1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587649 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s organisation

« · 2720424 · » Till forumet


Timrå IK:s organisation
Så! En tråd som kan beröra allt organisatoriskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Knylan: Jag återupprepar det jag skrev om för en vecka sedan, A-laget är toppen av isberget. Om allt annat under smälter/rasar ihop så gör även A-laget det.

Grunden i all företagsamhet är ekonomi. Det kan ju låta jädrigt tråkigt och mossigt men så år det. Har man inte koll på grejerna så är ekonomi jävligt jobbigt som gång efter annan biter en i rumpan (läs ärenden till kronofogden mm).

Har man ordning på ekonomin och har en bra ekonomi då kan det istället vara jädrigt roligt då man får råd med nya omklädningsrum, fler coacher, fler som jobbar med sponsorer etc som allt bidrar till att man också får mer pengar till ett A-lag.

Kortfattat, vill vi få ett bättre A-lag är det längre ner i organisationen man måste satsa först. Annars gör man som Sundsvall dragons, man bygger en uppochnervänd pyramid där A-laget är organisationen och allt brister i en konkurs.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
RasmusVS Captain Crash:

Patrik Bylund låter helt klart som en kandidat som en valberedning skulle kunna presentera, om han vill givetvis.

Så har vi två teoretiska kandidater då?
Patrik Bylund
Lars Nolander
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Vad ska man med en kommunikationschef och en kommunikationsansvarig till ? Så om det inte räckte en har man klämt till med en grafiskformgivare åxå.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Per HApps: Såna kan man ha mycket till, det ser vi inte minst de senaste dagarna när kommunikationen åter igen brustit.
Är övertygad om att ifall det är rätt personer på platserna och dom fått komma in i rollen ordentligt så kommer vi ha mycket nytta av dom i framtiden.
Dock så jobbar dom på uppdrag av styrelsen (som alla andra anställda i föreningen) vilket åter igen för oss tillbaka till att Styrelsen ska vara bra och att dom ska driva föreningen så som dom som satt dom där önskar(vi, medlemmar).
Just nu har vi ett kommunikationsteam som förmodligen vill kommunicera mer och vara mer transparenta än styrelsen tillåter dom att vara.
Kommunikation är väldigt mycket mer än marknadsföring och sociala medier.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Patrick Polly: Ja jag köper namnen, det lilla nu det är värt. Det viktiga är att vi medlemmar förstår att vi också har ett ansvar för att få till en förändring när vi ser ett organisatoriskt problem, och inte bara sitta som internetriddare och gnälla men inte på riktigt är villig att stå upp för vad vi tycker på årsmötet. Då får man vad man ”förtjänar”.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Per HApps: Att man ska ha en kommunikationsansvarig är ju givet, men om det behövs en chef för en ansvarig låter jag var osagt. Jag vet inte tillräckligt mycket om organisationen/behoven för att kommentera det.

Men givet vad som hänt senaste tiden (sparkad klubbchef, sparkad damtränare, sparkad j20 tränare, kronofogden etc etc) så är jag övertygad om att behovet finns.

Sen kan man ju fundera på hur lyckosam kommunikationsavdelningen varit givet de situationer som uppstått.

Men återigen vet jag för lite om vad som händer innanför väggarna för att ge för mycket ris. Det kan ju vara så att komm avdelningen inte kände till att skulder gått till kronofogden. Då kan man ju bara agera i efterhand.

Timrå IK bör fundera på hur man bygger upp en proaktiv kommunikation.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Ja hopp hann får skratt ikväll Dallas å hitt måle 👌🥅🏒💪🎊🥳
Krozz Brünass 💪💪💪
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath:
Det man absolut behöver är någon som ser till att dom som skickar in och vill köpa årskort blir kontaktade.

En bekant fyllde i formuläret för att få köpa en antal årskort till sin familj. Det skedde för tre veckor sedan. Förra veckan skickades en påminnelse till klubben om ärendet.

Pratade med personen i fråga i dag och denne hade fortfarande inte fått någon återkoppling om biljettköpet.

Så nu sa han att han skiter i biljetterna, något för kommunikationspersonerna att kommunicera internt till berörda parter.

Nu vet jag var Trötter håller till om dagarna i alla fall, ridå
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Per HApps: Det kan jag bara hålla med om låter befängt. Hoppas det där löser sig för alla inblandade parter. :)

Vidare: Årsmötet är nästa tisdag, är Förslagen om Nolander och Bylund är nog bra men tar någon tag i det?
Det här är något vi borde kollat i höstas att komma till någon av dom nu, 5 dar innan mötet känns sådär men om någon vill ta i det och fråga om dom är bered att vara valbara så borde man göra det. Tror dom behöver vara medlemmar för att vara valbara dock.

