1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 2012/2013

« · 1507635 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013
foppa78: Jag tvivlar på att Thuresson, Harju, Enterfeldt, Persson, Rahm och alla nya kontrakt var gratis.
Kommentera

foppa78: Den kommer öppnas efter NHL-camperna om sundlöv hittar det han söker efter.
Kommentera

Undra när Brynäs ska öppna sin plånbok???

Kommentera

Johan Norrström: Det enda var väl ryktena från Madhawk...Men sitter man på så pass långt avstånd från Gävle och laget som jag gör så är man hyfsat utlämnad till just rykten, ända tills nåt konkret berättas. jag har ingen inside i klubben och just därför är GBn intressant, mer eller mindre i olika perioder.

Jag känner inte heller att Kukkonen vore en typisk Sundlöv-värvning, därav skrev jag om en möjlig "överraskning"...

Huge: Jo, så är det nog. Pengar och att visa sig angelägna är nog avgörande faktorer i många värvningar. Jag gapade redan ifjol om nån stabil back, och fortsätter i år, trots det härliga guldet :-)

Sedan är det ju så att det går att fylla på truppen en bra bit framåt slutspelet.

Kommentera

Tommy: Finns det något som tyder på att Sundlöv var intresserad i huvud taget? Min tanke var redan från början att han var för dyr för att hamna i Brynäs.
Kommentera

Tommy: Hoppet är det sista som överger en, finns tid för Sundlöv att överraska lite senare om det behövs. Rögle var nog angelägnare, speciellt med tanke på att dom behöver förstärka truppen och har fått nya friska miljoner via framförallt elitseriavtalet.
Känns lite som när Växjö gick upp och bl.a "snuvade" oss på en norsk landslagsback.
Kommentera

70 Rodrigues: Vi satsar på någon billigare (utvecklingsbar) back än Kukkonen, Sundlöv vet vad han gör (hoppas jag).
Kommentera

Ja, man hoppades ju ändå att Sundlöv skulle kunna överraska och landa honom. Har ingen aning om hur angelägna vi var, vad han begärde eller nåt, men nog hade det känts gött med Kukkonen....
Kommentera

70 Rodrigues: Jaha där ser man det var ju tråkigt måste varit money talks va???
Kommentera

micke63: Ja verkligen, det svider dock, hade mer än gärna sett honom i världens vackraste matchtröja. Backsidan ser som sagt lite för tunn ut, att starta med 7 backar varav ena backen LJ har genomgått en ganska svår operation, speciellt när man har det yrke som han har, känns sådär.
Kommentera

70 Rodrigues: Hatten av för Rögle !
Kommentera

Som sagt, Kukkonen till Rögle. En imponerande värvning!!!
Kommentera

adrenalinerush: Tänkte oxå på han som en eventuell värvning. Men när han förlängde med ässät. Försvann dom tankarna.
Kommentera

Linus Wickman: tyvärr får vi mest drömma tror jag med :( och inte för att det är nått fel på dom grabbarna men jag vill gärna ha tillbaka Dixon.. Kanske inte en spelar typ vi behöver nu efter dom värvningar vi gjort , men ändå :)
Kommentera

hahii: Tror tyvärr det... Sundlöv kanske värvar någon under säsongen om det blir kris. Annars skulle jag gärna se kukkonen och Brunnström/omark. Med det är väl bara drömmar i guess.
Kommentera

Linus Wickman: Är det slutvärvat för Brynäs eller?
Kommentera

KevinNa : Ryktet om Brynäs har bara skrivits av mrmadhawk. Men rykten om Modo dyker upp ofta. Tror tyvärr han får dit. Foppa känner killen oxå(spelade tillsammans i philly 06/07.
Kommentera

micke63: Har sagt det förut och säger det igen, Kukkonen vore kanon i Brynäs. Precis den typ av back jag tycker vi saknar. Kom igen och punga upp lite stålar nu Sundlöv :)

På tal om Kukkonen är det någon som hört något om detta rykte förutom det Mrmadhawk skrivit tidigare? Alltså någon annan media eller något som tagit upp det?

