1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4750 inlägg · 375 ämnen

Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

« · 1071646 · » Till forumet


Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
actionleif: Jag skulle tippa att jag har sett den där rutan ett femtiotal gånger i dag.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Vista är ett virus.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
slashpuppie: Det var en bugg som nu är fixad. Din personliga sida ska nu se riktig ut.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Man tackar :)... Nu ser den så fin ut så...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Vore ju skoj om det kunde åtgärdas, börjar bli lite jobbigt.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
actionleif: Vad kör ni som får detta fel för webbläsare och operativsystem?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Jag använder ofta diverse publika datorer och det är samma trassel överallt.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Jag har fått upp det enstaka gånger i FF och IE7. Säg att det hänt mig 3 ggr sedan HS slog upp portarna.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Okey, jag har aldrig fått det. Jag måste få veta vad som orsokar det för att kunna fixa det så då ni lämnar in rapporter så måste ni lämna in följande:

1. Felkod
2. URL till webbsidan
2. Webbläsare
3. Operativsystem
4. Alla övriag observationer. speciella tider på dygnet? nyligen inloggad? många inloggade? etc.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus:

Jag har heller aldrig fått det. Trodde att det hade något med Matchtips att göra, men det kanske är fel av mig?

Där är jag ju inte med nämligen...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Marcus:

Får det rätt ofta på datorn på jobbet.

1. enligt actionleifs capture.
2a. någon liten pryl på den gästbok man nyss skulle ta sig in i.
2b. i mitt fall, IE6.
3. WinXP
4. På jobbet HS-surfar jag mest på morgonen. Löjligt få inloggade runt 07:00.

Jag har själv tänkt på att jag borde flusha cookisarna på den datan, så inget gammalt HS2-jox hänger kvar - men så fort jag får en ynka display av HS släpper jag den tanken.

Ni med dessa problem, pröva att rensa cookisarna - och se sedan om felet försvinner, ändrar karaktär - eller struntar helt i den åtgärden.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Jag har det inte lätt nuförtiden.
Jag hittar inte saker och ting på HS längre. Förmodligen beror det på min ålder, som har passerat bäst-före-datum - och nya saker fastnar som om de vore teflonbehandlade.

Det gjordes tre artiklar om "Så Funkar Nya HS", som publicerades nånstans. Torde ha varit i boken 'hockeysnack'. Dessa tänkte jag läsa lite längre fram, som är en tipunkt som blivit nu. Men boken 'hockeysnack' är inte längre bland oss.
Inte heller "sök" finns att uppbringa, trots att jag har ett starkt minne av att tidigare ha hjälp någon annan (Stigsson..?) att finna just "sök".

Skälet till att finna "Så Funkar Nya HS" är att jag tror det finns info om något jag såg i vår ärade forumledare 250kg Kärlek's presentation. En utmärkelse! Vad är det för nåt..?
Nåväl, därinne tänkte jag skriva en kommentar, men det gick inte alls. "Är det inte vanskligt att förlita sitt liv på en gummisnodd, när man kallar sig 250kg?"

Svar till "Förvirrad, men snäll mot barn"

PS. On the Turntable: Suzi Quatro s/t. DS.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Metal Guru: Jag hittar både "HockeySnack" och "Så funkar nya HS" fast den hette "Genomgång av nya funktioner, Del 1". Dom finns under Grupper/hockeySnack/Nyheter

[url=www.hockeysnack.com/hockeysnack/genomgang-av-nya-funktioner-del-1/]Del 1[/url]

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Salle:

Så vad är det för någon "Hockeysnack" som är till höger om "Grupper"..?
Tack ändå. Nu ska det läsas.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Det HockeySnack som är till höger om Grupper kan nog utläsas som "Övrigt".
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Salle:

Märkligt.
Jag kunde följa din länk, och läsa del 1. Men i min "Hockeysnack"-bok finns för närvarande bara fem inlägg, varav del 3 finns.

