Brynäs IF

725423 inlägg · 7959 ämnen

Modo-Brynäs

« · 130689 · » Till forumet


Sv: Modo-Brynäs
Nånstans efter jul säsongen 00-01 började det gå dåligt för Brynäs. På hösten gick det riktigt bra, man låg trea efter DIF och FBK. Nån mer än jag som kommer ihåg hur man lekte med Luleå t.ex. Att man kunde spela så bra visar att spelarmaterialet som vi hade då var rätt ok.

De ordinarie spelare vi tappat sedan dess är:
Bissett
Rudslätt
Lindström
Mårtensson
Daniel Olsson
Christer Olsson
Tuulola
Mattias Petterson

som har ersatts med:
Soling
Rehnberg
Danielsson
Pekkala
Miettinen
Wågström
Anger
Laitinen
Ram

Skillnaden i kvalité mellan de man tappade och de man värvade är inte särskilt stor. Det är väl Tuulola då som man aldrig lyckats ersätta riktigt. Ram är ju samtidigt en klart bättre målis än både Asplund och Petterson.

Att det började gå dåligt under-01 verkar ha varit psykologiskt, kanske blev man för självsäkra när det gick så lätt att vinna matcherna så att man slutade anstränga sig. Förra årets svaga resultat kan säkert förklaras med skadorna och att man saknade en stark center i tredjelinan fram till att Harder kom. Nu har man inte samma skadeproblem längre, men ändå går det dåligt. Jag tror som jag skrivit tidigare att Gordos konspirationsteori om "villervallan" med en tränare som medvetet saboterar spelarnas intentioner till konstruktivt spel är överdriven. Visst vill Esko ändra på spelet men inte fan är det "villervalla" han vill ha.

Jag tror att Brynäs med det här spelarmaterialet som är väl i klass med 00-01 kan räcka långt och att man kan vända trenden. Minns t.ex. att Mif hade en rejält lång förlustrad i början förra säsongen som man lyckades vända. Brynäs måste hitta sitt vinnande spel igen från försäsongen där både Eskos idéer om rakare, tuffare spel och spelskickligheten hos spelarna kom fram i en bra blandning.

Nu har spelet skurit ihop med en total brist på självförtroende som följd. Positivt inför fortsättningen är ändå att Ram inte har släppt in mer än 1-2 puckar per match och att det är lättare att spela mot FBK imorgon än Modo rent motivationsmässigt. Alla press ligger på FBK medan Brynäs har möjlighet att faktiskt för en gångs skull möjlighet att överträffa förväntningarna som sjunkit riktigt lågt efter fyra raka förluster.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Nu tror jag ju knappast att det spel som Esko vill införa skulle vara så fruktansvärt revolutionerande att våra, som du säger
proffsiga stomspelare, helt plötsligt skulle stå helt handfallna och undra vad det är frågan om. Esko vill vad jag förstår bara införa lite mer aggressivitet samt att man går lite mer direkt på avslut, ngt man ju efterlyst länge i Brynäs. Vi vet ju alla att grabbarna väl haft en tendens att vilja spela sig ända in i mål, ngt som Esko förhoppningsvis försöker råda bot på.
Skillnaden mellan finsk och svensk hockey är ju inte sådär jättestor, vi kanske vårdar pucken lite mer och hellre backar hem och börjar om istf är dumpa och jaga. Eftersom Brynäs har puckskickliga spelare så borde det i kombination med Eskos ideer bli en given succe. Förutsättningarna är som du säger kanske inte dom bästa för tillfället. Tänker på Soling som är den spelartyp vi behöver
just nu, en typ som dessutom drar med sig de övriga med sin spelstil.
Herregud, på försäsongen spelade man ju bländande hockey och ser ingen anledning till att man inte skulle kunna göra detsamma när det gäller. Det har gått lite grus i maskineriet för tillfället bara...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tor Karlström: Tor, Det här är det bästa du skrivit nånsin, jag håller med dig till fullo,
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
På tal om något helt annat noterar jag att Roger Melins Rögle vunnit sju rakar matcher i söderallsvenskan. Det, ni.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Jag tänker vänta till att laget har spelar sex matcher till i serien inann jag ropar "kris" med stora bokstäver .
Man ska ha klart för sig att serien är lång , 50 matcher sammanlagt .
Så ha tålamod ni övriga Brynäs fans .
De kan till och med vara en belastning för laget om man ska börja hacka på dom efter nåra förluster .
Ha en avslappnad och positiv inställning till idrott i allmänhet och Brynäs IF i synerhet .
Vi HAR varit ledande inom klubb ishockeyn i sverige , MEN är inte de längre , inse detta .

