Brynäs IF

730581 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17

« · 1794529 · » Till forumet

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Skrubben: Nu gäller det att hitta tillbaka till höstformen, tåget håller på att gå.
Kommentera

HitTheLights: Angående att Bulan måste rycka upp sig så syftade jag inte på matchcoachningen igår. Den var riktigt bra som du skriver. Äntligen vågar han ge Jensen-kedjan betydligt mer istid än övriga kedjor.

Det jag syftade på angående honom är att han inte har förberett laget tillräckligt innan matchstart. Både mot Djurgården och Malmö har vi startat matcherna otroligt dåligt. Igår spelade vi inte så dåligt så att vi var förtjänta att ligga under med 0-2. Och då återkommer vi till målvaktsvalet. Nu antar jag att Rautio står minst 2 matcher denna vecka.
Kommentera

HitTheLights: Håller med om att coacingen var aktiv och bra och att vi skapade massor av chanser.
0-1 målet satte ton och det var svårt att hantera med vårt sargade självförtroende. Visst skall Sandström få sina matcher men just nu måste vi sätta säkraste valet i mål, så är det bara. Nu räknar jag med att Rautio får i alla fall 10 av de sista 14 matcherna om ingenting oväntat inträffar.
Kommentera

Huge: De där otagbarta styrningarna måste jag ha missat. Håller sig Felix lugn och inte flaxar så kan han ta dessa absolut. Det som gäller är att stå lugnt och fint i målet och täcka så mycket nät som möjligt. Flaxar man så dels blir man inte tät och man förlorar möjligheten att reflexrädda om det blir en styrning då lemmarna redan är på väg i alla möjliga riktningar.
Felix är en stor kille och han borde inte flaxa på långskott utan täcka nät när han inte har 100% fri sikt.
Kommentera

Skrubben: Igår tycker jag Bulan gjorde många aktiva val i sin coachning. Han spelade Lindbloms femma vartannat byte när de jagade. Han testade Kapten i PP( gick så där va?). Juniorkedjan fick efter Lindbloms kedja mest speltid i tredje då dom var heta. Pow, Mannberg och Alcén spelade knappt i andra halvan av matchen. Gunde hade 19 min efter två perioder. En mycket mer aktiv Bulan än normalt. Att spelarna sen inte kan göra mål, är ju knappast Bulans fel.
När det kommer till val av målvakt är jag däremot helt enig och tycker Rautio ska stå merparten av de återstående matcherna.
Kommentera

Nu återstår det 14 omgångar och fortfarande kan mycket hända. Men OM vi missar topp 6 så är det ett dunderfjasko. Jag skulle säga att truppen vi har denna säsong är bättre än den vi vann guld med 2012. Nu jävlar gäller det att spelarna rycker upp sig men framför allt att Bulan rycker upp sig. Bestäm dig för en målvakt och kör med honom!
Kommentera

Chris11: Har du ens orkat titta på hur många minuter Mannberg och Alcén spelade i matchen? 9:31 och 7:30 = den tid man får i en fjärde kedja... Du kan ju iaf bemöda dig med att kolla fakta först innan du "rasar".
Kommentera

Auchinleck: Rent spontant känner nog de flesta, liksom jag, att Rautio inger mer trygghet därbak än vad Felix gör och det gör sannolikt ledningen också.
Med den utgångspunkten vore det ju idealt och självklart att köra Rautio i exakt varje match så länge vi vinner och sen byta målvakt så fort vi förlorar med honom i kassen. Men i verkligheten funkar det ju inte så, Felix måste ju också få chansen och hållas igång, det gör man bl.a genom att på förhand bestämma vilken målvakt som ska stå för dagen, oavsett prestation hos målvakten i föregående match. Ibland slår det väl ut, ibland inte, det är saker man isf får acceptera.
Det är ju som sagt liiiite mer komplicerat gällande målvaktsvalet än att den som senast stod i mål när laget vann, han ska per automatik få fortsatt förtroende i nästa match.
Sen är det väl mest gnället på Felix i gårdagens match som jag hänger upp mig på, att intresserade och någotsånär kunniga supportrar inte ser att det är målskyttet och offensiven som var problemet, och att Felix släppte in två i stort sett otagbara styrningar, som olyckligt nog och från start försatte oss i ett jobbigt siffer- och spelmässigt läge, nåt som med ett normalt målskytte sannolikt inte hade spelat nån roll.
Kommentera

