1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492374 inlägg · 4084 ämnen

Forum

« · 2718084 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Rödluvan: hur står sig Hallin och gästrin mot resten av gruppen? Vilken typ av roll kommer de få tror du?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Milton och Hugo uttagen till Hlinka Gretzky. Då har jag något att se trots allt innan försäsongen börjar..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
M Horava: Tycker det ska bli spännande med Dicken, han ryktas ju vara mer slimmad än någonsin. Och sen hat han ju den stora fördelen att han lever på sin talang och inte sin fysik, vilket så länge han inte blir totalt frånåkt nog kan funka skapligt.
Klasen är ju lite samma skola.
Stora frågan är väl som sagt om det är lite väl mycket av samma lika med nån spelskicklig gubbe för mycket...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Frontschwein: Jag kan unna Kenttä med sin dryga attityd och att han ständigt ljuger gällande budget, samt Hellkvist för hur vidrigt han uppförde sig genom att bråka sig bort all olycka sportsligt. Skulle inte gå så långt som du ändå...

Dessutom var det Stråhle framförallt jag störde mig på. Kenttä var bara liksom klassens udda fågel. Den där som egentligen ingen ville vara med för han var för dryg, men som hade de roligaste leksakerna.

Hur som helst är det nog viktigt för HA att få en bra säsong. Det kändes verkligen avslaget och trist ifjol. Inget ont om Brynäs, men om alla konkurrenter misslyckas blir det ingen spänning.

Sedan är det kul med lite hetta. Det är för långt mellan Gävle, Stockholm och Umeå. Det behövs en tydligare rivalitet för att tända till. Ge mig AIK - DIF I en holmång likt MoDo-Löven.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Det är färre uppenbara contenders än tidigare, men å andra sidan kommer det bli extremt roligt att följa Djurgården och Björklöven. Karlskoga blir en intressant underdog och alla har redan räknat bort Oskarshamn. Blir kul.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Greg P: nog för att jag avskyr Djurgården, men jag hoppas verkligen att deras rutinerade avdankade stjärnor slår ut den vidriga gallspyan löven i slutspelet. Hellkvist kan kittla translappen under hakan för ännu fetare budget till nästkommande år som förhoppningsvis också den floppar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: tycker HA ser riktigt trist ut denna säsong jag. Hoppas jag blir motbevisad! Förra säsongen såg ju riktigt kul ut men slutade upp med vara sämsta sen före pandemin
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
landmanden: Eftersom att Thoresen inte gjorde bort sig i VM heller så ser det lovande ut.

Årets HA kan bli den mest spännande på länge, tänk om tex Bofors skulle ta sig till final och slå ur underläge mot en storklubb?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
M Horava: Jag tror inte på Djurgården. Blir otroligt spretigt med en forwardssida som består av spelare på 41 år, 38 år, 37 år, och sen massor av juniorer på 18 år, 17 år, 17 år och 16 år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Håller sååå mycket med om värvningen av Dick. Den känns oseriös. Luktar underskattning av HA av herr Wikegård. Jag är förvånad över att de har hittat en deal. Betalar Dick för att få spela?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Förhoppningen är ju att under Hellkvist att Fortier ska studsa tillbaka till 22-23 och Olofsson, Mustonen, Killinen och Possler ska bli bättre och ligga på högstanivå varje match. Dom var rätt bra ifjol i matcherna mot Brynäs som var några få ljusglimtar ifjol när högstanivån var hög på hela laget.

Kan Hellkvist kräva det kontinuerligt ja då kanske de kan bli bra. Det är väl det alla oddssättare/experter som håller Löven i toppen tror. Jag är inte såld på det än. Hade gärna sett en defensivback först och en rightforward till andrakedjan och sen en förstacenter istället för Otto men dom pengarna finns väl inte när man värvat de man gjort.