Kommentera

Zzz:Ok det hade jag missat, hoppas han har rätt.. Vore en kanon förstärkning.
Kommentera

micke63: Mrmadhawk har tidigare skrivt att Brynäs var med i racet. Känns klippt och skuren för Brynäs.
Kommentera

70 Rodrigues: Herregud vilket hopplock Modo är, tänka sig att de en gång i tiden var en riktig plantskola.
Kommentera

micke63: "Intresset för den 30-årige backen som har varit en stöttespelare i det finska landslaget som skördat stora framgångar de senaste säsongerna är enormt."

Vad ska vi med en STÖTTESPELARE till?
En back som medspelarna måste stötta hela tiden låter inte bra.
Hade han däremot varit en av stöttepelarna i finska landslaget så hade Sundlöv säkert varit intresserad...

Kommentera

Modos nye back.
Kommentera

micke63: Lasse Kukkonen hade varit en klockren värvning, precis en sådan back vi behöver..
Kommentera

micke63: Vi har precis värvat Rahm så vad får dig att tro att han ska värva en spelare i Kukkonens kaliber?

Redigerad kommentar

Kommentera

Skulle gärna se Brunnström i Brynäs om han vänder hem.
Kommentera

Peja: Vi har helt enkelt olika värderingsgrunder. Det ör bara att inse för vi kommer inte att komma överens på den här punkten.
Kommentera

Anders Berg: Vilka är för doping?
Kommentera

Våga stå upp för ett dopingfritt samhälle!
Kommentera

Huge:Grattis till nyförvärvet.

Han har tagit sitt straff efter sitt desperata försök till fusk och har garanterat lärt sig läxan. Han har för bövelen inte gjort sig skyldig till ett brott i klass med Breivik dvs livstidsbestraffad. Vi FBK:are önskar honom all lycka till i BIF

Nu åter till golfen och önskar er alla en god och njutbar sommar så får vi se vad hösten och våren har i sitt sköte.

Kommentera

Tväst:

Alltid något :-) Sen är det ju så att den negativa delen av bedömmare alltid hörs mer i debatten..... det märker man både här på HS och annars i mediabruset. När väl säsongen kommer igång så blir det nya katastrofer för media att gotta sig åt. Filmningar, checking to the head, domarskandaler och LillKenta rasar för nånting .

Det kan väl inte vara allmänhetens åsikt att Rahm skall försvinna från jordens yta?

Jag vill ju tro att vettiga/sansade bedömmare tycker att straffet är avtjänat och att Robin förtjänar en andra chans..... så funkar det ju i livet i övrigt.

Jag har "mixed feelings" i den här debatten. Jag håller med dem så vill ge honom en chans till efter sonat brott. Sen håller jag med och förstår dem som vädrar sin oro över hans hockeymässiga kunnande. Han har ju trots allt 2 års frånvaro från matchspel och träning på is.

Jag hade kunnat köpa en lösning som innebar ett tryout kontrakt för Rahm, där även en till målvakt hade liknande kontrakt, typ en sugen ung talangfull målvakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wesley:

Alltid något :-) Sen är det ju så att den negativa delen av bedömmare alltid hörs mer i debatten..... det märker man både här på HS och annars i mediabruset. När väl säsongen kommer igång så blir det nya katastrofer för media att gotta sig åt. Filmningar, checking to the head, domarskandaler och LillKenta rasar för nånting .

Det kan väl inte vara allmänhetens åsikt att Rahm skall försvinna från jordens yta?

Jag vill ju tro att vettiga/sansade bedömmare tycker att straffet är avtjänat och att Robin förtjänar en andra chans..... så funkar det ju i livet i övrigt.

Kommentera

Slajsarn: "Jag har inga stats på hur många som dopat sig och gör det igen. Men det finns många exempel.
Att hårddra det på endast svenska hockey spelare vore att snygga till statistiken.
Vi kanske bara ska kolla på rödhåriga mördare med och glömma alla andra när vi diskuterar mord i sverige?"

