1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587692 inlägg · 6216 ämnen

Kommentarer

« · 630350 · » Till forumet


Sv: Kommentarer
Friman SR:
Blanda för fan inte in någon idrottpyskolog. För att man skall lyckas med en sådan så måste denne jobba med laget under flera år.
Du tror väl inte att det stövlar in någon Kjell Enhager för 10000 kronor timmen och sedan är allt frid och fröjd?
Kommentera

Sv: Kommentarer
RödVit: Exakt, och det är det som ger problemet för di snåle på vintern.
Det är fyra väggar i vägen för kikaren.
Kommentera

Sv: Kommentarer
TIKbiff:Läs gärna tidigare inlägg. Det var liksom det "pengar" som var själva grejen kära du
Kommentera

Sv: Kommentarer
Herminator:
HeHe.
Och så har dom inget berg att sitta på o glo från..
Möjligen en kraftig fylla från Scantic...Om dom tar en kraftig Kiruna SunRise så kanske det går
Kommentera

Sv: Kommentarer
RödVit:
Håller med Frella. Om Timrå spelat o verkat i Sundsvall hade det nog varit, ~1000 pers. mer per match i snitt. Det blir klirr i kassan i långa loppet. Vaför spelar inte Frölunda i Frölunda? Den här diskutionen har stöts o blöts flera gånger förut o det kommer i alla fall inte att bli någon föränding i sakfrågan.
Mycket snack om nyförvärv är det. Det som saknas mest i min ögon är i alla fall en matchvinnar målvakt. En stabil målis ger tryghet i försvaret som bäddar för en bättre offesiv. Ju förr vi får hit Kappanen desto bättre är det. Hoppas han kommer innan jul. Utan en bra målis blir det svår att nå slutspel. Dom vi har nu är alldeles för svajiga och vinner inga matcher åt oss.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Maraca: Så du menar att bara för att TIK spelar i Timrå så blir det lite folk..
Det går ju bussar från stora staden, men hur många är det i dom?
Varför är inte katternas matcher alltid fullsatt?
Varför är kissemissarna mindre än TIK?
Ni har ett fotbllsstadium i centrum, varför är det inte alltid fullsatt på GIFs matcher?
Kommentera

Sv: Kommentarer
RödVit: Alla bussarna brukar vara fulla.
Kommentera

Sv: Kommentarer
LingaN: Det är dom inte alls..
När jag kliver på i Timrå centrum så finns det mycket plats.
Kommentera

Sv: Kommentarer
RödVit: Dom flesta brukar iallafall vara fulla. Vilken buss åker du?
Kommentera

Sv: Kommentarer
RödVit:
Jag menar inte att det blir lite folk. Jag menar att det skulle bli mer folk om matcherna spelades i Stan. Trots allt så kommer inte alla hockeyälskare från centrala Timrå, vet förresten inte om det är fler som går o tittar på Timrå än det var som gick och såg giffarna. - i debatten.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Frella: I ditt resonemang måste du också beakta antalet hemmamatcher per säsong.
Kommentera

Sv: Kommentarer
LingaN: Se inlägg 17:07
Kommentera

Sv: Kommentarer
Maraca: Du menar att det tar för lång tid att sätta sig på en buss o åka till Timrå, för besvärligt kanske…
Det tar ungefär lika lång tid som att åka Navet-Nacksta.
Ett TIK stadium i stan e ju bara löjligt.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Maraca: Ointressant diskussion! Nu spelar vi i Timrå och kommer så att göra i många år framöver.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Laken: Visst, men jag tror att hockeyintresset är större än fotbollsditot i det här distriktet, så det tror jag är skitsamma faktiskt.

Men med en bättre utbyggd kollektivtrafik tror jag fler skulle ta sig till arenan, nu går hockeybussarna bara en gång innan match, borde iaf gå en tidig och en sen tur.

