Bragd-Birger: De 3 vise männen? Känns mer som bröderna Marx. :)
Du är Groucho, mike är Harpo o Ö-nisse är Chico.
F.ö så var det åffissijellt "ett gemensamt beslut."
Det här kan man älta till dödagar gick han självmant eller fick han sparken?
Precis som Juholt i veckan.
Själv frozar jag inte över någon mer än att Linkan sög.... vilket han inte var ensam om.
ÖstrandsNisse:Timrå ville av i akta och se hur det gick,dom visste att det inte skulle gå bra, men hade det gått bättre ifrån början, kanske en del av spelare fått en bättre utvecklings kurva.
Jag är säker hade vi vunnit fler matcher ibörjan tex:5/10.. vi vann 2/10 hade detta ordnat sig.
Sedan blev nog alla överaskad ,det fanns nog ingen riktig plan.
JimmyH: Ja, det tillhör ju spelets regler så att säga. Spekulationer hit och dit. Jag tror inte ens att jag har mer rätt än dom flesta som inte håller med (lögn: det tror jag visst. Men jag är inte hundraprocentigt dyngsäker).
Dock blev jag lite irro över att du raljerade över min grad av hypotetism, ungefär som att min Nubben-avoghet skulle göra mig mer verklighetsfrånvänd än de som Nubben-frozar.
Mike: Du också, självklart! Dom tre vise männen!
Bragd-Birger: Se där ja. Då minns jag fel, på så kort tid. Jag var ju trots allt på presskonferensen när det släpptes.
Då skulle man kunna konstatera att han gav ett tvetydigt besked då med andra ord eftersom han i andra sammanhang och andra samtal där var lika noga att påpeka att det var ett gemensamt beslut. Det blir det en gissning åt vilket håll man än ställer sig i frågan.
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: En på min sida! Jag känner mig som farsan till bruden på bålet när Ivanhoe kommer ridande till slutfajten. Bara vetskapen om att jag inte är ensam gör att jag kan sluta spamma för resten av kvällen.
Du och jag, Nisse!
JimmyH: Bara för att fortsätta dra på mig imaginära minustummar kör jag en Huge, om än från Dagbladet. Nubben direkt efter Perraz avgång:
– Det är tabellplaceringen som gör det. Det tar jävligt mycket kraft att hålla på så här och det har varit två tuffa år. Jag tog samma beslut själv i Frölunda som Perra tar i dag, jag förstår honom.
• Är det ”Perras” eget beslut?
– Ja.
• Ville du ha kvar honom?
– Ja.
Så, jag vet inte om jag tycker att Nubben var sådär övertydlig med att det var ett gemensamt beslut. Han hade kanske kunnat uttrycka det lite annorlunda, så att jag slapp 'negligera att det var ett gemensamt beslut' och stå här 'med en egen hypotes'.
Redigerad kommentar
Agera Nubben ;)
OBS! Inlägget kan innehålla spår av ironi.
JimmyH: Nej, jag tror ju inte Perra stod med en pistol mot pannan på Nubben och krävde 'än änkel te värmland!'. Perra var uppenbarligen nerkörd i skorna, och ville hoppa av. Varför skulle Nubben vara intresserad av att motsätta sig det?
Däremot var Nubben väldigt tydlig, redan från dag 1, med att han inte ansåg att problemen med spelet hade med tränarna att göra och att han inte tänkte kicka någon. Detta vidhöll han så länge det var möjligt (dvs ungefär så länge Perraz pallade). Sen meddelar Perra att han slänger in handduken i pausen mellan andra och tredje perioden. Efteråt står det en treradersblänkare om 'gemensamt beslut' på hemsidan. Därefter vidtar en desperat jakt på nya tränare.
Så, nä: jag tror inte att Perraz fått foten än på ett tag om man inte själva gett upp. Men visst. Jag har ju ingen inspelning av hur scenariot i ett parallellt universum hade sett ut, om nu Perraz stannat kvar. Jag kan bara beklaga att jag missat att vi kör med sånt på den här sidan då vi ämnar vifta med kritikfingret.
Ni som påstår att Vladimir Mihalik är stenklar, vet ni också varför han inte är presenterad än?
Hahl Bundy: Bragd-Birger: Jag kan till viss del hålla med dig. Men att Perraz gick självmant det tror jag inte på... Lite Juholt vs. VU/ Jämtin varning här. :)
?Fögelhölk här. Hur fick du med Andreas i detta resonemang.
