1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Lilla SM 2012

« · 1471847 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012
Olle Nilsson: Javisst det är bara att vräka in skattepengar i föreningen, dom behövs ju ingen annanstans.
Kommentera

Olle Nilsson: Jag är faktiskt mindre orolig för nästa säsong än jag varit för denna. Även om allt varit bättre för att nå framgång denna säsong (förberedelsearbetet framförallt) så är nog den viktigaste aspekten att vi får en annan person som sköter spelarrekryteringarna. Jag har aldrig varit någon Linkanhatare men jag hävdar att han inte var mogen en sportchefsroll i elitserien. Jag är heller ingen Nubbenälskare men jag hyser betydligt större tillit till honom, trots att de förvärv han tagit hit under sin tid i år som sportchef inte imponerat särskilt mycket.

Nu blir det lite av panik om det skulle vara så att Timrå lyckas hålla sig kvar i år. Det gäller verkligen att handla snabbt och rätt, det är väl också det som Nubben är ute och kikar på i detta nu. Spelare med rätt karaktär som inte kostar multum is da shit. Framförallt tror jag att ett lag, byggt av Nubben, kommer att innehålla olika karaktärer något som Linkan inte lyckades så bra med.

Nej, att överleva kvalserien är det absolut tuffaste. Nästa säsong kommer inte heller att bli skoj. Men ett lag med en helt annan inställning och mer hjärta tror jag vi får se. Tror inte att karaktärslösa spelare utan rätt attityd och inställning kommer att dominera truppen...så som varit fallet i år.
Kommentera

renen:

Ett alternativ för kommunal sponsring vore att sätta som krav för utbetalning att spelare och högsta ledningen bosatte sig i kommunen.

Skulle ge bra med intäckter, som delvis eller helt skulle kunna stötta klubben. 

Kommentera

Olle Nilsson: Ett krav på att man bosätter sig kommunen gör det säkert lättare för er att värva spelare i framtiden.
Kommentera

Wayne Gresky: Bra
Kommentera

Efter lilla SM blir det dans i Vängåvan. Oavsett utgång, om inte annat för att fira att säsonghelvetet är slut!

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle Nilsson: Så fantastiskt naivt. Vem (förrutom de som är uppväxta där) fan vill bo i Timrå?
Kommentera

Mappe: Kommunen är mer än Timrå. Ljustorp bjuder på fantastisk natur, Söråker har en av Sveriges främsta Folkets Hus, Bergeforsen har Momenta, Fagga har sågen. Jag skulle vilja vända på resonemanget: vem vill bo i Sundsvall då?

Dessutom finns alla värden som en hockeyspelare vill ha i Timrå. Systembolag, pub, och pizzerior i massor.
Kommentera

Mappe: Det faktiskt samma med där du bor. Vem(förrutom de som är uppväxta där och heter Glenn) fan vill bo där?

Redigerad kommentar

Kommentera

Anonymous: Ok. Timrå Centrum är fantastiskt vackert, faktiskt i klass med Visby, Norrtälje, Trosa och andra kustpärlor i Sverige. Konstigt att inget av alla reseprogram har uppmärksamma detta. Det fantastiska nöjesutbudet går inte heller av för hackor. Timrå - The City that doesn´t sleep...Det var det Frankie Boy sjöng om, eller hur? Den friska och härliga luften i Timrådalen.  Den låga kommunalskattesatsen är också ett klart plus...

Ja, det är konstigt att alla inte vill bo i Timrå.

Kommentera

Mappe: Ja, Timrå är inget drömboende direkt. :)
Kommentera

Olle Nilsson: Spelarna måste skirva sig på en adress i Timrå men bo vart dom vill.
Kommentera

ÖstrandsNisse: I mångt o mycket så tänker vi likvärdigt men för mig är det största felet att i spelartruppen saknas det riktiga Timrå-hjärtat. Visst, Pelle kan man lita på, men hur är det sedan då? Det var  j--ligt synd att ledningen inte kunde satsa riktigt på junisarna för några år sedan. Då hade man likt Brynaäs kunna fylla på i luckorna som uppstår med eget material. Sådant ger också naturligt större intresse från orten.
Kommentera

KniveN: Om det var så enkelt så skulle alla vara skrivna i Vellinge.
Kommentera

T T: Annars är en fyra i Hallunda underskattat.
Kommentera

Dunc: Jag var rätt tydlig tycker jag att poängtera vikten av hjärta. Nu är ju frågan var vi ska hitta hjärta då Timrå inte varit direkt framgångsrika att få fram talanger. De man fått fram har dessutom blivit så pass bra att de tagit plats i NHL.
Det är väl egentligen bara Sebbe som Timrå kan spekulera kring, annars är det torrt.