Kan man i Karlstad fylla 8500 platser nästan jämt borde det inte vara omöjligt för TIK att fylla säg åtminstone 6000 per match, oavsett placering skog/stad.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Frella: Och ännu mindre lär dom ha i klubbkassan nästa år.
Man kan ju inte påstå att dom gör nått för att + på ekonomin
Men skit samma , dom får väll ta 250 spänn för en ståplatts och en 500 för en sitt. A nnars går dom nog inte runt
Kommentera

Sv: Kommentarer
Frella: "Men med en bättre utbyggd kollektivtrafik tror jag fler skulle ta sig till arenan, nu går hockeybussarna bara en gång innan match, borde iaf gå en tidig och en sen tur."

Vad är det frågan om? Ska bussen gå när det passar dig?
Typ en plusbuss södraallén
Kommentera

Sv: Kommentarer
Laken:
He he , mitt inlägg rörde egetligen spelarsituationen och framför allt det jag tycker är absolut viktigast, målissituationen. Kunde doc. inte låta bli att peta lite i det andra ämnet eftersom det rör upp så många känslor. Det är ju så här, ju mer bytänkande desto större känslor ;-)
Kommentera

Sv: Kommentarer
RödVit: Jag tycker bara man kunde ha en 17 tur och en 18 tur. För att tex ståplatspubliken ska ha någon nytta av bussarna. Vill man tex i lugn och ro ta en öl i baren innan match, eller insupa atmosfären och kolla in värmningen, är hockeybussen i nuvarande form också utesluten.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Maraca: Angående snacket om bytänkade.

Försök att få hit Frölunda eller Färjestad eller kanske Brynäs eller Luleå till Sundsvall..

Helt omöjligt vill jag påstå.
Så du får nog rikta dig på att TIK är i Timrå och i skogen, det är bara att masa dig hit om du vill se hockey.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Frella: Det går ordinarie turer 16:35 16:50 17:05 17:20 17:35 17:50 18:05
Kommentera

Sv: Kommentarer
Bragd-Birger: Som vanligt känner jag mig ganska träffad av din kritik, även om jag inte vet av några krav på topplaceringar.
Visst har firma Kent-Nubben varit ytterst framgångsrik under senare år, det kan och vill jag absolut inte förneka. Men... Även en framgångssaga har allt som oftast sitt slut. Minns du Peo Larsson? Jag gör det. Tydligt.
Jag har aldrig krävt nån jättesatsning, däremot kräver jag en satsning som är över en möjlig rimlig lägsta nivå. Det är en otroligt viktig skillnad.
Jag blev oerhört besviken, och förvånad, när jag såg vilka namn som presenterades som nyckelspelare tidigt på säsongen, för att sedan bli riktigt upprörd när Peter Ström dök upp i slutet av försäsongen, då vi alla väntade på nån stöttespelare till det inkompletta lagbygget. Flera av nyförvärven var det knappt allsvensk toppklass på, och det är både orimligt och oacceptabelt.

Det är bäst att sluta på topp brukar det heta. Nånting ligger det i det. Jag vill se lite nytt blod på sportchefssidan som ser saker med lite andra ögon. Jag tycker dock gott Kenta kan fortsätta. Han har inte bättre trupp än såhär.

Jag är nästan alltid återblickande i min kritik. Klart jag är väl medveten om att det är ruttna förutsättningar NU att ta hit spelare. MEN, jag hävdar bestämt - och inte desto mindre efter att ha läst den färska intervjun med Nubben - att man till stor del har satt sig i den här positionen själv. Och det är det som jag ältar. Varför satsar man inte pengarna som man ändå garanterat skulle bränna tidigare på försäsongen? Ja, jag har hört historien om Hedström osv, men tycker ändå det är förvånande att man fattade dem beslut man gjorde.

Beträffande Lhc så hatar vi (iaf jag) dem för att dem är ett så tydligt och fult exempel på dagens exploaterade, själlösa och tok-kommersiella idrott. Vissa kanske tycker Lhc är ett svenskt hockeymirakel, jag tycker snarare bara money talks. Precis som i fallet Chelsea. Vem som helst kan fixa framgång i idrott bara caschen finns. Det är däremot svårare att fixa äkta stolthet och tradition. Så oavsett vad som nu händer sportsligt så kommer vi aldrig vara avundsjuka mot Lhc, det är vi alldeles för stolta för.

