Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Södertälje-Brynäs 8/1-2011

« · 1331482 · » Till forumet

Sv: Södertälje-Brynäs 8/1-2011
arnio: Och hur många år till ska det skyllas på ekonomin?
Kommentera

mk: Det där med läsförståelse är inte din starka sida va?

När har jag påstått att det "bara" är otur på SSK:s mål?
När Greiss släpper in ett mål som han normalt släpper in var 1000:e gång så handlar det i min bok om oflyt och inget annat.
Att som du gör: totalt bortse från att såna skitmål faktiskt kan vara djävligt avgörande för hur en match sen kommer att utveckla sig, är enbart löjligt.

"Vore det inte psykologiskt bra att då sätta Svedberg i mål? så att man
bryter mönstret?"

Har jag redan kommenterat men din brist på läsförståelse verkar sitta i...

Jag tycker att man gör helt rätt som spelar Greiss och inte Svedberg.
Hela laget gjorde en kanoninsats mot Frölunda och tidigare möten med SSK ska inte spela nån roll i det här fallet, som jag ser det.
Allt snack om "tradition" och att SSK har ett psykologiskt övertag på just Greiss är väldigt överdrivet.
Hur tror du att det hade låtit härinne om Svedberg hade släppt in sitt första skott igår och sen gjort en tavla?
"Hur faaaaan kan man ändra på ett vinnande lag??????????"

"Hur kan det då komma sig att du nu försöker komma med
en förklaring, att det visst var en osäkerhet i laget?"

Goddag yxskaft.
Jag säger ju att det inte borde finnas nån osäkerhet eftersom vi mött SSK flera gånger och vet hur dom spelar.
Och att valet av Greiss därmed var helt rätt eftersom Greiss och hela laget gör en kanonmatch mot Frölunda och därför bör få chansen igen.

Kommentera

70 Rodrigues: "Och vem är det som är värvningsansvarig? och den som ska se till att vi har rutinerade färdiga klasspelare??"

Sundlöv!

Men han har ju inte obegränsat med cash att spendera. Vi är en fattig klubb och sett utifrån de förutsättningarna så har vi en ok trupp. Vi får helt enkelt heja på vårt lag, dröma kan vi göra men Brynäs kommer inte att tokvärva som vissa lag kan.
Kommentera

arnio: Och vem är det som är värvningsansvarig? och den som ska se till att vi har rutinerade färdiga klasspelare??
Kommentera

sylf: " Man skryter om sin juniorverksamhet, men när juniorerna får chansen så får dom 4-5 min i istid medans spelare som Hansen, Kahnberg, Clarke tex får spela nästintill oavbrutet trots mediokra insatser?

Fattar inte gnället på att Juniorerna spelar för lite. Vårt problem tror jag snarare är en brist på rutinerade färdiga klasspelare. Vi får försöka mjölka ur så mycke det går ur Dacke, Hansen, Jonsson, Clarce, Kahnberg, Nordan osv. När gubbarna spelar dåligt så bidrar de oftast med mer än en junior som överträffar sig själv. Juniorerna fungerar dock en härlig krydda i laget. Vissa Juniorer håller dock redan högsta klass tex. Järnkrok.
Kommentera

mk: Läser man Huges alla vändningar bara idag, så är det konstigt
att han ens hittar hem..
Kommentera

Huge: Det kvittar hur mycket dom vet att man ska agera si eller så.

Hur kan det bara vara "otur", när SSK gör sina mål?
Vore det inte psykologiskt bra att då sätta Svedberg i mål? så att man
bryter mönstret?
Enl.tidigare inlägg från dig så skulle ju inte
psykologin spela så stor roll.

Typ citat "det är ju bara svammel" slut citat.

Mao, så skulle ju inte det spela nån roll hur dom spelat mot SSK
tidigare.Hur kan det då komma sig att du nu försöker komma med
en förklaring, att det visst var en osäkerhet i laget?

