1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590675 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1460975 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12

Nybbe: Ja, det är sällan man känt så starkt att en bra start på säsongen var livsviktig. Så blev det som bekant inte, trots att spelet under inledningen åtminstone i mina ögon var betydligt bättre än under fjolåret (undantaget vissa livsviktiga detaljer då, som BP-spelet).

Det är i a f kul att se att de nya tränarna äntligen börjar visa att vi i år har lite av det lag vi inför säsongen tyckte att vi hade: hårt jobbande, spetslöst men homogent. Jag är försiktigt positiv inför våren.

Kommentera

Hahl Bundy: Harpo? HARPO??

Men vafan....

Kommentera

mikenomad: Ja och sedan kan man ju undra om Nubben skulle vunnit något på att gå ut i pressen och säga att man helst ville skicka Perra till Molkom heller.
Det hade nog varit att sänka hans aktier och alla möjligheter att få någon att vilja anställa honom efter det att inte ens sämsta laget i es ville ha honom.
Spelare hittar alltid nya jobb men tränare på dekis är det värre för.
I övrigt tror jag det ibland är mycket tillfälligheter hur väl värvningar slår ut.
Vem hade exempelvis kunnat ana att Kolan skulle börja tokvräka i sig allt han kom över? Eller att Jonte skulle briljera? Förutom jag och Magnus då förstås...ähumm
Kommentera

Bragd-Birger: De 3 vise männen? Känns mer som bröderna Marx. :)

Du är Groucho, mike är Harpo o Ö-nisse är Chico.

F.ö så var det åffissijellt "ett gemensamt beslut."

Det här kan man älta till dödagar gick han självmant eller fick han sparken?
Precis som Juholt i veckan.

Själv frozar jag inte över någon mer än att Linkan sög.... vilket han inte var ensam om.

Kommentera

JimmyH: I mitt fall gäller samma...jag tar inte heller direkt ställning utan vill bara ibland belysa det faktum att kritiken mot vissa individer inom Timrå IK många ggr blir onyanserad härinne samtidigt som vissa nästan är orörbara. Nå, jag är väl inte felfri heller och har säkerligen slängt ur mig en eller annan osaklighet i frustration även jag.
Kommentera

Laken: Får en konstig känsla i kroppen att Mihalik anländer till Sundsvall på Söndag.
Kommentera

ÖstrandsNisse:Timrå ville av i akta och se hur det gick,dom visste att det inte skulle gå bra, men hade det gått bättre ifrån början, kanske en del av spelare fått en bättre utvecklings kurva.

Jag är säker hade vi vunnit fler matcher ibörjan tex:5/10.. vi vann 2/10 hade detta ordnat sig.

Sedan blev nog alla överaskad ,det fanns nog ingen riktig plan.

Kommentera

JimmyH: Ja, det tillhör ju spelets regler så att säga. Spekulationer hit och dit. Jag tror inte ens att jag har mer rätt än dom flesta som inte håller med (lögn: det tror jag visst. Men jag är inte hundraprocentigt dyngsäker).

Dock blev jag lite irro över att du raljerade över min grad av hypotetism, ungefär som att min Nubben-avoghet skulle göra mig mer verklighetsfrånvänd än de som Nubben-frozar.

Mike: Du också, självklart! Dom tre vise männen!

Kommentera

mikenomad: Och jag vill påpeka att jag inte tagit ställning i själva frågan alls här utan är mer intresserad av att reda ut vad som är fakta och hypoteser.
Kommentera

Bragd-Birger: Hum hum....glöm inte mig Birger. Jag har alltid förespråkat visst perspektiv när det handlar om kritiken Linkan kontra Nubben.. 
Kommentera

Bragd-Birger: Se där ja. Då minns jag fel, på så kort tid. Jag var ju trots allt på presskonferensen när det släpptes.

Då skulle man kunna konstatera att han gav ett tvetydigt besked då med andra ord eftersom han i andra sammanhang och andra samtal där var lika noga att påpeka att det var ett gemensamt beslut. Det blir det en gissning åt vilket håll man än ställer sig i frågan.

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Nubben hade självklart bra pejl på Perraz och hur det måddes där. Så nej, jag tror inte det kom som en blixt från klar himmel.
Kommentera

Bragd-Birger: Det som talar emot att man från Timrås sida var beredd på detta var det faktum att man inte hade något alternativ som kunde ta över ganska omgående. Eller räknade man med Ante i en övergångsperiod? Hade detta varit ett ömsesidigt beslut så antar jag att det mesta redan var planerat för det. Känns som att man blev lite tagen på sängen (även om Nubben säkert kände i lilltån att det kunde ske).
Kommentera

ÖstrandsNisse: En på min sida! Jag känner mig som farsan till bruden på bålet när Ivanhoe kommer ridande till slutfajten. Bara vetskapen om att jag inte är ensam gör att jag kan sluta spamma för resten av kvällen.

Du och jag, Nisse!

