1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511826 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

« · 1472609 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

arnio:

Man behöver inte ens ha Modobrillor på sig för att se att gårdagens domare borde avgå. AVGÅ!

Låst ämne

yngwie:Lätt för dig att säga som har modobriller på
Låst ämne

Invasion of your privacy?

Låst ämne

arnio:

Domarna måste förstå att man inte kan bete sig hur som helst mot Sveriges viktigaste lag. Någon måste sätta ner foten, å de nu!

Låst ämne

yngwie: lite gnäll här på HS borde fixa biffen. Svenska hockeyförbundet är säkert här och läser dagligen  i sveriges gnälligaste gästbok och de kommer nog snart att ge Modo några tröstpoäng för att kompensera. Oroa dig inte.
Låst ämne

yngwie: Ja är det inte för jävligt! Utan alla domarmissar , som bara drabbar Modo, så hade ni legat i topp!!

Är du så jävla dum?
Låst ämne

arnio: Sveriges gnälligaste gästbok, nämen nu har du använt Huges fjärr till att navigera med och av misstag råkat lämna Brynäsboken. Fort, tryck 377!
Låst ämne

Gurra88: Visst är det så och Brynäs hade legat på kvalserieplats. Det vet alla utom några insnöade brynässupportrar.
Låst ämne

arnio:"sveriges gnälligaste gästbok "

Nämen nu får du väl ändå ge dig? Minns vilken bok du hör hemma i!

Låst ämne

Sawchuk: "Det genialiska och djävulska i min plan var att jag redan hade stycket kopierat och klart från case booken men ville låta dom nästla in sig lite mer innan jag släppte bilan. :D"

Väldigt genialiskt hörrudu.
Att hänvisa till en casebooktolkning som inte går att applicera på vårt fall öht.
Case 3 dömer utvisning på attackerande spelare och tidigare har du argumenterat för att det isf skulle vara avblåsning och nedsläpp i samband med att JL blir inknuffad. Hur ska du ha det nu?
Vet du ens själv vad du refererar till?

"Goalie Interference

Case 3: An attacking player skates towards the crease where a defender skates backwards with eyes towards the puckhandler at the blue line. The players makes bodycontact and the attacking player also makes contact with the goalie and interferes the goalie in his action. 

Action: The attacking player should be given a minor penalty for goalie interference."

Mao: ett tänkt fall där den attackerande spelaren driver mot mål och har en försvarare mellan sig och målvakten, båda spelarna söker kontakt med varandra och den attackerande spelaren samtidigt tar kontakt med målvakten (i den allmänna villervallan sas) och interferar denne.
En helt annan situation än den vi talar om.
Att det dessutom renderar en tvåa för interference visar att exemplet avser en medveten och allvarlig interference på målvakten som ska ha ägt rum, vilket heller knappast kan gälla i vårt fall.
Där handlar det isf som värst om att JL har stört Tellan och att det isf bara ska vara en avblåsning och nedsläpp och inget straff utdömt.

Nä, du får nog ta WG med dig och titta lite extra i din regelbok och försöka hitta nåt som passar på vår situation.
Men du kommer inte att finna nånting eftersom inget regelbrott begåtts.

Låst ämne

Huge: Hur såg domaren på händelsen, dömde han utvisning eller friade han?
Låst ämne

Dream Team: Han stod mkt bra placerad och friade.
Men Sundström gav honom korgen med orden: "Tack för visat intresse, men jag är redan gift".....
Låst ämne

Huge: Ändå så har händelsen diskuterats i snart ett dygn. Ja, jag säger då det. Sannolikheten att ni skulle komma närmare varann finner jag liten. Varför inte bara gilla läget och finna sig i domslutet?
Låst ämne

Dream Team: Jag har gillat läget sen första början...vi gjorde ju ett regelrätt mål. Domaren godkände=regelrätt :-)

Låst ämne

Zappaholic: Okej, att du är nöjd förstår jag men MoDoiterna, på den "förlorande sidan" i ärendet, borde ju inse att det inte är lönt att bråka nåt mer tycker man. Vad finns kvar att bevisa, vem som hade rätt? Dömt är dömt!
Låst ämne

