Brynäs IF

728143 inlägg · 7962 ämnen

Nästa säsongs lag

« · 1266248 · » Till forumet

Sv: Nästa säsongs lag

Huge: Jaså? så Boork snackade bara goja när han sa att han skulle styra upp defensiven i första hand. Samma sak när han snackade om sin filt. Cz har även han sagt många gånger att man skall bygga laget bakifrån och skapa lägen genom att spela "smart" och utnyttja motståndarnas misstag genom snabba spelvändningar..

Det låter VÄLDIGT defensivt i mina öron. Är man ett offensivt lag så brukar spelvändning innebära kontringar och hemjobb för det egna laget.

Kommentera

GävleLasse: Som sagt: defensivtugget är överdrivet.
Att vi däremot fortfarande spelar med Boorks skugga över laget stämmer, även om det börjar se bättre och bättre ut (läs:offensivare)
Och de amerikanska statsen du efterlyser borde ge en lite mer nyanserad bild.
Kommentera

Jajjen:Ja kanske...Alternativt så speglar det hur det sett ut de senaste åren på ett bra sätt.

Brynäs går den lätta vägen och hamnar oftast nere i hörnorna och slarvar till slut bort anfallet/målchansen med ett felpass eller nåt sånt.

Kommentera

GävleLasse: Jag påstår dessutom bara att defensivsnacket är överdrivet.
Inget annat.
Kommentera

Huge: Nej allt säger den inte men av hävd så brukar man kunna läsa av hur pass offensivt ett lag är genom skotten.

Synd att ES inte tillämpar amerikansk standard på stats.. där hade man säkert kunnat få tillgång till mer precisa siffror. tid i offensiv zon etc.

Kommentera

GävleLasse: Man kan vara ett offensivt lag och skjuta ekonomiskt sas, dvs vänta till man får ett bra läge.
Sen kan man vara offensiv och slänga iväg exakt allt på mål för att skapa chanser.
Så din statistik säger inte allt.
Kommentera

GävleLasse: Motsvarar ganska bra Brynäs placering när det gäller spelarbudget. Tillfällighet?
Kommentera

Huge: Ett offensivt lag är ett lag som skjuter mycket. Går på avslut helt enkelt.

Här har du brynäs svit de senaste säsongerna. säsong och placering i antal skott..

09/10 11
08/09 12
07/08 10
06/07 10
05/06 12

Kommentera

Peja: "Brynäs är dock värst av alla, kan många spelare, tyckare och andra runt om i Hockeysverige intyga."

Ja, det är ju det jag säger: vi är värst (läs: bäst) på att spela det styrspel som ALLA lag har som grund i sin speluppbyggnad.
Jag skiter i vad andra överdrivande tyckare anser, det blir inte mer sant för att ännu fler överdriver.

Kommentera

Huge: Arenan byggeds för att ge Brynäs samma förutsättningar som andra elitserieföreningar som byggt nytt. Effekten blev den omvända. Brynäs har höjt sin omsättning och sina intäkter kraftigt. Problemet är att rubbet plus lite till går till kostnaderna för arenan - drift, räntor och amorteringar.

Tabellen nedan visar hur mycket av intäkterna/omsättningen som går till kärnverksamheten, dvs. spelarbudgeten. En hög siffra visar att man har lite kostnader utanför spelarkostnaderna. Och omvänt, en låg siffra visar att det finns nåt annat som stjäl en stor del av intäkterna.

Spelarbudget/omsättning
Skellefteå 42,1%
Djurgården 41,1%
Luleå 36,5%
Färjestad 35,6%
Frölunda 35,0%
Södertälje 34,8%
Rögle 34,8%
HV71 34,8%
Timrå 34,4%
Modo 31,5%
Linköping 26,6%
Brynäs 26,5%

Att LHC trots bottenkänning lyckas så bra, beror på att omsättningen är skyhögt över alla andra. Brynäs måste höja sin omsättning med 40% för att kunna avsätta lika mycket på spelarlöner som LHC.

Bygget är ett fiasko.
Kommentera

Huge: Brynäs är dock värst av alla, kan många spelare, tyckare och andra runt om i Hockeysverige intyga. Men deras åsikt är förstås ingenting värt för dig.

Brynäs inledde säsongen med 4 centrar (Dixon, Granström, Hansen, Sundström) som samtliga är bättre defensivt än offensivt. Och man hade två spelskickliga backar i truppen... Säger ju något om hur man vill spela.