Det är helt annorlunda med ställen som Övik, Umeå, Gävle osv.
Kommentera

Sv: Kommentarer
RocknRolf2: Men har en framgångssaga nått sitt slut för att man misslyckas en gång, när dessutom förutsättningarna är unika? Jag kan, med facit i hand, möjligen gå med på att Nubben är en tämligen usel värvare-när-NHL-lockouter-tar-slut, men so what? Alla har vi våra brister. Och med tanke på att nästa silly-season kommer vara precis så förutsägbar och genomsvensk som den brukar vara så förstår jag inte varför han ska få kicken för en situation som aldrig kommer att uppstå igen.

Inga krav på topplaceringar? Du har väl vid ett flertal tillfällen uttryckt ditt missnöje över att man verkar ha som målsättning att bli sämre än föregående år. Vilket med tanke på att man slutat 3,6,3 åtminstone i mina ögon ter sig som topplaceringar.

Jag har inget emot dig, Rolfie. Men jag är en smula skeptisk till din agenda. Om du varit lika omåttlig i dina hyllningar de föregående tre åren som du är i dina sågningar i år hade jag tagit dig på större allvar.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Bragd-Birger: Jo men målsättning och krav är inte riktigt samma sak. Jag tycker inte man ska sänka målsättningen, men att kräva topplacering vettifasen. En uttalad ambition att nå samma nivå som tidigare ska i alla fall finnas.

Ok, Nubben kan få sitta kvar om vi nu är kvar i eliten nästa säsong. Men då hoppas jag vi slipper fjantvärvningar från Italien eller oberliga nord osv
Kommentera

Sv: Kommentarer
RocknRolf2: Nämen...

...på min ära, Det finns ju en enormt snäll och god människa i Dig.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Frella: Frågan är väl också om det finns tillräckligt många "busschaffisar" om man skall köra hockeybussen två vändor från alla ställen. Lägg därtill den vanliga kollektivtrafiken, så blir det bra många som måste vara i tjänst.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Rocken Balboa den 12:

Du har åsikter om det mesta om när det gäller Timrå IK men fakta är att du vet inte ett jävla skit hur det är EGENTLIGEN är. Jag skall tala om för dig om det du inte vet fast du tror att DU vet. ALLT handlar om pengar å är du så jävla insatt så visste du det att TIMRÅ IK kan inte vara med o leka med dom stora pojkarna oj var det så det var när det gällde värvningar att TIMRÅ IK INTE har dom pengarna att värva klasspelare som du talar så satans brett om. Är trött att läsa dina så kallade inlägg om halshuggningar om diverse spelare å ledare så ta å kammare lillpojken å ta en isglass å hoppa i säng.....AMATÖR
Kommentera

Sv: Kommentarer
tjobba: Nog hinner väl chaffisarna köra två vändor dit ifall den ena turen går kl 17, och den andra 18? Hem räcker det väl med en tur. Bara man tar de stora bussarna så skulle dte nog fungera alldeles utmärkt.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Frella: Bra idé med att det skulle gå två turer. Det skulle vara mycket bättre! Men Dintur lär inte fixa två turer i alla fall, det är jag säker på.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Frella: Sitter du o gnölar om det där än, du gnäller ju värre än en Östgöte.
Det går ju bussar hela tiden, men det verkar som att det inte passar dig.

Du ska veta att TIK inte har nått med bussarna att göra utan bussbolaget kör folk till hockeyn o tjänar pengar på det. Finns det inte underlag för att köra två bussar så blir det inte två bussar, underlag= vinst och folk som åker.
Ta en taxi då för fan och sluta gnäll..
Kommentera

Sv: Kommentarer
Frella: Mycket möjligt. Men det brukar vara ruskigt trångt på bussen till navet.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Per HApps: Frid och fröjd.... Flera år???? Nä, bara lite psykologi just nu skulle inte skada och jag tror att en Kjell Enhager för 10 papp i timmen skulle vara en bra investering....

