Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1740319 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Jaken: Han har ju några månader på sig innan säsongen drar igång igen 😉
Kommentera

Jaken: Det är första april. Tro inte på alla rykten en sån här dag ;-)

Skämt åsido så är det de facto första april. Låååångt kvar till ispremiär.
Kommentera

mk: Huge säger att man har opererat honom nu så han är bra ;)
Att man skriver 1+2 med honom säger nåt annat ;)
Kommentera

Hörde ett RYKTE på golfen att Bertilsson fortfarande inte ens kan provsvinga fullt ut. Om det är så vet man ju dock inte. Lite oroväckande iofs....
Kommentera

Chanzone: Acceptera? Han får väl göra som man säger åt honom att göra. Visst. Han skulle kunna sitta av sitt kontrakt och lyfta lön. Men är det så han vill avsluta sin karriär? Och samtidigt bli väldigt illa omtyckt i Gävle.
Ponera att Brynäs lånar ut honom och betalar säg halva hans lön. Jag kan lova dig att det skulle finnas lag som skulle hugga.
Kommentera

Zappaholic: Läste nånstans att Beril bara hade 1år ordinarie och 2 option år.
Då är det ju så att man chansar på Bertil.
Håller han inte iår så det hej då.
Kommentera

Rodrigo: "Tror inte det är något försök att dra Brynäs i smutsen, Måns håller själv på Brynäs så... Tror inte han har något otalt med föreningen precis."

Nä, det tror inte jag heller. Eller rättare sagt: det är jag rätt så säker på.
MIN poäng i sammanhanget är ju att många som okritiskt läser såna här artiklar, automatiskt drar slutsatsen att elaka Brynäs har varit dum mot snälla och oumbärliga backen Nörstebö, typ.
Och sen blir det som nån sagt, Brynäs som till sist får stå där som syndabocken då man av olika skäl kanske inte velat berätta exakt i detalj hur allt har skötts och hur man resonerat.
För hade man gjort det så hade dom flesta oinsatta sannolikt tyckt att Brynäs gjort helt rätt.
Eller fel.
Nu sitter ju många härinne och drar slutsatsen att Brynäs måste ha gjort fel, baserat på enbart Nörstebös uppgifter och uttalanden.
Det är väl ungefär lika dumt som att påstå att BZ gör ett dåligt jobb eftersom han så här långt ännu inte har presenterat nåt officiellt nyförvärv, typ....
Kommentera

Powerfade: Det hade ju varit det bästa. Problemet är ju att det inte finns något lag som är villiga att ta hans månadslön. Kanske hade gått att lösa om Brynäs stod för en del av kostnaden. Sen tror jag knappast Sunken skulle acceptera det heller! ;)
Kommentera

Zappaholic: Ja det är ju bara hoppas att jag har fel! Tycker man hade chansen att uppgradera rejält nu när det fanns flera riktigt bra målvakter lediga på marknaden. Han kanske är lite jämnare absolut, men han känns inte som vinnare helt enkelt.
Kommentera

Chanzone: Jag är försiktigt positiv. Tror han är jämnare än Starky.
Kommentera

Huge: Jag hade hellre sett att man lånade ut Sunken och behållit Nörstebö på hans bekostnad. Man måste tänka framåt. Sunken är en bra bit över 30 nu och har inte levererat som man har sett förr. Omodern i sin spelstil och går ofta bort sig.
Kommentera

Rodrigo: " Men ingen har väl direkt insyn i föreningen? Då måste man ju i princip jobba med laget. Och då kan man inte vara journalist samtidigt."

Går alldeles utmärkt att jobba som journalist och samtidigt jobba med laget och ha mkt god insyn, varför skulle inte det kunna funka?
Problemet blir väl bara för murveln ifråga att avgöra hur mkt han ska, kan eller vill avslöja med hjälp av sin insideinfo utan att det skadar både föreningen och han själv i sin yrkesroll.
Lyckas murveln dock med konststycket att avhålla sig från att skriva nåt som han fått kännedom om via sin insiderinfo så får han väl spekulera hur mkt han vill och dra sina slutsatser utifrån sina egna gissningar, som vilken random skribent på nätet som helst.
Nu känns väl hela resonemanget ändå väldigt hypotetiskt då det knappast förekommer eller har förekommit att nån journalist samtidigt har varit sportchef eller i övrigt väldigt insatt i vad som händer inom föreningens väggar sas.
Kommentera