Oavsett vad som sker med detta nu och på tisdag (Vi ses där förresten!) så är det här en viktig lärdom att dra: Medlemsarbete pågår året runt och arbete med förslag till styrelse bör ske väldigt tidigt.
Om någon har möjlighet får dom gärna svänga in på Kansliet någon dag och kolla in möteshandlingarna förresten! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath:
Berra Littmar sitter i valberedningen,
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Per HApps: Jo jag vet. Han, Bulla och KåT
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Man får gratulera till dagens seger, ni var lite bättre idag. Vi kommer förhoppningsvis igen i serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Jugge: Tack, men oerhört mycket jobb kvar. Ibland helst i andra var det lite om hur TIK vill spela.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
TIK_TIK: Vi har uppenbarligen mycket jobb kvar att göra också innan serien startar. Vår tilltänkta 1:a kedja var väldigt blek idag, men dom har å andra sidan inte spelat svensk hockey på väldigt länge (Schroeder aldrig). Tyckte det syntes att ni har färre nyförvärv än vi och var mer samspelta.

Fanns dock en del ljusglimtar, så som att Kopackas skridskoåkning kommer att bita lika bra i SHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Niklas Edin : Hej Niklas! Ytterligare något för er i kommunikations avdelningen att ta tag i innan det läcker ut i pressen att det är problem med att inte kunna köpa säsongskort.

Gör en snabb problem/incident-analys, lägg ut en kommunikation som lovar bot och bättring och kontakta familjen ASAP och ge dem rabatt på årskortet (alternativt X antal fria kaffe, hamburgare etc) samt be om ursäkt.

Så sköts en proffsig kommunikation/kundhantering i mitt tycke.

Lägger in originalmeddelandet nedan för enklare läsning/kommunikation med dig.

Lycka till!

"
Det man absolut behöver är någon som ser till att dom som skickar in och vill köpa årskort blir kontaktade.

En bekant fyllde i formuläret för att få köpa en antal årskort till sin familj. Det skedde för tre veckor sedan. Förra veckan skickades en påminnelse till klubben om ärendet.

Pratade med personen i fråga i dag och denne hade fortfarande inte fått någon återkoppling om biljettköpet.

Så nu sa han att han skiter i biljetterna, något för kommunikationspersonerna att kommunicera internt till berörda parter.

Nu vet jag var Trötter håller till om dagarna i alla fall, ridå"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Patrick Polly: Ifall detta stämmer blir man så jäkla besviken på hur ens förening sköts... möjligheter finns men inget händer.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Patrick Polly: Hört från flera lokala företagare att de inte blivit kontaktade om att förlänga sina säsongsbiljetter heller, trots påtryckningar.

Senaste jag hörde var att någon skulle ringa till veckan för att boka ett möte om att förlänga biljetterna.

Hur svårt kan det vara?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Niklas Edin: Hej igen Niklas!

Det låter som det finns ännu ett uppslag för er på kommunikation att ta tag i innan det kommer ut i pressen. Samma upplägg tycker jag funkar här som problemen med att privat personer inte kan köpa säsongskort.

Snabb utredning av incident/problem, skicka ut information där ni lovar att bättra er och att alla företag ska bli kontaktade inom x dagar och att detta problem inte kommer att uppstå igen. Avsluta med att be om ursäkt.

Lägger igen in orginalmeddelandet för enklare läsning/kommunikation.

Lycka till!

"
Patrick Polly: Hört från flera lokala företagare att de inte blivit kontaktade om att förlänga sina säsongsbiljetter heller, trots påtryckningar.

Senaste jag hörde var att någon skulle ringa till veckan för att boka ett möte om att förlänga biljetterna.

Hur svårt kan det vara?
"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
RasmusVS: Jag blev så frustrerad av alla dessa kommentarer om odugligheten i kontakt med sponsorer och privatpersoner så jag tog saken vidare och mailade Frederik Innala samt säljchefen nu för att uppmärksamma dem om de problem som det skrivs om här. Så får vi se om det händer något.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Patrick Polly: mycket bra! 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Patrick Polly: Det låter såklart inte bra med supportrar som inte får hjälp med sina säsongskort. Vi har lyft detta internt också, både när det gäller privatpersoner och företag. I just detta fallet så funderar jag vad det är för formulär dom har fyllt i? Som sagt så är det inte bra att de är problem för de som vill köpa årskort och även om jag inte har något riktigt bra svar här och nu vad som kan ha hänt i just detta fallet så vill jag ändå förmedla att vi har lyft detta hos oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Niklas Edin: Hej Niklas och tack för svar. Det låter toppen att ni tar tag i detta! Det ser ju för den oinvigde "inte alls bra ut" när samstämmiga uppgifter lyfter problem i kommunikation kring årskort och sponsorskap.