Jag hoppas att Czarnecki får sparken under säsongen och ersätts av Bäcklin.
Kommentera

Huge: Ja, Rönnqvist är sannerligen ett bra framtidsnamn. Tycker även att Schweiz håller på att utveckla en intressant hockeykultur, med betydligt offensivare hockey och dessutom betydligt hårdare TRÄNING än vad som är fallet i Elitserien. Det skulle vara intressant med en schweizisk tränare i elitserien, men jag antar att de bortskämda spelarna skulle börja lipa över den hårda träningen.

Vad gäller offensiv hockey finns ett fåtal undantag i Sverige, med betoning på få. Defensiv och tempofattig hockey är vad som i regel spelas i elitserien. Brynäs tar täten i tråkighetens liga och sedan undrar de varför folk inte tycker att det är roligt att gå på matcherna. DOH.
Kommentera

Peja: Alla lag kör nån form av styrspel, så ditt mantra har ingen förankring i verkligheten.
Vi är vare sig mer defensiva eller offensiva än de flesta lag i serien.
Att vi däremot kanske är bättre än många andra lag på styrspelsbiten är en annan sak.
Kommentera

leovalkama:Fel!

Dixon gjorde typ 1+1 efter nyår..

Kommentera

"Tycker du NC gjorde rätt att köra en iskall Dacke å Dixon i 25 matcher i en första lina i slutet av serien å i slutspelet?"
25 matcher var väl en ganska stor överdrift ?
dom 10 sista matcherna i grundserien på sin höjd, innan det så gjorde ju dom poäng i princip varje match.
Kommentera

Jajjen: Att Brynäs kör en jädra massa styrspel är ingen myt. Det är bara att kolla på hur spelarna agerar på matcherna.
Kommentera

Jajjen: Arenan är väl trots allt en relativt ny företeelse.
Initialt drar man väl på sig kostnader som man sen räknar med att ta igen på ett eller annat sätt.
Frågan är om det underskott du talar om är abnormt stort, stort eller normalt när det gäller såna här projekt?
Matematik är min absolut sämsta gren, så nån annan kanske kan ta över stafettpinnen...
Kommentera

Peja: Det är en myt.
Kommentera

Jajjen: Ja, för det är ju så grymt mycket begärt att laget man betalar pengar för att se inte ska vara det mest defensiva laget i världens mest defensiva hockeyliga...

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Verksamheten går med stora överskott, Arenan gör underskott. You do the maths.
Kommentera

Jajjen: Du glömde gurras och lindströms paradfråga:
"Är ALLT som Brynäs gör perfekt och kan dom ALDRIG göra fel???????????"

:-)

Kommentera

Jajjen: Nja, totalt fiasko vet jag inte om det var.
Nu börjar du låta som gurra och lindström....   ;-)

Energikostnadsmissen är väl en typ att problem som de flesta nybyggen drabbas av när det ska gå snabbt.
Frågan är hur stor skada den missen orsakat?
Visst, ett hål i kassan blir det men AS?
Jag är scheptisk...
Kommentera

GävleLasse: Råden, birdbrain, råden.
Kommentera

Jajjen: Det måste vara en av de sämre liknelser jag sett..

Vad FAN har USA och Brynäs gemensamt?

Kommentera

Huge: Bygget är ett totalt fiasko. Man hade inte ens koll på energikostnaderna. Den verkliga kostnaden för fiaskot är allsvenskt spel.
Kommentera

Peja: "Rönnqvist fick t.ex ut grymt mycket av Almtunas spelarmaterial utan att backa hem likt Brynäs."

Visst gjorde han det bra med Almtuna men man måste komma ihåg att det spelet är betydligt lättare att komma undan med sas, än vad det är i ES.
Spelarna i ES är betydligt skickligare på att utnyttja motståndarens misstag, än vad man är i AS.
Djurgårdens offensiva och vägvinnande spel bygger dessutom på en djävligt bra defensiv, vilket gäller alla bra offensiva lag.
En sån defensiv har man inte i AS, vilket än mer understryker att det går att klara sig hyggligt där med en bra offensiv och inte så mkt mer.
Vilket INTE gäller i ES.

I sak håller jag dock med dig om att Rönnquist kan vara intressant som CZ:s arvtagare på tränarposten.
Borde passa bra in på vårt material.