Håller med om backsidan. Den är alldeles för offensiv. Frej tycker jag väl var en kul värvning men hade inte tagit Theocharidis han spelade typ ”forward” ifjol.I ett slutspel med tajta matcher kan det straffa sig rejält. Cronholm får dra ett enormt lass. Nörstebo är ganska vek faktiskt i egen zon.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Greg P: Med tanke på er backsida blir det nog svängdörr bakåt oavsett. Mainoe och Theocharidis måste vara bland de sämsta defensiva backarna ligan har skådat.

Men det är lite så Hellkvist vill spela. Full fart framåt sen får defensiven lösa sig själv på något sätt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Som Centersidan ser ut nu så tror jag det. Det är väl Olofsson annars men han är ju ingen förstacenter. Han har ju stagnerat totalt. Mustonen eller Erik Andersson är väl för oproduktiva. Möjligen om det blir svängdörr bakåt och man behöver väga upp det med någon av dom.

Jag tror Wikegårds erfarenhet och kravställning kommer vara enormt värdefull för DIF men håller med om det inte skulle gå vägen ser misslyckandet rätt hårt ut när man plockade in Dicken, Weigel, Thoresen ålderstigna killar för ett sista Difår. Kimby är som du skriver enormt skicklig framförallt med dom yngre spelarna som kommer briljera mer kommande år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Dick har aldrig under hela sin karriär varit i så bra form som han är nu dock. Ser ut som ett spöke hahahah
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Forsberg är en bättre Olle Liss egentligen. Riktig spetsegenskap men rätt dålig på reserven
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Greg P: Tror du Otto går med Lilliz och Forsberg?
Tycker han påminner rätt mycket om vår Ranta som kör rätt mycket onemanshow (båda gör det dock jävligt bra)
Var ett ständigt hot framåt när han var inne.

Ska bli oerhört spännande att se Hellkvist i Löven. Kan säga att det är slut på lallandet med spelare som bara tar i när det passar, han ställer hårda krav och är samtidigt skicklig att få med sig truppen.

Tror f.ö inte alls på DIF.
Thoresen må vara en klassvärvning, men truppen i övrigt är för gammal, seg och sliten.
Brodin och Klasen var rent usel under årets slutspel. Ett år till på dom gör dom knappast rappare.
Dick tycker jag är en fruktansvärt märklig värvning.. han hade svårt med tempot för 2 år sedan.. kommer bli en tokflopp.
Deras hopp står till en duktig tränarstab och gallerungarna som stundtals briljerade ifjol.

Tror ni lövare har all anledning att sikta högt i år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Frågan är om de kommer spela den förstakedjan alla tänker sig. Vem ska vinna puckarna och vem ska gå på mål? Det blir intressant.
Egentligen är Forsberg rätt begränsad, men skjuta kan han...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Blir spännande att se hur hårt de kommer att matcha förstakedjan. Som du skrev brukar ju Hellkvist gå otroligt hårt på den, men Lillis och Forsberg känns rent spontant inte som spelare som gynnas av att spela 25-30 minuter per match. Orkar de verkligen?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Greg P: Jag tycker du har en rätt nykter analys, men Olofsson, Mustonen, Fortier med flera kan definitivt göra en del framåt. Framförallt om Hellkvist får ordning på det hårda jobbet.

Backsidan är märklig. Varför offensiva Frej om man har Lindgren, Maione och Theocharidis? Lindgren verkar ständigt ha problem med sina axlar så han blir lite tunn defensivt. Det blir intressant att se er (och Brynäs som är i ett liknande läge med offensiv backsida).
Jag gillar Cronholm, men är han inte lite ensam som general? Nörstebö är en bra allround-back, men särskilt fysisk är han inte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag håller med dig om Hellkvist och Rahimi. Hade gärna sett en till rutinerad ass-tränare med en mer PP-roll typ den som Arlbrandt har i LHC och som kan utveckla dom yngre killarna som Liam Dower, Tellström, Kangas.