Var vinns del 2?
Och hur hittade du till del 1?

Frågorna hopar sig som kajor över kulen höstkväll. Kra kra.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: under nyheter i menyn till vänster.

Dags att boka tid hos optikern eller. För det skrev jag även i förra inlägget. :-)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Salle:
Hoppsan. Fick nyss brev från Webmaster!

Från: Webmaster
Datum: Idag kl. 17:57
Ämne: Du har fått en utmärkelse

Sidorna för Mora IK har gett dig följande utmärkelse:
Veckans Mest Egocentriske

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Salle:
Vafan. Menar du att jag ska behöva Read the Fucking Manual?
Eller Read the Fucking Helpful Comments?

Vart är vi på väg egentligen?
;0)

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Min eviga käpphäst "att skriva in nyheter" är borta igen från Moras GB. Den verkar ha hur mycket semester som helst att ta ut, finns det inga kollektivavtal för funktionerna på HS?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Stigsson:

Det här är en ganska spretig tråd.
Jag å min sida fick TT & Actionleifs fel nu på hemmadatan.

1. Felkod
Internet Explorer cannot open the Internet site http://www.hockeysnack.com/index.php. Operation aborted. [ OK ]
(klickar man sedan ok, försvinner hela HS, och man får en snygg 404 File not found - eller motsvarande...)

2a. URL till webbsidan
Se 1)

2. Webbläsare - 3. Operativsystem
IE7 på WinXP SP3

4. Alla övriag observationer. speciella tider på dygnet? nyligen inloggad? många inloggade? etc.
Ja, det är på förmiddagen igen.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Kan tilläggas att det är endast när jag är inloggad som rutan dyker upp. Oinloggad så flyter det på bra.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

T T:
Aha - du tror felet är knutet till dig..?

Ska kolla om du är påloggad nästa gång jag får felet.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
65selander: Nu ska antal skrivna inlägg vara uppdaterat för alla medlemmar. Raderade inlägg räknas inte längre som de gjorde tidigare.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus:
Hur listar man HS-användare?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Metal Guru: Gå in på valfri klubb. Klicka på medlemmar. Välj "Alla klubbar" i "från klubb".

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Fortfarande problem med "ovanliga" tecken. "Plussstatus" klarade inte &-tecknet. Och fortfarande blir filer åäö-kapade.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Salle: Du får nog förklara dessa lite mer för jag hänger inte med. Fixade jag inte det där? Att filer blir åäö-kapade är by design.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Salle:
En gammal mentor sade en gång att "Det är bara sjuka operativsystem som tillåter användare att nyttja andra tecken än A-Z, 0-9 i filnamn.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Marcus: En gissning är att Salle försökte skriva in &-tecknet i den statusruta som man som plus-användare har att tillgå när man vill skriva ett eget frånvaromeddelande.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Om jag som plusanvändare vill skriva frånvaromeddelandet "Hockey & Fotboll" så blir det bara "Hockey ", &-tecknet kapar meddelandet.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa: Okey det var en ny bugg. Jag har inget botemedel för denna tyvärr så det får fungera som det gör tillsvidare.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Ja dom e nog objektorienterade dom räklarna... Han som kom på att det var något fel på Cobol, han borde slutat röka för länge sen, annars hadde jag sett till att sista oset drogs.. Framåt soldater, java producerar kaffe, Bill Gates älskar C++ mer än vad han har portionerat ut C#...
Data branschen e nördig..å töntig....å konstig... de e faan suspekt e det...

alfakrull på kanelbullens dag eller.....?

