Brynäs IF

728135 inlägg · 7962 ämnen

Operation Nordquist!

« · 1174599 · » Till forumet

Sv: Operation Nordquist!
Keyser Söze:

Instämmer, Sandin-Granström-Silfverberg synkar. spelar hockey på samma sätt.
Kommentera

mattias - 74: Verkar ju rätt klart med tanke på att Czarnecki på en rak fråga om Nordqvist, INTE svarar - inget är klart än, utan istället säger:
- Han breddar laget, han ger oss spets, han är en väldigt duktig center. Sen känner han så många här, han är redan kompis med halva laget.

Svårt att tolka det som annat än klart.
Kommentera

Dackell - Dixon - Somervuori
Rödin - Nordqvist - Kahnberg
Sandin - Granström - Silfverberg
Lauritzen - Hansen - Molin

Tycker det är givet!!
Kommentera

Gurra88: Ser klockrent ut! Maila den till Czarnecki! :)
Kommentera

Hence:

Haha.. Om det bara kunde komma in en back till alltså.. men gör nog tyvärr inte de
Kommentera

Gurra88:
Dackell - Dixon - Somervuori
Rödin - Nordqvist - Kahnberg
Sandin - Granström - Silfverberg
Lauritzen - Hansen - Molin

-------------------------------

Håller med om din lineup!

Angående en till back så har vi ju Victor Berglind...
Kommentera

Gurra88: Helt perfekt i mina ögon! Säger som någon annan gjorde: Maila den till Czarnecki!
Kommentera

Jaha ja så Brynäs raggar externa sponsorer för att värva Norda, Hur välvilliga är nu dessa sponsorer att lägga upp på skadat gods månne??
Intressant atts e vart detta tar vägen nu!
Kommentera

PEN: Pengarna man fick till Carl Söderberg-värvningen då? Har de bränt dessa? Eller alla pengar ligger väl i samma kista, antar jag.
Kommentera

Anders Berg: Jag känner viss tveksamhet oavsett om han hamnar i Brynäs el i Luleå Nordan, För hur pass bra är han efter knäoperationen så vet man inte på vlken nivå ahn kan prestera!
Jag tror det är enn av orsakerna varför Osten i Luleå sitter ganska så kall när det gäller Nordan och en ev värvning av han!

Hur ser det annars ut för anrika Brynäs inför säsongen??
Kommentera

Anders Berg: Tror inte man fick några pengar då det inte blev någon spelare.
Däremot så gjorde sponsorerna en satsning nu under våren för att plocka in Somervouri.
Kommentera

På tal om något annat, någon som vet när den berömda "hockeyfesten" äger rum i vinter?
Kommentera

Brynäsekke: Såg lite längre ner att den var den 10/10!
Typiskt, har drygt 40 mil ner.. men nu blire nog en fotbollskväll i TVsoffan istället, smart Brynäs!
Kommentera

Huss: Att Brynäs ens har mage att gå ut och tigga mer pengar, har dom ingen stolthet alls? Pinsamt!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vill du ha Nordan i laget eller inte?
Kommentera

70 Rodrigues: "har dom ingen stolthet alls?"

Näe, det trodde jag du hade fattat de senaste 8 åren........
Kommentera

Huss: Visst vill jag ha det, men vad har det med att jag tycker att det är magstarkt och pinsamt att återigen gå ut och tigga pengar??
Kommentera

70 Rodrigues: Kom ihåg att detta inte bara gäller en spelare utan en av 82-orna. Då gör Sundlöv vad som helst för att få honom...

Sportchefer med såna idéer är aldrig bra för en klubb...
Kommentera

70 Rodrigues: Varför tycker du det är pinsamt? Om Brynäs har en viss budget och sedan öppnar sig chansen att förstärka laget vilket medför en viss kostnad, hur skulle du göra som ekonomichef?
Finns inga bottenlösa guldkistor eller kassavalv a la von Anka hos klubben.
Vad som är intressant är att Brynäs slutspelsplats står och väger och en spelare som Nordqvist kan få den vågskålen att tippa över till vår fördel.
Kommentera

Huss: Om nu han är tungan på vågen för att vi ska nå slutspel, då tycker ja att klubben ska ta och se över en del tjänster som folk besitter i föreningen.

Hade dom inte med den truppen vi besitter siktat på slutspel eller är det någons fixering att samla alla -82 som är det viktigaste. Eller att ha ett komplett lag som är det primära?
Kommentera

Huss: Om vi överhuvudtaget hade haft en kompetent marknadsavd med dess chef så hade dom råddat upp sin egen skit för länge sedan. Att pga inkompetens behöva gå ut och tigga pengar är pinsamt. Vi har en fin ny arena som inte utnyttjas till nästan någonting annat än hockey. Det var så mycket fint snack om alla utställningar, konserter och andra sportevenemang som arenan skulle ta, vad har det blivit av det?
Kommentera

70 Rodrigues: Näe, stämmer inte! Den mest överskattade Ulf Lundell wannaben Winner bäck ska ju ge klubben sköna slantar iom sin konsert där inför säker 1000 åskådare. Glöm inte heller att det finns en del som brukar ha en lumpsamlarutställning i entren ett par ggr per år. Så kom för fan inte och säg att arenan inte utnyttjas:-)
Kommentera

sylf: *ASG*
Kommentera

70 Rodrigues: Sen när blev det marknadsavdelningens fel att Brynäs drogs med i arenavågen?
Kommentera

Lindström: ja, det är mycket möjligt att organisationen är för stor vilket leder till för stor kostnadsmassa i förhållande till föreningens storlek, spelarbudget och dyl.

