1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590698 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1460841 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
Hahl Bundy: Han har nog råd att åka första klass :)
Kommentera

Knylan: Ha ha kan ju vara så.
Vore intressant att se honom på ett flyg. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Han får åka färja hit på grund av sin storlek. Tar ett tag från Slovakien.
Kommentera

Bli´re nån jätte eller?
Kommentera

hubbenorlen: Tänkte precis samma sak.
Kommentera

Hahl Bundy: "Det sportcheferna inte gjorde innan midsommar får de lida för nu."
Precis vad vi sagt här sedan augusti. Jävla snålande.
Kommentera

Hahl Bundy: Vadå ringa IKEA? I Timrås läge är det fan Blocket som gäller. Fågel eller fisk hela tiden. Och frågan är om inte TJ & Co stött på en och annan nätbedragare också...
Kommentera

Som sagt...klaga inte allt för mycket på Nubben.

Han trollar just nu med knäna.

Kommentera

Jag diggar hur PaKa i Finska div.4 (svensk div.2) har tagit in 5st rätt så rutinerade herrar idag om man kollar framsidan på EP :-P

Redigerad kommentar

Kommentera

stoff: Ja så är det nog tyvärr
Kommentera

hubbenorlen: Han har spelat två matcher med GCK och gjorde igår en match för ZSC. Inga poäng noterade på dessa framträdanden iaf men heller inga stats över istid vad jag kan se.
Kommentera

Berglund: marek svatos är nog bara att drömma vidare om
Kommentera

Frella: Aha. Ja b-ligan låter ju inte så attraktivt.
Kommentera

hubbenorlen: Jag kollade hans EP-profil och där står try out på ett helt annat Lions, deras farmarlag (?), så det kan ha blivit tankevurpa :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella:ZSC Lions spelar väl i högsta divisionen?
Kommentera

KORITFW: Vet inte om de har deadline 25/1 men klart är väl att han varit på try out hos den schweiziska Liga B-klubben och då är väl frågan hur het han egentligen är på marknaden?
Kommentera

(google translate) 

Juraj Kolnik debut för spelet på EHC Biel - ZSC Lions.

Ikväll frånvarande genom sjukdom med Steve McCarthy och Blaine Down lika med 2 utländska spelare. Av denna anledning kommer Juraj Kolnik ge sin debut i klänning till ZSC Lions.

Ändå är det bara imorgon 25:e Januari att besluta om den slovakiska kvar till slutet av säsongen med Lions eller inte.

---

Kolnik ska alltså ha spelat ikväll vad det verkar för ZSC Lions mot EHC Biel. Och imorgon verkar det vara deadline där borta (?)

Kommentera

dr-nix: Ja det är det, om nu ingen har någon smaskig länk på det?

Den här mrmadhawk är förbannat lat på Timrå fronten i mitt tycke!  

Redigerad kommentar

Kommentera

KORITFW: har inte följt silly så noggrant på senaste tiden. Den här Kolnik är det bara ett rykte tagit ur luften här inne eller vadå?!
Kommentera

Varför dröjer Mihalek från officiella? vill de presentera Kolnik samtidigt så det blir ett slovak paket? ;)
Kommentera

mikenomad: Fan, jag blir deprimerad bara av att tänka på det.
Jag var på plats och minns fortfarande hur bra vi spelade.
Det var första och enda gången jag på allvar trodde att vi hade chans på SM-bucklan.
Kommentera

Jo de är ju inga blixtar precis... men rutinen och kunnandet skulle vara guld värt i vad som komma skall. Det är då dessa herrar ska kliva fram. Minns du inte Åkerblom? Han var mer eller mindre död fram tills slutspelet började då hux flux va han en "Mario Lemieux" i folks ögon.
Kommentera

TRL: jozef o fredde bree jotack man skulle hinna ta en kaffe vid omställningarna...
Kommentera

KORITFW: Har besökt Timrås hemsida var femte minut sedan klockan 9. Släpp nyheten så man kan bli lite effektiv på jobbet
Kommentera

Kom igen officiella! ge oss Timrå Chara!
Kommentera

hubbenorlen: Nä...det slog i toppen på bitterbarometern, helt klart. Satt hemma med dottern och såg matchen men förlängningen vågade vi inte se...då satt vi vid datorn och uppdaterade. När slutresultatet poppade upp försvann omvärlden i ett vitt töcken. När jag kvicknade till fann jag min då 12-åriga dotter storgråtandes vid min sida. Ungefär samtidigt hade en kvinnlig, måttligt hockeyintresserad kollega (hon är Modoit) den goda smaken att ringa och spela dum, fråga efter resultatet...:P
Kommentera

Jozef Stümpel är klar för Kärpet! Jag hade gärna sett att han hamnat här hos oss istället..
Kommentera

Knylan: Dö...dä känns gött!
Kommentera

Knylan: Och vem fan är Soderberg75?? Fredrik Söderberg på dagbladet? Ja man kan ju hoppas han har rätt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Men vad fan är problemet med länkningen?

" Vladimir Mihalik, KHL-slovak, är stenklar för Timrå. Kommer till Medelpad snart."

Gå in på twitter.com och sök på Soderberg75.

Kommentera

söder över: Du måste ju förklara vad du menar?

Enligt "Löta" på Dagbladet så är inte Växjö med i bilden iaf. Mihalik är "stenklar".

Kommentera

söder över: I så fall så är det Knylans fel. Man retar inte upp Evertsson.
Kommentera

hmm har växjö snott jätten nu?

