Brynäs IF

727963 inlägg · 7962 ämnen

Södertälje-Brynäs 8/1-2011

« · 1331622 · » Till forumet

Sv: Södertälje-Brynäs 8/1-2011
Jajjen: Nej! Hansen och Clarke blir aldrig bättre, en annan tränare kanske fattar det.
Kommentera

sylf: Och med en ny tränare börjar Hansen, Kahnberg, Clarke m.fl. lira hockey?
Kommentera

Tväst: "du tror det går att hitta en BÄTTRE tränare nu, mitt i säsongen?"

Nej, du skrev att det möjligen skulle till en ny tränare när kontraktet går ut. Jag sa INNAN, med motiveringen att hans kontrakt inte går ut efter säsongen!

Jag skulle gärna se en ny redan till nästa match, men vet att det är en utopi!
Kommentera

Tväst:" TIPS.......vänta tills efter matchen med kommentarerna... OBS. gäller fler än dig"

Spelar det verkligen någon roll för dig, blir kritkiken mer rättfärdigad efter matcherna, får man överhuvudtaget kritisera något som helst som har med Brynäs att göra?
Kommentera

sylf:
Hittar man en sportchef som förväntas förvalta den lätta kassakistan bättre..
OK, kör för det..... men som sagt, det är svårt att konkurera med pengastarka ES-lag.

Ny tränare..... du tror det går att hitta en BÄTTRE tränare nu, mitt i säsongen?
Brynäs med sin ekonomi skall alltså betala två tränare?..... i ett läge när vi fortfarande ligger på slutspelsplats?

Juniorsatsningen...... fråga Frölunda m.fl. hur lätt det är att värva ihop ett lag av namnkunniga s.k. stjärnor.... ingen garanti att man får valuta för alla miljoner..... Frölunda kan fortsätta handla när nån inte motsvarar förväntningarna.... vad tror du Brynäs får för marginaler med sin värvningsbörs?

Laguttagningar o coachning....... vad vi s.k. läktarcoacher än tror om vår förmåga att se o bedömma hur laget skall se ut så tycker jag det endast är personliga spekulationer.
Vissa teoretiska förändringar kanske skulle gå bra..... andra skulle antagligen inte göra nån skillnad alls.
Ex. några här på HS spydde galla över bl.a. Dackes istider i höstas, det gick trögt för hela laget, så och för Dacke.
Jag m.fl. tyckte att NC gjorde helt rätt som spelade Dacke i form.... tycker att resultatet talar för sig själv. Skulle Dacke presterat bättre om han bänkats?

Teorier o personliga åsikter är kul o intressanta..... MEN det får finnas nån form av analys o tanke bakom alla utspel.

TIPS.......vänta tills efter matchen med kommentarerna... OBS. gäller fler än dig.
Kommentera

Tväst: Tålamod är väl något vi har haft sedan det senaste SM-guldet, i april blir det 12 år, hur många år till tycker du att vi ska ha tålamod 5, 10, 15 ,20 år?
Kommentera

arnio: Nej, det räcker med de 1,47 man fick igår, behövs ingen peppning efter det.
Kommentera

sylf:"Hur då? Sjunger du Pärleporten iklädd frälsiskostym och kammar dig med osthyveln?"

Jag sjunger " brynäs Hej", iklädd Ove Molins signerade gamla matchtröja och polerar flinten med linolja.

Hur peppar du upp dig för allt gnäll?

Dricker citronsaft och käkar taggtråd?

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Hur då? Sjunger du Pärleporten iklädd frälsiskostym och kammar dig med osthyveln?
Kommentera

Tväst: Själv fokuserar jag på nästa match med det lag Brynäs förfogar över.
Kommentera

Tväst: "Eftersom jag inte förlitar mig på hokuspokuslösningar så får hoppet stå till ett långsiktigt arbete med små medel."

Började vi inte en sån i.o.m Boork. Har vi kommit nånstans? Svar NEJ!

"Ny sportchef???
En svår fråga... med de förutsättningar som Sundlöv haft så tycker jag han skött sig ganska bra."

Hur menar du nu?

"Ny tränare???
Ja, när kontraktet gått ut är det läge att prova nåt nytt."

Innan tack, han är inte ES mässig!

Juniorsatsningen? Är den egentligen värd nåt när spelarna drar innan dom fyllt 20-21 år?