Så länge ÄLSKADE TIMRÅ IK vinner skottstatistiken i match efter match utan att göra fler mål än motståndarna då sätter det sig brutalbenhårt i skallen på dem... 

Pöbeln skriker efter snipers och tjatar om felvärvningar.... Snipers finns INTE på vykort, det gör däremot jag men mamma och pappa är värre för de finns på pussel...;-), och jag tycker att med den trupp man har just nu då får man digga läget och göra det bästa av situationen....

Varför kan man då inte kalla in IDROTTPSYKOLOGEN Kjell Enhager???
 
Trodde vi på truppen eller???? Jag tror att truppen ska kunna leverera betydligt mer om de får hjälp att lösa de knutar som nu finns... 10 papp i timmen på en IDROTTSPSYKOLOG är inkentinken i sammanhanget....

Asså, jag tror på truppen å så ha ja blitt ena e lite av en mjukis........;-)

Fan trot säg.......

FORZA TIK.........alltid, alltid..............

Kommentera

Sv: Kommentarer
RocknRolf2: "Vem som helst kan fixa framgång i idrott bara caschen finns."

Näe. Det kan man inte. Det finns massor av exempel på misslyckade "miljonprojekt". För att nå framgång krävs nästa undantagslöst en kombination av ett antal ingredienser, där ekonomi och kunnande är de viktigaste.

Och var går då gränsen när det blir för "kommersiellt" för din smak? Läser man den här sidan är den ju fylld av inlägg sida upp och sida ner som handlar om att värva nya spelare och byta ut de som redan finns. Det låter ju ideellt och icke-kommersiellt. Not.

När LHC möter Timrå hoppas jag självklart att LHC vinner med så stora siffror som möjligt, liksom du önskar det motsatta. För den skull hatar jag inte Timrå.

Ha ett underbart liv.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Larionov: Jo, vem som helst kan visst fixa framgång med cash, om inte omedelbart så på lite sikt. Miljonprojekt som misslyckas har i princip alltid varit korttidsprojekt. Nämn gärna nån klubb som inte vunnit stor framgång förr eller senare där pengarna runnit in kontinuerligt. Rangers?

Anledningen till att det snackas mycket nyförvärv här är ju för att Timrå inte haft de ekonomiska förutsättningarna att behålla alla stjärnspelare som man tagit fram på egen hand.
Vi har tappat massor med spelare som slagit igenom i Timrå de senaste åren. Niklas Nordgren, Mikael Lind, Markus Matthiasson, Henrik Zetterberg,
Yared Hagos, Daniel Casselståhl osv.

Ifjol kunde vi, Modo, Luleå och några klubbar till stoltsera med flera hemvändande stjärnor, som valde att spela med sina klubbar för att de faktiskt känner för sina distrikt. Vad hade Linköping? Huselius, Morrisson och Knuble? oj vad häftigt. hockeylegionärer som egentligen gav blanka fan i Linköping. Vem som helst hade väl kunnat överträffa dem namnen med stålar. Det är det jag menar.

Varför är Lhc ett särskilt fult exempel? ja, jämför historia, tradition, storspelare och överhuvudtaget total insats för svensk hockey så märker du snabbt att Lhc är ljusår efter SAMTLIGA andra klubbar i elitserien. Och många i allsvenskan också. Det är inte bara vi Timråsupportrar som tycker det är jävligt tråkigt när såna klubbar hux flux på kort varsel kan köpa till sig framgång, det gäller för de flesta supportrar till lag med tradition. Varför tror du just malmö blev så hatade för nåt tiotal år sen?

Vi har antagligen ändå en ganska vänlig inställning till Lhc-lag i jämförelse med t ex italienska och engelska fans.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Maraca: ang. Målsituationen här har Timrå en Sniper Oscar Johansson
(återigen) härlig målkänsla Tik j20 tik-Brynäs 1-0 nu av nämde Oscar!!
Kommentera

Sv: Kommentarer
RocknRolf2: "att behålla alla stjärnspelare som man tagit fram på egen hand."

