Luleå HF

116663 inlägg · 887 ämnen

Välkommen, HUGE!

« · 382060 · » Till forumet


Välkommen, HUGE!
Hej Huge!

Hoppas maten smakade bra. jag kan meddela att Pölsans spelare gjorde sitt yttersta för att förstärka klubbens ekonomi genom att tvinga in mig i klubben.

0-1
1-1
1-2
2-2
2-3
3-3
3-4

Men i sista perioden orkade de inte stå emot längre:

4-4
5-4
6-4

Bra kämpat, men det höll inte. vilket innebär att vårt vad avgjorts, och du får den stora glädjen att ansluta dig till det vinnande laget. I praktiken går det till så att du blir medlem i LuleåFans, och därigenom också i Luleå Hockey Förening.

Du är varmt välkommen!

Här följer formalia:

Bli medlem i LuleåFans, Luleå Hockey´s officiella supporterklubb!
Vuxen 100:-, Under 18år 50:-, Postgiro 602 92 90-1
Ange namn, adress, telefon, personnummer & mailadress på talongen.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Paddan:

Nu har du ju blivit varse hur Lules stora supporterskara ytterligare utvidgats, genom nytillskottet Huge.

Du känner inte för att slå vad om något?

Jag kan informera om att du inte är helt chanslös. I fjol förlorade jag ett vad mot El Maco, och har sedan dess varit motsträvig medlem av TIK08, ett medlemsskap som lär gå ut om någon månad. För övrigt har mitt vadhållande konsekvent ökat antalet bland de Älskligaste av Älsklingar. Är det din tur snart?
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Så här på stående fot så kommer jag inte på något som jag skulle kunna tänka mig att slå vad om. Men de övriga lulingarna brukar vara väldigt hjälpsamma vad gäller uppslag så jag får väl vänta och se vad som kan tänkas bli aktuellt.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Skall bli ett sant nöje att få bli medlem i er fina klubb.
Har alltid gillat Luleås spelstil då den för det mesta liknat Brynäs dito.
Talongen skrives imorgon dag tillsammans med övriga räkningar för månaden.
Det är väl detta som kallas förbrödring.... :-)
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Utmärkt trevligt! Ditt raka sätt att utan snack acceptera förlusten idag hedrar dig. Och det kommande året som medlem i Lulehockey blir roligt. Lite får du en ytterligare favvoförening, och vem vet, nästa år kabske du blir kvar? Själv har jag noterat en klart vänligare inställning från min sida mot Gläfsers under det gångna året, efter min vadförlust mot El Maco, då jag åkte in under de TIKska fanorna. Det hela har absolut en förbrödande effekt!

Vad det gäller Pölsan har vi, som Lulingar, naturligtvis inte kommit över alla de, nästan infernaliskt ruskiga förluster vi drabbats av när vi mötts i slutspel. Sista gången blev vi utspelade, inte mycket att säga om. Men de två gångerna dessförrinnan kommer vi aldrig över, inte förrän vi fått ge igen med samma mynt. Det jag, som utomstående, kan beundra Pölsan för, är förmågan att ge allt. Den där känslan ni har, efter alla SM-guld, av att ni nog ändå alltid är bäst, kan, när den fungerar som bäst få hela laget att lyfta till att offra varenda nagel i syfte att vinna. Det kan man beundra, som utomstående. Luleå har ibland under åren gått riktigt bra just för att vi varit riktigt bra, och många spelare har varit beredda att offra allt. Men inte på samma sätt som Pölsan, där man tyckt att det mer eller mindre handlar om en kommunal psykos som innebär att varenda en går på tånaglarna till Kina, om det behövs. Det kan man bara uppskatta, även när det drabbar en själv.

Men, förr eller senare kommer lule att möta pölsan i slutspel och få chansen att betala tillbaka. Vi kan vänta på den ljuvliga tiden hur länge som helst.

Ja, detta om lule och pölsan. Du är varmt välkommen, Huge!
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Jag är inte särskilt orolig för Huge. Jag har alltid tyckt att han varit en av dom mest vettiga killarna på den sidan.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Albert Hall: Ja, jag har begripit det nu. Vid vår första kontakt behandlade han mig som en nolla, och jag honom, men vi har nog kommit över det nu. Starkt av honom att våga ett vad i den match vi nyss spelat, det kan man verkligen beundra honom för. Jag vågade ju mig också ut på hal is förstås, men jag trodde aldrig att jag verkligen riskerade att faktiskt bli Brynäs-medlem. Jag visst att Luleå skulle ge allt för att vinna idag, men då hade jag inte räknat med att de skulle kunna pytsa inte mindre än fyra gånger på Hento. Det var en riktig överraskning som höll på att skrämma slag på mig. Å andra sidan hade jag väl aldrig trott att Korhonen skulle släppa in hela sex puckar heller. Fast den sista hade han väl inte mycket att göra åt, eftersom han inte ens var på isen då. Men, men, jag tippade ändå 6-2, så något hopp hade jag väl.

