Hahl Bundy:
Han är iaf långt ifrån Jörgen Jönsson, den mannen kunde gnälla oj oj oj..
Redigerad kommentar
Jahaja, då blir det jobbet imorgon då. Bara att komma igen även om det känns surt så här efteråt, särskilt med ett tveksamt mål.
När det blev straffar förstod jag att vi skulle förlora och började således gå bort från tv:n. Brynäs har helt enkelt bättre straffskyttar än oss plus en målvakt idag som var het (dessvärre)
digitalbath: Och Sundström står för "heart of hockey"?
Dryga? Inte fan är vi drygare än vad ni är...
Bissett_19:
Tack för en nyanserad analys av matchen. Brynäs hade en rad lägen i sista perioden som kunde ha blivit mål, det tror jag alla kan hålla med om.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Antagligen för att Sundström pratar med domaren som assisterande lagkapten och åker Tolle dit lär väl två händer suttit blixtsnabbt på bilringarna.
Gurra88: Jag är väldigt intresseerad över hur Modo står sig i en ""man mot man situation".
Man kanske har förmågan att vinna sådana slag. Jag utesluter inte det alls.
Bad_Brett: "Men herregud. Ni är klara för slutspel och har en bra chans på guldet. Kan ni inte ens FÖRSÖKA vara lite objektiva nu?"
Ska försöka:
JL genar aldrig genom nåt målområde öht, syns klart och tydligt på repriserna.
Ahnelöv är fullt medveten om att JL försöker ta sig in framför Tellan, syns tydligt på Ahnelövs kroppspråk.
Ahnelöv sätter ut rumpan och det är bara en lätt knuff, men fullt tillräcklig för att en i obalans varande JL trycks in i magen på Tellan.
Visst, en tajt situation men ett solklart mål.
Svälj förtreten nu och gläds åt en pinne istället, för den var ni faktiskt inte värda idag.
Huge:
"Ahnelöv sätter ut rumpan och det är bara en lätt knuff, men fullt tillräcklig för att en i obalans varande JL trycks in i magen på Tellan.
Visst, en tajt situation men ett solklart mål.
Svälj förtreten nu och gläds åt en pinne istället, för den var ni faktiskt inte värda idag."
Vilket vinnande recept du tycks ha hittat i sådana fall. Placera den vekaste killen i laget framför mål, säg åt honom att kollidera med den största backen han kan hitta så att han kan ramla över målvakten. Solklart mål.
Det är sådana här kommentarer som drar ner nivån på hela Hockeysnack.
Gurra88:
Har du verkligen något på Hockeysnack att göra?
Redigerad kommentar
NuMo:
Nog kommer han göra sitt bästa, det tvivlar jag inte på. Men frågan är om han klarar att hantera matchen mot Djurgården i det läget dom är i. Jag hoppas verkligen jag är helt ute och cyklar.
renen: Absolut, men jag hade räknat med att de skulle ta tre.
Å andra sidan så trodde jag att Modo skulle köra i diket, men det blev i alla fall en poäng.
Wayne Gresky:
Huge har aldrig fel, han tror han kan och vet allt. Undrar vad han hade skyllt om om Brynäs hamnat i kvalserien. Otur? Dålig Is?
J F K:
Att du aldrig lär dig JFK
JFK Citat " men för dig kanske det är 40 målchanser även om de flesta var oskymda och utan någon framför mål. Det är inte knatteserien, utan vi har en målvakt som tar handledsskott från mittzon."
Ca 20 skott var ifrån det man definerar som slottet. 3 av dom tar på övre delen av Tellans axelskydd och styrs just över. På 6 av dessa skott är Tellan skymd av mer än en brynäsare. Du får gärna kolla igenom matchen igen om du inte tror mig, med 8x fast forward går det rätt snabbt.
Jag kan fortsätta en stund till men tror att poängen går fram till de flesta, både Modoiter och brynäsare. Nämligen att matchen var jämn och dom enda på planen som kan gå hem utan att skämmas är de båda målisarna.
Jag älskar Modo och tycker att Brynäs mål borde blivit bortdömt men att börja med rent hittepå och lägga sanning i det förstår jag inte meningen med.
Huge:
Ge dig Huge, du har fel!
Domaren hade både kunnat blåsa för offside i målgården och/eller målvaktsinterference.
yngwie:
Min tjej brukar ha rätt angående dessa saker. Hon har emellertid inte sagt något. Men det brukar oftast handla om att Tollefsen kommer tackla sönder motståndarna.
Huge:
Inte nog med det. Straffen skulle inte ha varit straff heller. Brynäsarn tar nämligen inte pucken med handen på ett otillåtet sätt innanför målområdet.
Nej, på bilden kan man nämligen inte fastställa att han är innanför målområdet, men man kan fastställa på en annan bild att han är utanför, nämligen 26 meter därifrån, vilken en bild visar utom all rimlig tvivel. Han är nämligen på väg ut till omklädningsrummet, för det hela sker faktiskt inte exakt den tid som det ser ut på bilden. Bilden och klockan är nämligen osynkron vilket antagligen beror på att det var skottdag igår.
Men. det erkänner jag. På en bild ser det ändå ut som att han håller pucken i handen, men det är faktiskt en handske emellan, vilket räcker för att själva handen inte skall kunna nudda pucken. Det hela är värre än så. Det ser bara ut som att det är pucken han håller, men det är en synvilla. Det är nämligen en dosa General. Pucken har han mellan tänderna, men alla är så upptagen med att titta på handen att de inte upptäcker det.
Det hela är uppenbart när man väl vet vad man skall titta på. I munnen gör dessutom spelaren en otroligt munvig sak när han liksom jonglerar med pucken, en prilla och en klump Toy, som han tuggat ihop, samtidigt som han sjunger visan "Räven raskar över isen".
Som tur är missade Schremp straffen så vi behöver ju inte analysera den händelsen något djupare.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gurra88: Ja, jag skiter i hur du resonerar om sanningen skall fram.
Presskonf...
"Det är i slutspel allt det roliga börjar"
Gurra88:
Nu är det ju press på Modo eftersom dom ansågs i stort sett klara för slutpel. Om det blir slutspel har Modo allt att vinna och inget att förlora. Brynäs ses ju som en guldkandidat, så ni har därimot allt att förlora i ett slutspel mot Modo.