Jag säger absolut inte att det är en korrekt bedömning, jag säger bara att jag inte är förvånad över bedömningen.

Tänker att det är själva begreppet 'distinkt' som är avgörande här. Han använder skridskon ja, men stannar av rörelsen genom att sätta ner skenan, han fullföljer inte hela pendelrörelsen med foten. Möjligtvis är det vad som får dom att godkänna det?

Sen vet ju både du och jag att med en annan domare hade det kunnat blivit en annan bedömning. Men i det här fallet bedömde ju både domaren och situationsrummet det som en icke distinkt sparkrörelse, dvs godkänt mål. Du får ju, enligt regelboken, faktiskt sparka in mål så länge du inte gör det distinkt. Jävligt märklig regel; vad exakt är distinkt?

Nej, det måste inte innebära att skenan lämnar isen och det är, tror jag, inte definitionen av distinkt. Men med en tydligare sparkrörelse är det större sannolikhet att den gör det.

Skit i samma. Jag tänker att det är inte så solklart som många vill få det till här inne att det borde dömas bort. Inte när regeln är skriven som den är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
jhnd91:

Olli är som vanligt väldigt konkret och självkritisk i sina uttalanden på presskonferensen. Det nya är ju dock att samtliga Timråspelare som intervjuas i periodpauserna har gått över till att analysera på samma vis. Väldigt omvänt från det vanliga "ta betalt, oflyt, behöver få medstudsar".

Tycker också att spelarna använder mer konkreta termer för vad de och lagkamraterna utför på isen. Exempelvis cutback av Lander idag men också att Svensson i något av alla de fantastiska matchavsnitten sitter och pratar om det förväntade utfallet vid ett av de mål som han bidrar till. Något i stil med "Jag tänkte köra weak side men sedan såg jag att strong var öppen."


Känns som att Olli fått spelarna att tänka mer i detaljer, väldigt likt hur Linus Hallenius uttryckte att Ferran fick honom att förstå fotboll på ett helt annat vis. Samma kommentarer har jag hört från diverse spelare i blåvitt om Poya Ashbagi.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Kerstin_k: Du har fel denna gång enligt mig. Det borde ha dömts bort. Att de inte ens tittar på det är en stor skandal. Men jag har släppt denna match nu. Riktar all min energi mot Brynäs borta på lördag. Blir säkert en underhållande match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Lomond: "bra lag förlorar inte två raka", hoppas vid gudarna att vi är ett bra lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Kerstin_k: Man behöver inte svinga foten i en meters pendel efter att den träffar pucken för att det ska tillföra pucken en annan bana än den skulle haft om skridskon stod still vid isen. Med tanke på Malmöspelarens kraftiga sparkrörelse innan pucken når fram kan det räcka med att foten rör sig några centimeter tredimensionellt för att förändra puckens bana radikalt innan han sätter ned skridskon i isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
Labban: Stockholm som vi stoppade i HA sa att det var ingen spark.

Så det var ingen spark.

Det är sjukt men så är läget.

Korruption finns i olika färger och former på olika platser.

Det är en jävla heder att inte vara ett lag som drar fördelar av sån oproffsig skit!

Jag på samma vis i omvänd ordning kan man kanske även avgöra att Salo och hans kommentarer till Expressen efter matchen är lika ohederlig.

Det har förekommit spelare tidigare som öppet säger att dom är förvånade att beslut gått deras väg.

Men Salo han känner sig som rena rama storstjärnan av Skåne och slår ifrån sig sitt spel och hänvisar till situationsrummet.

Att Adam uppmärksammade detta och ställde frågor var fint av han. Men det här kommer dö vackert och vara bortglömt inom en dag…

Är du inte på SCA’s nivå med muskler och marknadsvärde kommer det inte gå att påverka detta inför framtiden heller.

Maktgubbar gillar sina system.

Men återigen…

Matchen som Claesson och co avgjorde när Ante ville kasta tv’n det var ett satans rån!
Då var Timrå jävligt bra!
Det var ett sånt jävla rån av en sopa som försvann i tystnad därefter.

Den här matchen kämpade fan Malmö hårdare så det svider inte riktigt lika mycket.

Grabbarna får visa att dom vill vinna om marginalerna ska komma till oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
JanneH: vi kommer inte ha domarna med oss i Gävle heller hemmaplan fullsatt domarna fällde Timrå ikväll deras 4-4 mål var en icing solklar men tyvärr Mif 1 skott på mål 3 de och en spark räckte för att få ett mål Dock ska sägas Mif är bättre än nånsin tyvärr även Brynäs, vinnarmentalteten gör stt de går för guld i år kan Timrå skugga dom är jag glad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-10-24
En plumpjävul igår...
Så jävlas besviken...
Nu jävlas stepp vi upp satan i Gavlerinken imorgon!!
Ikväll ladd vi upp mä Måns Möller å Hotell i Väcksjö å riv stan inatt!!!
Bli vansinnig...
KILL EM ALL 💪💪💪
Kl 10 släpp Sweden Rock 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låst ämne

« · 2757319 · »