1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587610 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1589472 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
zigge: Kan vi få en kvalificerad uppskattning på hur många som följer Timrås matcher genom betal-TV.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Johan J: Månadsgivare genom autogiro till ungdomssektionen tror jag skulle vara en bra grej.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Har gjort som BB och har två ståplats ungdom för "vaskning". Vill någon locka med sig två åskådare som annars inte skulle ha gått, är det bara att höra av sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Johan J:"merparten av Timrås Supportrar "? Tror Du underskattar antalet TIK-supp,va? Eller menar du att ni har 4-5.000  supp, i hela landet?DÅ är ni verkligen illa ute! Men i övr har du rätt, kanske är för omständigt, o ger för lite deg.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Johan J: Sant, det är väl knappast praktiskt genomförbart. Dock! Faktum kvarstår, enkelhet måste vara prio vid såna här initiativ. Som dessvärre lyser med sin frånvaro precis som BB skriver. Åtminstone info och pushning för det.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
zigge: Ett stående bg/pg-konto är nog tyvärr den enda realistiska lösningen eftersom SMS-tjänster och betalnummerlösningar ofta är förknippad med en kostnad till en extern leverantör. Skillnaden mellan "Världens barn" och Timrå IK är underlaget då "Världens barn" når ett par miljoner tittare i en avgiftsfri TV medan merparten av Timrås supportrar följer lagets hemmamatcher som åskådare på plats i arenan och en bråkdel betalar för TV-sändningar med ibland tveksam kvalitet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Jag saknar insamlingsinitiativ från klubben. Vill minnas att det talades om det i våras, men det bidde liksom inget. Vaska säsongskort och seriebiljetter i all ära, men klubbdrivna initiativ skulle vara betydligt effektivare och ge mer deg.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
zigge: En klart tilltalande tanke. Nyckelordet här är enkelhet. Är övertygad om att det sitter folk runt om i stugorna som uppskattar valmöjligheten att då och då få ta del av lokal toppidrott och som gärna skulle bidra med en liten slant för detta ändamål. Men som varken ids blåsa ut till arenan vid dussinmatcher mittisässe eller ens sätta sig vid datorn för att tråckla sig fram i cyberrymden i hopp om att finna rätt kanal att gå via för att skänka några tior eller hundringar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

zigge:

Jaji, eftersom jag har en mobil via arbetsgivaren som jag kan använda fritt, så skulle jag kunna skänka flera miljoner till TIK... : )

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad, Hemp m fl:  Jag grunnar på en grej, apropå ekonomi o stöd till "hjärte-klubben" : När ni sitter hemma i finsoffan o ser en match, skulle ni kunna tänka er skänka en peng, liknande de har vid "Världens Barn" o liknande TV-galor,typ:

"Skänk 50 kr till Tmrå, ring  0771-710050 , för  100 kr , ring 0771-710100 !

Naturligtvis motsvarande för motståndarlaget.

Skulle DET kunna va nåt? Självklart blir det väl en viss liten avbränning till kanske både ViaSat / SeeLess  o ev teleoperatören, MEN enklare för oss i Slösoffan, än att gå in via Internetbank o leta rätt på BG/PG-konto o hålla på.

Vad tror NI? Nåt att skicka in till SHL/AS  Viasat/  C-More/Telia?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Frella: Finns det en lista nånstans på vilken spelarbudget varje lag I AS har i år eller iaf hade förra året?

Ja 9 millar e lite lågt då det snackades om 10-12, men det kanske blir 10 ändå med sista forward.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Från Söderbergs blogg: 

Ekonomiska krisen. Rekonstruktionen och den ekonomiska röran kring föreningen har påverkat lagbygget. Klubben har bantat sin spelarbudget från 30 miljoner till nio miljoner och har gjort en nystart. Jämför med Rögle som precis som Timrå åkte ur Elitserien, men ett gynnsammare ekonomisk situation gör att laget kan satsa på att ta sig tillbaka.

Man har alltså dumpat ytterligare tre miljoner från de tolv det snackades om tidigare i spelarbudget. Eller är nio spelarbudget och tolv inkluderat övrig personal?

Annat värt att notera är att de Allsvenska klubbarna ligger mellan 5 och 20mkr i spelarbudget.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Erytrocyt: Äh, han hittar snart något nytt att gräva i. Jag har tipsat honom om en patient på Säter som har tagit på sig ett förmodat mord i Sundsvall. Det kanske är något för honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Erytrocyt: Måste säga att det rycker i fingertopparna...om att skicka ett till mail och fråga när han i sin iver att förmedla sanningen och vad som händer tänker göra ett reportage om det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
kennas: En svart dag i Rolf Lunneborgs liv.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad:NU!! är det helt klart med rekonstruktionen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hittar inte att någon tagit upp den låga publiksiffran från i torsdags 646 personer.

Hallå Hallå Hallå, Eko Eko Eko!!!

Nä det tycker jag var mycket lite.

Detta måste bli bättre!