Vi behöver en ny SC som har kontakter, kan skilja en bra spelare från en Simon Skoog eller Clarke. Som dessutom kan förvalta de stora pengar han ändå har till sitt förfogande.
En ny tränare är också ett måste. Den vi har nu har kostat oss minst 10-12 poäng bara genom usel coachning och rent idiotiska laguttagningar.
Kommentera

70 Rodrigues:
Det är OK om nån vill skratta åt dessa långsamma, sega lösningar som jag förordar..... jag ruskar å andra sidan på huvudet o ler åt alla "gamnackar" som gapar o skriker efter varje mål våra motståndare gör.

Det är ju "bara" hockey det handlar om ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:
"Vad har du själv för förslag till hur Brynäs återigen ska bli en topp 3 klubb me allt vad det innebär?"

Eftersom jag inte förlitar mig på hokuspokuslösningar så får hoppet stå till ett långsiktigt arbete med små medel.

Stärka ekonomin.... hur???? jag vet inte.... hoppas de som är valda fixar det.

Fortsatt sattsning på juniorerna.... vissa försvinner efter 1-3 år som a-lagsspelare, men de som vi får behålla ihop med att några kommer "hem" efter NHL/KHL åren får vi förlita oss på.

Kloka värvningar.... spetslirare av den sort som för tillfället saknas.

Klubben skall ha kontinuitet som varumärke.... långsiktiga lösningar som får ta tid..... hattande o dattande med olika paniklösningar har vi inte råd med.

Ny sportchef???
En svår fråga... med de förutsättningar som Sundlöv haft så tycker jag han skött sig ganska bra.
Har man inte tillräckligt med pengar så är man ju hänvisad till rean efter att "alla" andra har värvat klart..... alternativt chansa med mindre kända eller för tillfället skadade spelare.
Ibland går det bra, ibland mindre bra. Självklart i mina ögon.

Ny tränare???
Ja, när kontraktet gått ut är det läge att prova nåt nytt.

Ledorden måste bli.... många små steg...... under lång tid... TÅLAMOD!!!!!

Att hoppas att Brynäs skall bli topp 3-4 redan i år eller nästa, det gör ju alla sanna Brynäsare...... men jag har i varje fall ställt in mig på att det kan ta längre tid, beroende på alla hundratals omständigheter som spelar in.

Det vi små beståndsdelar i detta lagbygge kan bistå med är stöttning och att vi framför allt går på matcherna....... i slutet av månaden åker jag för andra gången 60 mil en väg för att se MITT lag live på sin hemmais.

Det krävs både tålamod, seriös satsning och en del tur för att vi skall va med i toppen igen..... detta är min spontant skrivna lösning, har säkert glömt en del men......
Kommentera

GävleLasse: Kan vara intressant o läsa några icke hokuspokuslösningar :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Släpp den drömmen... Det kommer inte att hända.
Kommentera

Tväst: Många verkar tro på att det finns hokuspokuslösningar på alla våra problem."

Vad har du själv för förslag till hur Brynäs återigen ska bli en topp 3 klubb med allt vad ddt innebär?
Kommentera

Jajjen: "istidsexercis" :-)

Det som förvånar mig mest är alla förenklingar....... jag utgår ifrån att de flesta som ödslar sin tid här på HS är ganska hockeyintresserade....... några skulle säkert kunna kallas nördar ;-)

Många verkar tro på att det finns hokuspokuslösningar på alla våra problem.
Kommentera

GävleLasse: Två helt olika lag men samma tränare. Och det var han du diskuterade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skumma igenom kommentarerna på den här sidan efter en förlustmatch är riktigt kul. Och skrämmande.

Sticker ut gör Enarangers genomgång av Brynäs statistik mot bottenkollegerna. Den tabellen säger förmodligen en hel del om Brynäs prestanda i år. De poäng vi snott är från underpresterande topplag och när vi ställs mot lag lika desperata som vi, då är torskar vi. Känns som en ny företeelse för i år. Vart leder den?