Huge:
Tycker Limpan agerade stressat igår. Förlusterna tar på psyket.
Att se talang är en sak, att känna trygghet som medspelare är en annan.
Bara att ta Honken/Asplund som ett känt exempel i Brynäskretsar.
Subtila signaler man tolkar, Magistern...
Kommentera

moment22: Ja, erfaret och kunnig yrkesfolk i landslagsledningen kanske ser nåt hos Lindbäck som vi läktarcoacher inte har uppfattat.
Ungefär som när erfaret och kunnigt yrkesfolk i Brynäs ledning också kanske ser nåt hos Felix som vi läktarcoacher inte heller har uppfattat.....
Kommentera

Huge: Landslagsledningen verkar ju föredra Lindbäck framför Sandström. Så ja, han sprider nog en viss trygghet.
Kommentera

7044: Finns alltid en risk att ett lag skrämmer iväg den typ av medgångssupportrar du talar om. Är nog inte mkt man kan göra åt den saken, tyvärr.
Inga stats på Lindbäck som du kan luta dig emot?
Jag kan hjälpa dig, du och likasinnade brukar ju alltid vara snabba med att peka på statsen när ni ex tycker att en målvakt varit så otroligt usel, så här kommer Lindbäcks kontra Felix:

Lindbäck: 11 spelade matcher 1 vinst 10 förluster
Felix: 14 spelade matcher 9 vinster 5 förluster

Ja, jävlar vilken trygghet i spelet som Lindbäck verkar ha gett Rögle och deras spelare....

Igår släppte Felix in 2 otagbara styrningar, eller iaf styrningar som vilken annan målvakt som helst hade släppt in. Vid trean står våra uteförsvarare och tittar på när Felix räddar första skottet och deras gubbe får slå in returen trots att vi har minst två försvarare som borde ha kunnat förhindra det.
I övrigt gör Felix en mkt bra match och gör ett flertal kvalificerade räddningar, som håller oss kvar i matchen.
Att intresserade och engagerade supportrar härinne sitter och gnäller på målvakten i en sån här match när det är uppenbart att problemet ligger i offensiven, är enbart skrattretande.
Vi avlossar 36 skott mot mål, varav väldigt många efter mkt kvalificerade chanser och lägen som tyvärr sumpas. Att i det läget sitta och gnälla över att målvakten har sänkt oss, är som sagt bara skrattretande.
Kommentera

7800:
Målet med säsongen är top6 och vi tränar hårt hela året.
Kommentera

7225:
April, april... typ. = )
Kommentera

Auchinleck:
Vi kommer behöva vinna ett playin också som det ser ut nu.
Kommentera

Auchinleck: Fan jag hade missat det, vilken kanal?
Kommentera

7044:
HV i kvarten (just nu).
Kakbit.
Kommentera

Chris11: Jag vet flera som la Brynäs IF åt sidan inför denna säsong när BIF sa att man skulle satsa på Felix igen. Förra våren var ju galet dålig, där skrämde man nog iväg trogna besökare för flera år framöver. Man behövde inte vara expert för att se att Felix inte var redo förra våren. Men det är inte Felix uppgift att se detta, det är Brynäs uppgift. När dessa tecken syntes direkt i höstas och man fick chansen att kontraktera Lindbäck men inte gjorde det ... där rök chansen om ett lyckat år. Otroligt märkligt att en förening kan omsätta 150 mille och ändå inte vara noggranna hela vägen. Man sparkar folk till höger och vänster på kansli mm, och säger att man ska bygga ett starkt lag. Tydligen bara ord.
Kommentera

Mrassarson:

"Jag menar att vi inte ska ha tre målvakter. Kommer det upp en lucka att värva någon bättre så sparkar man en målvakt så att vi fortfarande har 2 målvakter på kontrakt "

Nu är det inte Ryssland vi bor i. I Sverige får man även i fortsättningen
betala lön till en spelare om man ger den "sparken". I bästa fall kan ett annat
lag ta över kontraktet. Men om inget annat lag har en lucka på målvaktssidan
och har råd att ta över lönen. Då sitter man lik förbannat med tre målvakter
som ska ha lön.

