Fel, Poffa:
Guitar Hero 3 är väl så långt ifrån skapande/framförande av musik man kan komma. Det är mer hysterisk motorik och taktkänsla man försöker poäng-ge där.
Och taktkänsla är inte lika med musik i min värld.
mattias - 74:
Det går väl inte att tävla i musik - det säger sig ju självt.
Så varför ens försöka?
mattias - 74:
Det fanns och troligtvis har polisen ett par till inom både H A och Bandidos , två av dom som åkt "fast" har länge bott och verkat inom hojklubbar i Dalarna .
Fy sjutton vad elakt. Men samtidigt så kan jag inte låta bli att skratta också.
[url=data.fuskbugg.se/skalman01/DSC08409.JPG] Läs denna först[/url]
[url=nwt.se/karlstad/article443635.ece]Det här publicerades dagen efter[/url]
65selander:
Nja, nazivänlig överklass, kläderna och bilarna med gengasmotorer går väl hand i hand. En perfekt återgivning av en tidsepok.
Däremot skall TV:n bort, den som den glöggfryndtlige Tyko har snöat in på.
Et tu Brute:
Om man har tänkt sig att lösa hela konflikten genom att gå igenom alla oförätter som gjorts från alla sidor geonom åren kommer man gå in i en återvändsgränd.
Lösning: Dra ett tjockt streck över allt som varit, och lös efter dagens förutsättningar. Se'n placerar man området i partär i en mansålder.
Därför är Libanon, Syrien och Jordaniens tidigare 'känsla för demokrati och mänskliga rättigheter' irrelevant i sammanhanget. Naturligtvis måste dessa fortsättningsvis rätta in sig i ledet, men det är en annan sak.
Metal Guru:
""Libanon, Syrien , Jordanien är ju inte mycket äldre som självständiga stater än vad Israel är och jag är föga imponerad av deras känsla för demokrati och mänskliga rättigheter."
Irrelevant."
Det är knappast irrelevant. Om man skulle få till en arabisk/judisk stat/stater så hänger det mycket på grannländernas acceptans. Det håller ju inte som man gjort genom åren att tillåta fortsatta raketattacker eller raider från det egna området medan man vänder bort blicken och hoppas att den siste juden snart är försvunnen.
Et tu Brute:
"Ibland vete fan vad du är ute efter?"
Tror du jag vet det alla gånger då? Ibland är det bara kul att se åt vilket håll en diskussion driver iväg.
Två korta kommentarer (den första är vad jag triggade på):
"Libanon, Syrien , Jordanien är ju inte mycket äldre som självständiga stater än vad Israel är och jag är föga imponerad av deras känsla för demokrati och mänskliga rättigheter."
Irrelevant.
"Vill man ha varaktig fred i den region vi diskuterat, så handlar väl en stor del om att staterna i området måste inta en större tolerans, mot andra kulturer och traditioner."
Bullseye.
Metal Guru:
Ibland vete fan vad du är ute efter?
Jag har aldrig påstått att den västerländska demokratin står högst på civilistationen näringskedja, allra minst USA:s. Men just demokrati som värnar religonsfrihet och yttrandefrihet är väl det minst sämsta av allt?
Vill man ha varaktig fred i den region vi diskuterat, så handlar väl en stor del om att staterna i området måste inta en större tolerans, mot andra kulturer och traditioner även om inte USA är inblandat.
Wayne Gresky:
Det beror ju på vem som har makten i detta Storarabien. Jag lider ju med det palestinska folkets umbärande och mycket av extremism och fundamentalism har ju sin botten i avsaknaden av någon som helst välfärd.
Med sharia och andra påhitt som är de starkast drivande just nu i den palestinska befrielsen så blir det ingen välfärd då heller, utan ytterligare ett steg hundratals år bakåt.
Annars är det lite intressant med PFLP, att de skall ha så stort stöd inne i Israel att man skulle kunna komma in i Knesset.
Et tu Brute:
En liten provokation innan JVM: Varför skulle just den västerländska demokratin stå högst på civilisationernas näringskedja?