Kommentera

Lindström: ”1. Ha en prudukt som lockar.
2. Rätt personer på rätt plats…”
osv
osv

Är det dina tips till Brynäs utveckling?
Vilka råd skulle du ge Barack Obama?

1. Fred på jorden
2. Bota cancer
3. Gratis sjukvård
4. Glass till alla under 15
8. (funkar här också) Inse att USA inte är en stormakt LÄNGRE.

Omöjligt att misslyckas med den typen av praktiska, enkla och genomförbara råd.

…och, förstås, jävla klantskallar när dom inte lyckas.

Dina råd är lika användbara som Pejas ”ta tag i taktpinnen på hemmaplan” och ”gå in för att vinna snarare än att inte förlora”.
Kommentera

Tväst: Det där med kostnader är ju lite svårt att sia om. En mindre arena kanske skulle ha kostat mindre i energihänseende.

Det man hade vunnit mest på att bygga en arena för främst hockey hade varit att man fått fler platser där man ser BRA och är med i matchen på ett annat sätt. Man kanske hade fått en bättre akustik med så att man hörde publiken de gånger de hejar fram Brynäs. Just nu är det lite si och så med det. Ljudet går rakt upp i taket och självdör.

Det pågick väl ingen hetare debatt om just utformningen men jag var hela tiden lite skeptisk till upplägget med en multiarena. Speciellt när det var fler som buggde samtidigt. Gävle ligger lite för nära Stockholm för att kunna sno åt sig några större artister som vill komma åt den norrländska publiken. Då ligger nog Övik och liknande bättre till.

Men summasumarum. Man byggde en multievenemangsarena. Hur mycket energi har man lagt ned på att få in evenemang? Det har varit väldigt tunnsått med evenemang i Läkerolen.

Kommentera

Tväst: Gavlerinken tog 6200 åskådare, Läkerol Arena tar 8200.
Känns inte som man tagit i för mkt och förbyggt sig sas, enligt min mening.
Snarare en rätt så normal standarhöjning om man ser till underlaget i upptagningsområdet, både idag och rent historiskt.
Däremot tycker jag att arenan inte känns speciellt mysig, som en hockeyarena SKA kännas. Men som du säger: blev väl nån form av kompromiss där man inte ville låsa sig vid en specifik arena gjord enbart för hockey.
Samtidigt har man en känsla av att beslutet inte var riktigt underbyggt, speciellt med tanke på historiken i området med svårigheter överlag att få folk till både hockeymatcher och andra evenemang.
Inte lätt att både äta kakan och ha den kvar.
För att inte säga omöjligt...
Kommentera

Huge:Men det handlar inte om att välja utan att ha en åsikt. Den kan vara en blandning av vad "läktarcoacherna" säger eller vad tex Cz säger. Det KAN givetvis vara nånting helt eget. Huvudsaken är ju att man har en åsikt och inte är en typisk ja-sägare.
Kommentera

Tväst: Ja, klart att taktiken var defensiv i de första matcherna... Det var ju spel mot ett mål och inte var det Djurgårdens mål. Det var först när Brynäs började spela mer som Djurgården som matcherna blev jämna.

Sen är det väl uppenbart att alla tränare försöker utnyttja sina resurser på bäst sätt, men det betyder ju inte per automatik att alla tränare alltid väljer rätt taktik. Rönnqvist fick t.ex ut grymt mycket av Almtunas spelarmaterial utan att backa hem likt Brynäs.
Kommentera

GävleLasse:
Jag minns inte om det förekom nån debatt om arenabygget när det planerades.
Antar att dom ville bygga ungefär som de andra för att inte hamna på efterkälken om det skulle visa lyckosamt med stora arenor.
I efterhand kan man ju naturligtvis tycka att det borde gjorts annorlunda, men vi vet ju inte hur det ser ut om några år. Då kanske efterfrågan kommit ifatt.
Men återigen frågar jag... är det ingen som har en idè om hur mycket pengar som kunde sparats om man byggt mindre?
Kommentera

Peja:
Jag är ganska säker på att alla coacher i vilken sport som helst lägger upp taktik efter spelarmatrialet han förfogar över, Så och Czarneckies. Med en förstafemma som helt stoppat får det anses som troligt att taktiken var defensiv de första matcherna.
Att juniorerna tar för sig som dom gjorde fanns det ingen garanti för innan serien mot DIF.