Att Tommy Westlund skulle vara "panikförvärvet" som löser den så kallade "krisen" är FEL .
EN SPELARE ÄR INTE HELA LAGET !!!!!!!!!!
De är ett lagspel och Tommy har nog inte självförtroendet att lyfta laget .
MEN OM VI LIGGER PÅ 12 PLATS NÄR 19 OMGÅNGAR SPELATS DÅ KAN KANSKE Westlund vara ett altenativ .

Jag Brynäs IF är klubben i mitt hjärta , men att klaga och haka på både klubben och enskilda spelare är inte att stödja laget .
Om man ska klaga på spelare och klubb så ska de vara kvaliterna man har synpunkter på , tycker jag .

+ och - listan :

+ delen : Kyösti Karjalainen och Simon Östlund är snart tillbaka i laguppställningen .
Jamie Ram ska enligt Esko få stå i kassen i morgon hemma mot FBK .
Hemma match mot regerande Svenska Mästarna Färjestads BK .
Jag har inte gett upp än .

- delen : Björn Danielsson har känningar av sin handskada och har fått en plats skena att skydda sig med .
Johan"Aspen"Asplund släppte in fyra puckar mot Modo i lördags , synd om "Aspen" tycker jag .
Halvdan inställning av laget iövrigt .

Se ljustet i mörktet grabbar !!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Jag är något av expert på att ta smådåliga skämt med både en och två nypor salt, KentaK. Problemet är bara att ibland kan sådana formuleringar dra igång ryktesspridningar som ingen vill ha. Nu tror jag inte för ett ögonblick det var det Du var ute efter.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Jag får be om ursäkt..
"Problemet ligger inte att de inte vill vinna."
Direkt saxat från ditt inlägg, medan jag läste det som..

"Problemet ligger i att de inte vil vinna"
Helt enkelt ett vanligt amatörläsfel!

Jompe: Visst dom som inte kan ta ett smådåligt skämt med en nypa salt tar säkert åt sig och tycker att det var dumt skrivet!! =)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK:
Har jag överhuvudtaget skrivit att laget ej vill vinna?
Tvärtom, det är proffs vi har att göra med!
Det jag hela tiden lyfter fram är att FÖRUTSÄTTNINGARNA för att vinna saknas när SK och Esko+GP avser att spela ett spel som inte stomspelarna är bra på!
Villervalla är finsk hockey, inte svensk, och definitivt inte Brynäs hockey med den truppen som är under kontrakt för tillfället.
Må Gud se till att det aldrig blir Brynäs stil!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Magoo70:
Det är det ingen som vet... därav namnet :-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
andersp: Den som lever får se...

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tor Karlström:

Kan ju också trösta oss med att det brukar gå riktigt bra i slutspelet om Brynäs går dåligt före jul...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK: Är det inte en ganska hård anklagelse att säga att Du "misstänker ett visst vardagssupande i truppen"? Jag kan tänka mig att en del tar illa upp av en sådan kommentar.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK: ja ha ha och att han tar sin Koskenkorva bara under sommar halvåret då han är i Suomiland med äkta Bastu o RIS där han piskar sig själv frågandes "Perkele what went wrong" eller då bättre det här allternativet "Voi vittu va pra vi är Brynäs perkele vi är venska mästare" ;-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
observant: Jo.. det har jag nämt förr..