Då verkar det som Rautio är klar! Min magkänsla känner att det här INTE kommer bli bra. Tycker han inte är målvakt som gör skillnad och kommer upp stort när det behövs.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article22551028.ab
Kommentera

så Rautio + Sandström nästa år
Kommentera

Zappaholic: Jag tror han menar mer att det är hyckleri gentemot Nörstebö. Alla klubbar gör sina val och nu valde dom inte Nörstebö, det får man såklart acceptera. Men hela grejen är väl att man kanske förstår att Nörstebö känner sig besviken över det hela och att Brynäs säger en sak och gör en annan gentemot honom. Brynäs är såklart ingen "hycklarförening" eller liknande för det. Man måste göra sina val som sagt och vissa är mer krassa än andra helt enkelt.

Tror inte det är något försök att dra Brynäs i smutsen, Måns håller själv på Brynäs så... Tror inte han har något otalt med föreningen precis.

När det gäller Nörstebö bryr jag mig inte så mycket om ålder eller förening han fostrats i, tycker han är en väldigt bra back helt enkelt och hela grejen är tråkig. Det finns en anledning till varför just Frölunda plockar upp honom.

Jaja. Andersén in och Nörstebö ut är inte fy skam oavsett.
Kommentera

Huge: Nu kom detta upp på sportbladet! Däremot har inte BZ bekräftat det till aftonbladet än så vem vet.
Kommentera

Mittzon: "Svårt att se skandalen med att man bedömt Bertil som bättre än Nörstebö och därför valt att satsa på honom. Med eller utan skador. Hyckleri?"

Precis, kunde inte sagt det bättre själv.
Kärnan i hyckleripåståendet är alltså att Brynäs skulle vara hycklare därför att man väljer att förlänga med en skadedrabbad Bertilsson och samtidigt väljer att INTE förlänga med en nyckelbensskadad Nörstebö.
Morsning...
Som Skrubben säger: det kan ju ha tillkommit omständigheter under Nörstebös rehab som gjort att Brynäs tvingats revidera sin uppfattning, ex att Lucas oväntat blev en ordinarie back med stor potential.
Och lägger man dessutom till att man fått indikationer på att både Andersen och Salmela högst troligt kommer att ansluta, så är det väl inte så svårt att förstå om Brynäs i det läget väljer att tacka nej till Nörstebö.
Är väl heller inte osannolikt att Frölunda under tiden varit på Nörstebö och lockat med både högre lön och goda utvecklingsmöjligheter.
Kommentera

Rodrigo: Självklart är det så att det finns journalister med bättre källor än andra. Så är det ju. Sen har ingen direkt insyn såklart. Det jag reagerar på är att kalla det hyckleri. Jag tycker det är skitdåligt. Vi är ett av få lag i SHL som verkligen satsat på våra unga förmågor och när vi förädlat dem har vi fått betala ett högt pris för det. De drar i tidig ålder till NHL. Nu ser det ut som Brynäs och Bz försöker göra annorlunda. Satsa på färre unga. Då är vi hycklare helt plötsligt.

Sen ska jag inte vara sämre än att be om ursäkt till dig. Du har rätt i att du inte ska stå för andra negativa röster och det är inte ditt problem så det ska vi inte ha som diskussionsutgångspunkt. Sorry.
Kommentera

Zappaholic: Men ingen har väl direkt insyn i föreningen? Då måste man ju i princip jobba med laget. Och då kan man inte vara journalist samtidigt.

Men du tror fortfarande att jag är kritisk bara för att vara kritisk? Det är ju väldigt skumt. Jag kan inte stå för andra negativa röster och vad dom tycker, det är inte heller mitt problem. Så jag förstår inte varför jag ska diskutera det ens. Jag tycker också vissa kan vara överdrivet negativa.
Kommentera

krobbe: Som att Bertilsson kommer från Karlskoga t.ex. ;-)
Kommentera

Kopparjimmie: Riktigt bra jobbat med filmen! Shit att man verkligen får tillbaka den känslan av hur jäkla bra vi var första halvan men att därefter bara rasa, riktigt sorgligt ... Tack för klippet, alltid kul att kolla på i vilket fall som helst!
Kommentera

Det är ju en viss skillnad på bertilsson och nörstebö.
Kommentera

Rodrigo: Alla hockeyjournalister? Verkligen inte...Det finns de som vet vad de pratar om, och det finns andra som inte vet lika mycket. Sen vilka man väljer att uppskatta är upp till var och en...