Vilket trams. Klart det är skillnad på personer som har dopat sig. I relation till vanliga droger har Rahm rökt lite brass, typ. Vi snackar inte om någon grov missbrukare direkt. Hans misstag fick dock (med all rätta) stora konsekvenser för honom.

Och ja, det är även skillnad på mördare och mördare. Det finns de som är betydligt värre än andra.
Kommentera

Huss: Säger som Jajjen: mkt av det du säger låter riktigt men man ska inte överdriva farhågorna. Det mesta är glömt om Rahm presterar och inte gör bort sig på nåt sätt.

"Hur du än vrider och vänder på det så är det svårt att i nuläget hitta någon positiv kritik från folk som inte är Brynäsare."

Stämmer säkert.
Men det kan ju bero på det jag är inne på: dom som klagar och gnäller hörs oftast mest och då kan man få intrycket att ALLA hockeyintresserade tycker likadant.
Jag är tämligen säker på att jävligt många inte har nån speciell synpunkt öht utan är relativt likgiltiga och tycker att det här är väl inte så mkt att bråka om. Lägg till alla som kanske inte måste vara direkt positiva men ändå tycka att Sundlöv gjort rätt och du får en lite annorlunda fördelning mellan negativa och positiva åsikter sas.

"Men om du tittar på debatten som föregick signingen så dök Rahm upp tidigt och många undrade då hur Pecka/Sundlöv tänkte och när Mattsson dök upp som ett alternativ var många lättade och positiva."

Jo, men det är väl självklart att man hade valt Matsson om denne hade ansetts vara ett bättre alternativ. Men nu vet vi ju inte vilka alternativ Sundlöv haft att jobba med så den debatten blir helt ointressant.
Att många blev lättade när Matsson dök upp visar väl isf att dessa personer kanske tog ut saker och ting i förskott istf att tänka efter och analysera frågan lite grundligare.

Kommentera

Huss: Allt det där låter helt riktigt. Men bortglömt inom några månader. Förutsatt att Rahm kan spela hockey.
Kommentera

Huss: Dragskotts subjektivitet lyser igenom mer än hos andra, t.ex. MrMadhawk. Dragskott är på gränsen till oseriös.
Kommentera

Jajjen: Vi får hoppas att Rahm gör succé i alla fall för nu har Sundlöv verkligen gamblat. Givetvis så har Rahm avtjänat sitt straff och allt går att förlåta (men inte glömma). Mot nya framgångar för Brynäs. Nu släpper jag det här och accepterar Rahm i truppen.
Kommentera

Jajjen: Jo, men alla är väl partiska i sådant fall eller hur?
Kommentera

Huge: Har surfat runt en hel del efter Rahms påskrivet och tro mig, det är inte mycket positivt kring Rahm och Brynäs. De kan iofs delas in i två kategorier, de som tycker att doping bör resultera i hårdare straff och att Rahm därmed fortfarande är en fuskare samt de som inte tror att Rahm inte tillför något rent sportsligt pga två år utan matchträning. Därutöver har jag faktiskt inte sett en enda "positiv" mediakommentar kring Rahms övergång till Brynäs.
Pratade med en varumärkesexpert som tyckte att det inte var en helt genomtänkt idé att plocka in Rahm, då rubrikerna från i vår bytts från "Brynäs = vinnare, SM guld, succé" till "Brynäs = doping, fusk, skandalspelare". Låt vara att det inte är varumärkes SM vi tävlar men ändå...
Hur du än vrider och vänder på det så är det svårt att i nuläget hitta någon positiv kritik från folk som inte är Brynäsare. Precis som din erfarenhet drar slutsatser så drar min egen slutsatsen att som Brynäsare så försöker man försvara fattade beslut som de sportsligt ansvariga och ledning tagit, även fast man inte håller med om det. Jovisst, det finns några lysande undantag just här...
Men om du tittar på debatten som föregick signingen så dök Rahm upp tidigt och många undrade då hur Pecka/Sundlöv tänkte och när Mattsson dök upp som ett alternativ var många lättade och positiva. Dessutom, har du fått någon kommentar i stil med "nej, men vad kul att ni ger honom en andra chans" från fans till andra klubbar? Nej, jag anade väl det.