Jo, nog kan Sundlövs fascination kring Leksands 82-or tyckas en smula märklig. Men skall det helt plötsligt vara ett hinder om vi skall försöka få tag på den kanske bäste av dem?
Kommentera

70 Rodrigues: "Visst vill jag ha det, men vad har det med att jag tycker att det är magstarkt och pinsamt att återigen gå ut och tigga pengar??"

Varför? Skillnaden mellan Brynäs och andra klubbar är att vissa av Brynäs sponsorer och fans är så jävla illojala att dom skickar det till tidningen när Brynäs ber om pengar. Tror du inte Linköping har bett sina sponsorer att skjuta till lite extra för att kunna ha sin spelartrupp??
Kommentera

Huss: Inte alls, men ska man lägga alla äggen i samma korg? Vet man med säkerhet att han kommer att bli 100% igen?
Men att tömma kassan helt plus att tigga ihop det sista för att få hit han. Känns inte som en kanon ide när det är backsidan som oroar mest.

Visst skulle jag vilja se han i Bif, men då måste man ta bort nån eller några för att kunna ta det ekonomiska.

Ska vi skeppa lovande junisar, eller spelare som fick kontrakt fast dom kanske inte skulle ha haft det?
Eller ska vi nobba spelare förlängning av kontrakt bara för vi inte har råd med dessa sk vatten bärare.
För att lösa spelare från sina kontrakt blir ju en dyr historia som bekant, som med tex Vas, Wanvig mfl.

För har man inga pengar så har man inga helt enkelt.
Kommentera

Zzz: En illojal sponsor? hmmm. Contradicions!

Det är väl snarare så att marknadsavdelningen har skickat tiggarbrev till företag som VARIT sponsorer och tröttnat.
Kommentera

Jag tror som Ros.
Kommentera

Lindström: Det finns bara ett sätt för Brynäs att få vind i seglen ekonomiskt sett. I och med att de med största sannolikhet har tjatat sig harmynta på de lokala företagen och med all säkerhet kramat ur det man kan ur dessa så måste man se över sin egen organisation.

Är Brynäs organisation optimal? Går det att göra personalminskningar utan att det påverkar arbetet allt för negativt. Brynäs har ju tittat mycket på hur de "4 stora" arbetar och hur deras organisationer ser ut. Är man i läge ekonomiskt att apa efter dessa? Vart ligger prioriteringarna hos Brynäs IF.

Är vi en storsatsande förening som satsar på att nå de påstådda målen om att bli ledande inom svensk ishockey?

Vill man bli en plantskola där stora resurser läggs på ungdomsverksamhet?

Vill man ha en bred och fungerande organisation som imponerar på alla utom just rent sportsligt.

Som det känns så har man satsat på det sista. Ser man på omsättning och den del av denna som går till LAGET och jämför detta med vad som går till annat så börjar man fundera. Det måste gå att slimma organisationen. Fast det är klart. De vill väl inte bortprioritera sig själva. De vill ju så gärna steka runt i sin kavaj med Brynäsemblemet på bröstet.
Kommentera

Vad Ros säger och gissar känns tämligen orelevant i denna fråga, Frågan gäller var går smärtgränsen hos sponsoreren hur mycket kan en klubb tex nu likt Brynäs lipa i massmedia för att få extra sponsorkapital till en värvning som det inte egentligen har råd med alls???

Det är en smula magsarkt det sportchefen + klubbdirketören gör lipar i massmedia för de har inte kapitalet att värva Nordan, Skulle jag vara en av de större sponsorerna skulle man defenitivt fundera vad sjutton håller den klubben på med + hur länge till orkar vi pumpa in extra kapital för spelarförvärv som inte finns utrymme i en budget för....

Man börjar undra om inte ett lönstak börjar vara ett måste även i ES, Då slipper man dessa disskutioner om en spelare ska värvas eller ej samt att då vet sponsorerna att lagbygget är klart!
Kommentera

GävleLasse: Med illojal menade jag att man sparkar bakut så fort Brynäs ber om något extra, och gärna i medier. Jag tycker det är bra att man är öppen med situationen och ger företagen möjlighet att bidra, gör dom inte det blir det ingen värvning och Brynäs ekonomi är inte hotad. Men det är det här sättet att tänka som gör att Brynäs omöjligt kommer att kunna konkurrera med HV71, Färjestad och Linköping även framtiden.
Kommentera

PEN: Och vad skulle ett lönetak göra i det här läget? Brynäs ligger väl på ungefär halva storleken på Frölunda och de andra topplagens lönebedgetar.