Åh, så fint det känns idag. Efter de knappa förlusterna mot Gläfsers och pölsan var man helt borta men nu har vi tagit 3 pinnar mot Gläfsers, 2 pinnar mot Pingen, och 3 pinnar mot Pölsan. En dag, som idag, känns det som att ingen kan stoppa oss!

Själv har jag njutit en egentillverkad Lasagne i glada vänners lag efter matchen. Jag tror det är den godaste Lasagne som någonsin tillverkats. Efter en sådan här hockeykväll blir allting 42.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Förresten, Huge: jag kan ge dig en möjlighet till revasch genom ett korrschack.

Vi kör, utan tidsbegränsning och lägger svarsdrag här på snacket när vi känner för det.

Eftersom jag vann vår senaste kamp kan du få vit och börja. Eller, om du föredrar spela svart kan jag börja.

Du bestämmer!
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Iofs så håller jag på ALLA lag som gästar Globen, då inget av Sthlmslagen faller mig på läppen, men nu får jag ju ett lag att hålla lite extra på när ni kommer på besök.... :-)
Hoppas det medföljer ngn sorts tidskrift och lite annat gottgott i samband med medlemskapet. Gärna en klubbnål också.

Önskar inget hellre än att ni får revansch i årets slutspel.
Hellre den käftsmällen än ett ev osäkert kvalspel... :-)

Verkar som om ni bör tacka Nylander och Miettinen idag för er nye medlem. Dom hade visst varsitt jätteläge i slutet att skjuta mig kvar som enbart Brynäsmedlem...
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Menar du att om jag vinner korrschacket så blir du medlem i mitt hjärtas lag?
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Nja, det sa jag väl inte. Kräver du att jag vågar ett medlemsskap för att ställa upp?
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Skit samma, what ever....
Självklart antar jag utmaningen, oavsett om den gäller en ny brynäsmedlem eller en i sista stund avhoppande Luledito.... ;-)

Måste köpa ett nytt bräde genast, det gamla har förkommit ngnstans.

Jag börjar iaf med:

1. e2 - e4
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Det ger sig om vinsten. Vi kan bestämma det efterhand, och komma överens om något juste.

jag kan lika gärna svara direkt, men det kan gå dagar och veckor mellan dragen framöver , så vem vet. Det kan hända att allt förändrats i hockeysverige när vi lirat klart?

Kul att du inte öppnade med dambonden. Det hade du säkert gjort om du varit Warulfv.

1. - c7-c5
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Får ställa mig till de andra och Hälsa dig Huge välkommen som medlem i LHF.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
lizzard: Ja, det är tydligen lite oklart mellan mig och "Kasparov" om det nya vadets innehåll.
Men jag har redan bestämt mig: ansökan om medlemskap skickas in omgående.
Lagt kort ligger.... :-)
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Väldig väldigt trevliga brynäsare som var upp måste jag säga. All heder åt dom att dom orkade masa sig upp hit.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: fast jag byter tråd. Bättrre att köra partiet i den välkomnande Huge-tråden, och låta Guldtråden vara till det den är till för.

Således. d7-d6
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Har äntligen köpt ett nytt bräde. Liiite lättare än blindschack.... :-)

5. Sb1 - c3

I morr´n tar vi pingen....
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Jag spelar just nu ett parti korrespondens-schack via email med en kille. Jag har vit. Vi har börjat enligt följande:
1 f3 - e6
2 g4
Nu väntar jag med spänning på hans motdrag.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Kul! Jag har själv ett bräde brevid mig, men däremot vet jag inte var jag lagt pjäserna. Borde väl leta upp dem snart, innan jag sätter bort mig. Men ett drag till törs jag väl mig på. Du kommer att känna dig hemma från förr, skulle jag tro:

5. - g7 - g6

Trevligt av oss att lira här i Huge-tråden. Tänk, om vi skulle spånat via mezz, bara! Då skulle inte alla andra få nöjet att vässa schacktakterna. Frisco, exempelvis, testar oss på en s k tokmatt. Han kanske kan spela? Vi kan väl låta honom möta vinnaren. Men det tar nog 3-4 månader, Frisco!

