Johan Norrström: Det enda var väl ryktena från Madhawk...Men sitter man på så pass långt avstånd från Gävle och laget som jag gör så är man hyfsat utlämnad till just rykten, ända tills nåt konkret berättas. jag har ingen inside i klubben och just därför är GBn intressant, mer eller mindre i olika perioder.
Jag känner inte heller att Kukkonen vore en typisk Sundlöv-värvning, därav skrev jag om en möjlig "överraskning"...
Huge: Jo, så är det nog. Pengar och att visa sig angelägna är nog avgörande faktorer i många värvningar. Jag gapade redan ifjol om nån stabil back, och fortsätter i år, trots det härliga guldet :-)
Sedan är det ju så att det går att fylla på truppen en bra bit framåt slutspelet.
micke63: Har sagt det förut och säger det igen, Kukkonen vore kanon i Brynäs. Precis den typ av back jag tycker vi saknar. Kom igen och punga upp lite stålar nu Sundlöv :)
På tal om Kukkonen är det någon som hört något om detta rykte förutom det Mrmadhawk skrivit tidigare? Alltså någon annan media eller något som tagit upp det?
micke63: "Intresset för den 30-årige backen som har varit en stöttespelare i det finska landslaget som skördat stora framgångar de senaste säsongerna är enormt."
Vad ska vi med en STÖTTESPELARE till?
En back som medspelarna måste stötta hela tiden låter inte bra.
Hade han däremot varit en av stöttepelarna i finska landslaget så hade Sundlöv säkert varit intresserad...
Redigerad kommentar
Huge:Grattis till nyförvärvet.
Han har tagit sitt straff efter sitt desperata försök till fusk och har garanterat lärt sig läxan. Han har för bövelen inte gjort sig skyldig till ett brott i klass med Breivik dvs livstidsbestraffad. Vi FBK:are önskar honom all lycka till i BIF
Nu åter till golfen och önskar er alla en god och njutbar sommar så får vi se vad hösten och våren har i sitt sköte.
Alltid något :-) Sen är det ju så att den negativa delen av bedömmare alltid hörs mer i debatten..... det märker man både här på HS och annars i mediabruset. När väl säsongen kommer igång så blir det nya katastrofer för media att gotta sig åt. Filmningar, checking to the head, domarskandaler och LillKenta rasar för nånting .
Det kan väl inte vara allmänhetens åsikt att Rahm skall försvinna från jordens yta?
Jag vill ju tro att vettiga/sansade bedömmare tycker att straffet är avtjänat och att Robin förtjänar en andra chans..... så funkar det ju i livet i övrigt.
Jag har "mixed feelings" i den här debatten. Jag håller med dem så vill ge honom en chans till efter sonat brott. Sen håller jag med och förstår dem som vädrar sin oro över hans hockeymässiga kunnande. Han har ju trots allt 2 års frånvaro från matchspel och träning på is.
Jag hade kunnat köpa en lösning som innebar ett tryout kontrakt för Rahm, där även en till målvakt hade liknande kontrakt, typ en sugen ung talangfull målvakt.
Redigerad kommentar
Wesley:
Alltid något :-) Sen är det ju så att den negativa delen av bedömmare alltid hörs mer i debatten..... det märker man både här på HS och annars i mediabruset. När väl säsongen kommer igång så blir det nya katastrofer för media att gotta sig åt. Filmningar, checking to the head, domarskandaler och LillKenta rasar för nånting .
Det kan väl inte vara allmänhetens åsikt att Rahm skall försvinna från jordens yta?
Jag vill ju tro att vettiga/sansade bedömmare tycker att straffet är avtjänat och att Robin förtjänar en andra chans..... så funkar det ju i livet i övrigt.
Huss: Jag har hittat en som är lite positiv i alla fall.
http://bloggar.expressen.se/sjoberg/2012/07/robin-rahm-har-allt-att-vinna/
Huss: Säger som Jajjen: mkt av det du säger låter riktigt men man ska inte överdriva farhågorna. Det mesta är glömt om Rahm presterar och inte gör bort sig på nåt sätt.
"Hur du än vrider och vänder på det så är det svårt att i nuläget hitta någon positiv kritik från folk som inte är Brynäsare."
Stämmer säkert.
Men det kan ju bero på det jag är inne på: dom som klagar och gnäller hörs oftast mest och då kan man få intrycket att ALLA hockeyintresserade tycker likadant.
Jag är tämligen säker på att jävligt många inte har nån speciell synpunkt öht utan är relativt likgiltiga och tycker att det här är väl inte så mkt att bråka om. Lägg till alla som kanske inte måste vara direkt positiva men ändå tycka att Sundlöv gjort rätt och du får en lite annorlunda fördelning mellan negativa och positiva åsikter sas.