Och med tanke på att vi inte kommer att klara budgeterat publiksnitt
den här säsongen så är det inte läge att värva spelare alls. För på de
återstående 6 hemmamatcherna krävs det nu 6 462 åskådare i snitt,
för att vi ska klara det budgeterade publiksnittet. Och det kommer inte att ske.

Det är rätt enkelt.
De lag som har publik och sponsorer som troget ställer upp.
De har alltid råd att värva när det behövs. Och vi som har publik
som inte ens dök upp på matcherna i tillräcklig utsträckning när
vi låg i den direkta toppen på serien. Ja vi får då helt enkelt nöja
oss med det vi har.
Kommentera

Chris11: "Lovar att juniorerna får stiga åt sidan i nästa match om Johnson och Pathrik är tillbaka"

Ja. Risken finns. Jag hoppas dock man bänkar mannberg och sätter Alcen som 13e med BP ansvar.
Kommentera

Bulans coachning är en parodi. Det är ju för fan pinsamt.
Han sätter ihop en förstakedjan med Alcen-Granström-Paille och en Andrakedjan med Mannberg-Blomqvist-Westerholm. Trodde han verkligen att det skulle funka? I mina ögon är det två fjärdekedjor.
Sen inte nog med det, han byter målvakt varannan match. Vad är problemet? Tror han att det är pojkar 10 han coachar där alla ska få spela lika mycket?
Varför inte spela det bästa laget?

Sen kommer vi till PP... han har kört samma enhet hela säsongen där spelet inte fungerat. De enda pp-målen vi gjort har varit grismål. Varför gör han inte något åt det??
Sen varför tar han ut målvakten 1 minut för tidigt varenda jävla match??? Visst, det funkade någon gång förra säsongen, men det börjar bli frustrerande att släppa in ett mål i öppen bur när man ska jaga ikapp. 10/10 gånger vi spelar med 6 man så slipper vi in avgörande mål.

Lovar att juniorerna får stiga åt sidan i nästa match om Johnson och Pathrik är tillbaka. Då slutar jag kolla matcherna på plats.
Näedu bulan, gå till Luleå du så kan du köra deras lag i skiten istället.
Kommentera

Kan inte finnas en enda hockeymålvakt som trivs med ett sånt hattande vi har i Brynäs. Hur i hela friden ska man få en kontinuerlig nivå på det här sättet?
Kommentera

Peja:
Klassisk tuta och kör utan förväntningar... = )
Nu gör de poäng vilket såklart är bonus.
Akademifönstret skall naturligtvis stå på vid gavel så det sprutar adrenalin om det.
Problemet blir avvägningen. Om Asklöf & his boys blir skadade eller sjuka, hur djupt får vi gräva då och vad hittar vi då för kvalitet?
Nu har vi hamnat med tyngden på den säkra sidan i utgångsläget och gläntar på framtiden vid skador och sjukdomar. Hur mycket marginal finns det?
Sen skall ju juniorlagen utbildas också.
En smart grej som vi förkastat utan analys (?) är detta:

"För att inte de begåvade spelarna skulle försvinna till andra klubbar skapades då ett talangutvecklingsprojekt. Spelare som står på gränsen mellan juniorverksamheten och A-laget, får i projektet en möjlighet att fortsätta utvecklas och satsa på sin sport inom föreningens väggar. Spelarna i projektet ges också en mindre ersättning så att de har möjlighet att satsa helhjärtat på sin sport. Spelarna i talangprojektet kan fortsätta att spela i föreningens J20-lag eller lånas ut till en Allsvensk klubb på kortare eller längre tid. Allt beroende på vad som är bäst för individens utveckling. Spelarna kan också få en möjlighet att spela med A-laget när det finns platser lediga."