Och det är ju den självklara anledningen till att vi i stortsett alltid blir nollade på lördagarna..

Men jag misstänker visst vardagssupande i truppen också.. hehe
Vi får hoppas att Esko inte är något annat än en äkta "periodare"!
hehe
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK: Det är den Bastun o lapin kulta på fredagar som är hjärnspöket kentaK ;-) Det ordnar sig seru!!!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge:
Helt klart, vi har ett mycket bättre lag än vi hade förra säsongen..
Med alla spelare tillgängliga, där gör nog Soling mycket e jag rädd!

Ända frågetecknet är väl om vi verkligen har ersatt Christer Olsson i försvaret, han visar ju verkligen god reklam i Leksand, men där är han ju "försteback" också.. Det var han ju inte i Brynäs!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tor Karlström: Nåja, visst har vi väl material för att vara bättre än "bara" åtta om det skulle stämma för grabbarna..
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Sylf: Det ligger en del i det du säger tycker jag. Men att laget inte skulle räcka till har jag svårt för att tro. Vi har ju i stort sett samma lag som ifjol, anser tom att vi har ett starkare lag i år. Det som oroar dock tror jag är att Larsson-Molin inte lyckats hitta en fullgod ersättare till Soling. BAM-kedjan har istället fått ta över 1:a fiolen och nu verkar motståndarna även ha läst denna formation.
Jag får väl travestera en berömd engelsk kung som under slaget förlorade sin häst:

"En Soling, en Soling, mitt kungarike för en Soling" :-)
(istf Soling, läs häst)

Det där med kämpandet är också ett kapitel för sig.
Självklart tror jag att alla kämpar och försöker, kruxet är väl bara att när det låst sig mentalt och man inte spelar som ett LAG så vågar man kanske inte kliva fram och smälla på när det behövs, ngt som kommer naturligt när man är i normalt slag sas. I stället tvekar man och hoppas att polar´n ev fixar det hela. Eller så åker man omkring och smäller på var för sig och blir ett lätt byte för motståndarna.
Än så länge finns det väl ingen anledning att skriva några dödsrunor över föreningen men skulle det hålla i sig i ytterligare några omgångar så finns det nog anledning att börja vidta åtgärder
(nyförvärv?)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Varför sätter vissa här på forumet kristämpel på Brynäs redan nu .
Brynäs kommer inte komma bättre än åtta i serien , inse detta och var glada om vi underviker kvalserien .
Men att kräva en att vi ska vara topp fyra i serien är både orealistiskt och dumt .
De jag vill är att grabbarna i laget visar hjärta och kämpar till sista sekunderna i matcherna .
Tabell placeringarna är i ett större perspektiv oviktigt , de som är viktigaste är att Brynäs behåller och vårdar sin själ , att lyssna och behandla oss fans bra och att vi får fram ett J-20 lag som kan slåss om JSM-Guldet .
Jag tror att de vi fans kan göra är att gå på samtliga seriematcher och där skrika och stötta Esko & CO så mycket som möjligt .

Jag har förtröstan grabbar.
Brynäs IF är klubben i mitt hjärta .

M.V.H Tor!