Per HApps: ibland undrar jag hur många av värvningarna SC själv hittar, jagar och sedan värvar. jag tror fan ärligt talat att vissa sportchefer värvar 40-50% av sina spelare genom att enbart svara i telefon där en agent ringer och ger ett erbjudanade om en spelare han inte ens hört talas om eller tänkt på...'
DIF's Sportchef verkar ha gått i MODO-Freddans skola.
"Hej alla berörda vänner.
Vi behöver förstärkning. Jag letar efter en c och en back.
Kan även tänka mig en back up mv.
Med vänlig hälsning
Janne J Djurgården Hockey"
Ibland tror man inte sina ögon. Är det så illa ställt bland sportcheferna
i Elitserien att dom börjat med Nigeriabrev?
JimmyH: I fallet 'Nubbens vilja att kicka Perraz' går jag bara på det som Nubben sagt. Vilket var att han inte ville kicka, och att han inte trodde på en positiv effekt av ett tränarbyte. Du tycker att det är att 'bygga argument på hypoteser'. Jag vet inte, men jag kan tycka att det är betydligt mer hypotetiskt att hävda 'jag tror att Nubben ville kicka Perraz i alla fall, innerst inne'.
Bragd-Birger: Du lär i alla fall få svårt att ändra konsensus så länge dina argument i stora drag bygger på rena hypoteser.
Det räcker liksom med att någon svarar: Nej, så tror inte jag att det gick till eller hade blivit och så kan ni inte komma längre.
Hahl Bundy: Jag ser det mer som att jag är en dagisfröken som försöker ta bort bjälken ur edra barnaögon. 'Linkan var dålig, allt han gjorde var bajs!!1'. 'Nubben är bra, så om det blir bajs hade ingen kunnat göra det bättre!!1'.
Jag gillar att irritera HS-konsensus lite.
Hahl Bundy: Fast Nubben var ju väldigt tydlig med att han inte trodde på att sparka Perraz. Hans recept var att möblera om i spelartruppen. Tills någon bevisar motsatsen kommer jag att fortsätta tro att Perraz fick hållas så länge dom själva orkade.
Edit: däremot tror jag att Nubben var medveten om att droppen var på väg att rinna över den värmländska bägaren. Men nej, jag tror inte att han hade kickat dom.
Redigerad kommentar
Berglund:
Dom har dammat av en hel hög ju.... :-)
1/25/2012 | Transfer | Mika Suoraniemi (F) | Retired | PaKa | url |
01/25/2012 | Transfer | Jani Kiviharju (F) | Retired | PaKa | url |
01/25/2012 | Transfer | Kalle Sahlstedt (F) | Retired | PaKa | url |
01/25/2012 | Transfer | Mikko Eloranta (F) | Retired | PaKa | url |
01/25/2012 | Transfer | Tony Virta (F) | Retired | PaKa |
Hahl Bundy: Som sagt, det är så där spelarmarknaden ser ut numer. Något en sportchef helt enkelt får förhålla sig till. Därför imponerar det föga på mig att säga 'vi ska värva en jävla massa nytt!' för att två månader säga 'jamen, det finns ju inga spelare att värva!!1'.
Av denna anledning borde man ha gjort dom stora förändringarna direkt vid novemberuppehållet. Den allt annat överskuggande givetvis först: kicka Perraz. Att tro att man istället ska kunna bygga upp ett nytt lag mitt i säsongen är naivt och verklighetsfrånvänt. Särskilt när klubben i fråga är resurssvaga Timrå, och inte FBK, VF eller HV71.
Så: jag är inte imponerad av Nubbens åtgärdspaket. Tack gode gud för att Perraz slängde in handduken, annars hade dom lallat vidare än i dag. Nu börjar åtminstone jag känna något som liknar hopp inför kvalserien. Och nej, det beror inte på Molinder, Robin eller Brempan. Det beror på att vi äntligen fått in tränare som kan jobba med det här spelarmaterialet.
Nybbe: Ja, det är sällan man känt så starkt att en bra start på säsongen var livsviktig. Så blev det som bekant inte, trots att spelet under inledningen åtminstone i mina ögon var betydligt bättre än under fjolåret (undantaget vissa livsviktiga detaljer då, som BP-spelet).
Det är i a f kul att se att de nya tränarna äntligen börjar visa att vi i år har lite av det lag vi inför säsongen tyckte att vi hade: hårt jobbande, spetslöst men homogent. Jag är försiktigt positiv inför våren.