”Du å dina jävla istider” är också en höjdare. Fler som undrar vad Lindströms istidsexcercis betyder.
Kommentera

Jajjen: Ett svar som knappast känns relevant. Två helt olika lag. Då hade vi ju till och med målvakter...
Kommentera

Peja: Jag undrar varför du öht ödslat tid med att påstå nåt tvärsäkert på grundval av en bild i en tidning?
En person skrattar på en bild behöver inte per automatik vara glad?
En hockeyspelare som tittar bort på en bild behöver per automatik inte vara ointresserad eller frånvarande bör det gäller det som sker omkring honom.

Men för formens skull så kan du väl lägga ut bilden härinne så vi får bilda oss en uppfattning?
Kommentera

GävleLasse: Vi har ju även vunnit mot både AIK och Timrå den här säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

GävleLasse: Du ställde en fråga.Jag gav dej svaret.
Kommentera

Jajjen: "Jajamen.
Källa: Säsongen 2009/2010. Brynäs mot SSK 11 av 15 poäng. Brynäs mot Rögle 12 av 15 poäng."

Ja DET bevisar ju allt...SM GULD!
Kommentera

70 Rodrigues:
1.47_________ 0-3
Det är klart att nåt har hänt.... vad? Greiss kastade in ett mål..... vem tappade markeringar....

Vissa spelare har väl inte ens vart på isen efter 1.47...... snacka om chockstart..... mot SSK dessutom.

Hur kan det hända........igen?????

Ja, som nån sa.....lös det o Nobelpris i psykologi eller likande kan hämtas ut.

Jag menar..... hur känns det att kanske gå ut för sitt första byte..... 0-3 på tavlan.
Att man va en ramträff ifrån 4-4 tycker JAG låter ganska starkt... RELATIVT SETT..... efter förutsättningarna.
Kommentera

Huge: Okej. Då ödslar jag inte mer tid på det. Tänker inte sitta och diskutera en bild med någon som inte ens har sett bilden. Ungefär som att diskutera filmer och låtar med folk som inte har sett filmerna eller hört låtarna...
Kommentera

Peja: Jag resonerar rent principiellt.
Vilket innebär att det inte gör nån skillnad om jag sett bilden eller inte.
Oavsett så går det inte att dra några större slutsatser av en bild öht.
Att nån tittar bort i ett visst ögonblick kan bero på många saker.
Du drar slutsatsen att Hansen ser frånvarande ut och således är frånvarande och ointressera av det CZ ev försöker säga.
Jag är iaf öppen för alternativa förklaringar som kan vara fullt logiska om man är mer insatt i sammanhanget än att bara ha sett en bild.
Kommentera

Tväst: Mot Frölunda såg dom pigga ut iaf, men oavsett, man får inte uppträda som man gjorde igår.
Kommentera

Alltså, hur är det nu? Sundlöv är värdelös för att han förser Czarnecki med för dåliga spelare och Czarnecki är värdelös för att han inte lyckas med dom usla spelare som Sundlöv ger honom. Kan det vara både och? Är det inte antingen eller?

GävleLasse: ”Har CZ kunskaperna att motivera laget till att även vinna mot bottenlag?”

Jajamen.
Källa: Säsongen 2009/2010. Brynäs mot SSK 11 av 15 poäng. Brynäs mot Rögle 12 av 15 poäng.
Kommentera

Huge: Har du sett bilden eller?
Kommentera

Eftersom jag inte såg matchen igår hade jag en del frågor som kanske diskuterades på HS tänkte jag.....

Hur har sjukdomsläget i veckan påverkat laget?

Är alla friska, är det nån annan som är på gång?

Har Jvmspelarna hämtat sig, besvikelse... jetlag.. m.m.?

Får man några svar på dessa frågor?????

Nej såklart inte.... alla matcher som spelats på ett bra sätt är glömt.

Att vi fortfarande ligger kvar på slutspelsplats är glömt.

Vad får man svar på då??????
Jo, sparka Sundlöv o NC...... tänk att en matchanalys kan va så enkel.

d va visst nåra spelare som skulle sparkas oxo..... typ, glömde nästan det.
Kommentera

GävleLasse: " Jag tror du underskattar den mentala biten totalt. SSK har ett grymt övertag på Greiss så enkelt är det. Det märker man inte minst när man hör på deras gameplan. De VET att han agerat osäkert (även mot Frölunda senast) med  en hel det ortodoxa manövrar för att rädda. Att lägga puckar på mål är visserligen ingen nyhet inom hockey men i just det här fallet så är det extra känsligt som jag ser det. Just på grund av det mentala övertaget."

