Redigerad kommentar
R | F | Lagnamn | M | 3p | 2p | 1p | 0p | Mål | P |
1 | Skellefteå AIK | 24 | 14 | 2 | 1 | 7 | 77 : 51 | 47 | |
2 | Luleå HF | 23 | 14 | 1 | 2 | 6 | 59 : 47 | 46 | |
3 | Färjestads BK | 23 | 13 | 1 | 1 | 8 | 59 : 47 | 42 | |
4 | Linköpings HC | 23 | 9 | 2 | 4 | 8 | 58 : 48 | 35 | |
5 | AIK | 23 | 10 | 1 | 3 | 9 | 60 : 56 | 35 | |
6 | HV71 | 23 | 9 | 4 | 0 | 10 | 59 : 57 | 35 | |
7 | Timrå IK | 23 | 8 | 4 | 2 | 9 | 65 : 69 | 34 | |
8 | Djurgården Hockey | 23 | 9 | 1 | 3 | 10 | 57 : 66 | 32 | |
9 | Brynäs IF | 23 | 7 | 2 | 4 | 10 | 64 : 76 | 29 | |
10 | MoDo Hockey | 23 | 6 | 4 | 2 | 11 | 55 : 63 | 28 | |
11 | Södertälje SK | 23 | 7 | 2 | 2 | 12 | 60 : 70 | 27 | |
12 | Frölunda Indians | 24 | 6 | 3 | 3 | 12 | 50 : 73 | 27 |
Kort sammanfattning:
Bortsett från första tycker jag att vi är det ngt bättre laget.
Är inte övedrivet imponerad av Skellefteå. Vi gör dom bra genom att sitta kvar på planet. När vi väl fick stopp på dom efter ett turligt 1-0 och en markeringsmiss på Sunken vid 2-0 så jämnar vi ut det hela.
Jobbigt att åka på 3-0 när vi kommer 4 mot 2 och Andersén missar sitt droppass. Istället vänder dom och får en 3 mot 1:a och målar snyggt.
Ser ändå bra ut efter den smällen och överlag har vi bra fart under rören idag, men är alldeles för ineffektiva.
Det håller inte att ex bränna 3 jättelägen i BP(!) när man får såna chanser.
Den avgörande smällen kommer efter att Sundström jobbat in 3-1 och vi är på gång att reducera till 3-2.
Men istället får dom förstås ett riktigt flytmål: Lindström slår till på tennis och halvträffar så att pucken elegant dalar in bakom Greiss.
Hade han istället träffat pucken rent så hade den hamnat över skyddsnätet, typ.
Små marginaler och sånt man ofta får med sig när man ligger högt upp i tabellen, spelar bra och har självförtroende.
Där avgörs det definitivt även om vi in i det sista jobbar hårt.
Och just den biten tycker jag är glädjande att se inför lördagsmatchen.
Juniorerna skapar ju hur mkt som helst men får inte dit pucken idag.
Summering: vi gör en bra match men slarvar bort den i första.
Håller inte mot ett så pass bra lag som SAIK, särskilt inte däruppe.
Tyvärr så spelar vi bara i 40 minuter idag och det kostade.
Kan vi förlänga det spelet till 60 minuter så vinner vi på lördag.
Bragd-Birger: "Jag tycker att alla dom bedömningar du talar om var klockrena. Domaren är som bekant expert på det där, och jag är säker på att han hade på fötterna när han fattade dessa beslut.
Det är alltför lätt att sitta hemma och tycka till på ett onyanserat sätt, sas."
Nordans tvåa kan möjligtvis diskuteras men är väldigt hårt dömd liksom "överfallet" på Bertilsson efter avblåsning där det kanske såg värre ut än det var.
Men kan du isf motivera varför Järnkrok inte ska ha ett straffslag med sig, när han är sopren från röd och blir upphakad bakifrån i skottögonblicket, med en tvåa för hakning som påföljd istf ett solklart straffslag?
Gör det öht att hitta ett mer klockrent exempel på när ett straffslag ska utdömas?
Eller har jag missat nån regel som säger att man inte kan tilldömas straffslag när det återstår mindre än 2 minuter av matchen?
Det är ju speciellt vid straffsituationen som man undrar hur domaren resonerat.
Men du kanske kan ge mig en vettig och bra teori i all din nyansering, på varför det INTE ska vara straffslag.
Jämför med den straff som SAIK fick med sig och förklara gärna den enorma skillnaden.
Peja: "Jag tycker inte att Lindströms 4-1-mål var ett flytmål."
Du får tycka vad du vill.
Jag tycker iaf att det är flyt om man försöker slå in en puck på tennis och får halvträff, så att den får både perfekt fart och bana i luften för att gå i mål. Jag tror nämligen ärligt talat att Lindström medvetet försökte få till en halvträff, och därför måste målet till stor del betecknas som turligt.
"Minus till Dackell, Hansen, Sundqvist, Andersén samt coachen vars taktik gjorde att laget var slaget på förhand. Om man ger bort taktpinnen tackar inte motståndarlaget nej."
Ja, dåligt coachat av CZ där. Han borde ha coachat snöröjarna lite bättre så att flyget/bussen kunde hinna fram i tid till arenan.
Och det var ju bara Dackell/Hansen/Sunken/Andersén som var dåliga i första?
Gurra88: "Samma sak där, han har nog mer utbildning och erfarenhet att göra en korrekt bedömning än vad huge har"
Kan du isf motivera varför du anser att domaren gör en korrekt bedömning när han ger Söderström en tvåa för hakning istf att blåsa för straffslag?
Sen kan man även ifrågasätta (icke)domslutet när Bertilssons tackling anses vara korrekt och en av deras killar sen hoppar på Bertilsson efter avblåsning och det inte händer nånting.
Men varför skulle Brynäs isf ha valt en tvåa istf straffslag i slutet av en match?
Kan iofs bero på vårt usla straffslagsfacit i förlängningar.... :-)