Faktiskt. försök och håll en linje med vad du tycker, och stå för den.
Kom inte med en förklaring ena stunden och sen med en annan.
Då kan du räkna med att bli ifrågasatt., nästan "dumförklarad"
Kommentera

mk: Jag tycker att Pucken för det mesta är en okunnig och överdrivande skribent, i förhållande till den erfarenhet och de kunskaper han borde ha tillskansat sig under alla år som skrivande hockeyjournalist i media.

Och därför faller det sig väl helt naturligt att jag anser de flesta av hans analyser och bloggar är onyanserade osv.

Men det hindar väl inte att han ibland och i mitt tycke kan ha rätt?

Jag förstår ärligt talat inte ditt försök att få det till nån sorts kappvänderi från min sida.
Frågan är om du själv förstår....

Kommentera

GävleLasse: Hittade ett slående och lysande inlägg i en blogg!

"SSK har spelat på exakt samma sätt i varenda möte den här säsongen, hur kan Czarnecki ha undgått det? Det bästa för Brynäs IF vore om Czarnecki o Sundlöv tog sitt pick o pack och försvann, jag blir vansinnig när jag ser hur mitt älskade Brynäs mals ner säsong efter säsong. Finns inga riktlinjer varken i spelet eller organisationen. Man skryter om sin juniorverksamhet, men när juniorerna får chansen så får dom 4-5 min i istid medans spelare som Hansen, Kahnberg, Clarke tex får spela nästintill oavbrutet trots mediokra insatser? SPARKA CZARNECKI nu, tyvärr så lär det inte ske då det återigen skulle innebära en prestigeförlust och en idiotförklaring av Sundlöv, och däri kliver han aldrig. Massor med folk har bytts ut i organisationen men Sundlöv består, hur kommer det sig, han är ju ändå ansvarig för de sportsliga ”framgångarna”?"

Skriver under på varenda ord!
Kommentera

Huge: Det finns säkert 100 inlägg från din sida där du
tycker att Pucken är "onyanserad, läktarcoach" mm.

Så passa dig, för snart så vänder vinden igen, då kan
du stå där med vinden i ryggen, och då välter du.
Kommentera

GävleLasse: Tycker att Jonsson och Kahnberg känns som spelare där man kan kräva lite mer när det gäller karaktär.
Kommentera

arnio: "Anledningen till de tidiga målen är att Brynäs inte är fokuserade på uppgifrten."

Visst fan är det så.
Men samtidigt är det ju så att dom har maxflyt och får utdelning på första skottet, vår osäkerhet blir ännu tydligare och när sen Greiss gör en tavla så är vi nere i källaren redan efter nån minut.
Och som lök på laxen så lyckas dom med en styrning på Svedbergs första ingripande.
Det blir ju ett hopkok av oflyt och brist på fokusering som fäller oss i just den här matchen.

Det konstiga är ju att som Andersén sa i paus: spelarna vet EXAKT vad dom ska göra och är fullt inställda på uppgiften innan match men sen blir det kattskit.
Den som har en förklaring och framförallt en lösning på hur såna här situationer kan förhindras att uppstå får Nobelpriset i hockey.
Det visar väl bara att det handlar om människor och människans ibland outgrundliga psyke.

Kommentera

Huge: "Tycker att Pucken ställer en bra fråga: har vi tillräckligt med karaktärsspelare eller snarare: vi kanske har för många med tveksam karaktär som drar med sig de som trots allt försöker?"'

Vilka spelare tror du att det är? Det måste ju ändå vara några av de äldre spelarna som har nåt att säga till om sas.
Kommentera

Huge:*ASG* Som sagt, patetisk!!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Du är fan patetisk, jag föraktar människor som dig, du har tagit på dig någon jävla roll som domare, du sitter på dina höga hästar och verkligen tror att du och dina inlägg, kunskaper är bättre än alla andras. Vem fan tror du att du är egentligen? Är det bara du som har rätt att analysera o tycka efter matcherna, det är nämligen så det ser ut när man läser dina inlägg?"