Per HApps Kan du skicka kontaktuppgifter till den personen som inte får ordning på sina säsongsbiljetter/mer information till Niklas på hans Timrå IK mail så de kan agera i ärendet?

Med hopp om bättring i sak och bra kommunikation mot berörda!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Då klubben inte själva promotar årsmötet på tisdag så påminner jag här.
Man är välkommen oavsett om man är medlem eller ej men har rösträtt bara om man varit medlem sedan.. ah det där vet ni.
Hoppas vi ses där!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: Tack för påminnelsen. I´ll be there!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: det finns lagar som styr hur man kallar till årsmöte . sett denna tagning gång på gång på gång. återigen lite smuts kastande från oss själva. men ja kanske är naiv. kan du ge mig några elit klubbar som sköter det bättre? hur ”ska” det se ut?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
SKRIDSKOSKENAN: Djurgården, Leksand, Luleå, Färjestad, mfl
Just med upprepad ”marknadsföring” av årsmötet vet jag inte. Men vår ”kallelse” är till att börja med under all kritik.

Finns massor att säga men då jag precis sladdar in på centralen efter 8 timmar på tåg nu så väljer jag att stanna där och poängtera att att påstå att allt är toppen bara för att inte ”sprida dålig stämning” inte är att göra klubben en tjänst.
Och ja, jag för fram kritiken även ”internt” också.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: hoppas ni får utrymme att utrycka ert miss nöje på årsmötet. självklart ska ni göra det. men vi behöver just nu inga fiender med alla våra egna som smuts kastar egentligen allt som är just timrå ik :-D ja är själv medlem men kommer inte gå då ja är sjuk på ett sett som inte är bra. men en säsong till vet jag att jag får!

välkommen hem ialf
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: En kallelse även om den på inga sätt och vi alls är officiell går väl att göra här!?

Årsmöte, TIMRÅ IK, den 27/8, 2024, kl.18.00. BE THERE!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: Kallelse till årsmöte regleras i stadgarna. Vad jag kan utläsa står det följande:

"13 § Tidpunkt för och kallelse till årsmötet
Årsmötet ska hållas ska hållas före september månads utgång på tid och plats som
styrelsen bestämmer.
Styrelsen ansvarar för att medlemmarna kallas till årsmöte. Kallelsen sker via
föreningens hemsida (timraik.se) samt genom kungörelse i lokalpressen. Kallelsen
med föredragningslista ska också finnas tillgänglig på föreningens kansli."

Så årsmötet är vad jag kan se stadgeenligt kallat, så länge det också kungörs i lokalpressen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Jag kan dock inte hitta i stadgarna att man som medlem måste ha varit medlem innan 30 november 2023 för att ha rösträtt på årsmmötet. Det skulle vara intressant var det står någonstans.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Rico01: bra inlägg. ha ha vad är lokalpressen? så roligt om det vore st som alla nyttiga idioter för modo hatar på pga timrå borde gå ut med saker själva och bla bla bla. samma människor som gör att vi aldrig behöver fiender från andra lag då de sköter all smuts kastning själva :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Rico01: Det står under paragraf 9.


Gällande kallelsen så har den gått ut enligt stadgarna, aldrig påstått något annat.
Det jag önskar när det kommer till kallelse är att ha möteshandlingar (motioner, verksamhetsberättelsen, valberednings förslag till ny styrelse ink nomineringsargument etc)

