1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587598 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1590618 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Nu kan vi ta ut ett förskott och värva!!1!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Rum nr. 237, Overlook Hotel...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: 666
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Du är ursäktad. Rumsnr?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Va!? Det där har inte jag känt till. Iofs så bor ju inte jag i typ huvudstaden då så jag kan ju inte veta allt. Men ändå.

Men nu vet jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Arenan ligger där den ligger och alltid har legat. Vi kan gråta över det faktumet eller acceptera villkoren. Valet är fritt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Jaså, låter det så NU ;)

Nej men det tar sig. Bättre insikt där tycker jag. Men alltså arenaläget! *host host* Hua. Och någon grej till, som dock har ältats i all oändlighet. Hua.


Jag tycker det här laget är mer intressant än någonsin tidigare att följa. Älskar det här unga, nya Timrå.

Så därför. Börja lev om på ståplats, kamrater. Det är inte bara laget som ska utvecklas. Även publiken.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Knylan: Det där verkar vara det nya svarta härinne. Allt är misär, och vi är den fattigaste, resurssvagaste och mest syndeli-synd-om-klubben i svensk hockey. Att vi har en lagbudget som står sig rätt väl i en allsvensk jämförelse är helt ointressant. Det är ändå så mycket mer synd om oss än någon annan räkmackeförening.

Jag tror på Timrå. Det här kommer att bli bra. Så här en knapp månad in i den allsvenska tillvaron tycker jag att det känns över förväntan. Den här säsongen sanerar vi, landar. Förändringar i den sporstliga ledningen (= mindre one man show av Nubben) är enbart positivt (andas Skarin. Det är min åsikt, lev med det).

Folk kommer att återvända när de senaste säsongernas unkna, deprimerande loser-luft vädrats ut. Det kommer att ta lite tid. Vissa påstår att det aldrig kommer att kunna bli som förr eftersom hallen ligger där den ligger. Löjligt. Men en passande snuttefilt att ligga och ynka under, eftersom man då alltid har något att skylla på. Arvet efter TJ.

Nej, Timrå kommer att komma igen. Hur och i vilken form är oklart. Klart är att dagens giganter inte säkert är morgondagens. Det gäller också förlorarna. För inte så många säsonger sen pratade man om De Fyra Stora (FBK, LHC, HV och VF) som genom sin särklassighet skulle döda serien. Då spelade Skellet i Allsvenskan. Löven konkade. Luleå var menlösa. Nu sladdar HV och FBK, Frölunda letar identitet, Luleå har byggt ett topplag genom briljant och kostnadseffektivt arbete. Skellefteå är regerande mästare och supermakt. Timrå spöar Löven efter straffar i Allsvenskan.

Jag ser framtiden an med tillförsikt. Vi har det vi har, och det gäller att göra det bästa av det. Se vår särprägel, försöka att optimera de resurser vi har. Hitta en nisch. En sådan hade vi, tidigare. Förädlingsfabrik och Dr Frankensteins för slumrande hockeykarriärer. Det höll länge. Ända tills vår stomme (Carlsson, Lind, Matthiasson, Styf, Casselståhl osv) försvann och inte kunde ersättas. Då blev det kortsiktigare byggen, med större krav på fullpottar i rekryteringarna. Vilket Nubben skötte med den äran, ett tag. Men sånt håller inte i längden. Inte när man är en klubb som Timrå. Om det hade blivit maximal sportslig framgång (finaler, guld) hade sitsen blivit en annan. Då hade det kunnat rullat på. Men icke. Nu gasades det när soppan började sina, sen bromsades det försent...och tog tvärstopp.

Gjort är gjort. Den vägen är provad och bevisat icke farbar. Nu laddar vi om och hittar en ny. Det k o m m e r att gå. Men det är inte Nubben som ska styra på den trippen. Det känns helt självklart, och jag tror inte att föreningen tänker annorlunda. Nytt och fräscht. Inte säkert bättre, men annorlunda.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Tror minsann du har några poänger här. ;)

Nä men seriöst, visst är det som du skriver...gnällspikar som jag bör knipa igen lite mer. Är det något Timrå IK INTE behöver så är det mer negativ aura så då behöver ju iaf inte vi själva spä på den biten.