Timrå har för första gången på flera försäsongen tänkt smart och har fler hemmamatcher under försäsongen, men det var inget roligt bemötande de fick. Men spelarna gav verkligen de 646 personerna glad hockey att titta på. Hoppas verkligen det blir bättre uppslutning på de kommande hemmamatcherna.

Publiken på matcherna är Timrås framtid!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
HS glöder i augusti! Jag gillart!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
När vi ändå är inne på journalister. Tror ni att vi har några Timråiter hos de lokala skrivarna på tidningarna? Eller är de bara stockholmare som jobbar? Har inte ST någon yngre som spelat i Timrå tidigare?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bad_Brett: Övertolkar? Det där är ju skrivet efter konstens alla regler för att uppfattas så som 250 skriver utan att direkt skriva det. För att efteråt förstås kunna hävda ditt påpekande ifall hans okunnighet genomskådas. Ser du inte det är du mer än lovligt naiv.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bad_Brett: ditt sista stycke sammanfattar min ståndpunkt helt och fullt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

250kg kärlek:

Om den innehåller faktafel är det förstås beklagligt. Det är jag inte tillräckligt insatt för att uttala mig om.

Däremot kan jag inte låta bli att känna att ni övertolkar vissa saker. Rolf påstår ju till exempel aldrig att kommunhuset har sålts som en direkt följd av rekonstruktionen. Och egentligen spelar det ju ingen roll, för hur man än vrider och vänder på det, är det ju pengar som hade kunnat läggas på exempelvis skolan, vilket kan behövas om jag har förstått det rätt. Hävdar man någonting annat blir det ju lite som i Leksand, där kommunen på fullaste allvar menade att nedlagda skolor inte hade någonting med ishockeylaget att göra, eftersom pengarna kommer från olika "potter".

Sedan vill jag vara tydlig med att jag är även väldigt skeptisk till att Örnsköldsviks kommun ger pengar till MoDo för att bygga ett museum. Att klubbarna ena året erbjuder monsterkontrakt till utländska divor, för att ett par år senare komma och tigga hos kommunen, ger en lite konstig smak i munnen.

Samtidigt, ur ett rent egoistiskt perspektiv, så ser jag gärna att kommunerna hjälper hockeyklubbar i nöd. Men det beror ju egentligen bara på att jag älskar ishockey så mycket.

Som sagt, om Rolf uppger direkta felaktigheter så förtjänar han all kritik i världen. Däremot tycker jag inte att det är konstigt ifall han är lkritisk till fenomenet att kommuner pumpar in pengar i ishockeyföreningar.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Jo, jag jobbade som journalist i typ 12 år, innan jag la ner för ungefär ett år sen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: jag har mina aningar jag. Jag ser en klar koppling mellan Rolf och nicket 'Gamen' som ondar i diverse kommentatorsfält i våra lokalblaskor.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Dricker man tre sexpack så blir man packad, jag lovar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: Nä precis. Fast "bra TV" är iofs inget som ska styra public service vilket hubbe helt korrekt klargjort. Men det är när man misstänker att så är fallet som man härsknar lite...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Dessutom skulle avskrivningen på arenan ha gjorts ändå, bara under en längre tid än vad nu blev fallet, men det blir ju förstås ingen bra tv av att nämna såna petitesser.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bad_Brett: artikeln bygger på, tycker jag, faktafel. För det första så har inte kommunen sålt kommunhuset för 5 miljoner. Man har sålt Högbo till AB Timråbo för 10 miljoner för att omvandla det till ett trygghetsboende. Detta har sin upprinnelse efter ett beslut i kommunfullmäktige 2009-06-15 och kan då knappast ha något med denna rekonstruktion som Rolf vill göra gällande. Det Rolf insinuerar är ju att kommunens ekonomi är så pass under isen att en försäljning av kommunhuset (fel) för 5 miljoner (fel) blivit nödvändigt (fel).