(Källa: Brynäs IF, Morgondagens Brynäsare)

Men, men... nu tränar vi hårt hela året. = )
Kommentera

Peja: Mannberg drar nog när Bulan drar.
Kommentera

Forsberg 1978: håller med de är ju så jävla uppenbart osäker nästintill varenda räddning, snart lär ja ringa pecka å fråga vad som är så jävla bra med felix, han borde fan vila minst 5matcher inte värd att stå nu darrig är bara förnamnet
Kommentera

Peja: till sommarn hoppas jag. Inte den här säsongen vi har dåligt med forwards som det är.

Smaka på detta: nästa år har vi (hoppas jag) i A-truppen:

Marcus Ersson
Johannes Kinnvall
Lucas Carlsson
Jesper Boqvist
Samuel Asklöf
Linus Ölund

Och en reservback vid namn Adam Boqvist. Det låter väl inte så pjåkigt?

Lägg därtill några icke junisar som kommer från gästrikeklubbar. Kul!
Kommentera

Peja: Hur vet man sånt innan man testat Mannberg, Thorell mfl? Nu i efterhand är det enkelt...
Kommentera

Auchinleck: Ungdomskedjan ser intressant ut. Stärker åter igen min tes om att spelare som Thorell och Mannberg är överflödiga och bara kostar pengar. Hade ju inte blivit ett dugg bättre om Thorell eller Mannberg hade spelat i fjärde istället för Boqvist etc. Thorell har lämnat - när får vi se Mannberg göra detsamma...?
Kommentera

Tjurn : Visst man kan säga att ledningen vet bäst MEN nu får det fan vara nog med daltandet med Felix för detta börjar fan bli pinsamt!
Kommentera

5915: Håller med, det vore dumt att lägga stora pengar på en spelare som troligtvis inte kommer göra skillnaden ändå. Det som jag skulle kunna tänka mig är en ung spelare på flerårskontrakt, typ Emil Larsson, som kan växa in i SHL-kostymen återstående delen av den här säsongen för att bli helt redo inför nästa säsong.
Kommentera

7981: fattar inte att felix får stå hästlängder från rautio just nu sen väljer pecka att han ska stå nej den gubben borde fan sluta nu
Kommentera

Virvelvinden:
"jäkligt kul att se ungdomskedjan som spelar hockey för att de älskar hockey... lika sorgligt att beskåda överbetalda transatlanter utan självförtroende och energi... Suck !"

Vi tränar hårt hela året.
Men inte på att hantera/bygga självförtroende/energi, eller?
Just, ja, den kompetensen finns hos A-lagstränarna ... och specialträningen kör vi på U16-J20.

"Seger"... halva SM-guldet för en "Seger".
Kommentera

5915: och Bertilsson tillbaka och Rautio i mål så blir det lite tryggare bakåt
Kommentera

Får vi bara in en vass reject från KHL/AHL/Schweiz då jävlar vänder allt!
Kommentera

Brynäsgubbe: alla har ett enligt rubrikmakarna. Skulle tro att vi är Frölundas
Kommentera

bradberry: Lugnt. Rautio skulle verkligen ha fått chansen men vi skapar ändå tillräckligt för att vinna. Clark kunde gjort 3-4 mål...
Kommentera

Vibbi: Sorry man... Var ju mer ett svar till Huge... Klickade svara på din...
Kommentera

kennys: Bulan och twinsen verkar redan ha lämnat. Det är bara deras andar som bär Brynäsmärket.
Kommentera

bradberry: Absolut. Jag vill ha Rautio i kassen, känns mkt säkrare och laget ser ut att ha mer förtroende för Rautio. Klart att målvakter kan ta styrningar, jag undrade bara om ettan var en styrning eller ej.
Kommentera

bradberry: Varför i hela friden har vi en social verksamhet gällande våra målvakter? "Nu har Rautio varit överjävlig två matcher på raken, men det är synd om Felix om han måste sitta på bänken en match till, så därför får Rautio kliva åt sidan"