Nu om Hellkvist blir sjuk blir det Kenttä som kommer in och/eller Stefan Öhman. De känns ju sådär. Lite typiskt Löven att det händer med haha.

Att jag rankar ner Löven beror också på att jag tycker vi går all in på en förstakedja med Lilliz, Otto och Forsberg. Bakom dom finns ingenting. Tre erkänt ganska bekväma spelare som är grym framåt och i powerplay men inte driver spelet direkt. Djurgården med Kruger skulle kunna stänga ner den direkt i ett slutspel. Bakom dom finns egentligen ingen offensiv alls. Andrakedjan blir Liam Dower som var iskall sista 40 matcherna ifjol, en skadebenägen och rätt hockeytrött Jacob Olofsson plus Oskar Tellström från division 1. Blir det skador på förstakedjan är det enormt tunt med. Snacket om att Lilliz tjänar 220K månaden hade jag delat upp de hellre på 2 spelare.

Fortier, Mustonen, Possler, Erik Andersson, Killinen är alla rollspelare och bra på de dom gör men de görs inte många poäng per klubba där.

Backsidan är alldeles för framtung. Kenttä har inte än ersatt Rahimi som burit boxplay och egen zon sista åren.
Maione och Theocharidis tar ut varandra. Hade räckt med 1. Kommer bli mycket insläppta mål i vinter med den här backsidan Blir nog 2 backar och 3 forwards i PP nu. Inte 1 back och 4 forwards. Alfons Frej ska dessutom få chansen med plus att vi har kvar Jesper Lindgren som det finns en uppsida i och hade en bra avslutning på säsongen.

Målvaktssidan är stabil om Voutilainen har koll på sina ljumskar. Förhoppningsvis vågar Hellkvist spela Thelin mer och inte nöter sönder Voutilainen som Stråhle gjorde för han var rädd för att få kicken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Greg P: ni ska ju upp! Fixa till er ekonomi och skaffa ny arena dock. Ni ska vara en stabil slagpåse i SHL som alltid hamnar på kval eller tolva
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Greg P: Jag tycker att det är vanskligt med bara Hellkvist och helt orutinerade Rahimi. Hellkvist är sjukt bra på att driva en grupp, men är sämre taktiskt och han har generellt haft lite jobbigt att sköta om sig själv med tanke på sjukdomen. Skulle han behöva ta en time out är det verkligen inte som i Leksand där två personer kan ta över (som Challe*2), utan helt plötsligt står Rahimi själv.

Men, ni kommer bli giftiga för Hellkvist är oerhört bra på att plocka ut det mesta ur spelare. En annan sak är att han kommer att ge toppkedjan sjukt många minuter för han går rätt hårt på manskapet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Djurgården är klara favoriter. Sen Oskarshamn sen Karlskoga. Lövens säsong avgörs mycket hur jämn man är i serien. En svag grundserie igen och det kan bli respas tidigt om man stöter på DIF i kvart eller semi igen.

Västerås med en mer Svensk satsning är smygintressant med.

SSK utan Videll & Ericsson & AIK med Åkerblom tror jag inte på. Mora behöver nog ett år på sig att spela in alla nya. Kommer säkert slå alla lag i grundserien och pressa typ DIF i en kvart men ändå åka med tre uddamålsförluster och 1-4 i matcher.

1. DIF
2. Oskarshamn
3. Karlskoga
4. Västerås
5. Löven
6. SSK
7. Mora
8. AIK
9. Nybro
10. Kalmar
11. Almtuna
12. Östersund
13. Tingsryd
14. Vimmerby
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
TIK_TIK: de håller sig kvar sportsligt men inte ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Thoresen verkar ta en säsong i DIF vart 10 år
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Säga vad man vill om Wikegård, men som du är lite inne på så har sponsorerna vaknat ordentligt. De såg ut att gå mot en stor förlust ifjol, men det blev väl bara -3 miljoner tack vare bidragen. Nu verkar de strömmat in i högre takt tack vare Wikegård helt enkelt.

