renen:
Ett alternativ för kommunal sponsring vore att sätta som krav för utbetalning att spelare och högsta ledningen bosatte sig i kommunen.
Skulle ge bra med intäckter, som delvis eller helt skulle kunna stötta klubben.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Anonymous: Ok. Timrå Centrum är fantastiskt vackert, faktiskt i klass med Visby, Norrtälje, Trosa och andra kustpärlor i Sverige. Konstigt att inget av alla reseprogram har uppmärksamma detta. Det fantastiska nöjesutbudet går inte heller av för hackor. Timrå - The City that doesn´t sleep...Det var det Frankie Boy sjöng om, eller hur? Den friska och härliga luften i Timrådalen. Den låga kommunalskattesatsen är också ett klart plus...
Ja, det är konstigt att alla inte vill bo i Timrå.
ÖstrandsNisse: Lauritzen har väl inte skrivit på för någon klubb än?
I övrigt håller jag med om det du skriver. Det är väldigt mycket snack om att satsa på juniorer och ge juniorer chansen. I vissa fall så får de inte riktigt chansen, men vanligtvis så klarar de inte av att ta den när de får den. Det är inte så enkelt att man kan låta halva J20 spela i elitserien en säsong och vips så har man 10 egna podukter av elitserieklass.
Brynäs har bra talanger i grunden som sedan fått en bra skolning i juniorlagen. Timrå har som sagt var ett bra J18-lag och med rätt träning kan det säkert finnas flera blivande elitseriespelare där. Men då gäller det ju att Timrå är i elitserien när den dagen kommer...
Mappe: Ja du verkar ju ha höjt Timrås intelligenskvot rätt rejält när du flyttade i alla fall, det märks ju tydligt. Själv tycker jag Åstön är förbannat vackert, luften är underbar där ute också. Men det kan ju inte du veta som bara varit i Timrå centrum.
Ja konstigt du att 58% av de som arbetar i timrå gör det i annan kommun, varför bor de inte där de arbetar istället om skatten är så betungande i Timrå.
Anonymous:Ja huruvida mitt frånfälle från Y-län påverkade intelligenskvoten i Timrå låter jag vara osagt då jag endast bodde och var skriven i Sundsvall. Hur luften ter sig runt Åstön tror jag (tyvärr för dig) är helt egalt när det gäller att få killar i 18-23 årsåldern (unga, lovande), eller män, 30-35år (etablerade)att skriva kontrakt med Timrå IK. Jag läste någonstans att det i dag bara är Timo P av samtliga spelare som bor i Timrå, resten i Sundsvall Tror du att det är en slump?
Sundsvall kan man tycka vad man vill om, men jämfört med Timrå är det en metropol med allt vad det innebär. Människor i dag vill ha valfrihet, det gäller även hockeyspelare.
Ps. Det där med Glenn, det var fyndigt. Har du kommit på den själv... appropå IQ. Ds
Dream Team:
Heja TIK! Ikväll vinner ni, helt klart. Det är dags, inte mycket kvara att vinka på och DIF är det perfekta offret. Kampen kan dessutom vara en förpostfäktning där det är viktigt att få ett psykotiskt övertag. Jag kan faktiskt inte ens se DIF vinna den här matchen.
Heja, heja, heja!