MickeB: Ja väljer man att skriva i procent så kan det ge skenet av att det inte är någon fara. Men det är ämdå stora belopp det handlar om. Skall man hårddra det så kan man göra en liten jämförelse. Hade mora gjort 4% fler mål så hade man spelat i elitserien nu.
Vad får man för 2 miljoner? Jag förstår att du valde den mindre summan men jag tycker att man måste ta med förlusten på konsumtionen med, alltså den hundring jag skrev om. Så, vad får man för två miljoner?
Vad skulle dess två miljoner göra för brynäs juniorsatsning? Dessa två miljoner kanske skulle komma väl till pass även för A-laget om det skulle bli skador på nyckelspelare. etc etc.
Ditt dribbel med "bara" 4% felmarginal är precis de tongångar man hört från Brynäshåll... Hade det varit tvärt om och man gått två mille plus så hade säkert tonläget varit annorlunda. "Vi är på rätt spår" och liknande, men att samtidigt säga att man är på fel spår när det går åt andra hållet vore ju totalt uppåt väggarna...
sylf: Det låter nästan som att du hoppas på det raset.;) Nej, det blir ändring på saker och ting nu när Cz är tillbaka i båset...
Jag fattar inte hur man kan flytta på Sundström efter att han gjort flera kanonmatcher på Dixons plats. Dags att sära på Hietanen och Sunken?
MickeB: "Brynäs ligger just nu -250 åskådare/match i förhållande till budget. Ingen jätte stor skillnad,"
Nej ligger man på det snittet så är det ju bara 1,3 miljoner back mot budget ;)
Hur mycket förluster det blir i uteblivna korv/kaffe/öl pengar vet man inte men säg att varje besökare gör av med 100 kronor i snitt så hamnar förlusten på runt 2 miljoner när man lägger ihop entrepengen och hundringen...
Peanuts för rika Brynäs...
MickeB: Efter att ha sett Luleås "mål" ikväll så borde man kanske göra ett tillägg i reglerna. "Om målet görs av hemmalaget skall mål dömas men görs det av bortalaget skall inget mål dömas"
Kul å se 12 miljonersmannen spela som man är van att se honom ;)
Huge: Det är väl snarare bristen framåt rent produktionsmässigt som var den felande länken i lördags. Vinnar man all statistik när det gäller skott, tekningar och PP så SKA man även vinna matchen. Men har man en målvakt som ligger på 80% i räddningar så vinner man inga matcher. Markan var uppenbarligen väldigt störd av den uppvaktning som han fick i form av tjyvnyp och pååkningar.
Det skulle ha smällt rejält den första gången det skedde. Matchstraff eller inte.
finns en 6:e spelare på plan . STÖTTA BRYNÄS NU NÄR DOM BEHÖVER OSS !