Nästa säsong är ett nytt kapitel, jag tycker inte det finns nån anledning att deppa ihop INNAN dom ens gått på is.
Skall bli kul o se om junisarna kan ta ett steg ytterligare i vinter.
Kommentera

Peja: Matchserien var jämn och att vi var chanslösa är ju bara överdrivet dösnack.
Dessutom överdriver du nåt enormt när du snackar om att vi inte skulle försöka ta tag i taktpinnen och vinna matcherna på hemmaplan.
Ironiskt nog så gick det väl sämst de gånger vi verkligen klev på hemma och det är en svår balansgång mellan hur mkt man ska kliva på utan att blotta sig bakåt.
Generellt sett tycker jag iaf att vi inte är ett lag som på hemmaplan försöker undvika förlust mer än att gå för vinst.
Men det är förstås min egen åsikt.
Bäst att säga det innan de som bestämmer också säger samma sak, så att jag slipper få Gävlelasse på mig igen....  
Kommentera

GävleLasse: Om jag får välja mellan läktarcoacherna och de som bestämmer så har jag 110% förtroende för de som bestämmer, så länge jag själv inte har samma insikt eller kunskap och kan jämföra.
Svårare är det inte, om man har ett uns av läsförståelse.

Återigen: en egen åsikt är faktiskt en egen åsikt, vare sig den sammanfaller eller INTE sammanfaller med åsikten hos de som bestämmer.
Svårare är det inte.
Om du tror att en egen åsikt bara är när man INTE håller med de som bestämmer, så tror jag att du är fel ute.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tväst: Brynäs var chanslösa i kvartsfinalserien eftersom det tog flera matcher innan Czarnecki vågade slopa sin fega taktik. När han äntligen gav Brynäs order att spela mer som Djurgården blev matcherna jämna.

Och visst är juniorerna bra, men är Czarneckis styrspel verkligen idealiskt för dem? Svaret är nej, juniorerna är bra när de får åka mycket skridskor och forechecka, styrspelet passar Dackell, Hansen m.fl betydligt bättre.

Jag vet inte vilka krav du har, men som betalande åskådare tycker jag att man kan förvänta sig att laget verkligen tar tag i taktpinnen på hemmaplan, vågar låta de offensiva skridskostarka spelarna "spela ut" och helt enkelt gå in för att vinna snarare än att inte förlora. Djurgården (Hardy) och Almtuna (Rönnqvist) är bra förebilder för Brynäs. De hade knappast bland de högsta spelarlönerna i Elitserien respektive Allsvenskan förra säsongen, men de var absolut bland de bästa lagen.

Synd att inte Brynäs norpade Rönnqvist när han lämnade AIS.
Kommentera

Tväst:Problemet med Huge är att ha har 110% förtroende till de "som bestämmer" Han har ingen egen åsikt utan tycker som de som tar besluten. Skulle Brynäs besluta sig för att lägga ner hockeyn och satsa på vattenpolo så skulle han tycka det var ett bra beslut.
Kommentera

Huge: Kritik skall man kunna ge. Men det skall givetvis vara i balans med beröm. Sedan skall det givetvis vara konstruktiv kritik och inte bara en massa tillmälen..
Kommentera

Huge: Och hela Arenaprojektet visar ju på vilken otrolig kunskap och expertis de ä'ndå besitter..
Kommentera

GävleLasse:
"stödja i motgång"
En balansgång som mycket annat.. Huge säger det väldigt enkelt o bra vad det handlar om i förra inlägget.
Självklart skall man kunna ha krav på dom som arbetar för Brynäs, lägger man fram konstruktiv kritik till rätt person i rätt forum så tror jag det bra, även önskvärt ibland.
Kommentera

GävleLasse: Att stödja i motgång betyder ex att man INTE kastar skit på spelare eller ledare, hur trögt det än går. Det stjälper istf hjälper.
Är dessutom en mkt enkel åtgärd, där du inte behöver några kunskaper eller insikt i verksamheten. Dessutom är det gratis.

Vad gäller kravställandet så bör man ställa realistiska krav, dvs krav som känns vettiga mht till den insyn man själv har i verksamheten.
Att sitta härinne och kasta ur sig påståenden som "han borde gjort si eller så därför att..." är helt meningslösa om du inte har den kunskap och insikt som ansvariga har.
Kommentera

Tväst:Brynäs byggde fel. Man skulle ha byggt en arena anpassad för ishokey och inte en multilösning som man valde. Nu har man massor av platser som är jättedåliga när det kommer till att kolla hockey. Man har en restaurang på den sida där klacken borde stå. För det är klart att hemmaklacken skall få se sitt lag anfalla på sin sida i två perioder och inte en.. Nu skulle man ju kunna byta bås, men det är något spelarna inte vill.

