GävleLasse: Skulle vara kul att få veta vad som var oförutsedda utgifterna ang flytten. Eller har dom haft samma projektörer som vi hade när jobbet flyttade från Valhallavägen till nybygget på Drottning Kristinas väg, dom glömde lite väl uppenbara grejer som ventalition i vissa arbetsrum :-))
Ang Souvenirintäkter så beror det väl både på att butiken låg i Valbo samt att NEH är inblandat. Kasta ut dom och ta hand om allting själv.
Blir intressant på årsmötet om dom går in djupare på dom oönskade kostnadsökningarna. För någon lär väl fråga om det iaf.
Ang marknaden så blir det också kul och se om Sven Engwall kan förbättra siffrorna när han nu är med från början på en säsongsstart samt den nya arenan.
Nej nu skall jag ut och se om min mage :-)
dysterkvist: Känns det bättre nu?
Ja sägare , javisst men det är inget jag lider för. Supporters blahaha...
Nätverk Brynäs var supporters och dom stöttade jag. Tror du hakar upp dig för att jag tog öppet motstånd mot eran grupp.
GävleLasse: Klart man vill ha en pilsner men det är inget understatement på att kringförsäljningen är en viktig punkt. Titta bara på andra arenor i Sverige och utlandet.
Brynäs måste hitta något nytt bokningssystem eller kräva att biljetterna är hämtade senast 1h före matchstart om inget annat anges. Tror att i år så var det säkerligen en massa företag som ställde till det eftersom platserna som gapade tomma var bredvid varandra
250kg kärlek:
En fråga är det så många klubbar som är så öppen som Brynäs är Ang redovisningar mm.
Ang ekonomin så vet ju alla att Brynäs har haft det lite knepigt. Men gnället om VIP-restaurangen och tältet så kunde de om de varit smarta fixat en ute servering med enklare tält med gasol värmare. Lovar att det hade inbringat Cash eftersom kreti o pleti hade också kunnat ta sig något läskande.
När nya Läkerol slår upp portarna så hoppas jag att de inte gör som Ejendals och säljer Spendrups på plastflaska (fy f-n)
Ang valberedningen så har jag fullt förtroende som de flesta mot ett fåtal som hyser agg mot ordf. Men som man bäddar får man ligga.
Sedan så skulle nog Brynäs kunna lägga hela verksamhetsberättelsen som en pdf. :-)
Vi får se hur hemsidan ser ut när säsongen drar igång eftersom en ny är på "G" Har för mig att de skall börja med Epic-Server som är ett bra verktyg om man har många skribenter. Själva profilen för hemsidan ligger fast så det är bara att skriva texten.
eltifoso: Detta går att läsa från valberedningens analys av läget:
"
Jämfört med ett år sedan finns nu en betydligt mer positiv stämning i och kring föreningen än under de närmast föregående åren. Organisationen har bland annat välbehövligt förstärkts med en affärschef och en ungdomsansvarig och det nödvändiga arbetet att stärka organisationen fortsätter. Det blir för varje dag allt mer tydligt hur nya Läkerol Arena växer fram på Sätraåsen och vad arenan kommer att betyda för föreningens möjligheter att öka intjänandeförmågan samt att kunna bjuda på nya publikupplevelser. Representationslaget gjorde en tuff resa under säsongen. När alla pusselbitar hamnade på rätt plats avancerade laget till slutspel för första gången på flera säsonger och föreningen kunde också bidra med två framträdande spelare till det framgångsrika Tre Kronor.
Det senaste året har organisationen likväl som styrelsen lagt ner stor kraft på att klara övergången till de nya förutsättningar och krav som bland annat en ny arena för med sig och detta arbete fortsätter med oförminskad kraft. "
Därom råder delade meningar, inom Brynäsledet, minst sagt.
Gusten: Här får du [url=www.65selander.se/div/kumbaya.mp3]musiken[/url] och texten. Nu kan du ha ditt eget lilla party med "Knogen" :-)
Kumbayah my Lord, kumbayah
Oh Lord, kumbayah
Someone's singing my Lord, kumbaya
Oh Lord, kumbayah
Someone's laughing, my Lord, cumbaya
Someone's laughing, my Lord, cumbaya
Someone's laughing,my Lord, cumbaya
Oh Lord, cumbaya
Someone's crying, my Lord, cumbayah
Oh Lord, cumbayah
Someone's praying, my Lord, kumbaya
Oh Lord, kumbaya
Someone's sleeping, my Lord, kumbaya
Someone's sleeping, my Lord, kumbaya
Someone's sleeping,my Lord, kumbaya
Oh Lord, kumbaya
Oh Lord, kumbaya
Man kan ju undra varför de inte räknat på det tidigare.
Vad gäller Sperrle så kan vi endast spekulera som du skriver. Men jag vill nog få medhåll om att en målvakt som blir bäste målvakt i VM samt god tvåa i Elitserien efter Krizan ÄR en världsmålvakt. Man ger inte medelmåttor evägskontrakt i NHL, så enkelt är det. Krizan förresten, som hade en i det närmaste osannolik säsong i Modo. Man kan undra om han kan få till en likadan säsong även i år. Det troliga är så INTE blir fallet. Den han hade i år kan liknas med den säsong som Kiprusoff hade i AIK för ett antal år sedan. Jag vill även minnas att Kapanen hade nåt liknande första året timrå spelade efter lång frånvaro o "finrummet"
Sperrle hade 88.78 % i räddningar förra säsongen, Honken hade 94% Man kan få en ganska klar bild om hur det gått för Brynäs om vi kört med Korhonen hela säsongen då han hade 88.23 %. Både Honken och Korhonen hade 690 skott på sig och följdaktligen så släppte Karhu in 24 fler mål. Det är alltså i den storleksordningen som vi pratar. Nu får vi förhoppningsvis bättre backspel, det är många som vill tro det i alla fall. Vi får se hur der blir med det.
Hur som helst så måste Brynäs höja sitt målsnitt med minst ett mål per match för att vi skall vara med och fajtas om slutspelsplatserna, det är var jag TROR i alla fall.