Dream Team: Precis, Sawchuk har redan bevisat att modosidan hade rätt i det här fallet. All ytterligare argumentation från brynäshåll drar bara ett löjets skimmer över de som vägrar ge sig och bevisar den tes jag tidigare presenterade att vissa helt enkelt är för dumma att förstå att de inte förstår. Låt oss nu blicka framåt mot morgondagen. Huge och gänget kan väl bevisa att Jorden är platt i brynäsboken istället tycker jag. Det känns som om de skulle ha ett enklare case att bevisa där.
Låst ämne

Wayne Gresky: Hur kan ni som motstrider att det ska vara mål få rätt när det dömdes mål? Det behöver inte bevisas något mer. Domaren dömer, end of discussion.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Wayne Gresky:

Ber om ursäkt, det där You Tube klippet jag länkade till här nedan var visst på Calle Järnkrok.

Låst ämne

Herregud, vi munhuggs ju lite bara, det är väl inte så farligt. Jag kan ta skit och ge skit också så här på ett forum. Fine. Inga problem.

Däremot blir det ju rent patetiskt och också tämligen smaklöst att lägga in ett klipp som det här nedan. Star Wars Kid vär jätteskoj, men inte det andra, den rappande killen. Så jävla lågt och hånfullt...fy fan rent ut sagt. Det säger en hel del om dig som la in klippet.

Skäms...

Låst ämne

Wayne Gresky: Brynäs vann i alla fall hur mycket bevis ni än har. Att vinna mot Modo hjälpta av i så fall en domartabbe gör ju bara segern skönare för oss och säkert jävligare för er (-:

Hade ni varit bättre på straffar så hade ni vunnit trots den numera bevisade domartabben.

Låst ämne

Sawchuk: Du borde fan ta och skämmas en smula...hur gammal är du?
Låst ämne

Zappaholic:

Jo, jag kände att jag måste sänka mig ett par nivåer för att få slut på det här.

Tycker förövrigt att Calle var rätt söt i den där videon. 

Hej då Zappa!

Låst ämne

Sawchuk: Du har inte sänkt dig nångonting. Du bevisade just vilken pajas du är...

Mindre smickrande för dig själv att göra bort dig själv så...

Låst ämne

arnio:

"Att vinna mot Modo hjälpta av i så fall en domartabbe gör ju bara segern skönare för oss"

Väldigt konstig syn på idrotten. Personligen vill jag se en ishockeymatch som ett skådespel, med hög fart och intensitet, där favoritlagets bländande spel slutligen är det som fäller avgörandet. Samma njutning hos dig erhålls alltså hos dig när ditt favoritlag vinner på grund av bristande kvalitet hos matchfunktionärena? Nåväl, jag antar att vi alla är annorlunda.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Zappaholic:

Ja du har nog rätt, det var oförskämt och dumt av mig att jämföra killen på videon med Huge, jag borde faktiskt be killen på videon om ursäkt.

Låst ämne

Dream Team: Diskussionen är hurvida domaren dömde rätt, inte huruvida domaren dömde mål. Klarar du verkligen inte av att se skillnaden?
Låst ämne

Bad_Brett: Enligt oss Brynäsare så var det ju en helt korrekt seger men det är ju härligt att se er griniga modioter med gråten i halsen mala på om ett påstått felaktigt godkänt brynäsmål. Ni fick ert mål i ett felaktigt dömt PP så det borde ju inte ha tillkommit heller. Sen brände ni ju tre 3 straffar med och ett otal PP-lägen (billiga utvisningar de flesta) så nog var det även en viss inkompetens hos era spelare som fällde avgörandet?
Låst ämne

Wayne Gresky: Brynäs gjorde mål, alltså var domslutet korrekt. Sluta diskutera och börja acceptera istället...
Låst ämne

Hej då, Hockeysnack!
Låst ämne

arnio: Seger? Nej, nu har du fattat fel. Det blev 1-1 och ni tog extrapoängen. Ingen vann.