Och jag tror att du överskattar den mentala biten just i det här fallet.
Exakt VAD i SSK:s spel tycker du isf utgör det mentala övertaget dom skulle ha på Greiss?
Målen han släppt in har ju mer berott på slumpen/oturliga/dåliga ingripanden än att SSK skulle vara speciellt skickliga på att utnyttja och känna till Greiss svagheter, som jag ser det.
Har djävligt svårt för teorin om att Greiss skulle ha extra svårt mot just SSK, bara för att han råkat släppa in ett par billiga mål mot dom.
Handlar isf mer om tillfälligheter enligt min mening.

Isf tycker jag att SSK snarare har ett mentalt övertag på oss rent spelmässigt, då vi har rent allmänt har svårt för deras sätt att spela hockey.

Kommentera

Peja: " Men när laget tar ett gemensamt snack vid ställningen 0-3 efter mindre än 2 minuter tycker jag att alla inklusive förstacentern (som många här inne anser är en nyckelspelare osv) ska lägga fullt fokus på vad tränarna har att säga och inte stå och kolla åt ett helt annat håll."

Omöjligt att säga nåt öht på grundval av en bild på ett gäng spelare och en tränare nere i båset.
Och definitivt omöjligt att säga varför Hansen ev tittar bort just när bilden tas.
Nog för att en bild brukar säga mer än tusen ord men det finns väl gränser för vilka slutsatser man kan dra på bilden ifråga....

Kommentera

GävleLasse: "Att man slagit "bättre" lag den här säsongen bevisar bara att man inte presterat upp till den nivå de kan prestera."

vi får hoppas att de förlorar mot nästa "bättre" motstånd då.
Kommentera

GävleLasse: Intressant att du bara ser kontinuitet när det gäller våra dåliga insatser när vi är lite av ett varannanmatchlag och även gör finfina insatser.
Men man ser väl det man VILL se.....    ;-)

Sen håller jag med: ser hellre bra insatser mot de vi ska ha bakom oss i tabellen, i första hand.

Att vi har det lättare mot "bättre" lag är egentligen rätt så logiskt.
Vi är i grunden ett spelande lag som gillar ligga lite på kontring, vilket gynnar oss mot bättre motstånd.
Klart vi får svårt mot lag som SSK, som jobbar stenhårt och är djävligt ettriga i sin forechecking.
När vi dessutom (den här säsongen) aldrig lyckats få hål på dom från början och fått en ledning att gå på så växer dom istället.
Lägg till att dom i ett par av matcherna haft en uppåtgående trend rent formmässigt vilket även påverkar.

Ansvaret i såna här lägen vilar till absolut största del på spelarna själva.
Och just mot SSK (med tanke på 3 raka torskar) så ska det inte vara några problem att motivera sig själv som jag ser det.
CZ har nog gjort vad han kunnat för att få spelarna motiverade.
Jag menar: han kan ju knappast ha tappat all form av kunnande vad gäller peppning på ett par dagar?
Det funkade ju uppenbarligen utmärkt mot Frölunda.....

Kommentera

arnio: Jag ser hellre att man vinner mot lag som vi ska ha bakom oss i tabellen. Det ger oss mer andrum.

Lägg till de poäng som vi slarvat bort mot tex SSK den här säsongen och läget hade varit väldigt mycket bättre. 12 pinnar gör en hel del ;)

Att man slagit "bättre" lag den här säsongen bevisar bara att man inte presterat upp till den nivå de kan prestera.

Frågan är varför? Har CZ kunskaperna att motivera laget till att även vinna mot bottenlag? Att kriga och stjäla poäng verkar vara mer passande för CZ's kunnande.