Vi bryter inte mot några stadgar men gör också minsta möjliga från klubbens håll för att hålla oss enligt stadgar men ändå aldrig uppmana till reellt engagemang.
Och till sist: ett årsmöte är ingen klagomur det är där vi medlemmar kan få vår röst hörda och där vi lägger fram planen för hur styrelsen vi röstar fram ska arbeta enligt våra intressen, för klubbens bästa. Vill man sitta på läktaren och heja på allt Timrå gör så får man självklart göra det men kom fan inte och antyd att det på något sätt skulle vara ett bättre eller finare ”supporterskap”.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: Var det på Cardskipper fjolårets medlemskap hamnade? Kan inte logga in där, men medlemskapet syns väl hos klubben ändå?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Hälge: Dom jobbar med något som heter Sportsadmin men verkar inte riktigt fått fason på grejerna.
Vet inte hur deras rutiner ser ut men förutsätter att dom har fungerande medlemsregister om inte annat får du visa upp inbetalningen. Det löser sig säkert :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: Fick påminnelse på mail nu om årsmötet. Gott så!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Vad är korrelationen mellan Timrå Ik/hockey och golf/trav? Det är en jävla massa surr från Timrå Ik om det och jag förstår inte varför en hockeysupporter ska vara intresserad av vad en spelare har för handikapp i golf eller att ett gäng ur laget ska på trav i helgen?

Jag kanske är en surkuk men jag är bara intresserad av vad våra spelare gör på en hockeyrink. Deras privatliv lämnar jag gärna utanför då jag tycker att jag ändå inte har något med det att göra. Undantaget är om privatlivet påverkar hockeyn på något sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Nu har jag varit ut till hallen och hämtat ”årsmöteshandlingarna” dels för att kunna läsa vad styrelsen har för motargument(det är nämligen alltid motargument, man har nog aldrig i historien yrkat bifall på någon motion) på mina motioner och dels för att se vad valberedningen har för förslag på ny styrelse. Döm om min förvåning när jag bläddrar igenom papprena och det är bara motioner med styrelsekommentarer och inget alls om ny styrelse.
Ska klippa gräs nu en snabbis och sen sätta mig ner och lusläsa ifall jag missat något. Har jag inte gjort det så blir det ett samtal ut till kansliet i eftermiddag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Öndulat: Klubben vill att du ska få ett parasocialt förhållande till spelarna. 😊 Har man tur gillar du också golf och då kommer du sannolikt att bli ännu mer intresserad av att följa klubben.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Öndulat: Är väl kul om man får lite behind the scenes på olika saker, en elitklubb med tusentals fans. Bajsnödig?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Öndulat: Tycker det var en bra video, kul att se spelarna vid sidan om, som tex videon om JJs fiskande förra säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
KHKmoonarn: Perpektiv. Ingen ishockeyspelare orkar leva hockey 24/7. Det är såna här saker som ger energi och som gör att deras fokus istället kan vara på topp under säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Pinaceae: logiskt nu när du säger det. Är väl iofs samma sak med Johanssons fiske. Jag får bara acceptera att jag inte är målgruppen helt enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: Antar det finns en motion om klubbmärket bland dessa papper inför morgondagen?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
BlackBay: Jo det var en sån också.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: underbart. Får hoppas det kommer folk på årsmötet nu också. Är ju inte så att klubben marknadsfört årsmötet alltför mycket. Känns lite som dom vill att det ska glömmas bort för att slippa ta tag i frågan om klubbmärket.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
BlackBay: håller inte med alls. Som medlem har jag fått met än tillräcklig inbjudan. Av logistiska skäl kan jag inte komma tyvärr. Skulle önska kunna delta digitalt framåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Eugen Sandberg: Stämmer bra det, har fått flera mail om det som medlem.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
Eugen Sandberg: Mm, det är lite både och. Största problemet är att våra kallelser är ofullständiga (enligt mitt sätt att se det) sen handlar det rätt mycket om intresse att ta reda på saker också. No offense mot er som har ”tallarna på bröstet” som hjärtefråga men om det är det enda som engagerar en så är man kanske inte så intresserad egentligen.
Jag har märkt att trots avslag på motioner så har vissa saker ändå genomförts organisatoriskt en sån liten sak som att flagga om deadline för motioner är ett exempel.

Nåja, jag fick till slut tag på valberedningens förslag till imorgon och det är kort sagt en lista på sittande styrelse- utan motiveringar.
Jag kommer att rösta för det då det inte finns andra alternativ däremot så pratar jag gärna ihop mig med andra medlemmar efter mötet om att försöka organisera sig och komma med egna förslag på dels ny valberedning (viktigt!) och eventuell nya personer på vissa styrelseposter också. Till nästa årsmöte alltså.

Hoppas vi blir många imorgon!
Ses!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s organisation
angeroath: vad jag hört så kommer val beredningen förslås att ändras med lite nya namn (behövs verkligen) samt att det kan bli rotation på en styrelseplats. Men vi får se. Jag kommer vara på plats iaf.
Kommentera

« · 2720424 · »