Ingen av de spelare du räknar upp har TIK som moderklubb. Alla är fostrade av andra föreningar, men kom sedan till TIK och har lyckats bra. Så långt är vi överens.

Och Tim Eriksson, Johan Franzén, Johan Lindström, Ulf Söderström, Fredrik Emwall har ungefär samma historia i LHC. Plus Mange Johansson då, som till skillnad mot ex.vis Zäta har klubben han slog igenom i som sin moderklubb.

Timrås tradition kan väl diskuteras. Hur många år har Timrå i ES?
OK, man var med på den tiden när Allsvenskan var högsta serie. Men i de sammanhangen finns det en hel räcka med klubbar som har en långt mer imponerade meritlista.

Jag menar inte att dissa Timrå på något sätt, men ta för Guds skull av dig skygglapparna! De framgångar TIK har haft i ES har mer eller mindre helt varit beroende på spelare man köpt in utifrån, precis som nästan alla andra lag idag, VF möjligtvis undantaget.

Om du tycker det är tråkigt att klubbar "hux flux köper sig framgång" så får väl alla föreningar lägga ner då. Hur tror du Timrå tog sig tillbaka till ES? Enbart genom en fantastisk ungdomsverksamhet och ideeellt arbetande personer? Eller KAN det vara så att sponsorerna laxade in lite deg till bl.a. Bosse Ahl & Co? Som sagt, lyft blicken lite grand, det är ganska nyttigt med perspektiv.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Larionov: Det jag tror RocknRolf2 vill ha fram är givetvis tradition. Klubben gör just nu sin 9:e säsong i elitserien, den 28:e totalt, om vi räknar från det att W/Ö avancerade till gamla Division 1 1956. Dock håller jag med om att det är klokt att inte värdera dagens förhållanden alltför mycket utifrån vad som hände på 50-talet. Dock så var det ju av stort riksintrese att klubben var först med att starta en skridskoskola. Något som Verner Persson låg bakom på den tiden. Man var först av de mer norrländska klubbarna att avancera till den högsta serien. En serie som dittills mer eller mindre varit stängd för lag från de norra delarna. Återigen, detta har väldigt lite att göra med det lag man har idag och det sätt som lagen byggts upp genom de senare åren, men helt utan betydelse är det nog inte. Inte om vi pratar om hockeyn som kulturbärare och som reklampelare för en vad gäller elitseriemått väldigt liten kommun. På vilket sätt är Timrå inte förknippat med hockeyn? Hockeyns betydelse för Timrå genom alla tider är givetvis enormt stor.
 
Det är 14 lag som vad gäller elitseriespel ligger högre upp än Timrå. Då ska vi tänka på att klubbar som AIK, Skellefteå, Björklöven och Malmö  spelar på en lägre nivå än vad man gjorde tidigare. Om vi räknar historiskt, allt sedan 1922, när klass 1 startade, ligger Timrå på 13:e plats vad gäller antal säsonger i den högsta serien.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Dream Team: ...och vill man då vara elak kan man ju fråga sig var alla medaljer är med så "lång tradition", eller har Timrå gjort något fundamentalt fel hela tiden? ;)

Men jag menar inte att vara elak. Det jag menar är att nostalgi säkert är kul, men knappast något som ger framtida segrar.
Elitserien idag är business. Underhållning.
Det lag som står för en bra underhållning (dvs bra spel och segrar) får bra publik. För 30 år sedan var det nästan anmärkningsvärt om en spelare bytte klubb. Var man född i värmland spelade man med Färjestad. Var man född i Gästrikland var det Brynäs. Osv. Andra alternativ var nästan otänkbara. När bröderna Salming kom till Brynäs från Kiruna sågs det som näst intill exotiskt, och OERHÖRT modernt av Brynäs.