Jag välkomnar gärna kritiskt granskande. Men när det är så uppenbart vad vissa journalister är ute efter blir det mest patetiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
kulltorp: Skål!
Vi tar med oss fanskapet på pimplingen i Bollstabruk hehe ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
kulltorp: Ja jävlar om inte det var dagens förslag!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: skål!!
Jag tycker att vi bjuder in Roffe på en riktig GT fest och pratar allvar, mellan 8 halvöppna ögon...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Jo, jag har också uppfattat det så. Det är ju en del poänger du levererat också där jag faktiskt tänkt till en del. Du är/har varit journalist va?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Finns det ens så mycket folköl....?
Och jag som tycker att knappt en 7,0:a drar något.
Jag har all respekt för journalistyrket. Däremot inte för journalister som fastnar i det negativa
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Det kan du iofs ha rätt i. Jag retar också upp mig på honom. Det enda jag ville var att skapa debatt kring journalistyrket, som jag tycker många missförstår.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Pinsamt nog tror jag det rörde sig om folköl. I enorma mänger, under många timmar. Därav min fetma.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Då hävdar jag att Rolf tar alltför stor hänsyn till vad tittarna vill ha och att det är det som stör mig. För tro det eller ej, i Mittnytts sändningsområde finns gott om människor som gärna tar del av TIK:s olycka. Förmodligen är de i majoritet gentemot motsatsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Det du drack då vill jag också dricka!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Precis!! Haha! Det var så där härligt abstrakt att man bara gillade honom ännu mer!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Hahaha...ja herregud. Det var min höjdpunkt härinne. Det roligaste var att ingen fattade nånting.
Inte jag heller, när jag försökte logga in.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Hubbe är en av mina idoler sedan han bad allt och alla härinne att fara och flyga utan anledning och sedan avreggade sig. På fyllan utan att minnas ett skit haha. Men det hindrar inte att jag gärna tar debattkampen mot honom. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Hörru du, det var inte vad jag sa. Jag sa att journalister är utbildade till att välja den sensationella vinkeln, men att skillnaden mellan privatägd media och public service är att den förstnämnda tenderar att vilja blidka sina läsare, medan den sistnämnda har som uppdrag att inte ta hänsyn till läsarnas åsikter.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Håller med.
Och då är jag ändå med i tre klubbar till varav två i Timrå för att undertrycka min objektivitet.
Men....jag tror att Hubbe är med oss och bara vill skapa lite debatt.
Inget fel med det då jag gillar karln :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bad_Brett: Nä, hade det gällt en ridklubb som var utsatt för medial smutskastning hade jag inte brytt mig ett skit. Jag tycker ridsport i alla former suger aprunk så vad som skrivs där rör mig inte i ryggen. Vad gäller den gode Rolf så vet jag inte hur många ggr jag ska behöva skriva att mitt problem med honom INTE ÄR ATT HAN PÅ NÅGOT VIS REDOVISAT OSANNINGAR ELLER BEGÅTT ANDRA TJÄNSTEFEL!

Däremot har han gjort väldigt medvetna val i det han återgett och det har varit att konsekvent redovisa endast det som varit negativt runt Timrå IK. Det är ju inte så att det helt saknas positiva effekter för Timrå kommun att TIK räddas. Och att dessa inte går att återge av media utan att behöva spå i kort eller kaffesump.

Sedan pratar hubbe mot sig själv när han först skriver att media har ett intresse av att återge det negativa eftersom det är vad folk vill ha för att sedan framhålla SVT som superobjektiva i public service tjänst. Om nu Mittnytt är så intresserade av sanningen torde inte vad tittarna vill ha vara rådande. I så fall stöder det ju bara det jag hävdar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Jo iofs.
Men grejen är ju att han bara vinklar det från den negativa sidan och den har vi ju fått mer än nog av nu.
Tidigare då allt var svart var det ju en sak men nu borde han ju känna ansvar och även förmedla det positiva.
Då hade han ju erhållit någon form av respekt än att som nu bara bli ihågkommen som en bitter tragisk rackare som fortsätter gapa sig hes om ekonomiskt dravel.
Tro mig; jag som är Timråbo tycker det är bra att mina skattepengar går till något vettigt som Timrå IK som sysselsätter oerhört många personer primärt och sekundärt än att vi skulle bygga en teater, scenhus eller något annat skit.
Dock har jag viss respekt för Bad_Bretts åsikt om att det är lite egoistiskt och gagnar mina personliga syften.
Men so be it.
Alternativet hade varit värre för oss skattebetalare
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: jag håller med om att han framstår som aningen desperat. Men jag tror fortfarande inte att han har något emot Timrå IK personligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Timrå Icon: Jo, hon är jättebra...på att förstå vad läsarna vill ha. Vi har ju flera gånger suttit och fnissat åt att hon och de andra i lokalpressen gör artiklar utifrån vad vi snackar om här inne. Fine. Det är också en typ av journalistik.
Men utan granskande obektiv journalistik så har vi bara rövslickeri och klickjakt. Och det tror jag ingen av oss vill ha egentligen.
Och om det här gällde Leksand eller äldrevården, så skulle vi applådera Rolf Lunneborg för att han väljer den obekväma vinkeln.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad:

Jag förstår inte riktigt problemet. Han beskriver väl egentligen bara det aktuella läget. Sedan kan man ju alltid diskutera hur viktigt laget är för kommunen etc., men en reporter kan ju inte gärna sitta och gissa hur de långsiktiga följderna kommer bli. Hans jobb är ju helt enkelt att rapportera det som har hänt, inte det som inte har hänt (ännu).

Personligen är jag lite skeptisk till att kommunerna går in och hjälper fattiga ishockeyklubbar, vare sig det handlar om Leksand, Timrå eller MoDo. Hade jag inte älskat ishockey hade jag förmodligen varit rosenrasande. Om repotaget istället hade handlat om hur Timrå kommun pungade ut med 18 miljoner för att rädda den lokala ridklubben, hade ni varit lika upprörda då?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Tack!
SÅ heter hon! Det försvann någonstans mellan 4:e och 5:e GT:n.
Ja hon är kanon!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Maria Nordström.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Jo men det finns ju bra journalister också.
Den där tjejen på ST t.ex. Kommer inte på vad hon heter just nu
Kommentera

« · 1589472 · »