Som sagt...klaga inte allt för mycket på Nubben.
Han trollar just nu med knäna.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kan någon av dessa vara aktuella?
www.eliteprospects.com/player.php?player=8604
(google translate)
Juraj Kolnik debut för spelet på EHC Biel - ZSC Lions.
Ikväll frånvarande genom sjukdom med Steve McCarthy och Blaine Down lika med 2 utländska spelare. Av denna anledning kommer Juraj Kolnik ge sin debut i klänning till ZSC Lions.
Ändå är det bara imorgon 25:e Januari att besluta om den slovakiska kvar till slutet av säsongen med Lions eller inte.
---
Kolnik ska alltså ha spelat ikväll vad det verkar för ZSC Lions mot EHC Biel. Och imorgon verkar det vara deadline där borta (?)
dr-nix: Ja det är det, om nu ingen har någon smaskig länk på det?
Den här mrmadhawk är förbannat lat på Timrå fronten i mitt tycke!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Men vad fan är problemet med länkningen?
"Soderberg75 Vladimir Mihalik, KHL-slovak, är stenklar för Timrå. Kommer till Medelpad snart."
Gå in på twitter.com och sök på Soderberg75.
söder över: Du måste ju förklara vad du menar?
Enligt "Löta" på Dagbladet så är inte Växjö med i bilden iaf. Mihalik är "stenklar".
mikenomad: Jaså? Jag har ingen koll på SAIK:s organisation. Men jag minns ju att Timrås organisation hade ett väldigt bra rykte bland spelare och fick en väldig massa beröm. Många sa att de trivdes i klubben för att de togs om hand på ett mycket bra sätt även utanför isen.
Vi fick ju många bra värvningar tack vare just det, framför allt från Finland.
ÖstrandsNisse: Visst blir man inte så lite avundsjuk. Som en massa andra njuter jag ifall såna byggen går åt skogen, dock inte när det gäller "mitt" lag. Allt snack om köpelag är så j-a patetiskt. Jag skulle vara överlycklig om Timrå hade de resurserna. Men ännu gladare skulle jag varit om vi långt tidigare förvaltat de resurser vi faktiskt har haft, eller kunde haft. Likt Brynäs och SAIK t.ex.
Alla lag är mer eller mindre köpelag...det är bara lite skillnad från ifall det köpta utgör kryddan i anrättningen eller tvärtom. I Växjös fall är köpedelen hela kryddburken samt alla huvudingridienser. Och i ett längre perspektiv finns det väl anledning för dem att vara oroliga men samtidigt är det ju en enorm kickstart denna unga förening fått. En kickstart som om det vill sig väl borgar för ett intresse bland traktens ungdomar som kan löna sig längre fram.
Annars är det lätt att jämföra med Malmö och deras kräftgång. Trots mängder av bortslösade miljoner, jättearena och ett stort upptagningsområde. Nu tror jag iofs att det endast handlar om när och inte om Malmö är bland de stora igen. Årets kräftgång till trots.
En sån som Mikus spelar alltså i TPS säsongen ut, sedan återvänder han. Samma sak händer ju med Mihalik också förmodligen. Lev Poprad ser en chans att bli av med lite lönepengar som Gresky säger då dom ändå ligger i botten av KHL och vi får ett monster till back säsongen ut och som då sen återvänder till hösten till Lev. Får duga.
Den här Petrasek är en förjädra go kille. Trots att han hade tjänat mer i Växjö så väljer goknulen spel i HV71. Fantastiskt, eller nåt.
Det som känns mest är att Växjö verkar ha en förbannat stark finasiär i botten. Det hugger på allt och betalar massor.
Wayne Gresky: Juraj Mikus som var Lev Poprads poängbäste spelare lämnade ju laget igår för TPS också så det är nog precis som du säger. En spelare jag nog hade kunnat tänka mig i Timrå också.
Däremot så har dom ju kvar Tomas Netik i laget som länge gick som free agent i somras/höstas och som står på 14+10 på 39 spelade. Bör väl kunna likna Fleury i spelstil med tanke på storlek och att han enligt den kanske inte alltid så med verkligheten överenstämmande texten på EP är: "En liten ytterforward med fantastisk skridskoåkning. Naturligt snabb med en intensiv spelstil. Snabbt och bra skott. Godkänt spelsinne. Svag i närkampsspelet." Om vi nu vill ha fler yttrar.