OBS! de är 44 matcher kvar av Elitserien , ville bara säga detta om de är någon tröst.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
aphac: Att kritisera andra behöver ju inte betyda att man samtidigt inte har något att komma med själv. Så länge man följer upp kritiken med motargument och förklaringar så är väl det ett bevis på att man har ngt att säga själv. Att "overkliga superoptimister" skulle vara mer verklighetsnära än dito pessimister stämmer naturligtvis inte. Att jag skulle tillhöra den första kategorin kan jag ju inte bedöma själv, det får andra göra, men tycker själv att jag nog har en bit kvar dit.
Angående webbradion, GD mfl så är väl inte frågan om Brynäs beteende på isen speciellt intressant, det ser väl vemsomhelst att ngt är fel, frågan är bara VAD skall man göra?
Det är väl här det skiljer sig en smula mellan oss inblandade.....
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge: Säga vad man vill om grishuven,rätt eller fel,dom reagerar iaf när dom tycker att ledningen i klubben gått för långt.Vilket jag har väldigt svårt att se en Brynäsare göra.Där tror jag steget från ord till handling är för stort,även om jag gärna har fel.Dom "positiva tongångarna" grundar jag mest på hur laget brukar uppträda i såna här situationer.Det har varit i princip likadant ända sen den allsvenska sejouren -96,med undantag för guldåret 99,då man hade en hyfsad stabilitet.Harder och Bissett kan du lika gärna byta ut mot Pelle Svanslös och Brad Berry,men att nåt behövs göras är helt klart,det här laget rcker inte till och det behöver man inte va nån Einstein för att fatta.Tror säkert att dom kämpar,men inte tillräckligt.Delar man inte ut en enda tackling på en hel match så anser varker jag eller webradion,GD,AB mfl att man kämpar tillräckligt.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
ingen kris än grabbar . De idrott handlar om är lust och glädje , känner man som idrottsman ingen lust eller glädje gör man inga bra prestationer.
Att anklaga Janne Larsson att vara en dålig lagkapten är dåligt .
Ishockey är ett lagspel och de handlar om hårt jobb och få tillbaka lusten .
Att Brynäs lag denna säsong inte är så jävla bra visste jag inför seriestarten , så sänk ribban grabbar . Jag är nöjd med en tionde plats i Elitseries sluttabell .
Att ha förhoppningar är bra , men att ha förväntningar slutar allt som oftast med stor besvikelse .
Nu gäller de att vi fans och Brynäs ihop mobiliserar inför matchen mot FBK på tisdag . Alla som älskar Brynäs IF SKA TA SIG TILL STÅPLATS LÄKATAREN PÅ TISDAG OCH VISSA ATT VI ÄLSKAR BRYNÄS IF OVANSETT HUR DE GÅR FÖR DOM I SERIEN , MED SÅNG OCH RAMSAN : BRYNÄS IF ÄR DOM BÄSTA-HEJA,HEJA,HEJA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Låter ju kanon det där med 5-1 så jag hoppas du får rätt.
Bara att gå in och kriga!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Efter att ha sett ett sammandrag från matchen på 2:25 så är det svårt att skylla på Asplund. Det är uteförsvaret som helt enkelt gav faan i att markera modospelarna. Vid målen var ingen brynäsare ens på hakningsavstånd från motståndarna. När brynäsare föröker komma nära modomålet smäller det direkt. Det måste vara en inställningsfråga, det syns ju i utvisningsstatistiken också. Har BIF haft fler utvisningar än motståndarna nå´n gång i år? Brynäs gjorde förresten ett mål också. Det blev oförklarligt och felaktigt bortdömt.

Kolla här: BRYNÄS SLÅR FBK MED 5-1!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge: Skriv nått själv istället för att kritisera andra.I ditt inlägg så citerar du ju bara Sylf(onödigt,alla har väl läst det själv) Är overkliga superoptimister mer verkligtsförankrade än likasinnade pessimister????? Webbradoin,GD,AB,radiosporten och alla som ser matcherna har så många så jäkla fel om hur BIF beter sig på isen?

Inga akutvärvning än men det vette tusan om inte det kommer lite senare.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Villervallan?...vad går den taktiken ut på?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Vad är det för humör-nedsättande medel du stoppar i dej??

