Jajjen:Ja kanske...Alternativt så speglar det hur det sett ut de senaste åren på ett bra sätt.
Brynäs går den lätta vägen och hamnar oftast nere i hörnorna och slarvar till slut bort anfallet/målchansen med ett felpass eller nåt sånt.
Huge: Nej allt säger den inte men av hävd så brukar man kunna läsa av hur pass offensivt ett lag är genom skotten.
Synd att ES inte tillämpar amerikansk standard på stats.. där hade man säkert kunnat få tillgång till mer precisa siffror. tid i offensiv zon etc.
Huge: Ett offensivt lag är ett lag som skjuter mycket. Går på avslut helt enkelt.
Här har du brynäs svit de senaste säsongerna. säsong och placering i antal skott..
09/10 11
08/09 12
07/08 10
06/07 10
05/06 12
Peja: "Brynäs är dock värst av alla, kan många spelare, tyckare och andra runt om i Hockeysverige intyga."
Ja, det är ju det jag säger: vi är värst (läs: bäst) på att spela det styrspel som ALLA lag har som grund i sin speluppbyggnad.
Jag skiter i vad andra överdrivande tyckare anser, det blir inte mer sant för att ännu fler överdriver.
Redigerad kommentar
Jajjen: Du glömde gurras och lindströms paradfråga:
"Är ALLT som Brynäs gör perfekt och kan dom ALDRIG göra fel???????????"
:-)
Jajjen: Det måste vara en av de sämre liknelser jag sett..
Vad FAN har USA och Brynäs gemensamt?
Peja: "Rönnqvist fick t.ex ut grymt mycket av Almtunas spelarmaterial utan att backa hem likt Brynäs."
Visst gjorde han det bra med Almtuna men man måste komma ihåg att det spelet är betydligt lättare att komma undan med sas, än vad det är i ES.
Spelarna i ES är betydligt skickligare på att utnyttja motståndarens misstag, än vad man är i AS.
Djurgårdens offensiva och vägvinnande spel bygger dessutom på en djävligt bra defensiv, vilket gäller alla bra offensiva lag.
En sån defensiv har man inte i AS, vilket än mer understryker att det går att klara sig hyggligt där med en bra offensiv och inte så mkt mer.
Vilket INTE gäller i ES.
I sak håller jag dock med dig om att Rönnquist kan vara intressant som CZ:s arvtagare på tränarposten.
Borde passa bra in på vårt material.
Tväst: Det där med kostnader är ju lite svårt att sia om. En mindre arena kanske skulle ha kostat mindre i energihänseende.
Det man hade vunnit mest på att bygga en arena för främst hockey hade varit att man fått fler platser där man ser BRA och är med i matchen på ett annat sätt. Man kanske hade fått en bättre akustik med så att man hörde publiken de gånger de hejar fram Brynäs. Just nu är det lite si och så med det. Ljudet går rakt upp i taket och självdör.
Det pågick väl ingen hetare debatt om just utformningen men jag var hela tiden lite skeptisk till upplägget med en multiarena. Speciellt när det var fler som buggde samtidigt. Gävle ligger lite för nära Stockholm för att kunna sno åt sig några större artister som vill komma åt den norrländska publiken. Då ligger nog Övik och liknande bättre till.
Men summasumarum. Man byggde en multievenemangsarena. Hur mycket energi har man lagt ned på att få in evenemang? Det har varit väldigt tunnsått med evenemang i Läkerolen.
GävleLasse: Om jag får välja mellan läktarcoacherna och de som bestämmer så har jag 110% förtroende för de som bestämmer, så länge jag själv inte har samma insikt eller kunskap och kan jämföra.
Svårare är det inte, om man har ett uns av läsförståelse.
Återigen: en egen åsikt är faktiskt en egen åsikt, vare sig den sammanfaller eller INTE sammanfaller med åsikten hos de som bestämmer.
Svårare är det inte.
Om du tror att en egen åsikt bara är när man INTE håller med de som bestämmer, så tror jag att du är fel ute.
Redigerad kommentar
Tväst:Brynäs byggde fel. Man skulle ha byggt en arena anpassad för ishokey och inte en multilösning som man valde. Nu har man massor av platser som är jättedåliga när det kommer till att kolla hockey. Man har en restaurang på den sida där klacken borde stå. För det är klart att hemmaklacken skall få se sitt lag anfalla på sin sida i två perioder och inte en.. Nu skulle man ju kunna byta bås, men det är något spelarna inte vill.
Stödja i motgång? Det är ganska intressant. Betyder det att man inte skall ställa krav på de som arbetar för Brynäs?
Tväst: Det vet vi inget om... Men jag hoppas att Sundlöv tar lärdom av detta. Inte för att han skulle kunna förutse att både Modig och Läck skulle dra men om Brynäs haft ett intresse av Jocke så skulle han ha kunnat vänta nån vecka till kan man tycka.
Jag menar detta är väl ändå en stor anledning till att vi har en juniorverksamhet. Nu var vi bortskämda med tre unga målvakter på en gång i Markström, Lindbäck och Eriksson. Jocke hamnade i Leksand av naturliga skäl och kan man önska sig en bättre skola än så för en egen produkt som inte fått plats? Jag tror inte det. Därför tycker jag att man borde ha gett honom lite mer tid än vad man gjorde.
Lindström:"10. Uppmärksamma/nyttja sponsorer. Te x Intrerpool är sponsor, men BT träffas innans på Munken. VARFÖR?"
För att Munken är en form av en sponsor till BT... svårare än så är det inte
Tväst:Så långt vi vet är ju att Sundlöv hade så enormt bråttom att han inte kunde vänta tills Kvalserien var färdigspelad innan han var tvungen att ha en ny målvakt klar.
Att Jocke inte ville skriva på eller ens förhandla mitt under KS är ju inte så svårt att räkna ut.
Så frågan ligger väl mer i timingen från Sundlövs sida i Jockes fall. I alla fall om man skall lita på den information man har att tillgå.
Jag tror att Jocke hade varit det bästa valet. Det finns många fördelar med att ha signat honom. Jocke och Alcén hade redan ett väldigt bra samarbete och Alcén har järnkoll på honom. Nu kommer Alcén att få det ganska jobbigt att bryta eventuella rörelsemönster som Bjurling har. Jag tror faktiskt mer på Svedberg för han är fortfarande ung och utvecklingsbar.
Huge: Jaså? så Boork snackade bara goja när han sa att han skulle styra upp defensiven i första hand. Samma sak när han snackade om sin filt. Cz har även han sagt många gånger att man skall bygga laget bakifrån och skapa lägen genom att spela "smart" och utnyttja motståndarnas misstag genom snabba spelvändningar..
Det låter VÄLDIGT defensivt i mina öron. Är man ett offensivt lag så brukar spelvändning innebära kontringar och hemjobb för det egna laget.