Kommentera

Bragd-Birger: Jag tycker inte att du är fel ute. Jag har hela tiden haft intrycket av att detta var Perras beslut, helt och hållet.
Kommentera

JimmyH: Bara för att fortsätta dra på mig imaginära minustummar kör jag en Huge, om än från Dagbladet. Nubben direkt efter Perraz avgång:

– Det är tabellplaceringen som gör det. Det tar jävligt mycket kraft att hålla på så här och det har varit två tuffa år. Jag tog samma beslut själv i Frölunda som Perra tar i dag, jag förstår honom.

• Är det ”Perras” eget beslut?

– Ja.

• Ville du ha kvar honom?

– Ja.

Så, jag vet inte om jag tycker att Nubben var sådär övertydlig med att det var ett gemensamt beslut. Han hade kanske kunnat uttrycka det lite annorlunda, så att jag slapp 'negligera att det var ett gemensamt beslut' och stå här 'med en egen hypotes'.

Redigerad kommentar

Kommentera

Agera Nubben ;)

OBS! Inlägget kan innehålla spår av ironi.

Kommentera

Frella: Nja, är det så att han fick någon konkret förfrågan då haltar mitt resonemang en smula. Länka gärna.
Kommentera

Bragd-Birger: Du menar förutom det faktum att TA fick frågan om att ta över skutan redan innan jul?
Kommentera

JimmyH: Nej, jag tror ju inte Perra stod med en pistol mot pannan på Nubben och krävde 'än änkel te värmland!'. Perra var uppenbarligen nerkörd i skorna, och ville hoppa av. Varför skulle Nubben vara intresserad av att motsätta sig det?

Däremot var Nubben väldigt tydlig, redan från dag 1, med att han inte ansåg att problemen med spelet hade med tränarna att göra och att han inte tänkte kicka någon. Detta vidhöll han så länge det var möjligt (dvs ungefär så länge Perraz pallade). Sen meddelar Perra att han slänger in handduken i pausen mellan andra och tredje perioden. Efteråt står det en treradersblänkare om 'gemensamt beslut' på hemsidan. Därefter vidtar en desperat jakt på nya tränare.

Så, nä: jag tror inte att Perraz fått foten än på ett tag om man inte själva gett upp. Men visst. Jag har ju ingen inspelning av hur scenariot i ett parallellt universum hade sett ut, om nu Perraz stannat kvar. Jag kan bara beklaga att jag missat att vi kör med sånt på den här sidan då vi ämnar vifta med kritikfingret.

Kommentera

Dax att vakna nu för helvete  NUBBEN en back två forwards som kan leverera poäng. Kört med den här allsvenska forwards besättningen 3-4 är av elitserieklass. Centrar oj oj oj måste vara den sämsta någonsin i elitserien knapp allsvensk klass.
Kommentera

ersson: Nej, det är även personer här som påstått samma sak.
Kommentera

Jahaja. Det ska ältas. Ältas ända in i det sista. Hehe.
Kommentera

Laken: Fråga Fredrik Söderberg, det var han som myntade uttrycket på sin twitter! Fan om han och bobcats-sjöberg har jinxat bort det här, då satan.
Kommentera

Ni som påstår att Vladimir Mihalik är stenklar, vet ni också varför han inte är presenterad än?

Kommentera

Blizzard: Stämmer nog bra det..
Kommentera

sargad: Carin.
Tänk att man måste förklara allting. :)
Kommentera

Hahl Bundy:  Bragd-Birger: Jag kan till viss del hålla med dig. Men att Perraz gick självmant det tror jag inte på... Lite Juholt vs. VU/ Jämtin varning här. :)

?Fögelhölk här. Hur fick du med Andreas i detta resonemang.

Kommentera

Per HApps: ibland undrar jag hur många av värvningarna SC själv hittar, jagar och sedan värvar. jag tror fan ärligt talat att vissa sportchefer värvar 40-50% av sina spelare genom att enbart svara i telefon där en agent ringer och ger ett erbjudanade om en spelare han inte ens hört talas om eller tänkt på...'

Kommentera

Bragd-Birger: Det där stämmer inte. När Perra fick gå var Nubben tydlig med att det var ett gemensamt beslut. Det kan du inte negligera om du vill stå med något annat än en egen hypotes om hur det gick till.
Kommentera

DIF's Sportchef verkar ha gått i MODO-Freddans skola.

"Hej alla berörda vänner.

Vi behöver förstärkning. Jag letar efter en c och en back.
Kan även tänka mig en back up mv.
Med vänlig hälsning

Janne J Djurgården Hockey"

Ibland tror man inte sina ögon. Är det så illa ställt bland sportcheferna
i Elitserien att dom börjat med Nigeriabrev?

Kommentera

Bragd-Birger: "I fallet 'Nubbens vilja att kicka Perraz' går jag bara på det som Nubben sagt"

Officiellt i media ja...