Förlorar man så har man i alla fall gjort en bra insats typ...
Kommentera

GävleLasse: Absolut inte men ska vi torska så kan vi ju lika gärna göra det mot skitlag som SSK och ta vinsterna mot potentiella slutspelsmotståndare i stället. En kvart mot Lule vore tex mumma.
Kommentera

Peja: Det Cz sa kanske inte var värt att lyssna på ;)
Kommentera

arnio: Det gör inte insatserna mot bottenlagen som tex SSK mindre dåliga.
Kommentera

GävleLasse: Nej, jag tycker inte att man kan skylla det på någon enskild spelare. Det var ju flera som gjorde grova misstag. Hansen var inte ensam, även om han var den som inledde med slapphet. Men när laget tar ett gemensamt snack vid ställningen 0-3 efter mindre än 2 minuter tycker jag att alla inklusive förstacentern (som många här inne anser är en nyckelspelare osv) ska lägga fullt fokus på vad tränarna har att säga och inte stå och kolla åt ett helt annat håll.
Kommentera

GävleLasse: Mot Frölunda gjorde vi en bra insats liksom mot Luleå, glöm inte det.
Kommentera

Peja: KLart vi har kontinutet.
Vi gör den ena dåliga insatsen efter den andra.

Mer kontinutet än så får man inte...
Kommentera

Peja: Den enda kontinuitet som finns är att bänka dom unga och spela dom gamla oavsett prestation. Czarnecki är en feg lite stackare.
Kommentera

Peja: Så du menar att det är just Hansens fel att vi torskade? Han är inte bra och jag önskar att han klättrade upp på något fjäll i någon obskyr Norsk håla men att lasta honom för torsken kan man inte.

Nordan borde bli utan lön den här månaden efter hans nonchiga uppträdande på 2-0. Får man en sån mardrömsstart som vi fick igår så är det jävlar inte läge att kladda med pucken i egen zon som han gjorde. Visst ska Greiss ta den pucken men med tanke på att han alltid är en sopa mot just SSK så är det extra viktigt att vara nogrann. Att de skulle checka hårt kan knappast ha kommit som någon överraskning.
Kommentera

arnio: Det har väl varit väldigt mycket upp och ner hela säsongen. Den kontinuitet som Czarnecki alltid snackar om verkar inte riktigt finnas där. Eller allt kanske ingår i hans plan?
Kommentera

70 Rodrigues: "Jag håller på Brynäs av hela mitt hjärta, men tyvärr så har vi inte en coach som får ut max av laget."

Vi gick väldigt bra fram till uppehållet och sedan kom en svacka men jag tror att det vänder. Det är mycket kvar av säsongen. Men visst i läget vi är nu så börjar man undra vad som står på.
Kommentera

arnio: Jag håller på Brynäs av hela mitt hjärta, men tyvärr så har vi inte en coach som får ut max av laget.
Kommentera

Huge: Jag tror du underskattar den mentala biten totalt. SSK har ett grymt övertag på Greiss så enkelt är det. Det märker man inte minst när man hör på deras gameplan. De VET att han agerat osäkert (även mot Frölunda senast) med en hel det ortodoxa manövrar för att rädda. Att lägga puckar på mål är visserligen ingen nyhet inom hockey men i just det här fallet så är det extra känsligt som jag ser det. Just på grund av det mentala övertaget. Att våra backar agerar, eller snarare INTE agerar är en följd av att inte ens de verkar vara bekväma med att ha just Greiss i målet mot just SSK.

"Och att valet av Greiss därmed var helt rätt eftersom Greiss och hela laget gör en kanonmatch mot Frölunda och därför bör få chansen igen."

Med det argumentet så borde ju inte Greiss ens ha stått mot Frölunda med tanke på att Svedberg gjorde en väldigt bra insats mot Luleå. Han stod i och för sig mot Linköping borta och släppte in 5 puckar men med tanke på omständigheterna så hade inte Greiss gjort ett bättre resultat.
Kommentera

GävleLasse: Hehe, kolla på bilden i GD/AB-sporten... Laget får en rejäl utskällning, är fokuserade o.sv. men #24 står vid sidan, ser sorgen ut och kollar åt ett helt annat håll än där laget försöker samla sina krafter och göra någon efter den patetiska inledningen av matchen... Karaktärsspelare, jovars... Inte direkt det kroppsspråk man förväntar sig av en ledare, en av lagets viktigaste spelare, en spelare med extremt hög lägsta nivå o.sv osv...

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: "Och hur många år till ska det skyllas på ekonomin?"

Skyllas och skyllas, vi har gjort några dåliga matcher men vi är topp åtta i Sverige. Inte kattskit. Jag klagar inte på laget utan snarare på enstaka matcher. Vändningen kommer har jag på känn. Definitivt kan vi komma före Frölunda och Dif och komma sexa. Jag tror på laget.
Kommentera

« · 1331622 · »