Idag vet vi alla att spelare är en handelsvara. Spelarna stannar som regel några år innan man drar vidare, "för sin personliga utveckling skull" (dvs löne- och pensionskontots utveckling.) Givetvis är alla bra medietränade, så man spelar nästan undantagslöst i sin drömklubb dit man ALLTID velat komma. Man har ALDRIG varit med om så bra organisation, så hängivna supportrar, och så bra laganda.

Och det här gäller för alla föreningar. Varken LHC, Timrå eller någon annan förening är unika på något sätt.
Så, det handlar om att bygga upp en bra organisation (tränare, sportchefer, marknadsavdelning etc), köpa bra spelare, krydda med lite lokala förmågor (för att tillfredställa den provinsiella nationalismen), och sedan hoppas på att gå så långt som möjligt i slutspelet så man får ännu mer stålar att användas till att upprepa punkterna ovan. Lyckas sedan någon av de lokala förmågorna (helst i ung ålder, ju yngre desto bättre) är lyckan total, då kan alla slå sig för bröstet och utbrista "Herreguuuud så duktiga vi är på att ta fram talanger!" Media uppmärksammar, snacket går, och vändkorsen snurrar. Fast i praktiken spelar det inte så stor roll. Vi supportrar skiter EGENTLIGEN innerst inne om det är en junior eller en importerad slovak som sätter avgörande 3-2 med en minut kvar att spela. Huvudsaken är att vi vinner.

Handen på hjärtat, är det inte så det är?
Kommentera

Sv: Kommentarer
Larionov: Det fundamentala felet har väl istället begåtts av andra klubbar, som inte kunde låta våra spelare vara när vi hela tiden stöp på mållinjen efter lag som Brynäs och Leksand, när hockeyn i Timrå rent meritmässigt upplevde sina bästa dagar under mitten av -70-talet. ;-)
In alles har TIK spelat ihop fyra medaljer, 1 silver och 3 brons.

Givetvis har du rätt i det du säger, och där har jag heller inte påstått något annat. Men samtidigt skulle hockeyn inte ha på lång väg samma status, och kanske intressera folk som den nu gör, om vi väljer att helt bortse från en titt i backspegeln då och då för att påminna oss om vad klubben faktiskt stått för och vad viktig den varit för så många människor. Detta är speciellt viktigt i dessa tider, när det går lite sämre rent resultatmässigt.

Men att det skulle kvitta totalt om det är importer eller egna produkter som kliver fram och producerar kan du väl inte mena med allvar? Visst, kanske på kort sikt. Och ja, kanske det är på kort sikt man får se spelares utveckling nuförtiden. Men drömläget för varje klubb måste väl vara att spela med så många egenfostrade spelare som möjligt, eller? En dröm, givetvis, och kanske en omöjlig sådan med, men på den punkten håller jag inte riktigt med.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Larionov: Visst var en större del "hemmaspelare" förr men nog värvades det långt innan Salmings, Brynäs var flitiga värvare runt om i Norrland redan på 60-talet, Stockholmslagen lockade med utbildningar och Rögle var väl redan då förebilden till dagens köplag. Nog är det större omsättning på spelare nu men det värvades friskt på sina håll redan på 60-talet, skillnade mot nu var att då var det jobb och utbildning som gällde istället för pengar
Kommentera

Sv: Kommentarer
Dream Team: Tja, visst är det roligare med en "egenfostrad" spelare. Men när det kommer till kritan är det viktigaste i alla fall att producera. Det är det som vinner matcherna, det är bara det jag menar.

Som exempel: Kul med junioren som gör allt rätt tills han skall sätta trissan, men då skjuter utanför.
Det vinner man inga matcher på.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Jason: Jo då. Visst förekom det. Men som regel handlade det om yngre spelare och oftast från någon lägre division. Vad jag menade var att när man blivit "etablerad" i högsta ligan var klubbyten inte så vanliga (relativt sett).
Kommentera