Att killarna inte vill vinna måste väl vara en av dom knepigaste förklaringar till förlustsviten som nånsin ens har nämts!?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
KentaK:
Det finns ca 25 kontrakterade spelare i Brynäs IF. Kontrakterade att spela ishockey. Det är deras jobb. Priviligerade killar och herrar som varit med förut i både med- och motgång.
Problemet ligger inte att de inte vill vinna. Problemet är att inte SK och Esko ger dem förutsättningarna att vinna. Att spela villervalla med en trupp som är oduglig på villervalla men bäst på puckhållning borde vara förenat med ett stort pris som årets imbecill.
Alltså är situationen den att tränarna Esko+GP ger order om villervalla medan spelarna helst vill spela hockey som de alltid gjort. Räcker det då att Anger och Miettinen är bra på villervalla, eller åtminstonde hade utrymme att spela villervalla på försäsongen?
Nej, och åter nej!
I takt med att förlusterna rullar in minskar spelarnas förtroende för VILLERVALLAN och dess förespårkare. Brynäs vinner inte med villervalla, Brynäs vinner med puckhållande spel eftersom Brynäs har nyckelspelare som är puckhållande spelare.
Som den auktoritäre finske herre Esko är slutar detta alltså bara på två sätt: It´s his way or the Highway...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge: Ok, ett konkret förslag: alla brynäsare lägger tusen spänn om året till en brynäsfond. Är vi sjutusen blir det, hmmm, en jävla massa pengar. Går till att delfinansiera spelarköp. Eller så blir vi en av Brynäs guldsponsorer. Eller så lägger vi fem spänn per gjort brynäsmål (kan ju bli billigt i år).
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge: Håller med in i minsta detalj..

Tror ni inte att Esko o grabbarna har tillgång till internet!? Får väl verkligen inte hoppas att dom läser det pesimistiska som skrivs här.. Ni som sitter o gräver ner er gräver samtidigt en J*VLIGT djup grav för laget.. Man måste ju för fan visa vart hjärtat ligger och att man verkligen stöttar laget!!

Man kan ju inte sitta o skriva att det är "mission impossible" att vinna över FBK hemma.. Då kan vi lika bra ställa in skridskorna och vänta på kvalserien!!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lilljanne: Förvisso, men det vore ju en bra start iaf...
Alla bidrag som kan hjälpa till att vända skutan rätt emottages tacksamt :-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge: Nu tror ju inte jag att det hjälper Brynäs om alla här skriver att "jag tror att Brynäs spöar skiten ur först Färjestad och se´n Sötälje". Det krävs nog nå´t annat för att lyfta laget.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Sylf: Ditt inlägg började ju jättebra, med rosenblad och ris osv.
Sen börjar du tyvärr yra om grishuve´n och så var du tillbaks på fjortisnivån igen. Att man inte skulle kämpa är något du nog fått om bakfoten. Tror att killarna ger 110% i sina försök att komma ur situationen man hamnat i. Problemet är att man inte uppträder som ett LAG för tillfället. Det är psyket som ställer till det helt enkelt. Tror inte att Tord sitter och sliter sitt hår över att spelarna inte gör sitt bästa, han vet nog vad det handlar om. ALLA spelare i dagens ES hatar att förlora, det kan jag garantera, annars skulle man inte kommit till denna nivå.
Att tala om verklighetsförankring och samtidigt vilja ringa Harder och Bissett går liksom inte riktigt ihop på något sett tycker jag.
För övrigt kan man hoppas att spelarna i laget inte läser HS, åtminstone inte Brynäs GB.

citat: "Nu tror jag iofs att man säkert kommer att göra en bra match mot FBK på tisdag men ändå förlora, för att kunnandet inte räcker till.Men sen väntar ett vilt kämpande SSK i Scaniarinken på torsdag och då blir dom överkörda igen.puhh"

Härligt att höra så´na positiva tongångar, sån´t som verkligen hjälper till att lyfta laget......
(med sådana vänner behöver man inga fiender....
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
På med blåstället!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
micke:mga=av din uppf,men vissa uppmuntr mig att forts med min pers still o ansl sig till..tobe fan-club.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Sylf: Håller med dig helt. Jag vill ju gärna att Tigrarna skall vinna varje match men man försöker ju vara realist och inser att detta kan vara svårt med dagens spelartrupp. Som supporter har man ju rätt att laget skall försöka vinna varje match, kämpa kämpa är det enda som gäller. Hoppas på bättring inför tisdagen!

