Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Rykten gör gällande att Färjestad tvekar till att skriva kontrakt med Jonas Junland. Jag har ingen aning om han är klar, eller nästan klar, för någon annan klubb. Men skulle han vara tillgänglig så tycker jag Modo borde göra ett försök att få honom till klubben.
Jag gillar hans spelstil och han är en offensiv styrka, samtidigt som han inte är en total odåga i defensiven. Han är dessutom ung och skridskostark, vilket inte är någon nackdel.
Redigerad kommentar
yngwie: Tyvärr inte! Han är för långsam för dagens hockey. Och trots en grym blick för spelet och känsliga handleder så har han ofta varit ett lätt byte för det moderna offensiva försvarspel som många lag använder.
I KS så fick han den där extra tiondelen och kunde briljera.
Nikki Nine: Jag tycker att prio ett är att fixa en ny coach. För Challe B's vattenkammade skalle vill jag inte se bakom MoDos bänk nästa säsong.
Han är så oödmjuk att det knappt finns och hans hockeykunnande ger jag inte så mycket för efter denna säsong.
Andreas Johansson kan få vara kvar som andratränare men bara om den nya rösten, som ju skall bygga upp det nya MoDo, vill ha med honom på resan.
Tarkki kan få flytta tillbaka över bottenhavet för trots ett bra kval så ser jag inte hans storhet. Forsberg som 2:a spade är jag dock med på.
Jag är ytterst tveksam till en Hedman som hade problem att ta plats i ett VF som gick kräftgång största delen av säsongen. Samma gäller Tobias Viklund som har tappat oroligt mycket.
Nä vi behöver backar med fart och skall man plocka hem en MoDoit så får det bli Tommy Wargh.
Sen får väl vi se om nån av Junisarna fått Markus att skriva lite extra i sina noteringar.
Timmys lättnad efter matchen igår ser jag som ett "fan vad skönt att lämna med MoDo kvar i ES". Då är banne mig Hasse J närmare att få vara kvar och det är inte så nära.
Framåt så gör det lite ont att säga men Susse och Svarten hänger inte med längre.
Svarten som ju har kontrakt kan få vara med som defensiv klippa och lagpappa åt junisar i en 4:e lina. Om AJ stannar så har vi stor möjlighet att få behålla Byron Ritchie och där har vi en viktig kugge.
Jag ser inte Rosén som AIK:are riktigt än så varför inte ge han ett kontrakt och dessutom hyggliga medspelare. Han visade ju igår vad han kan med kompetens runtikring.
Endera är har det varit fel på Spelarmaterialet. Då behåller vi Challe och skaffar 22 nya spelare.
Eller så är det fel på Challe.
Det finns inga mellanting.