Gött kaffe då eller...?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Undrar en sak om besökare på presen. Jag ser att antalet besökare på min pres ökar kontinuerligt men enligt "lista alla besökare" har jag inte haft någon besökare sedan 1 oktober?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Saknas ett mellanslag i tjuvkika. Ibland brukar en del användare titta i sittfilarkiv. Jag har inte en aning vad ett sittfilarkiv är ;-)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Stigsson:

Ja, 'f' och 's' hade i varje fall inte accidently bytt plats.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Jag har insett att det dödliga vapnet med en editerningsfunktion är utesluten. Är en citerafunktion lika dödlig som editerningen?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba: ja om det nu inte bli en editfunktion. Så hoppas jag iallfall att det bli en citerafunktion ändå. Annars är det dåligt av Hockeysnack om man inte fixar detta med en editfunktion.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08: ctrl c ctrl v funkar
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

ante08: Dåligt är det inte. Diskussionen har varit uppe och i ett hett tempo så är det ofrånkomligt att diskussionerna inte kommer att se normala ut då folk i efterhand går in och editerar sina inlägg.

Om alla läste igenom det de skrev så är det ingen större fara. Dessutom, mindre stavfel och så vidare kan nog alla acceptera.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba: I mina ögon är citeringsfunktionen ett otyg. På många forum ser man citeringar där det är 5 inlägg med i citeringen. Varje nytt inlägg blir en spaltmeter lång och är helt onödig. Vill man citera något så är det väl inte svårare än att kopiera in det i inlägget?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
 

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

73Sjöbba: ja om det nu inte bli en editfunktion. Så hoppas jag iallfall att det bli en citerafunktion ändå. Annars är det dåligt av Hockeysnack om man inte fixar detta med en editfunktion.

ante08 @ ante08
Idag kl. 23:33

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

73Sjöbba: I mina ögon är citeringsfunktionen ett otyg. På många forum ser man citeringar där det är 5 inlägg med i citeringen. Varje nytt inlägg blir en spaltmeter lång och är helt onödig. Vill man citera något så är det väl inte svårare än att kopiera in det i inlägget?

Poffa @ Rundvägen
Idag kl. 23:39
Instämmer, Poffa:
Tycker att en av fördelarna med HS är avsaknaden av citeringsfunktion - eftersom kreti och pleti har en tendens att missförstå hur man bör använda en sån funktion. Att citera enbart för att funktionen finns är ju tämligen meningslöst - och om man tvingas citera manuellt (som det är idag) är det mycket större chans att resultatet blir genomtänkt.
Och HS mer lättläst på kuppen.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa: Samtidigt är det någon som svara på ett dygns gammalt inlägg och då kan det vara svårt att förstå vad denne menar.

Men ni kanske har rätt, det var bättre förr.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa:
"På många forum ser man citeringar där det är 5 inlägg med i citeringen."
Jag har aldrig upplevt att scrolla har varit ett problem.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa: Fast klipp och klistra funkar också bra, fast det känns lite stenålder över det hela.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

73Sjöbba: Om du klickar på "SV:" i inlägget så kommer du till det inlägg som skribenten valde att kommentera.

Testa på detta, jag valde att svara på ett av dina äldre inlägg här i Tekisk info, bara för att du ska få se hur det fungerar.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Poffa:

Nu är jag inte riktigt med.
Var nånstans finns "SV:"?

PS och OffTopic:
tryckte på en tangent för mycket då jag skrev "nånstans".
'nånsatans' såg väääldigt underligt ut...
(tur att man läser vad man skriver innan man skickar iväg...)

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Rubriken. Första delen. Själva rubriken visar tråden, SV: före rubriknamnet visar vilket inlägg man svarat på.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

73Sjöbba:
"Jag har aldrig upplevt att scrolla har varit ett problem."

Scrolla är inte något stort problem.
Däremot blir läsförståelsen lidande, och att snabbt lista ut vad man egentligen ska läsa blir tungt för människor med medelålders processeringskraft i huvudet, som undertecknad.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Shit pomfritt, Poffa:
Ännu en odokumenterad funktion.
Eller är den omnämnd nånstans tidigare, månntro..?

Kommentera

« · 1071646 · »