Du är fan patetisk, jag föraktar fullvuxna karlar med egna barn som låter som adrenalinstinna 11-¨åringa som tappat sitt lördagsgodis, så fort favoritlaget förlorat en match.
Du har tagit på dig någon djävla roll som domare, du sitter på dina höga hästar och verkligen tror att du och dina inlägg, kunskaper är bättre än alla andras. Vem fan tror du att du är egentligen?
Är det bara du som har rätt att analysera (läs:kasta skit) och tycka efter matcherna?
Det är nämliten så det ser ut härinne, när du varje gång går i taket om nån inte giller dina åsikter och påpekar det?
Har inte JAG lika stor rätt att tycka till om dina åsikter som du har när det gäller mina?

Vem är egentligen patetisk? 

Kommentera

mk: "Att som Huge påstå att Pucken svamlar, visar bara att
Huge inte är i samma galax som vi andra."

Och när har jag kommenterat Puckens blogginlägg?
Det är nog DU och inte jag som verkar befinna dig i nåt annat planetsystem...

Men när du ändå tar upp saken så håller jag med Pucken i stort den här gången.
Han tar framförallt upp frågan om brist på inställning eller snarare oförmågan att kanalisera en i grunden bra inställning som säkert fanns hos spelarna.
Man tycker ju att 3 raka torska mot SSK skulle vara motivering nog och framförallt att man borde ha insett hur mkt jobb som krävs redan från start.
Här är det framförallt spelarna som måste rannsaka sig själva och inte tränaren.

Tycker att Pucken ställer en bra fråga: har vi tillräckligt med karaktärsspelare eller snarare: vi kanske har för många med tveksam karaktär som drar med sig de som trots allt försöker?

Kommentera

Peja: Brynäs vann ju en match i fjol.... :)
Kommentera

henke1: Håller med om att Svedberg mycket väl kan vara en perfekt backup, men en så pass ojämn målvakt som Greiss är tyvärr ingen perfekt förstakeeper. Personligen tror jag på Ingenmansland för Brynäs, men vet inte om det skulle göra så mycket, med tanke på vilka pinsamma historier det brukar bli när Czarneckis Brynäs spelar slutspel... Man vinner ju aldrig några matcher och gör inte ens mål i hälften.
Kommentera

Lindström: Fattar inte Lindström när han tycker att vi ska köpa en ny målvakt ?

Vi har Greiss som har spelat riktigt bra vissa matcher men vikit ner sig då och då men Greiss kommer höja sig när det börjar lukta slutspel

Svedberg är ju en perfekt andra målvakt och han kan göra riktigt bra matcher :)
Kommentera

mk: Sant :-) Tror att vi får se Sandin i antingen Leksand eller Timrå inom en snar framtid.
Kommentera

70 Rodrigues: Den krönikan om Sandin stämmer oxå.

Att som Huge påstå att Pucken svamlar, visar bara att
Huge inte är i samma galax som vi andra.
Pucken säger exakt det som jag kände igår.

Slog på sportradion en bit in i första, 3-0.
Undrar bara uppgivet, va fan händer?

Tom arnio har ju sällat sig till oss andra som inte är nöjda
efter gårdagen.
Bara Huge kvar, men då har vi nog is i helvetet först:)
Kommentera

arnio: Kom ju som en chock för geniet att det var mot SSK dom skulle spela och dessutom att matchen började 16:00.

Tidsbombningen på Ekholm börjar ta ut sin rätt nu, vilsen seg och klen ser han ut att vara.

Nästan som Jonsson, Hansen & Lauritzen mfl fast betydligt sämre betald bara.

Ganska illa när bästa Bif spelare i 2 perioder är domaren, säger en del om insatsen av laget.
Kommentera

70 Rodrigues: Han gled in i Timråboken och betedde sig på samma sätt också, han sitter fortfarande på samma höga jävla åsna och tror han är bättre än allt annat och att det är han själv som äger hela Elitserien och ingen annan får tycka som dom vill, alla måste tycka som han.
Kommentera

Huge: "vi åker på ett par snabba skitmål pga rent oflyt/olyckligt ingripande vid 2-0."