/Magoo
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Smurfen:
MODO var överlägsen och bäst i matchen. För Brynäs var starten en katastrof, ett baklängesmål direkt i öppningen, men kom ihåg det var frukten av vår snabbe Söderberg. Målvakten fick ingen hjälp av backarna, hockey är ju en lagsport och som målvakten vart utelämnad vid de två första målen så var de dåliga medspelare.

Anger har han varit någon grovjobbare, är han inte typen som hellre glider med för att få glänsa lite?
Karjalainen kan man också undra över om han hade tänkt sig att han skulle behöva komma in i Brynäs för att "rädda" laget, tror knappast att han blir någon större stjärna före jul, kanske han kan tända till om det skulle komma till slutspel.

Brithéns drag att gå ner på folk och köra med bara tre kedjor gav MODO högre fart och bättre passningsspel, naturligtvis vart det lättare för MODO att spela ut med 2 måls ledning.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
70 Rodrigues: Har aldrig förstått varför man inte skulle få kritisera sitt lag,kan man sitta och strö rosenblad över dom när dom är bra så har man som supporter också rätt att kasta ris när dom är dåliga också.Den som sen tycker att kritiken är fjortisaktig säger mer om dom,som verkar sakna total verklighetsförankrig och inte inser att detta är allvarligt.Lite mer Bajenfansmetoder kanske vore på plats,grishuven på kansliet osv,så SK fattar läget.Vad gäller laget så är det mest skrämmande att man inte kämpar,det är väl ändå det som sporten går ut på ? En sån som Tord Lundström sitter nog och sliter sitt hår när han ser hur dagens spelare beter sig,hade det hänt på hans tid hade dom spelarna inte varit kvar i klubben,det kallas Brynäsanda,att kämpa och att hata att förlora.Det vinner man många matcher på.Ring Harder,Bissett,montera på ett träben på Soling.Nåt måste göras snabbt annars kommer det redan sjunkande skeppet bli en ubåt.Nu tror jag iofs att man säkert kommer att göra en bra match mot FBK på tisdag men ändå förlora, för att kunnandet inte räcker till.Men sen väntar ett vilt kämpande SSK i Scaniarinken på torsdag och då blir dom överkörda igen.puhh.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Lingonben86: Även om jag gnäller så anser jag mig vara en fan.
Laget har några gamla spelare som man inte vet om dom är fågel eller fisk. Kanske håller inte Larsson iår, Nylander nytt kontrakt!!!, Molin har blivit en fegis, av Kyrö har man sett nada( men har långtidskontrakt) Luovi gör nog sin avskedssäsong, Wågström spelar i Löven nästa år.

Vad som fattas är nån yngre som blommar ut, men det är omöjligt för såna att vända ur negativa trender. Tyvärr så måste det gamla gardert göra det.

Asplund blir inte bättre än i går förutom i nån enstaka match, men det är inte det man vill ha i en målis. Man vill ha stabilitet och detta har inte Aspen fast han har fått förtroende sen Honken försvann.

I mitt senaste inlägg skrev jag att MODO skulle pissa på oss.
Vad hände? Jo dom även sket en jättehög av bara farten, för så kan man göra på lag som står stilla på rören.