Tröttsamt? Ja det är jävligt tröttsamt att det negativa får ta mest plats mest hela tiden. Det går att fokusera på det som är bra, sånt ger ringar på vattnet. Ta till exempel Brynäs satsning med Unicef. Fantastiskt fint arbete. Den ende som gått ut och verkligen tyckt till positivt om detta är Niklas Wikegård. Lokalmedia valde att vinkla det annorlunda.

Visst, Brynäs som förening har en del att jobba på, men man gör också en hel del som är bra. Men det kommer alltid i skymundan.
Kommentera

Rodrigo: Svårt att se skandalen med att man bedömt Bertil som bättre än Nörstebö och därför valt att satsa på honom. Med eller utan skador. Hyckleri?
Kommentera

Skrubben: Dras Brynäs IF VERKLIGEN ner i skiten pga detta? Tveksamt säger jag.
Kommentera

Zappaholic: Han tycker bara det var hyckleri att man valde att förlänga med Bertilsson med väldiga skadeproblem och tveka på Nörstebö pga skadeproblem. Det är inte en så allvarlig sak. Inte som att hela föreningen dras i smutsen, herregud, kritik kan man nog ta.

"Jo precis, du tycker den är bra för den är kritisk mot Brynäs..."
För att det är ett kritiskt blogginlägg mot Brynäs? Hade det varit ett kritiskt inlägg mot Brynäs som jag inte höll med om så hade jag väl inte hållt med? Eller tror du att jag tycker att allt som är kritiskt mot Brynäs är bra? Jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra eller varför man ens ska diskutera det. Det är otroligt tröttsamt.

"Han har ingen som helst insyn i frågan, det är inte så att Bulan eller Bz har delgett honom sina tankar så han spekulerar bara hejvilt.."

Med den logiken kan vi låta alla hockeyjournalister lägga ner bara.
Kommentera

Rodrigo: Ja ska man anklaga en klubb för hyckleri tycker jag man ska ha på fötterna innan man uttalar sig. Jag tycker inte random-Måns har det.

Jo precis, du tycker den är bra för den är kritisk mot Brynäs...

Han får självklart vara kritisk om han vill, och jag får vara kritisk mot det han skriver. Han har ingen som helst insyn i frågan, det är inte så att Bulan eller Bz har delgett honom sina tankar så han spekulerar bara hejvilt..

Och har man inga strumpor på fötterna när man anser sig veta om det har hycklats eller inte, tycker jag man först bör sätta på sig ett par ordentligt varma raggsockor innan man svänger sig med såna påståenden.
Kommentera

Rodrigo: Man kan ha olika åsikter om att man förlängde med Bertilsson, ja. Men att kalla hela soppan för hyckleri som hockeysverige gör, då bör man ha alla fakta på bordet.

Och det hela kokar ner till att Brynäs IF dras ner i skiten.
Kommentera

Skrubben: Problematiken var väl mest att man förlängde med Bertilsson som har varit otroligt skadebenägen. Där hade det ju funnits en "ledig" plats annars.
Kommentera

Zappaholic: Han har skrivit för Hockeysverige i ett par år. Varför är det så viktigt? Vad spelar det för roll egentligen? Hockeysverige är en av Sveriges största sidor som skriver om hockey liksom. Det är ju inte som att det är en "random artikel" av en "journalist".

Varför måste man ha insyn kring hur Brynäs tänkt kring frågan? Man får väl ändå tycka olika än vad Brynäs tycker i den här frågan?

Om du tror att det är min logik så är det fel iallafall. Jag har tyckt att det varit fel att släppa Nörstebö från dag 1. Det är inte som att jag läser en "random artikel" (det är dessutom ingen artikel, ett blogginlägg med hans egna tankar, bara...) och tycker att den är bra för att den är kritisk mot Brynäs. Jag håller med för att jag tycker likadant kring hela grejen.
Kommentera

Kopparjimmie: Deprimerande. Men snyggt sammansatt video! Önskar bara att den kunde sluta lite roligare...
Kommentera

Rodrigo: Så vem är Måns Karlsson? Tror inte du vet ett smack om honom utan att googla först.