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Jo, absolut. Jag tänkte mest på att det goda rykte vi hade resluterade i den sportsliga peaken 2007. Hade vi vunnit mot Modo i den kvartsfinalserien så hade allt förmodligen sett annorlunda ut nu.
Tror aldrig jag varit så bitter över en förlust som när Svartvadet gjorde det målet.
Kommentera

hubbenorlen: Jo..det stämmer att det funnits en tid när Timrå som klubb varit attraktiv pga det du nämner. Dock tror jag vi får backa några år från 2007, oavsett hyfsade sportsliga framgångar både 2007 och 2008 så tror jag den röta vi idag ser hade börjat gro redan då.
Kommentera

mikenomad: Jaså? Jag har ingen koll på SAIK:s organisation. Men jag minns ju att Timrås organisation hade ett väldigt bra rykte bland spelare och fick en väldig massa beröm. Många sa att de trivdes i klubben för att de togs om hand på ett mycket bra sätt även utanför isen.
Vi fick ju många bra värvningar tack vare just det, framför allt från Finland.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja för fan . Stefan edberg har kulor han . Nån som kan ringa federer och kolla om han vill stå för timrås satsning
Kommentera

hubbenorlen: I SAIK:s fall finns en organisation runtomkring som inte går att jämföra hur det ser eller någonsin sett ut här i Timrå, det talar för att de har bättre förutsättningar än oss att hålla sig kvar länge i toppen. Vad gäller Brynäs så kan det vara vilken j-a hönsgård som helst i den föreningen, det laget åker aldrig ur. Det står inskrivet i grundlagen. Tror jag.
Kommentera

mikenomad: Precis. Att ha pengar garanterar inte framgång.
När det gäller SAIK så är dom där vi var 2007. De gick upp, kämpade ett tag, för att sedan etablera sig och börja klättringen uppåt.
Men som vi alla vet kan det gå snabbt utför.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Visst blir man inte så lite avundsjuk. Som en massa andra njuter jag ifall såna byggen går åt skogen, dock inte när det gäller "mitt" lag. Allt snack om köpelag är så j-a patetiskt. Jag skulle vara överlycklig om Timrå hade de resurserna. Men ännu gladare skulle jag varit om vi långt tidigare förvaltat de resurser vi faktiskt har haft, eller kunde haft. Likt Brynäs och SAIK t.ex.

Alla lag är mer eller mindre köpelag...det är bara lite skillnad från ifall det köpta utgör kryddan i anrättningen eller tvärtom. I Växjös fall är köpedelen hela kryddburken samt alla huvudingridienser. Och i ett längre perspektiv finns det väl anledning för dem att vara oroliga men samtidigt är det ju en enorm kickstart denna unga förening fått. En kickstart som om det vill sig väl borgar för ett intresse bland traktens ungdomar som kan löna sig längre fram.

Annars är det lätt att jämföra med Malmö och deras kräftgång. Trots mängder av bortslösade miljoner, jättearena och ett stort upptagningsområde. Nu tror jag iofs att det endast handlar om när och inte om Malmö är bland de stora igen. Årets kräftgång till trots.

Kommentera

En sån som Mikus spelar alltså i TPS säsongen ut, sedan återvänder han. Samma sak händer ju med Mihalik också förmodligen. Lev Poprad ser en chans att bli av med lite lönepengar som Gresky säger då dom ändå ligger i botten av KHL och vi får ett monster till back säsongen ut och som då sen återvänder till hösten till Lev. Får duga.

Kommentera

Den här Petrasek är en förjädra go kille. Trots att han hade tjänat mer i Växjö så väljer goknulen spel i HV71. Fantastiskt, eller nåt.

Det som känns mest är att Växjö verkar ha en förbannat stark finasiär i botten. Det hugger på allt och betalar massor.

Kommentera

Wayne Gresky: Juraj Mikus som var Lev Poprads poängbäste spelare lämnade ju laget igår för TPS också så det är nog precis som du säger. En spelare jag nog hade kunnat tänka mig i Timrå också.

Däremot så har dom ju kvar Tomas Netik i laget som länge gick som free agent i somras/höstas och som står på 14+10 på 39 spelade. Bör väl kunna likna Fleury i spelstil med tanke på storlek och att han enligt den kanske inte alltid så med verkligheten överenstämmande texten på EP är: "En liten ytterforward med fantastisk skridskoåkning. Naturligt snabb med en intensiv spelstil. Snabbt och bra skott. Godkänt spelsinne. Svag i närkampsspelet." Om vi nu vill ha fler yttrar.

Kommentera

Mackelito: KHL har stängt transferfönstret, spelare kan bara lämna ligan nu. Så det är ingen konkurrens därifrån. Tveksamt om han är intressant för Schweiziska klubbar där de flesta redan har fullt med utlänningar, så det är nog med svenska och finska klubbar ni konkurrerar.
Kommentera

Mackelito: Jag tror det har att göra med att han åkt på spö varenda fight så ingen vill ha honom! Verkar vara lätt att få i backen. Många ggr ramlar han själv dessutom. Finns ett klipp på youtube när han ramlar utan vidare och slår i näsan i isen. Lite Hagos-varning på skridskoåkningen...
Kommentera

Wayne Gresky: Uppenbart har TIK bjudit mer än KHL klubbarna nu, frågan är hur mycket han får....
Kommentera

hubbenorlen: Lev Poprad dumpar löner.
Kommentera

dr-nix: Man kan ju undra varför han lämnar om han spelar över 17 minuter per match. Nån som hört?
Kommentera

« · 1460841 · »