Hjärtat i laget tror jag blir att hitta en stomme av spelare med rätt karaktär som kan tänka sig att vara en del av Timrå IK under en längre tid. Man kan bygga 'hjärta' på det sättet också. Vidare så måste Timrå naturligtvis jobba hårt och konsekvent med junior och för all del ungdomssatsningen. Det är, och kommer bli än mer viktigt, att få fram ungdomar som kan etablera sig i A-laget. Där finns det ambitioner, hjärta och dessutom en stor ekonomisk vinning.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Lauritzen har väl inte skrivit på för någon klubb än?

I övrigt håller jag med om det du skriver. Det är väldigt mycket snack om att satsa på juniorer och ge juniorer chansen. I vissa fall så får de inte riktigt chansen, men vanligtvis så klarar de inte av att ta den när de får den. Det är inte så enkelt att man kan låta halva J20 spela i elitserien en säsong och vips så har man 10 egna podukter av elitserieklass.

Brynäs har bra talanger i grunden som sedan fått en bra skolning i juniorlagen. Timrå har som sagt var ett bra J18-lag och med rätt träning kan det säkert finnas flera blivande elitseriespelare där. Men då gäller det ju att Timrå är i elitserien när den dagen kommer...

Kommentera

Wayne Gresky:

Annars finns ju Modo kvar om inte annat.

Kommentera

Wayne Gresky: Max Friberg är ett tydligt exempel på att, hur duktig och talangfull man än är i den åldern, så är man inte per automatik dominerande i elitserien om man inte har kompetenta spelare omkring sig.
Friberg hade säkert varit en kanonspelare med många mål på kontot i ett lag som Brynäs eller Skellefteå för att ta några exempel.
En mix med någon/några juniorer, tillsammans med redan etablerade elitseriespelare (eller liknande liga) är nog att föredra. Svårt att göra underverk med rena juniorfemmor som inte har erfarenheten från spel i högsta serien. Det kan ju t.o.m. ta knäcken på spelare.

Däremot tycker jag nog att man kunnat testa Werneman t.ex. i år. Säkerligen lika bra som många av de andra Timråspelarna som lirar i A-laget.
Kommentera

Mappe: Ja du verkar ju ha höjt Timrås intelligenskvot rätt rejält när du flyttade i alla fall, det märks ju tydligt. Själv tycker jag Åstön är förbannat vackert, luften är underbar där ute också. Men det kan ju inte du veta som bara varit i Timrå centrum.

Ja konstigt du att 58% av de som arbetar i timrå gör det i annan kommun, varför bor de inte där de arbetar istället om skatten är så betungande i Timrå.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Vi ska ju komma ihåg att Friberg kommer från div 1. Det är få spelare som klarar av att ta steget från div 1 eller juniorleden till att bli producerande elitseriespelare direkt. Det flesta behöver en säsong (minst) för att växa in i kostymen. Jag tror nog att Friberg kan vara mycket vassare nästa säsong för er. Speciellt om han får spela med en bra center.

Tar du en titt på juniorernas poängliga i elitserien så ser du att det bara är Johan Larsson som sticker ut med 34 poäng. Tvåan bland juniorerna har 14 poäng och Friberg är t ex delad sexa i målligan. Med tanke på att han blev draftad i femte rundan så kan man ju inte ha hur stora förväntningar som helst på honom även om han hade ett väldigt lyckosamt JVM.
Kommentera

Anonymous:Ja huruvida mitt frånfälle från Y-län påverkade intelligenskvoten i Timrå låter jag vara osagt då jag endast bodde och var skriven i Sundsvall. Hur luften ter sig runt Åstön tror jag (tyvärr för dig) är helt egalt när det gäller att få killar i 18-23 årsåldern (unga, lovande), eller män, 30-35år (etablerade)att skriva kontrakt med Timrå IK. Jag läste någonstans att det i dag bara är Timo P av samtliga spelare som bor i Timrå, resten i Sundsvall Tror du att det är en slump?

Sundsvall kan man tycka vad man vill om, men jämfört med Timrå är det en metropol med allt vad det innebär.  Människor i dag vill ha valfrihet, det gäller även hockeyspelare.