Ska det bli ändring med Kösa? Fan, det är mer än vad jag hade drömt att behöva skriva.
Livrädd för att åka till rinken på tisdag.
Den som ropade efter Huss: Sök vård!!!!!!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Jaha och här gnälls de lika mycket se sist jag var in. Och då vara
kl. 17. för i helvete nu för ni sluta gnälla så jävligt jag börjar undra om Brynäs har en enda rikrig supporter som inte gnäller här inne. De hjälper u knappast att gnälla om att Esko fel när han drog in Aspen istllet för Ram, Aspen måste ju få chansen någon gång också. Vi vinner ju inte bara för att nu ska tjata om att alla är dåliga i Brynäs för de vet vi alla att dom inte är så skärpning nu.
Brynäs är vårat lag som vi aldrig pratar skit om laget i våra hjärtan och bara för att de går lite dåligt nu så måste vi inte gnälla. Heja deam dom istället // Fredda
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge: Ingenting är omöjligt det bevisade väl Vitryssland för 8månader sen hallå vad hade inte TRE KRONOR på pappret o det gick ju bra fram tills man mötte vad var det DIV2 gubbar??Så det är mycket jävlar anamma som saknas!!VAKNA BRYNÄS tänk på alla oss FANS varje match ute i hela Sverige VI ÄR MÅNGA som fäller tårar,blir förbannade,besvikna,o.s.v för varje förlust!!Nu sätter ni på som en mycket riktigt påpeka här "Blåstället på" !!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
3 mål på 4 matcher är ta me fan riktigt underkänt, den som säger något annat måste ta och komma in i verkligheten och fatta att läget är allvarligt! Sen får ni tycka att jag trots mina 32 år skriver fjortis inlägg, men å andra sidan, det får man ju läsa efter varje gång man skrivit något negativt om Brynäs.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Huge:Det vänder nog snart, eller inte!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Igor: Nja, säg inte det. I det läge vi befinner oss just nu kanske det bara är bra att möta ett på papperet bättre lag, inget att förlora känns det som på ngt vis. Verkar som det har knutit sig ordentligt för grabbarna just nu. Man gör de enkla sakerna svåra och överarbetar saker. Detta är inget nytt utan brukar drabba alla lag ngn gång under en säsong. Herregud, vi har spelat 6 omgångar av 50 och vissa börjar redan yra om AS, tränarbyte och fan och hans mormor. Kapaciteten finns ju i laget det vet vi alla, ingen skall inbilla mig att man tappat allt kunnande på några dagar. Nä, det sitter i huve´t, inget annat. Det är bara att köra på,
finns ingen annan lösning. Kanske spela lite grishockey, backa hem och "kötta" lite och slippa tänka så mycket för att få det att lossna. Att få 0-1 i baken efter 13 sek underlättar ju knappast heller för ett lag med dåligt självförtroende. Aspen skulle kanske ha vaktat båsdörren idag men det är ju alltid lätt att vara efterklok.
Esko har ju laborerat om i formationerna för att få igång laget så varför inte också byta målvakt när man ändå håller på. Hade han framhärdat med samma formationer så hade han ju fått fan för det också, förmodligen.
Efter att ha läst GB:n efter matchen idag måste man tyvärr konstatera att 95% av inläggen verkar komma från 14-åriga medgångssupportrar. Men det är ju å andra sidan rätt så normalt.
I tonåren har man en tendens att se allt i svart eller vitt, men snälla, snälla, ni kan väl FÖRSÖKA att vara lite mer nyanserade....
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Puffen: Du måste ju förstå att det är skickligheten idag som är absolut viktigast! I andra hand kan man titta på hur länge gubbarna håller..
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
gordo: Ja vad ska man säga. Det var de "lättare" lagen. Nu väntar Färjestad, MIF, HV & Timrå. Bäva Brynäs!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Smurfen: jag förstår inte en kedja som Karjalainen,Larsson och Molin alla dom slutar ju snart är det inte bättre att ta in fler spelare i samma ålder som Anger Miettinen & Co dom kan ju iaf spela några år till!!!!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Tor Karlström: samma fina text igen!!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Att låta "Aspen" få chansen mot Modo idag var ett misstag av Esko , Gunnar och Michael . Men enligt Gunnar Persson i en radiosport interjuv så var backar och forwards försvarspel under all kritikt . Så "såga" inte Asplund vid fotknölarna nu , man skulle låtit Jamie Ram stå denna match och efter att trenden med förlust matcher brutis . Då låtit Asplund få chansen .
Att backsidan inte är specielt bred eller bra , vad sånt jag visste inför seriestarten .
Att tappa Christer Olsson till Leksand var inte bra , men å andra sidan värkade Olsson tänka mer på plånbokens tjocklek än att spela ishockey.
Per Löfström , Niclas Wallin och Marko Tuulola är såna backar som saknas nu .
Adam Andersson är en framtidsman och han platsar i laget.
Henrik Rehnberg är en stor och tungback , han ska vara kvar .
Henrik Petre om han kan vara frisk hela återstoden av säsongen , ska han vara kvar .
Pär Djoos vara "kung" 1998/1999 , men nu är Djoos trög och skadebenägen , så "Bäckis" låta Djoos få ett jobb inom klubben , tillexempel juniortränare , så efter denna säsong sluta snälla Pär!!!
Tommy Sjödin är en "kult" spelare och ska också sluta efter denna säsong om jag får ´bestämma , "Sjödda" är 37 år nu .
Daniel Johansson är en spelare som jag ger denna säsong en sista chans , tar han inte de ska han bort också .
Jussi Pekkala BORT , BORT!!!!!!!
Veli-Pekka Laitinen kanske är en kopia på Jussi Pekkala , ska vissa mycket om han ska vara kvar .