"Men om du tittar på debatten som föregick signingen så dök Rahm upp tidigt och många undrade då hur Pecka/Sundlöv tänkte och när Mattsson dök upp som ett alternativ var många lättade och positiva."
Jo, men det är väl självklart att man hade valt Matsson om denne hade ansetts vara ett bättre alternativ. Men nu vet vi ju inte vilka alternativ Sundlöv haft att jobba med så den debatten blir helt ointressant.
Att många blev lättade när Matsson dök upp visar väl isf att dessa personer kanske tog ut saker och ting i förskott istf att tänka efter och analysera frågan lite grundligare.
Huge: Har surfat runt en hel del efter Rahms påskrivet och tro mig, det är inte mycket positivt kring Rahm och Brynäs. De kan iofs delas in i två kategorier, de som tycker att doping bör resultera i hårdare straff och att Rahm därmed fortfarande är en fuskare samt de som inte tror att Rahm inte tillför något rent sportsligt pga två år utan matchträning. Därutöver har jag faktiskt inte sett en enda "positiv" mediakommentar kring Rahms övergång till Brynäs.
Pratade med en varumärkesexpert som tyckte att det inte var en helt genomtänkt idé att plocka in Rahm, då rubrikerna från i vår bytts från "Brynäs = vinnare, SM guld, succé" till "Brynäs = doping, fusk, skandalspelare". Låt vara att det inte är varumärkes SM vi tävlar men ändå...
Hur du än vrider och vänder på det så är det svårt att i nuläget hitta någon positiv kritik från folk som inte är Brynäsare. Precis som din erfarenhet drar slutsatser så drar min egen slutsatsen att som Brynäsare så försöker man försvara fattade beslut som de sportsligt ansvariga och ledning tagit, även fast man inte håller med om det. Jovisst, det finns några lysande undantag just här...
Men om du tittar på debatten som föregick signingen så dök Rahm upp tidigt och många undrade då hur Pecka/Sundlöv tänkte och när Mattsson dök upp som ett alternativ var många lättade och positiva. Dessutom, har du fått någon kommentar i stil med "nej, men vad kul att ni ger honom en andra chans" från fans till andra klubbar? Nej, jag anade väl det.
Enaranger: Delar din förvåning att regerande svenska mästarna inte kan hitta en målvakt med högre sportslig status. Antingen bedömer man att hans kvaliteter räcker som backup i Elitserien eller så tror man inte att det går att hitta nåt bättre före seriestart. Pengar borde inte vara ett problem.
Spekulera kan man göra men kritiken kan vänta tills vi sett vart det tar vägen. Håller inte Rahm måttet får givetvis sportchefen ta hela ansvaret. Sundlöv är antingen modig och smart eller... nåt annat. Vilket lär vi bli varse.
Huss:
1. Dragskott är Luleå- eller Skellefteåsupporter. Partisk, alltså.
2. Notera att hans kritik inte handlar om dopingfrågan utan om bristen på hockeyträning. Hans oro är noterad men inte mer intressant än att Gurra är förtvivlad över hur klassmedia, dvs. Aftonbladet och Expressen, kommer att behandla Rahm.
Om uppgifterna i Expressen stämmer, om Rahms lön
och övergångssumman till Örebro, så bör det ha gått
att få ett mycket bättre alternativ (för det verkar ju inte
ha varit för att han är billig, som Brynäs valde honom).
Att betala så pass mycket för en målvakt som vare sig
tränat eller spelat match på två år är ju riktigt konstigt.
Är man så här oekonomiska så är vi snart tillbaka till
den ekonomiska knipa vi var i för några säsonger sedan.
Jag bidrag utan att blinka med pengar vid värvningen av Nordquist.
Men om det ska slängas ut så här mycket pengar på rena chansingar
så kommer jag att tänka till mer nästa gång.
Sen måste det ju vara en riktigt glappkäftad agent som Rahm har,
med tanke på hur mycket som läckt ut i Expressen. Eller är det Örebro
som matar tidiningen med uppgifter som en liten hämnd?
Vi har alltså gjort av med hela övergångssumman vi fick för Svedberg
på en målvakt som varit pensionerad i två år.
Det är pinsamt att vi inte lyckats värva en aktiv målvakt för
de pengarna som har lagts ut för Rahm.
Varför betalar man mer lön än vad han skulle fått i Örebro.
Ville han inte ha chansen att spela i elitserien så hade han
ju kunnat spela kvar i Örebro. Dåligt förhandlat från Brynäs sida.