Stödja i motgång? Det är ganska intressant. Betyder det att man inte skall ställa krav på de som arbetar för Brynäs?

Kommentera

Tväst: Det vet vi inget om... Men jag hoppas att Sundlöv tar lärdom av detta. Inte för att han skulle kunna förutse att både Modig och Läck skulle dra men om Brynäs haft ett intresse av Jocke så skulle han ha kunnat vänta nån vecka till kan man tycka.

Jag menar detta är väl ändå en stor anledning till att vi har en juniorverksamhet. Nu var vi bortskämda med tre unga målvakter på en gång i Markström, Lindbäck och Eriksson. Jocke hamnade i Leksand av naturliga skäl och kan man önska sig en bättre skola än så för en egen produkt som inte fått plats? Jag tror inte det. Därför tycker jag att man borde ha gett honom lite mer tid än vad man gjorde.

Kommentera

GävleLasse:
Ja timingen var kanske inte den bästa med Jocke... men han hade väl haft kontrakt med nåt NHLlag nu om han skrivit på för BIF;)
Kommentera

Lindström:
Brynäs får kritik för att det byggdes en för stor arena som inte fylls, att bygga nytt var väl ändå det enda möjliga, Gavlerinken höll inte längre.

Byggde man för stort? hur mycket hade man sparat på att minska med 1000-1500 personer? Jag vet inte... är det nån annan som har en idè?

Att få spelare att komma tillbaka... jag tror att det är större chans nu (med juniorsatsningen) att få tillbaka några ivf efter proffskarriären.
Men får man tillbaks juniormiljonerna? mycket svår fråga... skall utvecklingen gå mot att spelarna försvinner i allt yngre åldrar så är det tveksamt.
Men har vi nåt alternativ? köpa in färdiga spelare är både osäkert o dyrt.

Jag tror ändå på sikt att det skapar en positiv bild av BIF o att det är framtiden med egna produkter... åtminstone tills vi oxå får en bunt sedlar av nån rik person med Brynäshjärta.

"fast det är klart vi vann ju EN slutspelsmatch det gångna året"
Ett slitet lag med hel o halvskadade spelare gjorde en bra serie mot DIF, en match tappades totalt, annars var det jämnt o små marginaler avgjorde.
Ragnarsson fick t.ex. krosschecka bort en frisk Lauritz utan det märkbara straff han borde fått.

Den som inte tar på sig ansvaret o jobbar fram en bättre lösning än den som valberedningen nu presenterar på årsmötet har som alternativ i stort sett bara att lämna ett oreserverat stöd för den organisation som gäller.

FIRA I MEDGÅNG.... STÖDJA I MOTGÅNG. I v.f. om man är en äkta Brynäsare.
Kommentera

Lindström:"10. Uppmärksamma/nyttja sponsorer. Te x Intrerpool är sponsor, men BT träffas innans på Munken. VARFÖR?"

För att Munken är en form av en sponsor till BT... svårare än så är det inte

Kommentera

Tväst:Så långt vi vet är ju att Sundlöv hade så enormt bråttom att han inte kunde vänta tills Kvalserien var färdigspelad innan han var tvungen att ha en ny målvakt klar.

Att Jocke inte ville skriva på eller ens förhandla mitt under KS är ju inte så svårt att räkna ut.

Så frågan ligger väl mer i timingen från Sundlövs sida i Jockes fall. I alla fall om man skall lita på den information man har att tillgå.

Jag tror att Jocke hade varit det bästa valet. Det finns många fördelar med att ha signat honom. Jocke och Alcén hade redan ett väldigt bra samarbete och Alcén har järnkoll på honom. Nu kommer Alcén att få det ganska jobbigt att bryta eventuella rörelsemönster som Bjurling har. Jag tror faktiskt mer på Svedberg för han är fortfarande ung och utvecklingsbar.

