Peja: " varför åtgärdade han det inte förrän efter 20 matcher?"
Han har nog försökt att få mer ordning på defensiven men samtidigt har ju både spelare och ledare kommit överens om att försöka spela mer offensivt. Man måste offra nånting bakåt i det läget och räkna med en inkörningsperiod. Svårare är det inte.
Och ja: det är i motgång som en lagkapten ska leda laget.
Men han kan ju inte gärna lagstifta med dödsstraff för den som inte reagerar på piskan?
Och om det vore möjligt så är det ändå ingen garanti för att hela laget automatiskt börjar gå som en klocka.
Därmed inte sagt att Dackell själv ska undgå kritik. Han har säkert själv en del i skulden, liksom alla andra.
Men som Jajjen är inne på: man behöver ju inte vara slut bara för att man inte presterar som i fornstora dar?
Finns det inget mittemellan för vissa, undrar man lite försynt?
GävleLasse: " Och du är kompetent menar du?"
Kan du inte läsa innantill?
Jag säger ju att kompetensen i form av bl.a tillfrågade exspelare, ex- och även aktiva tränare i diverse media, som borde ha stor kännedom och erfarenhet av att bedöma vilken eller vilka spelare som är mkt viktiga för sitt resp lag, har gjort en fackmannamässig bedömning.
Och när dom anser att Dackell är en oerhört viktig spelare för Brynäs så väljer jag att lita på den expertisen istället för att lyssna på nån amatörtränare från Eskilstuna som gått på några träningar i LA och som tvärtom och utan att tveka det minsta konstaterar att Dackell är slut.
Har öht inget med min egen ev kompetens att göra.
Men kan väl säga att den troligtvis är vare sig högre eller lägre jämfört med många härinne.
Att vara "lastgammal" är slutligen ngt positivt, det kommer du snart att märka.
Man blir inte lika enögd och svartvit i sitt tänkande.
Men det där märker du som sagt när du kommit ur ditt tonårsstadium.
GävleLasse: "Under försösonge bläddade han om hur viktig Granis var för att HAn minsann kunde få ett lag att tända. Vart i helv.... Var Dackell då? Hemma i garaget eller?"
Jag VET att det där är jättekonstigt när man är i tonåren och inte har förmågan att tänka två tankar samtidigt.
Men nu ska jag förklara för dig: BÅDE Granis och Dackell är viktiga pådrivare och förebilder när det gäller att tända laget.
Att jag nämnde just Dackell under försäsongen kanske berodde på att vi just då diskuterade specifikt HANS roll i nåt sammanhang.
Du är allt bra komisk i din argumentering.
Redigerad kommentar
Peja: " Tycker du verkligen att Niklas Andersson är Frölundas själ? Att han leder deras lag?"
Ja, trots motgångarna just nu och en omgivning som han själv knappast har valt så skulle jag vilja påstå att Niklas personifierar Frölunda.
Tillsammans med Pebben Axelsson.
Redigerad kommentar
"Han har studerat Brynäs senaste match, när man vann och höll nollan mot HV71.
- De jobbade framförallt väldigt hårt. Och de lyckades ligga på insaidan. HV hade mycket puck, men kom inte in på mål. Sedan ställde de om väldigt snabbt. De hade ett riktigt bra powerplay också, med två bra fungerande enheter.
Tyske Greiss höll dessutom nollan.
- Men det beror mycket på deras försvarsspel också. De tog hand om alla returer och gjorde rent framför mål.
Så de spelade som när Jacob Markström stod?
- De var tillbaka till det ja."
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar