1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1685709 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
maddog1970:Absolut, inte så många stora spelare som kommer därifrån.
Kommentera

Bra match Tjeckien-Kanada
Kommentera

Chris11: Verkligen underhållande!
Kommentera

Rajala klar för naturligtvis Luleå!
Kommentera

Forsberg 1978: Börjar bli riktigt äckligt det här.
Kommentera

Forsberg 1978: Hur jävla mycket cash pytsade minecrafttjockisen in? Rajala är förmodligen den dyraste spelaren i SHL.
Kommentera

Chris11:

enda sättet att stoppa dem är att införa lönetak. Annars kan vi nog räkna med att de 10 dyraste spelarna med utgående kontrakt skriver på för Qatar år efter år.

Väntar nu på att zappaholic ska få frispel och förklara att denna värvning stinker och att enda anledningen till att Qatar köpte honom var för att ingen annan skulle få honom. Det skrev han när vi värvade Pesonen.

Kommentera

Sven Sewage: hmm halva laget icke svenskar alltså? 11st. vart har jag sett det förr?
Kommentera

Fy fan vad detta stinker. Att Rödin tackade nej till dom och istället förlängde med Brynäs borde han bli kultförklarad för.

Nu hoppas vi innerligt att det går åt helvete för Luleå nästa säsong. Det är inte många gånger jag hoppas att lag åker ut, men här skulle jag jubla om sådant blev fallet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Chris11: Han menar allvar den där,Minecraftaren. 
Kommentera

Skrubben: Hade varit som ett SM-guld om sweatt gick till någon NHL-klubb medan Rajala sticker till KHL.
Kommentera

Tycker det är minst sagt patetiskt ta del av tongångarna angående Luleås värvningsframfART här inne. Finns bara ett enda ord att sammanfatta detta med: AVUNDSJUKA.

Jag är hundra säker på att ni inte klankat det minsta på ett Brynäs i samma situation!

Kommentera

Clarence: nä vi hade absolut inte klagat. Men jag vet en som skulle gjort det, kan du gissa vem?
Hint: börjar på C
Kommentera

Det är väl klart Rajala ska till Luleå!
Hämta osthyveln för nu är jag arg! >:(

Redigerad kommentar

Kommentera

men vad hade ni förväntat er?

Qatar styrs av flens-Osten som inte bara är ond utan även på riktigt lider av köpmani. Juniorlaget bestående av nästan bara inköpta har inte gått till topp 8 på ett årtusende så det finns ingen "ur egna led". Sen kommer det en fakesupporter från Sthlm och kastar miljarder på laget.

Om Osten skulle kunna komma undan med det, då skulle han köpa ett helt lag från grunden precis som han gjorde med Munksund damer och sen kallar han dem för Qatar damer. Om han kunde så skulle han köpa en anrik förening som Brynäs eller Skellefteå AIK för att sedan döpa om den till Qatar.

Som hockeyälskare tillhörande den goda sidan av kraften hoppas man såklart att Qatar floppar. Inte att de floppar monumentalt då det skulle leda till att flens-Osten fick kicken och då blir de farliga, men en mittenplacering och sen en sedvanlig ut i kvarten det skulle verkligen vara perfekt!

Kommentera

Personligen tycker jag det är fantastisk att alla lirare stannar i Sverige istället för att dra till t.ex. Ryssland.
Kommentera

SWEATT: Ja, för ligans del är Luleås nya ekonomiska kostym väldigt positiv. Nivån höjs och det är nog bra om SHL uppfattas som någonting mer än en talangfabrik. Däremot blir det förstås svårare för Brynäs att vinna guld. Måste ändå säga att jag föredrar att Luleå har massa stjärnor än att typ Färjestad har det... Unnar Luleåfansen framgång. 
Kommentera

En rik Luleå supporter väljer att skänka pengar till sitt hockeylag för att kunna värva bra spelare hade jag varit lika rik hade jag gjort exakt samma sak med Brynäs egentligen inget konstigt men man blir ju förbannad eller helt enkelt avundsjuk om jag ska vara ärlig!
Kommentera

Forsberg 1978:

själv blir jag avundsjuk när jag kollar på MoDos kullar av spelare födda på 70-talet, Barcelonas fotbollsakademi, brassarnas teknik, Tysklands mentala styrka etc etc. Jag blir inte avundsjuk när Man City, Chelsea, PSG etc får in en rik snubbe som köper ihop ett lag. Då blir jag mer missundsam än avundsjuk ;-)

UEFA har nu tagit till "Financial fair play" för att inte ett gäng skrupelfria diktaturstödda gäng helt ska ta över klubbfotbollen. Svensk hockey borde införa ett liknande grepp, ett så kallat lönetak.