Kommentera

Lindström:
Håller i stort med dig i din 11-punktslista, men vissa förutsättningar är ju begränsade av ekonomin.
Såklart måste man sträva efter att stärka föreningens budget, det tror jag oxå att man arbetar målmedvetet med. Om det görs bra eller dåligt.... jag har inte en aning.
Arenan o dess evenemang, att det inte ordnas mer konserter o liknande är ju väldigt synd.... förhoppningsvis kan det bli mer nu när konjunkturerna verkar stigande.
Sponsring, en region har ju dom företag man har.... inte mycket BIF kan göra åt det. Är väl bara att jobba på... görs det bra eller dåligt... återigen jag har ingen aning.

Jag tycker det är magstarkt att anklaga BIF för målvaktssituationen, inför förra säsongen satt man med för många målisar... det ändrade sig väldigt fort.
Vad skulle man gjort annorlunda? jag kan bara komma på ETT möjligt frågetecken... Kunde kontakterna med Jocke Eriksson skötts bättre? MEN han kanske inte ville gå till Brynäs.
Det är inte bara otur med målisarna, det är en OSANNOLIK otur enligt mig.

Så den långlivade frågan om Dixon o förstafemman... i princip är det omöjligt för oss läktarcoacher att ha en säker uppfattning i en dyl. fråga.
Det krävs en ganska bred trupp om man plötsligt skall bänka flera man ur en tänkt förstafemma, som dessutom varit bra hela säsongen.

Teorin att gamla rävar lyfter sig när det blir allvar ( slutspel ) det tror jag att de flesta coacher är benägna att hålla fast vid, med facit i hand kunde möjligen Dixon o Dacke fått mindre speltid NÅGOT tidigare... men i stort sett tycker jag att coachningen var OK med tanke på förutsättningarna.

Till slut... Nej jag tycker INTE att allt som BIF gör är rätt o bäst. Men med sina förutsättningar (ekonomi) tycker jag det är vad man kan förvänta sig.
Ett lindansarlag med urusel ekonomi kan inte bli stabila topp4 på två säsonger, tålamod o flera små steg i taget är vad vi har att rätta oss efter.
Kommentera

Bellar: "Att köpa in en öl för baren kostar ca 4 kr beroende vem som gör upphandlingen mot Pripps eller Spendrups"

KNAPPAST!!
Vart har du fått dom siffrorna ifrån?

"Är mest nyfiken på vad Sylf, Gurra o Lindström skulle kunna bidra med om ni nu får säga nåt i god tid inför nästa säsong.... men ni kanske tycker det är lättare att spy på allt o speciellt när ni har facit i hand..
Tväst"

Visst kan du få svar på det:
1. Ha en prudukt som lockar.
2. Rätt personer på rätt plats, nytt folk på marknad. HA EN BUDGET ATT JOBBA MOT.
3. Stå upp på hemma plan i alla lägen.
4. Stå upp för klubbmärket.
5. Bygga laget på sikt, vad har vi nu, jo 2 målisar på ett år var.
6. Se till Arenan blir uthyrd-Anställa någon som bara jobbar med det. Då inte Marknad klarar av detta.
7. Se till att det blir en "Vi mot som känsla" Få spelare att komma tillbakas.
8. Inse att Bif inte är en stormakt LÄNGRE.
9. Inte sitta å säga att "Marknaden är död" bara för att man inte vill betala skäliga löner till ev nyförvärv.
10. Uppmärksamma/nyttja sponsorer. Te x Intrerpool är sponsor, men BT träffas innans på Munken. VARFÖR?
11. Ha paket priser på "dåliga" matcher och matchdagar klart när sessen börjar. INTE i panik ha det två dagar innans match med 2 för en med tidningskortet.

Sen några frågor till dig Tväst; ÄR allt Bif tar sig för med BÄST jämt? Gör mormor & NC det bästa av matrialet jämt? Har vi ES bästa publik/Arena? Maximerar Bif exponeringen av Arenan/klubbmärket? Tycker du NC gjorde rätt att köra en iskall Dacke å Dixon i 25 matcher i en första lina i slutet av serien å i slutspelet?

För enligt dig så sköts ju allt perfekt det ända som hindrar klubben framgångar sportsligt och ekonomiskt är otur. Men det är klart när man sitter med facit i hand så kan man ju altid bortförklara det med lååånga inlägg här. Istället för att inse att det behövs förändringar..
Fast det är klart vi vann ju E N slutspelsmatch det gångna året.
Kommentera

Ååh ja skratta!
Kommentera

« · 1266248 · »