Anledningen till de tidiga målen är att Brynäs inte är fokuserade på uppgifrten.De är inte med från start och de är inte noggranna ute på banan. Varför Brynäs inte kan göra sitt jobb mot SSK och även mot andra bottenlag är en gåta. Känns som att Brynäs tror att de är bättre än de är och inte tar matcherna mot bottenlagen på allvar. Nu är ju lagen därnere bottenkollegor så mot Modo kanske vi får se ett mer fokuserat Brynäs.

Jag tror inte på tur/otur utan allt som händer ute på banan sker till följd av spelarnas beslut/agerande och det finns inga ursäkter att komma med en sådan här gång. Det vi iband kan skylla på som en utomstående faktor är domarna, men denna gång påverkade de inte resultatet.
Kommentera

Huge: Du är fan patetisk, jag föraktar människor som dig, du har tagit på dig någon jävla roll som domare, du sitter på dina höga hästar och verkligen tror att du och dina inlägg, kunskaper är bättre än alla andras. Vem fan tror du att du är egentligen? Är det bara du som har rätt att analysera o tycka efter matcherna, det är nämligen så det ser ut när man läser dina inlägg?

Redigerad kommentar

Kommentera

Ojoj vad besviken man blir på Brynäs inkompetenta spel mot SSK, gång på gång, på gång...

NC får ta på sig detta till ett hundra procent. Det är hans skylldighet att klara av att i alla fall en gång under säsongen matcha sitt lag till poäng mot den absoluta botten i serien. Jag tycker att NC borde spännas fast på en skampåle i centrala Gävle så att alla brynässupportrar i Gävle kunde säga ett par sanningens ord till honom. En annan idé som jag har vore att Sundlöv bänkade honom en match och helt enkelt lät honom stanna hemma, eller kanske låna ut honom till Mora (om de nu skulle vilja ha honom)

Ett pånyttfött Modo uppe i Fjällräven center väntar härnäst. Ett yppeligt tillfälle för NC och laget att genom en trepoängare få lite upprättelse, för vi har väl inte vunnit mot Modo under säsongen heller?
Kommentera

Huss: Byte av Greiss eller TO, hugget som stucket som jag ser det.
Tycker att mattiaskarlgren är inne på rätt spår: vi har spelat en knapp minut och det står 2-0.
Spelarna har ju för fan knappt kommit in på isen och en TO hade i det läget knappast haft nån undergörande effekt jämfört med bytet av Greiss?
Jag säger att det är en 50/50-situation vad gäller valet som CZ gör och där den ensidiga kritiken av målvaktsbytet känns oseriös.
Som sagt: HUR många gånger har inte ett lag börjat lite på hälarna dom första minuterna för att sen repa sig och ta tag i grejerna utan att motståndaren gör mål?
Skillnaden är ju att vi åker på ett par snabba skitmål pga rent oflyt/olyckligt ingripande vid 2-0.

I övrigt blir man som vanligt full i skratt när alla självpåtagna tränare härinne går i taket och börjar analysera om tränar- och sportchefsbyte så fort vi förlorat en match.
Vissa bör avhålla sig från att analysera efter en förlust.
Och vid närmare eftertanke: vissa bör avhålla sig från att analysera öht.
(OBS! Gäller inte dig)   ;-)
Kommentera

Huge: "Bytet är väl mer ett sätt att få till ett psykologiskt break för att väcka laget, mer än att Greiss skulle ha gjort bort sig."

Varför inte ta en timeout istället då?

"Tycker dessutom att det var helt rätt att spela Greiss från start."

Aha, så ditt inlägg gick ut på att försvara din åsikt att det var rätt att spela Greiss från start trots att det visade sig att du hade fel.
Varför inte erkänna det istället?
Kommentera

tompap71: Vet inte vem som bloggar om målvaktsbytet men att kategoriskt avfärda CZ:s åtgärd är väldigt oseriöst, om bloggaren nu anser sig vara en kunnig målvaktstränare (som det påstås).
Greiss vet själv att han gör en tavla på 2-0 men inte kan göra så mkt på första målet.
Bytet är väl mer ett sätt att få till ett psykologiskt break för att väcka laget, mer än att Greiss skulle ha gjort bort sig.
Och det VET Greiss eftersom han är ett proffs och känner till spelreglerna i såna här lägen.