Kommentera

Sven Sewage: Nä men jag är ingen supporter som bara hatar heller jag vill bara mitt lags bästa som förmodligen mindcraftmiljardären också vill! Hade jag haft så mycket pengar så hade Brynäs fått en STOR del av kakan för att kunna värva toppspelare! Men jag erkänner att jag blir förbannad när det pumpas i så mycket i Luleå men hade det hänt i Brynäs så hade jag lutat mig tillbaka och njutit! Kalla det blåögd eller avundsjuk för cash is kring!!!
Kommentera

Forsberg 1978:

det gör ingen skillnad mot tidigare då Qatar som sagt inte gått vidare till J20 topp 8 på ett årtusende tror jag så det har inte funnits ågon spelare ur egna led värd att satsa på. Man har ju köpt non-stop i 10 år, köpt till både a-lag och j-lag. Eller skillnaden är nu att man kan köpa in spelare som Rajala, Macflickan och Sweatt istället för helt talanglösa spelare som Gnomström, Truhkno, Hjelm, Jacobs, Sandell, ja listan kan göras hur lång som helst.

Kommentera

Skrubben:Hahaha, fy fan vad han äger Frukthamstern! Det bästa som hänt Luleå Hockey sedan guldet i Frölundaborg. Det är helt underbart att vara Luleåfan just nu. Tack tack Jacob :)
Kommentera

Skrubben: Pengar kan inte köpa ödmjukhet i alla fall. Må Luleå lär bli nästa säsongs flopp!

Kommentera

Sven Sewage: UEFA FFP hade inte påverkat Luleås nuvarande situation, däremot hade givetvis ett lönetak kunna gjort det, men det hade förstås helt berott på hur högt lönetaket hade lagts.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben:

ja som motståndsrörelsen mot den mörka sidan i svensk hockey är det därför vilktigt att vi gör exakt motsatsen. Vi måste sprida ut oss och fortsätta attackerna mot den onda dödsstjärnan aka Qatar ;-)

Kommentera

Skrubben: Glöm mina två sista inlägg :-/
Kommentera

DansbandsWolf:

det glädjer mig att höra. Med Sallinen och Mellart i laget är ni det första laget i SHLs historia som går in med 13 stycken utlänningar, och ni har då en 3-4 ur egna led. Så bevisligen är ni då det största köpelaget någonsin i svensk hockeys historia. Jag visste det hela tiden! Jättekul!

Sen att ni struntar i att köpa in värdelösa sargutgnuggare som tidigare och istället köper in snordyra legoknektar... en kul utmaning för oss. Det har faktiskt inte ens vart spännande detta årtusende, hoppas ert köpelag kan sporra oss ytterliggare och att man på förhand inte är 100% säker att det slutar i fyra raka segrar till oss när vi växlar upp.

Kommentera

Grabbar, den här tråden handlar om Brynäs silly season. Långdragna diskussioner om Luleås silly season får ni ta i Luleåboken! / Mvh Peja, ledare i Brynäsboken 
Kommentera

Peja:Sorry Peja, got carried away för att alla verkar prata om Luleå och Fruktis hjälpande hand. Vi drar vidare...

Ha det!

Kommentera

DansbandsWolf:

svarar i vårt forum Wolf

Kommentera

Skrubben: finns en till jakob porsér med 190k följare. Är det den riktiga jakob?
Kommentera

Ja, vem vet.....I morgon kanske någon bonnläpp drar grepen i en oljefyndighet och köper hela Ducks innan sillyn är över. Hur går det då för Luleå?
Kommentera

Chris11: Tror han har två konton. Ett engelskt och ett svenskt.
Kommentera

Tycker att vi alla här inne långsamt ska börja applådera fram twitters kung - magiske Dick Axelsson.
Har aldrig sett någon skönare människa!

Redigerad kommentar

Kommentera

M.Lemiux: Lugn min vän, vi hatar inte Luleå på nåt sätt annat än som är kutym när det gäller motståndare i SHL.
Kommentera

Chris11: Riktigt roligt skrivet av Axelsson.
Däremot förstår jag inte varför alla sitter och skriver om att Luleå värvar mycket och dyrt osv?
Räcker väl att se Färjestad för att lugna sig med tjatet om Luleå?
Luleå har hittills värvat 7 spelare. Visst kanske dyra lirare men så fort det går dåligt för Färjestad i SHL som iår, när det åkte ur tidigt så går de alltid ut hårt i SS och värvar otroligt mycket.
FBK har hittills värvat 10 spelare. Vissa av dom säkerligen lika dyra som Luleå-spelarna.
Båda två är "köpe-lag" men samtidigt två lag tillsammans med Frölunda som ALLTID värvar tokmycket så fort det gått dåligt ett år.
Kommentera

mattiaskarlgren:" Däremot förstår jag inte varför alla sitter och skriver om att Luleå värvar mycket och dyrt osv?"