Låst ämne

arnio: Helt rätt, Arnio...det är jättehärligt med bölande fans som gnäller nästan värre än det gnällande fräulein Sundström har satt i system...

Den största gåtan för mig är hur mycket han ska få stå och spotta skit i öronen på domarna match efter match efter match om och om och om igen...karln är ju inte ens kapten.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Zappaholic: Det går att skicka både brev och bubblor till arnio.
Låst ämne

Frisco: Det tycker jag inte är skoj alls att göra. Och hur står det till med matematiken? 1-1? Hahaha...jovisst, men det är inget slutresultat.
Låst ämne

Zappaholic: Att brynäsarna inte kan hålla sig till sin egen bok....
Låst ämne

Suck, har dom inte gett sig härifrån ännu...

Låst ämne

Zappaholic: oops kasta sten i glashus............
Låst ämne

Zappaholic: När man vinner en hockeymatch får man 3 poäng. När man inte vinner en hockeymatch får man 2, 1 eller 0 poäng.
Låst ämne

Conny Fängstr?: Dina medsupportrar tjatar ju så in i helvete på oss om målet igår...det hör väl till god ton att svara? :-)

Låst ämne

Frisco: Jaha, och på Hockeyligans officiella tabellsida så betyder förkortningen VS "Vunna matcher, straffläggning"

Du kanske har ett eget sätt att räkna som du vill lansera?

Låst ämne

Wayne Gresky: Jo, det kan jag självklart göra. Men spelar det någon roll hur mycket ni nu bevisar att det inte borde varit mål när domaren dömde mål?
Låst ämne

Gurra98 och co:

Vi vet nu vad ni tycker, kan vi lämna detta ordbajsande? Sen får vi hoppas att vi får mötas i ett slutspel och se vilka som är bäst av oss i år när det verkligen gäller.

Låst ämne

Dream Team:

Diskussionen är såklart viktig inför kommande matcher. MoDo är inte det enda lag som är missnöjda med Sören Persson.

Låst ämne

yngwie: Ja jo vi kan lämna detta ordbajseri som jag i allra högsta grad har deltagit i. Det har inte varit så allvarligt menat med det jag skrivit...

Lycka till de två sista (?) matcherna...

Låst ämne

Bad_Brett: Så du tror alltså helt seriöst att det spelar någon roll vad ev. missnöjda supportrar tycker om en domare?

Redigerad kommentar

Låst ämne

Zappaholic: Jag tror att du skämtar med mig. Jag får väl klippa och klistra från tävlingsb.

§ 5:7 C SERIEMETODEN – TRE POÄNG MED OVERTIME

A Segrande lag under ordinarie tid får 3 poäng.
Förloraren får 0 poäng.Vid oavgjord match får lagen 1 poäng vardera.

B. Vid oavgjort resultat efter tre perioders spel (60 minuter) gäller:
Matchen förlängs enligt Overtime metoden (dock högst 5 minuter) till dess att något av
lagen gjort mål. Laget som gör vinstmålet under Overtime erhåller ytterligare en poäng.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Frisco: Att inte vinna är numera samma sak som att förlora nuförtiden.
Låst ämne

Frisco: Nä jag bara hänvisade till Hockeyligans officiella statistik som jag länkar till här.

Dessutom står det ju "vinstmålet" i den text du själv citerade.

Nåväl...du kanske har rätt.

Låst ämne

Högintressant läge för Modo i seriens sista matcher. Hur ser det ut i modoboken? Jo, fullt med fullständigt ointressant tjafs och finesslös dynga från brynässupportrar så långt man orkar scrolla. Jag blir så trött.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Det fröet till huvudvärk som grott under eftermiddagen fick ordentligt med Gödsel efter att ha (slö)läst igenom dagens inlägg. Om gårdagens match....

För att hindra knoppning och fröspridning så har jag blockat några användare under några timmar. Om inte det hjälper så kommer dom bli fler och längre.

Nu ser vi framåt Gubbar!
Låst ämne

Går det inte att ignorera inlägg från vissa personer på det här forumet?
Letat febrilt efter ett vettigt inlägg, dock utan resultat...
Låst ämne

« · 1472609 · »