1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587978 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1577790 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Dra.....host host? Kanske Nic Zupancic kan ha lite kontakter?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Smokey:

Varför inte ta steget ut och bilda en firma? Som jagar bort allt inkompetent pack i föreningen och ser till att "rätt" personer blir tillsatta på viktiga poster. Hade inte du goda kontakter med den slovenska maffian i Köping förresten?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Klockrent!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

250kg kärlek: Nu kommer du garanterat att bli citerad i pressen hahahaha!

"250kg ssäger på forumet...."

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Folk får tycka vad dom vill men jag är fortfarande av den åsikten att det är väldigt besynnerligt om man inte varit i kontakt med honom för att lyssna av hur Henrik ser på den uppkomna situationen, om han kan tänka sig att på något sätt (genom ett lån, borgen, you name it) vara med och rädda Timrå IK om det skulle gå så långt att en konkurs är ett faktum.
Jag har dock ingen aning om föreningen varit i kontakt med Zäta, men att försätta föreningen i konkurs utan att verkligen försökt med allt känns lite sådär.

För mig kommer Zäta alltid att vara Zäta, han som tog Timrå Ik upp i elitserien. Han som varit föreningens stora affischnamn under senare delen av 90- talet och 2000. Jag skulle aldrig hysa något agg mot honom om han inte är intresserad av att hjälpa till. Han har ingen större anledning att göra det kan jag tycka. Men, om konkurs är oundvikligt, och föreningen inte varit i kontakt med honom eller andra stora företag som har muskler att rädda föreningen, ja då tycker jag att man agerat lite tveksamt.

Jag tror inte att man ska förvänta sig att Zäta, SCA eller någon annan ska höra av sig och vilja skänka/låna ut pengar. Nej, det är nog föreningen som får göra det. Det tror jag dessutom att föreningen har en plan för och redan satt igång med.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Monno: Den totala tystnaden därifrån får mig faktiskt att undra hur relationen mellan Timrå och Z:a eg ser ut idag. Öht tror jag man kan ifrågasätta Timrås (o)förmåga att vårda relationer.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Timrå Icon: Ähh alla vet ju att Zäta egentligen är Modoit... ;)

Nä men, om man ska va seriös. Visst är det lite knepigt att det inte finns något uttalande från honom? Man tycker ju att åtminstone kvällsblaskorna ska ringt upp honom för en kommentar? ST borde väl för tusan kunna ringa om en kommentar? Vi snackar ju ändå om Timrå IKs "superstar". Killen som var en bidragande anledning att timrå gick upp i elitserien i början av 2000-talet.

Att inte en enda tidning har bett om en kommentar kring ämnet är högst anmärkningsvärt. Känns ju knappast som att dom frågar Zäta så svarar han inga kommentarer.

Det är säkert den där jävla skåningen som styr han! Ack och ve dessa kvinnor... ;)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Nä jag håller med dig men du vet ju hur det är....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Timrå Icon: Ja, att offra 2 minuter av sin tid och säga typ:

"Det som hände är så klart väldigt tråkigt men jag hoppas och tror att Timrå IK kommer igen!"

Men den tiden kanske inte har funnits/finns då..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Kanske är fel läge nu när han jagar en slutspelsplats....?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Smokey: Z? Har han ens uttalat sig efter att klubben som fostrade honom (tillsammans med Njurunda) åkte ur högsta serien...?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Smokey: OBS ALLA HS-läsare.

Jag gjorde denna sida för 2 veckor sedan ungefär, testpublicerar den nu på FB. Säg vad ni tycker alla, jag redigerar eller tar bort den om majoriteten tycker den är en dålig idé.

Är det en bra grej, sprid den som fan :-)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
dr-nix: Kanske tom räcker att han borgar för lånet i Handelsbanken.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Smokey: Håller med angående Zäta, givetvis bör det inte vara första alternativet men om det skulle skita sig med banken tycker jag det skulle vara tjänstefel att inte ringa upp folk som Zetterberg och kolla om det finns möjligheter till lån för att rädda föreningen.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timråhjälpen mot galna sportfinanser! Men då kräver vi också att typ El Maco eller annan kunnig Supporter, får en roll som observatör med insyn i föreningens framtida ekonomi och tillika strategi... Typ.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Eller att vi startar ett upprop och försöker få ihop samma sak med autogiro till Handelsbanken? Det vore väl rätt fint om HB i sina samtal med Timrå visste att 1000 supportrar signar och förbinder sig att betala 100 000 i månaden säg i tre år, för att visa sitt stöd.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Jag blir tokig! Är en journalist från ett mer framträdande media dum! Då är det mest korkade som finns att surt köra typ:
- Ni är dum! Ni vill bara skada oss. Därför pratar vi inte med Er.