Det skrivs väl inte mycket om det? Det har skrivits lite men ingenting speciellt måste jag säga.
Kommentera

mattiaskarlgren:

Känns inte rättvist att kalla Frölunda för ett köpelag. Tycker de har fostrat och utbildat massvis av duktiga hockeyspelare över en 10 årsperiod.

Det man stör sig på är att Qatars supporters under en 10 årstid suttit och kallat andra lag för köpelag när de själva ställt upp med en 1-3 spelare. Frölunda är Värsta Köpelustan, Lingöping är (penga)Pungen. Dessa lag är ju betydligt mindre köpelag då de har och har haft betydligt fler spelare ur egna led. Det lustiga med Qatars supporters är att de inte tycks kunna erkänna faktum att de är ett köpelag, för nu anse de att inköpta unga spelare från Tjeckoslovakien, Skåne och Västerås är egna produkter - vissa utan att ha spelat en enda match för klubben!

Jag stör mig på köpelag utan anor som Qatar och Dubai (Växjö för den oinvigde). En annan sak jag stör mig på är tråkig gnetig destruktiv deffhockey vecka in och ut, men där kunde de inte heller erkänna att 0-0 och sargut var tråkigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sven Sewage: Frölunda har de senaste säsongerna värvat 6-10-9 spelare (sifforna står för vardera säsong) samtidigt som de ju trots allt försökt få dit varenda 10-åring som Rönnberg haft i Juniorkronorna.
FBK och Luleå är de två lag i SHL som är överlägset "värst" så fort det går dåligt en säsong på att bygga om.
Frölunda däremot, visst de har givit mycket yngre chansen. Men det är samtidigt inte i närheten av tex Skellefteås juniorsatsning (egenfostrade spelare i a-lagstruppen).
Frölunda värvar dock in mycket yngre som Rönnberg som sagt haft i juniorhockey.

Sen i MINA ögon är Luleå och FBK klart "värst". Men tyder ju ändå i det stora hela på att de antagligen inte har en tillräckligt bra ungdomsakademi (som de litar på) för då hade de gjort lite mer likt Brynäs (2012) samt som SAIK och satsat mycket eget.
Kommentera

mattiaskarlgren:

jag förstår vad du menar, men om du börjar med 15 spelare ur egna led och sen köper du in 10 så har du 60% ur egna led. Börjar du med 2 ur egna led och så köper du in 10 så har du 8% ur egna led eller 2 ur 25. Frölunda har faktiskt satsat på sina egna juniorer, och deras juniorlag bestående av lokala spelare har vart väldigt duktiga. Finns absolut stolthet och heder i den föreningen.

Skellefteås juniorsatsning är man såklart stolt över. Men vi har en låååång bit kvar till MoDos och Brynäs stolta traditioner att få fram duktiga hockeyspelare.

Sen är man såklart stolt över att vi spelat en rolig offensiv hockey med kreativitet och teknik. "Vi respekterar hockeyn"... "hockey är en bollsport"... citat från Wallson, och det kan jag skriva under på. Det här med att spela en svitrist defensiv gnethockey, det gillar jag inte.

Så för att sammanfatta: gillar inte gnetspelande köpelag!

Innan var jag orolig för att Brynäs hade gått över till den mörka sidan av kraften, men jag förstår nu att det bara var frågan om urvalet... dvs rötäggen med dåliga värderingar.

Lycka till 2015/2016, får ni rätt utveckling på era egna talanger så kan ni blir farliga

Kommentera

Silfverberg assisterar till 1-0!
Kommentera

Bellman 6,0: Han är fan bättre än vad Foppa någonsin var!!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Har du varit å nallat på Svens vindunk nu? ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Rätt överdrivet ja...:-)
Kommentera

Forsberg 1978: Men han är ju Brynäsare och då har han ju per automatik ett jävligt stort försprång!
Kommentera

Wännström klar för Rögle. Ytterligare en spelare vi väljer att inte ta hand om som är en av våra egna.
Kommentera

Brynäslegenden:

Det går ju inte att värva gamla Brynässpelare bara för sakens skull. De ska ju tillföra något till laget. Vilken ledig plats i årets trupp skulle han fylla ut menar du? Nykomlingen Rögle är nog en bra nystart för Wännström.
Kommentera

Brynäslegenden: Hoppas han får en bra utveckling i Rögle och kommer tillbaka till Brynäs när kontraktet går ut!
Kommentera

« · 1685709 · »