Det är ju lite brist på sån här förståelse som USA har problem med att banka in i Irak...
Wayne Gresky:
Det där med att vända andra kinden till, finns vad jag vet, bara inskrivet i NT, så det är något som judar och muslimer aldrig tagit del av :-)
Muslimer, kristna och judar har väl aldrig levt tillsammans utan att ha varit tillbakahållna av olika imperium. Suveränitet från någon part i samförstånd med de andra tror jag aldrig har förekommit.
Sedan känns ju hela regionen jävligt bräcklig. Libanon, Syrien , Jordanien är ju inte mycket äldre som självständiga stater än vad Israel är och jag är föga imponerad av deras känsla för demokrati och mänskliga rättigheter.
Wayne Gresky:
"Muslima, kristna och judar har ju klarat det tidigare"
Problemet är att en retarderad storebror har blandat sig i, och fördärvat balansen - eftersom han inte förstår bättre.
"Därefter så gäller det att ge båda sidor ett bud som är för bra att tacka nej till och där ingår en delning av Jerusalem. Givetvis kommer det att finnas missnöjda med den lösningen, men då gäller det att kunna vända andra kinden till."
Jag repeterar: Ledord: För att kunna FÅ, måste man vara villig att GE.
Detta är något den israeliska regeringen borde rabbla som bordsbön varje morgon.
Wayne Gresky:
Jag tycker att det är en avskyvärd cynism som präglar båda sidorna. Den invandringspolitik som Israel begagnat sig av sedan 2003 är ju rent rasistisk och gynnar folk utifrån hur religiösa dom är eller vilken religion dom tillhör.
Efter Berlinmurens fall bygger dom en ny!
Sedan har inte jag svårt att se hur stora delar av övriga arabvärlden använder det palestinska folket som en bricka i ett spel. En "lösning" vill man ha, men bara en lösning är giltig.
Det råder ständig brist på förnödenheter, medicin etc, i Gaza. Ändå kan man fyra av 50-talet raketer om dagen och vapen och ammunition blir det aldrig någon brist på. Går det inte stödja det palestinska folket på ett annat sätt?
Anwar Sadat var den förste att teckna en separatfred med Israel och erkänna deras rätt att existera. Hur lång tid tog det innan han fick en kula i huvudet? En mindre uppskattad fredsduva bland dem som när en dröm.
Finns det en lösning där både muslimer, kristna och judar kan leva sida vid sida i detta område som är så starkt präglat av sagoböcker och visa män med långa skägg?
Wayne Gresky:
Så otroligt träffsäker beskrivning. All Creds från mitt retoriska centra nånstans bak i lillhjärnans vindlingar.
Vill bara lägga till detta:
"I dagsläget snackar vi om den kaxiga snorungen med den lätt retarderade storebrorsan som alla andra är rädda för."
"Den lätt retarderade" = "Förstår uppenbarligen inte vad han håller på med." Flytta dagens konflikt till annan valfri plats på jorden, och det kommer ta USA typ 30 dagar att "rädda världens demokrati" genom att trycka in tummen hårt och skoningslöst i den Israeliska sexudden.
Om olja hade varit inblandat, räkna om till typ 3 dagar.
Aaw vad jag hoppas att USA's nya president ska vara byggd av åtminstonde några delar sunt förnuft - och ha kraft att vara så politiskt inkorrekt att kunna stå emot de judisk-amerikanska lobbykrafterna...
Et tu Brute:
"En lösning hade väl varit att NF/FN aldrig släppt greppet om Jerusalem?"
Ingen bra lösning. Om man inte har en sjusstans tidsmaskin.
Däremot har det funnits hur många tillfällen som helst att göra bättre än vad man gjorde - vilket nog vad det du ville ha sagt... ;0)
Hamas hade aldrig funnits idag, om man gjort rätt från 1948 och framåt - eller åtminstone från första Intifadan - eller åtminstone från Arafats dagar...
NF? Nationernas Förbund..?