Landar de en bra back, får ordning på Klasen och Kimby får ihop spelet som han fått i på papperet usla Almtuna varje åt. Då kan de bli svåra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Och jag tror dom får enorma problem att hålla sig kvar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Finns starka privata finansiärer som aldrig kommer låta det ske. Håller Djurgården som favoriter till att gå upp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
TIK_TIK: kan se framför mig hur djurgården är i div1 inom 3 säsonger. Deras ekonomi är piss också
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tror också det blir ett lyckodrag med Thoresen om han är den kravställaren som Leksingen Söderström beskriver. Antagligen precis vad man behöver i deras lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Wikegård har sån tilltro till erfarenhet att det kan bli hans fall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Bremberg tar tjänstledigt från mäkleriet för slutspelet.

Och vilka är det där i kassen? Både far och son Ridderwall?!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Djurgården suktar efter Jagr och Strömberg bara så är truppen spikad!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Får Krüger gå skadefri är det nog lugnt för honom, men han har haft oflyt på den fronten. Jag har svårt att se att Klasen orkar. Att Brodin får upp flåset. Att Rensfält gör en bra säsong.

Men visst. Krüger och Weigel är inte purunga heller. Just därför tror jag Thoresen blir så viktig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: jag tror det kan bli bra, däremot ser jag inte hur han, dick, Kruger och klasen ska orka en hel säsong + slutspel
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Snart 41-årige Thoresen till DIF. Gjorde riktigt bra med poäng i VM för sin ålder och Fredrik på rinksides favorit bland lagkaptenen. DN snubbe som aldrig låter någon fuska och ställer krav även på tränarna. Med det laget och spelare som Klasen, Brodin osv kan det bli ett lyckodrag.

Jag tror det kan bli en spännande vinter i toppen av HA. DIF med Kimby och Thoresen kan bli jobbiga.
Kommentera

Sv: Silly season
Zinch : Örebro hade iaf sin återsamling idag. Gått snart fem månader sen man såg hockey. Eller ja, sen man såg MoDo.
Kommentera

Sv: Silly season
JoJo2613: skönt! Man börjar komma till den delen av sommaren med olidlig hockeyabstinens
Kommentera


Sv: Silly season
Rödluvan:
Måndag nästa vecka såvitt jag förstått
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: är väl nästa vecka på måndag?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Vilket datum var det herrlaget skulle återsamlas?
Kommentera

Sv: Silly season
SuneMangs:
Det går rykten om att Ölen är sluten i arenan, man förstår inte hur det kommer det det finns inga tecken på inbrott...
Kommentera

Sv: Silly season
Vill bara flika in och gratulera George på 50-årsdagen! Hoppas han har dukat långbord där i fläkttrumman på ladan i Teg.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Han sket i oss så varför ska vi inte skita i att han aldrig ”officiellt lämnade tillbaka” numret? Det är inte som att han kommer återuppstå som hockeyspelare så det är bara att rulla upp den där fanan igen.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Det jobbiga med Ensträm är väl att han inte officiellt "lämnat tillbaka" Svartvadets nummer 😅
En liten pinsam soppa om man ska va ärlig.
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: samma lika med Fredrik Olausson som assisterande och Tobias Enström 😅
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Jo men det handlar om så mycket mer än hockey att flytta från NA till exempelvis Sverige.
Kommentera

Sv: Silly season
Hallå vad hände med Viklund egentligen? Han bara försvann fick väl inte ens en avtackning? Vet att han var skadad typ hela tiden och sen stod han i båset tills han bara försvann. Jag som inte bor i stan längre känner att jag har missat saker
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: Han verkar varit lite vilsen redan i AHL och sedan hjälpte det nog inte att vara rädd för en till hjärnskakning när han spelade.
Kommentera

« · 2718084 · »