Slutsats : minst tre man ur skaran Tommy Sjödin , Pär Djoos , Jussi Pekkala och Veli-Pekka Laitinen ska bort .
Niclas Wallin och Marko Tuulola kom tillbaka!!!!
Snälla!!!
Per Löfström spelar i Leksand och att värva en spelare från Leksand är totalt otänktbart för mig .

Sportkommiten med Anders Bäckström i spetsen har inte prioriterat backsidan i denna säsongs lagbygge synd ...
Men vi får inte kasta in handuken redan nu , på grund av fyra raka förluster .
Att Kyösti Karjalainen och Simon Östlund är snart tillbaka i laget , en liten tröst i bedrövelsen .
De gäller att vi fans till Brynäs IF nu visar att vi älskar och stöttar klubben i både med och motgång .
Stödet på ståplats under hemmamatcherna som har varit , har varit pinsamt dåligt .
De räcker inte med att vi extrema Brynäs fans stödjer laget .
Alla andra som står på ståplats måste vissa sin kärlek till Brynäs IF NU!!!

En sak till Brynäs IF är de bästa laget i hela Världen oavsett vilken divsion dom spelar i .
Så tycker mitt hjärta .

Brynäs IF är klubben i mitt hjärta - FOREVER!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs
Besviken så in i helvete. 5-0 mot Modo. Ofattbart. Det är bara för dåligt. Just nu finns det ingenting som talar för att Brynäs kommer lyckas vända på detta.

Jag håller med Gordo om att det var ett kardinalfel av Nokelainen att ställa Asplund i kassen. Ram har ju varit urstark i de senaste matcherna. Ett insläppt mot DIF, två mot Frölunda, tre mot Luleå. Ram håller nere siffrorna, han skapar trygghet bakåt. Problemet är inte försvaret utan den fullständiga avsaknanden av anfallsspel.

Bänka Asplund för gott, han saknar nerver. Jag vill inte se honom på isen en gång till under den kommande säsongen. Låt honom matcha i Valbo. Det vore mycket klokare att lyfta upp Lundström i A-truppen.

Soling saknas förstås enormt. Men allting kan knappast beror på att att han står vid sidan om, en spelare gör inte ett lag. Det verkar finnas något fundamentalt fel. Det verkar sitta i väggarna eller rinken. Brynäs saknar fighting spirit. Man fungerar som räddningsplanka för lag i nöd.

Har svårt att tro att Karjalainen ska fungera som raketbränsle för Molin och Larsson. Han behöver säkert åtskilliga omgångar bara för att bli varm i kläderna. Och varför fungerar inte Anger & Co?

Nu måste laget ändra inställning. På med blåställen. Slit för varandra. Vänd den negativa trenden nu. Kriga ner motståndarna. Skippa finliret.

Färjestad tog en viktig skalp mot Linköping idag. Det blir tufft på tisdag, känns som värmlänningarna är på gång. Och SSK borta blir heller ingen lätt karamell. SSK har inte haft marginalerna på sin sida. Men de verkar i alla fall jobba och slita. Skulle inte förvåna mig om de kör över Brynäs ordentligt i Scaniarinken. Måtte jag ha fel.
Kommentera

« · 130689 · »