Sv: Kommentarer
Larionov: Det har du såklart rätt i. Och det är väl tyvärr därför som dagens situation med krav på snabba resultat inte medför annat än att man får värva utifrån. Tålamod finns det tyvärr väldigt lite tid för.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Dream Team: Jag måste faktiskt ge Larionov rätt i sitt påstående angående inhemska spelare.
För att travestera Nick Hornby i "Fever pitch" - så skiter jag som supporter i om "Mitt lag" består av 22 slovaker eller om spelarna bara kommer från Njurunda, Söråker och byarna med omnejd - det är ju laget Timrå som jag håller på, och inte Chrippe som vardandes Söråkerfostrad spelare eller någon annan lokal förmåga.
Hellre en Tomi Kallio som gör mål varje match än en Oscar Johansson som inte ens får chansen i A-laget.
Kommentera

Sv: Kommentarer
Kevin O Shea: Att fostra egna duktiga spelare betyder minst lika mkt som att ha ett bra hockeylag. Har man bådadera så måste väl föreningen ses som komplett, eller hur?

Det som gör att Zäta känns så speciell för oss i Timrå beror ju på att han är från distriktet. Hade han kommit från Säffle hade jag inte brytt mig lika mycket. Nu är han från Njurunda, kommer till Timrås hockeygymnasium, rätas ut från ett frågetecken till ett utropstecken, slår sig in i a-laget, slår sig in i tre kronor! Blir årets rookie i elitserien! Blir tre kronors finndödare! Går till ett av NHL's mest klassiska lag Detroit Red Wings, får beröm av självaste Wayne Gretzky och producerar i snitt 1 poäng per match i världens bästa hockeyliga!

När en grabb från byn lyckas med någonting så stort, då tycker jag att det värmer precis lika mycket som när det går bra för vårat lag.
Kommentera

Sv: Kommentarer
geggelundin: Kunde icke ha sagt det bättre på själv!
Kommentera

Sv: Kommentarer
geggelundin: Håller med dej fullständigt i ditt resonemang kring Zäta - vi är stolta över honom, eller hur?
Men...vad jag menar är: att när det gäller dagens lag och min support och fanatism till laget Timrå gäller samma förhållande som till Arsenal - huvudsaken är att laget vinner sina matcher, och om sedan laget består av 11 fransmän eller idel Londonbor kvittar för mej.
sedan är det förstås kul att en egen produkt slår sej fram och blir berömd, men jag supportar laget lika mycket om det är 10 danskar eller 10 sönsvallare i laguppställningen...
Kommentera

Sv: Kommentarer
Kevin O Shea: Alltså, jag är beredd att hålla med dig. Klart att det är av mindre betydelse vart spelarna kommer ifrån, vi ska supporta laget lika mycket för det. Men det bör vara en målsättning att vi åtminstonde bör ha 2-3 egna produkter i laget, Timråsjälen får inte gå förlorad. Det är ju möjligheterna att få spela elitseriehockey som ska driva distriktets knattar, juniorspelare och allsvenska lirare framåt. Sen betyder det också att spelarna måste vara tillräckligt bra. Men som läget är nu, då känns det som att någonting bra är på väg att hända i och med Jonas Lindström, Oskar Johansson, Erik Moe med fler. De har dessutom med all säkerhet ett Timråhjärta utan dess like! Det är någonting vi ska ta vara på. :)
Kommentera

Sv: Kommentarer
Dream Team: Mmmm.. Det är så det ser ut i dag. Inte bara i hockeyvärlden, utan i samhället i stort. Tyvärr.
Och det är det jag menar, att då sitta och lipa över köplag eller "kultur" hit och dit känns bara förlegat. Eller som någon stureplanslirare förmodligen skulle uttryckt det, "inte marknadsanpassat".
Kommentera

Sv: Kommentarer
Larionov: Jag skulle tro att AIK:s hockeyfans inte håller med dig. Där sparkade man lagets trotjänare och köpte ihop ett nytt lag. En katastrof skulle det visa sig. Klubbkänsla, själ och kultur är minst lika viktigt idag som det var förr, kanske ännu viktigare, då lag med mindre resurser måste ha andra kvalitéer än bara att jaga fynd på en spelarmarknad.
Kommentera

« · 630350 · »