Tycker dessutom att det var helt rätt att spela Greiss från start.
Är inte så mkt för psykologiserande när det gäller tidigare möten och att SSK skulle ha ett övertag från start i det fallet.
1-0 är som sagt inte otagbart men skottet går mellan benen på en passiv Ekholm där Greiss är totalskymd och sånt händer.
"Problemet" är ju att dom får 3 billiga och turliga mål i rask följd, mer beroende på just flyt än att dom skapar speciellt mkt.
Det är ju många gånger ett lag hamnar lite på hälarna inledningsvis men sen reder upp det hela utan att släppa in 3 mål på 1.47?
Det är där förlusten grundläggs.
Surt, eftersom vi trots allt spottar upp oss rejält och håller på att vända matchen när dom dessutom får 4-0....
Kommentera

Gurra88:

En jävla massa förluster.
Det vill vi väl inte?Eller?
Kommentera

tompap71: Väldigt bra inlägg. Idioti! Är så jävla trött på polacken..

Vad krävs för att han ska få gå?
Kommentera

tompap71: hahaha jaha, jag som trodde han var kanon full :P
Kommentera

han skriver för övrigt om det här:
Kommentera

Blizzard:

Det lustiga, eller sjuka i sammanhanget är att han jobbar ihop med SSK:s målvaktstränare.
Kommentera

Blizzard:

Normalt sett skulle jag säga samma sak, mest för att avsändaren i fråga håller på Djurgården. Men sen är det den lilla detaljen att han råkar vara målvaktstränare till yrket, inte på direkt låg nivå heller.

Redigerad kommentar

Kommentera

tompap71: oj inte bara 1,2,3,8 grogg för mycket där inte ;)
Kommentera

Apropå dagens match och idrottspsykologi, fick detta på mailen för en stund sedan;

Idag MISSHANDLADE eran coach Greiss. VIsst två snabba, men det första chanslös. Att byta en målvakt efter 1.30 minut. Så grymt dåligt, grymt dåligt!!!
Kommentera

Precis hemkommen från kebabtown. Ge mig pengarna tillbaka tack. Karaktärs och ryggradslöst!
Kommentera

Blizzard:

Vadårrå, jag frågar ju om lov först ;)
Kommentera

tompap71: Huligan!!! ;)
Kommentera

En liten fråga,

Jag har en tigerrandig katt som påminner om Brynäs maskot, är det ok om man spöar upp honom i vredesmod efter dagens förlust?
Kommentera

foppa78: och modo lirar mer är okej just nu, stor stryk för er.
Kommentera

spud: HMM men jag kan inte i min vildaste fantasi just nu fatta hur vi ska kunna slå er borta eller att matchen ska bli det minsta spännande!
SSK har precis pissat på oss och att vi hämtade upp till3-4 berodde ju inte på att brynäs spelade bra utan att SSK drog av på farten!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

spud:

Du snackar med Brynäsare, att ligga under med 3-4 och pressa mot SSK ger oss ingen spänning, vi vet att vi torskar iaf. På samma vis som det en gång i tiden (läs 99) inte var spännande, vi visste att vi skulle vinna :)
Kommentera

foppa78:

Jo, men vad var först, hönan eller ägget?

Funkar ju lite lika, kasst med publik i LA ger mindre inkomster, mindre inkomster gör det svårare att värva bättre spelare och spetskompetens, dåligt med bättre lirare ger sämre publik så vem är först att rätta till det?
Kommentera

foppa78: Spännande på samma sätt som den känsla ni kände i slutet av er match idag. Och ja du får gärna låtsas som att du inte kände en nerv när ni fick 4-3, men du vet precis vad jag menar.
Kommentera

tompap71: haha men det är väll befogat om nått ELLE?
Kommentera

spud: Spännande, sa du spännande, på vilket sätt då?
Kommentera

« · 1331482 · »