arnio: Nej, nån kvalserie blir det inte som tur är, där har vi våndats tillräckligt tre ggr under 00-talet.
Laget har presterat klart bättre än jag trodde, det är jag inte sämre man än att erkänna. Men jag tycker den produktiva kvalitén finns på för få forwards, i ännu högre grad nu ifall Calle Järnkrok är ur räkning, jag tycker att måvakts- och försvarsspel är lite för opålitligt och jag tror inte laget är tillräckligt "hårt", fysiskt eller mentalt/pondusmässigt, för att lyckas.
Sen vore det självklart toppen om jag hade dunderfel, men jag tror tyvärr inte att jag kommer ha det.
Redigerad kommentar
Förstår inte riktigt oron längre.. Tommy Jonsson har gjort oss till elitseriens bästa lag.
Det enda man kan göra är att lägga skitåren bakom sig, och njuta av det som sker:)
Vinsten ikväll helt ointressant. Säsongen tog slut ikväll vid niotiden när seriens spelskickligaste center plockades bort för resten av säsongen av en talanglös lappjävel. Nån som tror att det är en tillfällighet att samma spelgeni skadas allvarligt av motståndare två säsonger i rad? Och domarkåren står bredvid och garvar.
Nån som har adressen till Ericsson?
Hoppas verkligen Järnkroken kommer tllbaka till slutspelet! Annars blir det svårt..
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Japp och det som stör mig jävligt mycket är att Ericsson får spela vidare och inte en enda brynäsare är på han och hämnas om man får säga så, inte ens när Järnkrok får tacklingen och ligger där på isen så är det inte en jävel som söker upp Ericsson TROTS att han står böjd över Järnkrok och tittar och spelar helt oskyldig helt jävla otroligt!!!
Marcus Elving: Kan du inte blocka Spud från våran gb är du snäll?
bradberry: Jag tror inte Jämtin och dom andra skitspelarna heller är ute efter att skada. Men dom spelar så fult att det är oundvikligt att motståndarna skadas. Helt ointressant vilket uppsåtet är - Ericsson knätacklar Järnkrok så att hans säsong avslutas i förtid.
Brynäs bästa/näst bästa spelare borta från slutspelet. Ericsson kommer att fortsätta spela och bidra till Skellefteås framgångar i slutspelet. Självklart skulle nån i Brynäs kvittat skadorna redan igår.
Gårdagens bentackling var inte snygg. Om det var med avsikt eller ej låter jag vara osagt. Det går snabbt i dessa situationer. Han fäller ju inte ut benet men jag tycker inte heller att han gör något för att undvika smällen.
Det som jag tycker är mest upprörande är dock domarnas insats. Fyra man lyckas missa bentacklingen. Det var dessutom inte det enda grova regelbrottet som missades.
En kompis svär på att han hörde följande på P4 igår kväll:
Detta är trafikredaktionen som bryter för ett akut meddelande. Trafiken på E4 varnas då fyra blinda män färdas i bil i riktning från Gävle och söderut. Bilen de åker i är märkt "Svenska Ishockeyförbundet, funktionär" Eftersom alla i bilen är blinda uppmanas övrig trafik till försiktighet.
70 Rodrigues: Egentligen är det struntsamma om det var med mening eller inte. Järnkrok är skadad oavsett. Det värsta är domarnas insats. En del gapar efter 2 min, en del efter 2+2. Så här säger regelboken:
Regel 536 i Svenska Ishockeyförbundets officiella regelbok:
En spelare som med kneeing skadar sin motståndare ska efter domarens omdöme ådömas:
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
Ericsson borde alltså, förutom att skämmas som en hund, fått game. Utöver det ska han ha en fet jävla trynsmäll!!
Huge: Lindholm har ett par år kvar till Järnkroks nivå. Om han nånsin kommer dit. Brynäs är 20% sämre utan Järnkrok. Inte bara för hans saknade poängproduktion. Silfverbergs produktion kommer minska liksom seriens bästa PP. Lite enklare för motståndarna med bara Silfver att koncentrera sej på.
Det fanns två spelare som är helt oersättliga i Brynäs. Järnkrok och Silfverberg. Som av en slump råkade Ericsson paja en av dom. Nedrans otur.
Helt uppenbart ökar godtycket ju fler domare som är på isen. Fyra domare har knappast inneburit att bedömningarna blivit bättre. Däremot gör dom olika bedömningar av vad dom ser och ingen vet vad som gäller. Puck out är dom jävligt duktiga på däremot. Inför endomarsystem!