Vad är det för jävla logik? Idag var kanske säsongen viktigaste match och då ställer vi inte upp med det bästa laget. Faaaaan vad trött jag blir.
Kommentera

Pettisbif: Men ska vi vinna Sm vilket jag inte tror så ska man kunna slå alla lag inklusive Saik ..Hoppas på 3 raka vinster nu mot alla skoterraggare från vidderna 👊
Kommentera

Vibbi: 1 perioden hade vår målvakt 77% i räddn proc känns tryggt inför ett ev slut spel . Nääääää vi har 2 bra målvakter . . Hockey går ut på att vinna matcher inte vara snälla mot någon som har lust att stå i mål . Så vi behöver ingen målvakt som kan hjälpa laget på tunga dagar . Så djävla frustrersnde när 99 % här inne på forumet ser att vi måste satsa på David R . I brist på En förstamålis . Men vi är ju bara läktarcoacher å vi fattar ingenting .
Kommentera

Tror man måste välja nu vilken målvakt som skall vara etta i ett slutspel eller play in som får stå merparten av matcherna.
I all besvikelse så var det kul att se j-kedjan.
Hoppas Luleå fått betala dyrt för twinsen. Svårt att hitta en tredje musketör och helt osynlig utan den andra.
Kommentera

Vibbi: Å när blev det omöjligt för målvakter att ta styrningar...? Hur många tog inte Alsenfeldt ikväll? Positionera dig rätt och anpassa ditt rörelsemönster utifrån hur puckarna kommer!!! Då tar du en och annan styrning oxå... Ingen slump att Felix släpper mkt "styrningar" från blå..
Kommentera

Huge: Oavsett vad.. 99% av målen Felix släpper in är skott från blå. Och om du inte ser att utespelarna framför allt backarna spelar osäkrare med Felix i kassen så är det du som sitter inne med ett brytningsfel.
Kommentera

Känns som det bara är att hålla ut nu till slutspelet. Om vi tar oss dit. 40 poäng cirkus kvar att spela om så kan hända mycket. Allt handlar om att vi har ett slagkraftigt lag när/om kvartsfinalen drar igång.
Kommentera

Dagens:
Bästa: Asklöf som jag redan skrev förra matchen är nya Mats Näslund. Jävlar vilken modig lirare

Sämsta:Bulan och Pekkas val av målis... katta fucking storf!

Det som är bra med att vi hamnar i Play in är att om vi vinner då slipper möta Saik och har ingen hemmaplansfördel.

Nu har vi spelat 29 eller 30 pp'n och gjort 1 mål. FAAAN VAD BRA!! Fortsätt gnugga samma spelare Bulan.

Egentligen, vad har Bulan åstakommit i Brynäs?? Två 10 placeringar och ut i kvart/playin plus sämre PP spel. Med spelare som Gunde, Johnson, Patte W, Clark, Lindblom och Granis så borde vi ligga bra mycket högre i PP ligan.

Nä nu är det tungt att vara Brynäsare. Men jag kan nästan svära på allt jag äger o har att till nästa match så står Davve igen o vi möter ett bra lag. Då kommer vi ta 3 poäng. Och Brynäs kommer då vara bäst på allt. ;)
Kommentera

Huge: Ok. Såg att det var en styrning på tvåan men ser ingenting på ettan, den ser ut att gå direkt in. Skitsamma, vi skulle gjort sex mål med tanke på alla våra chanser. Rautio borde fått chansen efter matchen senast, dock.
Kommentera

ellis: då tar du mina ord fel. Men så är ja inte förvånad heller. Vi är ett slutspelslag. Och jag är rätt säker på att du kommer vara tyst i vår. Om nu inte en högoddsare som ett glädjetjut kommer från dig, men de betvivlar jag.
Kommentera

« · 1794529 · »