Hamnar man i ett sådant läge, då är det ännu viktigare att vara mediatränad och fortsätta vara saklig och gärna ställa upp ännu mer på frågor och envist jobba in sin version och sitt budskap.

Nu vet jag inte om det varit som ovan. Reportaget med Nollan i länken var bra.

Jag vaknade med en tanke. Ingen som kontaktat Zäta och kollat med honom om inte han kan låna ut säg 5 miljoner? Alltså som en del i lånet? Vi supportrar skulle kunna gå ihop och lägga säg 100 kronor i månaden till amortering. Får vi ihop 1000 stycken hardcore, då kunde vi betala tillbaka nästan 100 000 i månaden till vår kung och hjälte.

Det kanske är långsökt. Men nu greppar man efter allt ta mig fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Tänker inte bemöta ditt enormt dumma inlägg, så som jag ser det,  från tidigare idag. 

Därför var det dumt av mig att dra in dig igen. 

Du har din syn på TIK. Jag har min. Du har dina källor. Jag har....mina.

Vi hörs om 18 år. Tihi.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Dom har väl lessnat på Lunneborg som inte kan vara saklig. Han i senaste klippet jobbar på SVT Sport.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Men bjud hit en Shejk så slipper man dadda på med banker kommuner finns många som vill kliva in om man bjuder in och ger ett fint gott mottagande. Kom igen nu KÄMPA TIMRÅ var smart för helvete våga vinn
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

T T: Märkligt att man i ett inslag från SVT (sändningen från MittNytt) säger sig blivit nekade en intervju med Lars Nolander med orsak att MittNytt i sina reportage endast är ute efter att göra klubben illa, medan man i ett annat inslag (också det från SVT) pratar med just den nekande Nolander och visar i stort sett samma inslag som i nyss nämnt klipp. 

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
En liten snutt från svt igen, inget nytt
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

hubbenorlen:

"Hä int lönt å förklara för dom som inget begrip." kanske,,,?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Vargher85:

Jag trodde det hette Bellybeer. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: nä precis. Hä ä nog int lönt...att försöka förstå.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Smokey: Peter Nylander som lägger straffar på De Rouville.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Mitt förslag om en unik ångestfestival i Timrå känns nu som ett jävla Las Vegas på lustgas! Ingmar Bergman kan slänga sig i väggen! Svarta partytält, Kristina Lugn som läser högt ur Timrås kassaböcker från en nersläckt scen med dåligt monoljud...

Kall pölsa, pissvarmt finskt svartvinbärsvin allt hårdspons från Losec och annan tung medicin. Livet skulle fan leka! Något jag glömt?

Lid i natt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Det heter faktiskt "belieber"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Han sa ju även "Håll käften" till Lill Lindfors, så det vete fan vad Skarin menar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Närmsta utgift för Timrå IK är väl spelarnas löner men med tanke på vad de presterade i Kvalserien borde de väl kunnat avstå från den sista månadslönen... ;-)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Hä ä bar å åk?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Jag tycker att han är en bra skribent, precis som du. Så jag blir lite förvånad när sånt här uppstår.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

hubbenorlen: Nja, det är min tolkning. Skarre kan säkert utveckla sina aversioner.

Dock: faktum är att jag ändå gillar honom. Jag tycker att han är en skön typ, och hans passion för Timrå är vacker. Det är väl bara den där fixeringen och bristen på argumentation som kan bli lite tröttsam.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Det kan väl inte vara den enda anledningen? Låter lite väl känsligt i så fall. Man har väl rätt att kritisera på ett forum?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Skarin och jag var på speaking terms fram tills dess att jag dissade Nubben. Nu är han lika sur på mig som ett Justin Bieber-fan är på en kvällspressrecensent.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Skarin: Nähä??1

Men, seriöst. Du beter dig som om jag svikit dig i kärlek. Jag uttrycker bara mina tankar på ett forum. Ibland högt, ofta lågt. Släpp din fixering. Tycker du att jag skriver bajs, formulera rader av honung själv. Har jag fel, berätta varför jag har det. Osv.