Kommentera

Enaranger: Delar din förvåning att regerande svenska mästarna inte kan hitta en målvakt med högre sportslig status. Antingen bedömer man att hans kvaliteter räcker som backup i Elitserien eller så tror man inte att det går att hitta nåt bättre före seriestart. Pengar borde inte vara ett problem.

Spekulera kan man göra men kritiken kan vänta tills vi sett vart det tar vägen. Håller inte Rahm måttet får givetvis sportchefen ta hela ansvaret. Sundlöv är antingen modig och smart eller... nåt annat. Vilket lär vi bli varse.

Kommentera

Huss:

1. Dragskott är Luleå- eller Skellefteåsupporter. Partisk, alltså.

2. Notera att hans kritik inte handlar om dopingfrågan utan om bristen på hockeyträning. Hans oro är noterad men inte mer intressant än att Gurra är förtvivlad över hur klassmedia, dvs. Aftonbladet och Expressen, kommer att behandla Rahm.

Kommentera

Huss: Du sa det själv: knappast.
Finns det verkligen några belägg för att den där bloggarens åsikt är representativ för ALLA hockeyintresserade gräsrötter?
Min erfarenhet är att människor som inte gillar nånting har en större benägenhet att ventilera sitt "gnäll" på nätet jämfört med personer som antingen är positiva sas till det som avhandlas eller är mer eller mindre neutrala.
Därför bör man akta sig för att dra den tvärsäkra slutsats du just presenterade.
Kommentera

Gurra88: Otroligt smart och begåvat av dig att först oroa dig för att media hela tiden kommer att dra upp Rahms dopning.
Och sen börjar du själv omgående att bidra till en förstärkning av den negativa bild du oroar dig för genom att ligga ut en bild på Rahm och raljera över vad han har i vattenflaskan.
Bra sätt att försöka tona ner det du är så orolig för, hörrudu...
Kommentera

Huss: Sedan så länkas ju artikeln till typ facebook, och där finns det ju några medlemmar ;-)
Kommentera

Lunkan: Knappast, men de representerar vad gräsrotsfansen i Hockeysverige tycker, alltså inte bra!
Kommentera

Huss: Aj fan Dragskott som har miljoner och åter miljoner läsare, inte bra!
Kommentera

Enaranger: Mer Rahm, Brynäs och dålig publicitet,,
Kommentera

Om uppgifterna i Expressen stämmer, om Rahms lön
och övergångssumman till Örebro, så bör det ha gått
att få ett mycket bättre alternativ (för det verkar ju inte
ha varit för att han är billig, som Brynäs valde honom).

Att betala så pass mycket för en målvakt som vare sig
tränat eller spelat match på två år är ju riktigt konstigt.

Är man så här oekonomiska så är vi snart tillbaka till
den ekonomiska knipa vi var i för några säsonger sedan.

Jag bidrag utan att blinka med pengar vid värvningen av Nordquist.
Men om det ska slängas ut så här mycket pengar på rena chansingar
så kommer jag att tänka till mer nästa gång.

Sen måste det ju vara en riktigt glappkäftad agent som Rahm har,
med tanke på hur mycket som läckt ut i Expressen. Eller är det Örebro
som matar tidiningen med uppgifter som en liten hämnd?

Vi har alltså gjort av med hela övergångssumman vi fick för Svedberg
på en målvakt som varit pensionerad i två år.

Det är pinsamt att vi inte lyckats värva en aktiv målvakt för
de pengarna som har lagts ut för Rahm.

Varför betalar man mer lön än vad han skulle fått i Örebro.
Ville han inte ha chansen att spela i elitserien så hade han
ju kunnat spela kvar i Örebro. Dåligt förhandlat från Brynäs sida.

Kommentera

« · 1507635 · »