Så vad skulle ett lönetak göra för nytta i det här fallet?

Rita och berätta!
Kommentera

Zzz: Nu är det ju så att man från AB's sida har valt att följa hela affären som började med att spelarna "sparkades" från frölunda. Detta är helt enkelt en "follow-up" Nordan har hittat en ny klubb som vill finansiera sin värvning.

Om du jämför vinkeln på storyn och vad man säger från Brynäshåll så är det ju en viss skillnad.

Hade Brynäs haft en huvudsponsor så hade man säkerligen gått till den i första hand för att försöka hitta en lösning. Nu valde man av naturliga skäl en annan väg. Att Brynäs är ute och "tigger" ligger i samma nivå med Ros slutsatser om att "hockeyn är större än zlatan". Du ser ju vilka grunder han baserar sina teser på.
Kommentera

PEN: Ja, vad Ros gissar oväsentligt - precis lika oväsentligt som gissningarna här inne - men det kan ju ändå vara kul att läsa. Personligen tror jag att sponsorerna kommer att ställa upp.
Kommentera

GävleLasse: Visst, men att Brynäs söker hjälp med finanseringen måste ju komma från någon källa utanför Brynäs, rimligtvis från någon tillfrågad sponsor. Nu blir det pressenterat som ett tiggarbrev istället för att Brynäs går ut med ett pressmeddelande att man tillsammans med sina sammarbetspartners har lyckats finarnsera övergången.
Kommentera

Det finns nog pengar för Nordquist, men klubben vill fylla på pengapåsen för en ev. back vid senare tillfälle.

Det är lättare att tigga pengar för en spelare som är känd, som nu fallet med Nordquist! än för en back som ingen vet vem det blir
Därför finansierar man Nordquist med backpengarna som finns, men passar på att tigga pengar i hans namn.

Just my Guess!
Kommentera

Wesley: Ja, den eventuella backen framöver blir väl i så fall någon i stil med Rodrigo Lavins... =)
Kommentera

GävleLasse:

saknar ni verkligen 500 000 ? Ganska mycket pengar. lite över 2 månadslöner för honom om man skall tro AB.
Kommentera

Ber om ursäkt för länken såg att den var postad tidigare .

My mistake
Kommentera

mattias - 74:

Vi är vana...;)
Kommentera

Skänk pengar nu då allesammans!!!
Kommentera

Hörrni, vad jag kan läsa så handlar det ju om att sälja något form av paket. Så tiggarbrev kan man nog inte kalla det. Det är inte att tigga om den andre parten får något för pengarna, eller?
Kommentera

MarcusElving: kan man väl ändå påstå att det är, då man förmodligen inte får tillbaka samma värde av det man skänker i form av annan vara eller tjänst?:)
Kommentera

Gurra88: Nu vet ju inte vi vad Brynäs erbjuder? Svårt att uttala sig innan man vet exakt vad sponsorn får för pengarna, det kanske är något som känns värt pengarna för dem.
Kommentera

MarcusElving: Tiggeriet ligger väl i så fall snarare i att man försöker få nån att skaffa nåt de inte tänkt från början och kanske inte behöver ha ha..ska i alla fall bli spännande att se var det slutar. Ser gärna att det löser sig...
Men, en back...Hmm...vore kanske det allra bästa ....
Kommentera

Tommy: Ja, det ligger väl något i det du skriver ändå. Jag tycker ändå det känns bättre att Brynäs verkligen erbjuder något till dem som vill hjälpa till istället för att tigga rakt av. Ja, Nordquist vill vi alla se i laget, tror jag. Men en back skulle ju verkligen också behövas. Jag tror att Sundlöv vill börja säsongen och se hur försvarsspelet fungerar, är det uselt så är jag ganska säker på att han skakar fram en back. Frågan är vilken klass vi får på en back mitt i säsongen i så fall?
Kommentera

MarcusElving: Jo, det är nog så...Man var ju intresserad av Kronwall tidigare så manär nog som sagt avr medveten om backbeståndet...ja ja...det löser sig säkert...trots att jag måste åka o jobba :-)
Kommentera

MarcusElving: Frågan är om inte många underskattar backsidan? Jag är övertygad om att Bertilsson kommer att bli en "impact player", och det finns ju flera andra gossar som kan hoppa in vid eventuella skador.
Kommentera

Peja: Ja, jag är inte säker på att det kommer vara så dåligt defensivt som många tror. Men blir det så, då tror jag Sundlöv agerar.

Jag skrev här tidigare att försvarsspelet ju funkade riktigt bra förra säsongen, denna säsong ställer vi i stort sett samma backbesättning på isen. Den enda som försvunnit är Carlsson. Simon Bertilsson imponerade på mig som tusan i matchen mot AIK, den enda jag sett på försäsongen. Tror han kan bli en av Brynäs bästa backar redan kommande säsongen faktiskt. Fysisk, spelar enkelt, säker med pucken och gör sällan grova misstag.
Kommentera

« · 1174599 · »