Ps. Det där med Glenn, det var fyndigt. Har du kommit på den själv... appropå IQ. Ds

Kommentera

Mappe: Dessutom flyttar vår ende Timråbo, Timo Pärssinen, tillbaka till Finland nu till sommaren.
Kommentera

Wayne Gresky: Bra.. vi ?
Kommentera

Olle Nilsson:
Kan tycka att ditt resonemang haltar en aning.
Kommentera

Per HApps: Det är väl bara att hålla med. Inte en chans att vi hänger kvar
Kommentera

Timrå Icon: ne det förstog man efter omgång 20 redan, så det har varit klasklart hos mig VÄLDIGT länge
Kommentera

stoff: Är det ens spelbart.....?
Kommentera

Timrå Icon: När man läser den där artikeln så är känslan att Boork hade varit ett mycket klokt val när ett tränarbyte blev aktuellt. Nu vet inte jag om han ens var påtänkt, tillfrågad eller överhuvudtaget intresserad. Men den typen av tränare är såna som skulle kunna vara skillnaden mellan att lyckas och misslyckas i ett kval.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Han uttrycker väl i mångt och mycket det Jimmy länge sagt och även många av oss härinne. Ja vad de flesta utom just de som det berör, det vill säga ansvariga inom Timrå IK. De skiter högaktningsfullt i precis allt detta utan likt obstinata 3-åringar tjurar de och kör sitt eget race. Är det prestige eller okunnig dårskap?
Kommentera

Borta elitserien ut - check!
Borta i kvalserien? Skulle tro det.

Kommentera

ÖstrandsNisse:Tog det så jävla illa på honom alltså? Du hade väl sett reprisbilder.... lite intressant, för det var ju knappt tillstymmelse till snack om situationen efteråt.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag får känslan att han försöker göra en snygg sorti och hjärnskakningen blir en bra ursäkt att slippa spela nåt mer.
Kommentera

Kattgubben: Nu är inte jag någon läkare och ska kanske vara försiktig i min bedömning. Men jag har svårt och se hur det där ska ha tagit så illa att han inte är tillbaka i spel än (och inte blir det förrän tidigast i kvalserien vad det verkar).
Men som sagt, hjärnskakningar är inget att leka med och jag har inte kunskapen att uttala mig specifikt.

Men det såg rätt harmlöst ut när man ser reprisbilderna.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag gillar att han cyklar i knapp styrfart. Hela hans uppenbarelse genomsyras väl av just styrfart.
Kommentera

Frella: Ja, knappt :)
Kommentera

Frella:Han är väl en riktig slacker helt enket - inget fel i detta iofs, men det är väl tveksamt om det är en god egenskap att ha när man ska försöka rädda kvar ett krislag i elitserien.
Kommentera

Kattgubben: Finns inget att rädda i hans ögon, känns det som.
Kommentera

Hahl Bundy:Hans eftermäle möjligtvis, om han nu bryr sig? Som sagt - slacker
Kommentera

Någon som har länk till reprisbilder på situationen med Linkan?
Kommentera

Kongo: Vad jag minns av händelsen fick han Modospelarens axelskydd mot hakan. Men tacklingen var nog av knapp styrfart även den.
Kommentera

Kongo: Han har säkert bara krävt ledigt fram till kvalserien pga strul med lönen.
Kommentera

Dream Team:

Heja TIK! Ikväll vinner ni, helt klart. Det är dags, inte mycket kvara att vinka på och DIF är det perfekta offret. Kampen kan dessutom vara en förpostfäktning där det är viktigt att få ett psykotiskt övertag. Jag kan faktiskt inte ens se DIF vinna den här matchen.

Heja, heja, heja!

Kommentera

NuMo:psykotiskt övertag var ordet ja :) Ge oss pillren!
Kommentera

NuMo: Finns ingen andledning att vinna mot DIF bara att göra allt så att det blir växjö som följer med. Skulle ALDRIG lita på Riddarn och farbror Bremberg i en kvalserie om de spelar mot Djurgården ALDRIG.
Kommentera

Modano: Nä precis. Och tur att Challe inte är kvar i båset dessutom den dagen....
Kommentera

Timrå Icon: Mitt hockeyintresse är botat.
Timrå IK dödade det.
Kommentera

Hahl Bundy: Nä inte Timrå IK. Alla överbetalda lakejer från när och fjärran
Kommentera

Timrå Icon: Nu är det väl inte bara överbetalda mediokra spelare utan klubbhjärta som jag syftar på. Det finns ju en ledning som bär huvudansvaret till det hela oxå.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag syftade på dem också
Kommentera

« · 1471847 · »