Han har med största säkerhet inte ett uns insyn i hur Brynäs tänkt kring den här frågan. Känns oseriöst att publicera artikeln.

Det är ännu mer absurd logik att läsa en random artikel om situationen och sen inte vara en promille kritisk till vad som skrivs utan bara ställa sig bakom den och ropa "hear hear" bara för "journalisten" var kritisk till Brynäs.
Kommentera

Rodrigo: Jag tycker det känns farligt att döma ut Bengtzéns agerande baserat på "källor till hockeysverige".

Efter Nörstebös skada drog man tillbaka kontraktsförslaget (enligt Nörstebö själv), men betyder det per automatik att man gjorde detta beslut på grund av att Nörstebö skulle vara skadebenägen?

Ett minst lika troligt scenario är att Lucas Carlsson fick sitt genombrott under samma period som Nörstebö var skadad. Då skulle det inte alls vara otroligt att Bengtzén tänkte att Carlsson är en liknande spelartyp som Nörstebö, men håller en högre klass redan nu. I den vevan valde man också att förlänga med Lucas. Därmed fick man inte plats med Nörstebö också, för det skulle innebära att backsidan redan är full om Andersén kommer hem.

Låt mig höra nu: Varför tycker du att det nyss nämnda scenariot låter mindre trovärdigt, än det högst märkliga scenariot som hockeysverige beskriver?
Kommentera

Zappaholic: Att du inte har hört talas om folk som skriver på Hockeysverige får ju stå för dig. Om det är så du bedömer folks åsikter så får det vara så. Själv tycker jag att det är en rätt absurd logik.
Kommentera

Försökte sammanfatta säsongen genom en video, ungefär som den förra året.
Kommentera

Rodrigo: Jag tycker inte man behöver lägga så mycket vikt vid vad en snubbe man inte hört talas om tidigare tycker.

Hyckleri? Vilket jävla trams...
Kommentera

Rodrigo: Återstå att se
Kommentera

Carl Lejonkräk: Självklart är det så. Men man kan ju förstå hur Nörstebö känner och varför han kanske inte vill spela kvar i Brynäs. Allt det här är himla synd oavsett, jag tror att Nörstebö kommer att vara bättre än Bertilsson nästa säsong, speciellt nu i en bättre omgivning.
Kommentera

Rodrigo: Brynöäs måste ju få välja vilka de vill avlöna och ha i laget...såklart Brynäs inte gjort fel
Kommentera

Huge: Vilken förvåning att du tycker att Nörstebö har gjort fel här och inte Brynäs.

Själv håller jag med i vad Måns Karlsson skriver här www.hockeysverige.se/mans-karlsson/2016/03/31/karlsson-brynas-agerande-gransar-till-hyckleri/
Kommentera

KulaShaker: Jag tror inte det är något ovanligt. Jag tror många spelare börjar se över sina alternativ tidigt om man inte erbjuds förlängning eller om laget är tvetydliga i kontraktsfrågor.
Kommentera

Brynäslegenden: Vet inte om det gällde specifikt dig. Det finns ju de som är mer eller mindre missnöjda oavsett vad.
Kommentera

Huge:

Troligtvis vinklad artikel av journalisten och kommentaren är antagligen tagen ur sitt sammanhang. :) Men det hela är ju en solskenshistoria egentligen. Från ratad i ett bottenlag till att bli värvad till ett av SHL topplag. Grattis Nörstebö. ;)
Kommentera

Huge: Han verkar i alla fall ha haft ganska brottom att gå vidare. Sökte alternativ så snart Brynäs ville avvakta rehab...
Kommentera

KulaShaker: Rubrik i Expressen idag:
"Jag ville ju stanna i Brynäs"
Hmm....
Nörstebös oproffsiga uttalande får nu Brynäs att framstå som boven i dramat när det lika gärna kan vara hans eget fel att han inte fick som han ville....
Kommentera

Zappaholic: Kan inte minnas när jag klagat på att vi har för många juniorer i truppen.
Kommentera

mk: Är du tvungen att tala om att man kan scrolla??? Skapar bara trist stämning med sånt trams.
Kommentera

mk: Håller med.
Vore opraktiskt om det saknades en scrollningsfunktion på en sån här sida eller i allmänhet på nätet.
Gäääsp.....
Kommentera

Huge: Det är tur att man kan scrolla...
Gäsp.
Kommentera

« · 1740319 · »