Robin Lindqvist skulle inte lämna FHC heller..
Lehtonen var förkyld varanan match..
Nubben förhandlade inte med Hahl när han var i Timrå..
etc etc

Näe, du får komma med en inspelning där Nubben erkänner bakom stängda dörrar att han gärna ville ha kvar Perraz.
Kommentera

JimmyH: I fallet 'Nubbens vilja att kicka Perraz' går jag bara på det som Nubben sagt. Vilket var att han inte ville kicka, och att han inte trodde på en positiv effekt av ett tränarbyte. Du tycker att det är att 'bygga argument på hypoteser'. Jag vet inte, men jag kan tycka att det är betydligt mer hypotetiskt att hävda 'jag tror att Nubben ville kicka Perraz i alla fall, innerst inne'.

Kommentera

Ingen som har skymtat nån Goliat?
Eller har nån skämtat?
Kommentera

Bragd-Birger: Du lär i alla fall få svårt att ändra konsensus så länge dina argument i stora drag bygger på rena hypoteser.

Det räcker liksom med att någon svarar: Nej, så tror inte jag att det gick till eller hade blivit och så kan ni inte komma längre.

Kommentera

Bragd-Birger: Ja jag vet. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Jag ser det mer som att jag är en dagisfröken som försöker ta bort bjälken ur edra barnaögon. 'Linkan var dålig, allt han gjorde var bajs!!1'. 'Nubben är bra, så om det blir bajs hade ingen kunnat göra det bättre!!1'.

Jag gillar att irritera HS-konsensus lite.

Kommentera

Bragd-Birger: Nu är du som en trotsig 3 åring ha ha ha :)
Kommentera

Hahl Bundy: Fast Nubben var ju väldigt tydlig med att han inte trodde på att sparka Perraz. Hans recept var att möblera om i spelartruppen. Tills någon bevisar motsatsen kommer jag att fortsätta tro att Perraz fick hållas så länge dom själva orkade.

Edit: däremot tror jag att Nubben var medveten om att droppen var på väg att rinna över den värmländska bägaren. Men nej, jag tror inte att han hade kickat dom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: En siffra hit eller dit...han finns nog som konsult i bakgrunden och är egentligen hjärnan bakom denna förändring i spelet.
Kommentera

Hahl Bundy: Gått av kanske? :)
Kommentera

Frella: Va har han inte avgått än? :)
Kommentera

Hahl Bundy: Hur kan du tro något sånt? Perra avgick 30/1 och Tommy fick frågan före jul... :)
Kommentera

Bragd-Birger: Jag kan till viss del hålla med dig. Men att Perraz gick självmant det tror jag inte på... Lite Juholt vs. VU/ Jämtin varning här. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Otur i oturen att serien ska behöva vara så jämn i bottenskiktet just nu, förutom avsågade Timrå. Många lag som känner behov av att förstärka för att komma på säker mark. Om, säg, Timrå och Modo skulle vara helt avsågade i botten vore konkurrensen om nya spelare säkert lägre.
Kommentera

Berglund:

Dom har dammat av en hel hög ju.... :-)

1/25/2012 Transfer Mika Suoraniemi (F) Retired PaKa One game contract url
01/25/2012 Transfer Jani Kiviharju (F) Retired PaKa One game contract url
01/25/2012 Transfer Kalle Sahlstedt (F) Retired PaKa One game contract url
01/25/2012 Transfer Mikko Eloranta (F) Retired PaKa One game contract url
01/25/2012 Transfer Tony Virta (F) Retired PaKa  
Kommentera

Gorkyman: Såg precis att han ska lira med Avangard Omsk framöver - Typiskt !!!
Kommentera

Bragd-Birger:  Den här Sverige bekantingen kanske man kunde få låna, då Vityaz Chekhov inte går så bra i KHL
Kommentera

Hahl Bundy: Som sagt, det är så där spelarmarknaden ser ut numer. Något en sportchef helt enkelt får förhålla sig till. Därför imponerar det föga på mig att säga 'vi ska värva en jävla massa nytt!' för att två månader säga 'jamen, det finns ju inga spelare att värva!!1'.

Av denna anledning borde man ha gjort dom stora förändringarna direkt vid novemberuppehållet. Den allt annat överskuggande givetvis först: kicka Perraz. Att tro att man istället ska kunna bygga upp ett nytt lag mitt i säsongen är naivt och verklighetsfrånvänt. Särskilt när klubben i fråga är resurssvaga Timrå, och inte FBK, VF eller HV71.

Så: jag är inte imponerad av Nubbens åtgärdspaket. Tack gode gud för att Perraz slängde in handduken, annars hade dom lallat vidare än i dag. Nu börjar åtminstone jag känna något som liknar hopp inför kvalserien. Och nej, det beror inte på Molinder, Robin eller Brempan. Det beror på att vi äntligen fått in tränare som kan jobba med det här spelarmaterialet.

Kommentera

« · 1460975 · »