Cyberkjamizzz.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Skarin: Nu blir jag lite nyfiken här. Var kommer den här fejden ifrån? Jag har läst mycket som BB har skrivit, och mycket som du har skrivit. Men jag hittar inget som jag retar upp mig på, när det gäller någon av er.
Så i stället för att bara spy ut ditt missnöje, så kan du ju ge några exempel på vad du stör dig på.
Annars skjuter du liksom över målet.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Jag gillar inte dig & din teknik heller.

Ingemar Stenmark är känd för ett av sina citat....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Trist artikel angående arenasatsningen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Eloge till dig och din debatteknik. Det är så tröttsamt med folk som skjuter ner ens argument genom att bemöta dom. Bättre att hoppa över det steget och bara skriva hur dumma i huvudet dom är. Heja!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Moverare: Du får nog slå upp vad tolkningsföreträde betyder.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Dream Team:

Kan man inte bara låta "Arenabolaget" gå i konkurs? Timrå kommun blir väl då tvungen att överta ishallen. Är det bara en tanke

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Marcus:

Tack! Detta är ju helt suveränt och något man väntat på mycket länge. Jag tänkte att det lär nog snålas på det där som vanligt och att multiarenan uteblir, men nu blev man positivt överraskad för en gång skull. Yes! Kanon! : )

3-4 000 åskådare alltså...?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Marcus: Allt som händer i positiv mening i regionen är bra för oss. Att man är beredda att satsa, att det skapas tilltro istället för nåt jävla Ådalenmörker som sakta sänker sig är A och O. Sedan kan det tjafsas om vilka sporter som får eller borde fått av kakan denna gång men höjer man blicken så kan i alla fall jag skåda synergieffekter i fjärran som även kan gynna Timrå IK. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Och du kallas Bagdad-Bob, heller?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Marcus: Det står konstant flera hinkar runt/under polen för att samla upp vatten som läcker, cementen har lossnat på vissa ställen så att armeringsjärnen syns och ryktet säger att det rasar in om man tömmer polen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Vargher85: Felsatsning är det inte kan jag tycka som Sundsvallsbo. Det är snarare det här som staden behöver. Simhallen i Sundsvall är fallfärdig, jag är där och simmar ganska ofta och den hallen bör jämnas med marken med tanke på det skick den är i. Att Sporthallen (+B-hallen) renoveras är superbra då den arenan då kan fortsätta att användas av motionärer, skolor och föreningarnas ungdomslag. Att det sedan byggs en multihall för Friidrott, Innebandy och Basket är kanon då Basket och Innebandy är Sundsvalls toppidrotter. Dragons är ju även den enda större klubb i distriktet som vunnit ett SM-guld. Dom har helt enkelt förtjänat det. Bra för Sundsvall, dåligt (eller ingen förändring) för Timrå! Vi kan ju vara glada att man inte presenterade en plan för att bygga ut Gärdehallen till något större.

DJ Hemp: Se länk nedan!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Av alla jävligheters jävlighet så känns följande helt i sin ordning. Om nu allt, vilket gud såklart förbjude, skulle gå fullständigt åt helvete så innebär det:

1. Timrås akuta problem beror på att landets mest misskötta förening (LIF) har förpassat laget ner i Allsvenskan.

2. Blir det konken så får landets näst mest misskötta förening (TAIF) erbjudandet att ta över platsen i Allsvenskan.

 

Bitter?? Ja, det är fan inte ens smeknamnet på förnamnet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Marcus:

Spännande! Var kan man läsa att det är helt klart med den nya multiarenan etc?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Att det finns folk som plussar Bragd-Birger här får mig & säkerligen många andra att bara vilja spy. Förhoppningsvis är det hans kamrater i Modo & andra lags fans som varit framme. Börjar undra om han är på riktigt, egentligen. Eller är han bara en leksaksfigur som sitter i huvudstaden & spyr galla? Självklart är det så. Vet inte om det här med huvudstad är rätt. Han är i en annan värld i alla fall.

Men det var inte därför jag kom hit. Hoppas alla motarbetare, från Timrå kommun till fans & allmänhet, för en arenaflytt till Sundsvall sitter nöjda & glada nu idag när Sundsvall storsatsar med att renovera Sporthallen (45 mille), bygga simhall (150 mille) & sist men inte minst en multiarena (250 mille) kring Bernerstomten(!). Dock en mindre sådan. Ämnat för fantastiska intressanta storheter som Dragons & Granlo.

Kämpa Timrå.

Älska Timrå IK!
Kommentera

« · 1577790 · »