Fokusera på det positiva och ignorera det negativa får bli parollen, ska skärpa mig där. Precis samma recept som gäller för framgångsrik barnuppfostran btw. #barnavlargurun
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Förresten, många oroar sig för att det budgeterade publiksnittet är alldeles för högt. Just nu har vi i ett snitt på 2916 personer efter tre hemmamatcher. Typ 400 pers ifrån det budgeterade snittet som dessutom väl var väldigt lågt räknat sett till intäkt för varje besökare. Så egentligen kan det ju vara så att vi ligger i fas. Lägg därtill en degradering med allt vad det innebär i intressebortfall. Nu har vi tagit fem av nio poäng på hemmaplan.

Jag vet inte vad det är för poäng med att sitta och extrapolera den negativa situation som råder, kanske vill man bara rättfärdiga för sig själv hur jävla illa allt är. Men det är det inte. Kan vi fortsätta att plocka lite pinnar här och där kanske t.o.m. testa att göra mål under ordinarie tid så tror inte jag att 3300 i snitt är så speciellt långt borta.

Precis som jag sagt tidigare: man ska inte underskatta känslan av hoppfullhet kring att få lämna arenan med en go känsla i kroppen. Så fort den börjar infinna sig mer och mer hos folk så blir resan ut till Eon lättare och lättare.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Pojkar pojkar pojkar, här kommer ett hundår till...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
??? Vad är det där för ett satans homosnack? Fattar inte...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Inte förrän han använt sig av ordet "attraktionsvärde".

Nej då. Jag bara skojade ;) Jag förstår vad du menar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger och Skarin: Please, get a room...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Jag tycker att jag förtjänar ett plus för att jag får dina mungipor att skumma en aning också bara jag plitar ner en mening. Det känns stort.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Men det var oxå fint att du använde dig av ordet "pengabrist". Det om något får du ett plus för.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Det är lugnt och förståeligt. Det har inte jag heller gjort väldigt många gånger härinne. För att uttrycka mig milt.

Hur som. Det k a n gå.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Skarin: Fattar ingenting av det där, men det är helt ok. Känns skönt att veta att du finns där i a f.

Till topps!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Sant. Inte ens i "stora" Timrå har man råd med en heltidsanställd Sportchef!11!!1 Eller jo. Vissa klubbar i Allsvenskan har pengar till det.

Åren har gått och allt det där.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Skarin: Ja det tycker jag också. Han har snittat över en poäng per match de senaste 5 säsongerna.

www.eliteprospects.com/player.php?player=4226
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Är man för självutlämnande nu? Ja, med all sannolikhet. Men jag orkar fan inte bry mig längre. Skiter i det mesta. Har gått igenom sådana djävulska stålbad att det inte finns några gränser för vad som är förnedrande eller inte längre...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger:

Apropå karriärsteg så är man ju inte främmande för någonting ens på äldre dagar numera. Man tänkte att man satt säkert där i båten som toppekonom, men fan heller. Det blev jävel med den karriären helt enkelt, en fruktansvärd period som arbetslös slacker, som student på nytt, en tid inom livsstilsbranschen, vikarierande nyhetsreporter, truckförare i sjukhuskulvertar och allt helvete innan man till slut landade som radioproducent. Landade och landade förresten... Det här lär nog inte vara över än på länge. Inte med en 20 år kvar till pensionen inte. Livet består av en satans massa lappkast. Inget konstigt med att Jimmy skulle bli Kungen av Timrå IK därmed.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Håller med. Lite milt uttryckt kanske jag inte tycker att det här var en nyhet värd att bada med älgstudsaren för (notera recyclingen till din ära). Förutom pengabristen ser jag möjligheter i det här. Åren går och allt det där.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan:

Han får gärna ingå även för min del. Mycket har skett sedan jag minns honom som en liten parvel från Matfors, tror jag att det var. Har imponerats av hans skriverier i ST-bloggen, de har varit så omfattande att man inte har orkat läsa alltihop men ändå. Utan att ha någon större insikt skulle jag köpa denna rekrytering, varför inte?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad:

Jaji, har för mig att han bedrev studier för att bli socionom eller något i den stilen. Men visst tycks han besitta grymma kunskaper inom ämnet ishockey, mer än de flesta. Dock vore, som du skriver, detta karriärsteg lite av en överraskning.

Något helt annat: Det har försvunnit en hel del skribenter från tidigare säsonger till nu. Det har även klagats en del på att en annan inte åker på matcherna. Men jag finns i alla fall kvar inom supporterleden. Till skillnad från de som bara tyckte att det var roligt när vi befann oss i elitserien.

Nu ligger jag egentligen i sängen och jobbar med ett framtida radioprogram, men kan ändå inte låta bli att gå in här och kolla in läget via mobilen. Engagemanget finns kvar där någonstans.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

DJ Hemp: Konstigare rockader har nog skett. Det finns ju inte direkt en sportchefsakademi som slussar ut specialutbildade sportchefer när det behövs utan de tillsätts nog på väldigt olika sätt. Ett bra grundkriterie är ett genuint hockeyintresse och då kvalificerar sig Jimmy helt klart. Nu lär det väl bli någon form av kommitté och där tycker jag definitivt att han borde ingå.

Precis som jag skrivit tidigare så är det just nu ett perfekt tillfälle att slussa in en ny sportslig styrning. Det är verkligen nu man kan försöka bygga en ny grund och det finns mycket spelrum tidsmässigt. Ambitionen är att kunna vara med på allvar och konkurrera om SHL-plats om 3-5 år. Gör man rätt saker nu så kommer det nog gå vägen. Jag vill att klubbens sportsliga del leds av de absolut skarpaste hockeyhjärnor som man kan få tag på. Det finns så mycket man kan göra som inte behöver kosta pengar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Det är högst densamme, iconen har bedrivit en egen liten lobbykampanj för honom. Personligen skulle jag bli mäkta överraskad om detta blev verklighet. Och då tänker jag inte på aspekter rörande hans lämplighet eller kompetens för tjänsten utan med tanke på att han faktiskt har ett annat jobb som jag har en känsla av att han inte kliver av bara sådär.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon:

Hmmm... Jimmy? Menar du alltså Jimmy Hamrin, bloggaren, nu? En synnerligen ovanlig rockad i så fall. En vanlig supporter som blir bloggare och sedan sportchef. Kan detta verkligen vara möjligt eller är jag helt ute och cyklar nu? Känner inte till någon annan Jimmy...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Låt Nubben köpa biljett också så ökar vi snittet med en person till.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Garanterat
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Härligt att du bidrar med lite frustration. Dessvärre verkar ekonomin sätta käppar i hjulet så någon målskytt blir det knappast. Men genierna som budgeterat publiksiffrorna är nog lugna ehuru publiken lär vallfärda till e.on snart. Antar jag för hittills har det ju varit lite si och så med den saken. Men de vet säkert nåt som vi andra inte vet. Eller så är det så att publiken inte har någon betydelse för ekonomin. Ja så måste det vara.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Jag får käsnlan att den här rockaden inte fanns med i den ursprungliga planen för det organisatoriska och det ekonomiska läget säsongen 2013/14 utan att detta sker som en direkt följd av den något tveksamma publikuppslutningen inledningsvis. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Ja, enkel matematik.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Värva spets!11!!111!!11!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Jo precis....o spetsen ska värvas!!!11!!1 på detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Vire skulle vara vore. Någon wirre för mycket....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Mycket möjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Jag skulle bli mycket förvånad om inte Jimmy är med i den organisationen.
Vire en lämplig överväxling
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Ekonomin ställer till det.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: det är tur att du är här och ställer...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Jag är ju inte där men på bilden så ser det ganska tomt ut på sittplats. Ståplats verkar välfyllt, även på bortastå.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Raggaren Putte: Är det bara de närmast sörjande där eller kom det lite folk frågas från en utan tittmöjlighet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Nja, inte en sån bra period även om det blev bättre på slutet. Hyfsat tempo men slarvigt också i vissa lägen. Löven kändes mer strukturerade förutom innan powerbreaket då de hängde på repen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: Första tankbilen med Agent Orange parkerade utanför E-on imorse. Nästa leverans kommer lagom till Asplövens besök.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: Klart det kan gå fel, men tror fan inte det beror på vad vi skriver här. Kompenseras nog av alla som tror det ska gå åt helvete. Nu kör vi, på läktaren och framför tv-apparaterna. Forza Timrå, i med och motgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Lacka_64: Vi säger "kratta Löven" också så är allt upplagt för att det ska gå fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Nä nu är det fan dax att masa sig till E-on. Hösten är här och Löven skall falla.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Johan J: Billigast och smidigast borde vara autogiro. SMS-upplägget var väl HL-centralt.

Bäst på den här typen av stöttning lär vara GAIS och deras supportrar.

www.framtidsfonden.se/
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Om jag inte minns fel har det tidigare gått att rösta på matchens lirare genom SMS så man har provat den kanalen. Förmodligen kostade det mer än det smakade den gången. Men om givaren kan välja att betala olika belopp från säg 50 till 500 kr så kanske det går att dra in pengar. Frågan är vilka intäkter det kan krävs utifrån kostnaderna för tjänsteleverantör och administration.
Kommentera

« · 1590618 · »