Lycka till mot Pingen i morgon! Som Luling borde jag väl önska er olycka till, eftersom en förlust för er ökar våra chanser att nå slutspel. Men jag tror på laget, och ser gärna både Gläfsers och Pingen tappa pinnar så våra chanser till än högre placeringar ökar. Tiken har inte många att gå på nu. Pingen har ju mycket mer, men när raset väl börjar, kan det gå riktigt snabbt!
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Fast jag saknar mitt gamla bräde, du vet det där klassiska i masonit och med gamla hederliga träpjäser utan ngn fjantig filt på undersidan.
Eftersom det heter SPORTsnack, så är det som sagt bara kul att inte bara det vita fältets schack får komma till tals.

Nä, Tikarna har 2 tuffa bataljer framför sig och om vi gör processen kort met Pingen och sedan likadant med Voodooisterna, kan vi mkt väl nafsa
Gläfsers i hasorna inför SHG.

Som du märker så har jag tvingats gå över till vedertagen terminologi vad gäller övriga lags namn. Grupptrycket hårdnar och man får väl ta seden dit man kommer.

Svarsdrag kommer.....
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Utmärkt! Att du anammat terminologin. Snart saknas bara att du finner rätt namn på det där laget tjugo mil ovan Fjollträsk!

Håller helt med dig om att man vill ha rätta prylar när man spelar. Faktum är att jag hittade korrekta bräden för några år sedan, tror det var i ett varuhus eller så. Jag köpte två på en gång, för att ha ett hemma och ett på jobbet. Sedan letade jag länge innan jag fann rätt pjäser. gamla hederliga klubbmodellen, förstås! Överallt såldes bara allt möjligt dravel, jag tror man finner fler schackpjäser formade som hjältar från rymdimperiet, än riktig vara. Till slut fann jag klubbmodellen, tror det var i tradition i sturegallerian, fast den har väl numera lagt ned? För att göra lyckan fullständig behövde jag bara riktiga klockor och åkte upp en lördag till schackförbundets lokaler på ...brännkyrkagata, var det väl. Och...de sålde ut gamla klockor, som de repat, för trettio spänn stycket! Jag inhandlade raskt två stycken för det facila priset. Den ena lånade tyvärr vår IT-chef hem över helgen och sedan har den aldrig kommit tillbaka, och eftersom IT-apan kickats sedan dess, lär jag inte få se den klockan igen.

men, jag har äkta vara, alltså. Kul att plocka fram ibland.

Jag har noterat att vi möter ungefär samma lag nu i slutet av serien. Så fort vi mött ett lag hemma, möter ni det borta. Eller, om vi mött laget borta, möter ni det hemma nästa omgång. Det låter bra för er, först kör vi dem möra, och sedan får ni plocka upp spillrorna, i form av tre pinnar! Se där, plötsligt ökar pölsans möjligheter att, inte bara undvika kval utan även att krafsa på slutspelsdörren!
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge & Liam:

Kommer ni fortsätta spela öppet i den här tråden? Nu har man ju börjat följa ställningen (inte sådär himla spännande ännu, ni spelar ju sicilianskt) och man vill ju gärna följa matchen till slut.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Poffa: Jodå! Om man nu kan kalla det öppet, när det är sicilianskt, men att välja draken borgar ju för att det lär bli action.

Men något dag-drag i taget lär väl inte störa andra så mycket, så visst skall det väl gå här? kanske blir en extra bok så småningom...sportsnacksportschack?
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Dags igen för ett nytt drag i tungviktsmötet:

6. Lc1 - e3
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Hmm. Förstafemman börjar inta position. Försvaren arbetar för att täcka upp vid blå linjen. Var kommer attacken? I mitten? På kungssidan?

6. ------ Lf8 - g7
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Håll er för tusan till en och samma tråd när det gäller schacket! Denna. Hur tusan ska man annars kunna följa det på ett enkelt sätt?

Spännande är det i alla fall.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Albert Hall:

Kan inte annat än att hålla med. Här sitter man med brädet framför sig och följer denna giganternas kamp, ihopp om att kunna hitta bra drag som undgår er.

Får man förresten fråga om någon av er kombatanter har spelat eller spelar aktivt? Undertecknad höll på med det här "sällskapsspelet" på serienivå för ett antal år sedan men la av då annat tog för mycket tid.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Albert Hall: OK, sri. Är ju inte van att det är så petnoga med trådar hit och dit från vår GB. Där skriker vi rakt ut, i första bästa snöre... :-)

Nu blir det väl rätt iaf:

Liam Devlin: Liam, Liam...olycksfödde(?) gubbe....
Din olycksbroder Huge är också deppig idag, av förståeliga skäl.
0 poäng för oss båda igår, illa illa.....

I kväll skall vi väl iaf röka fredspipa och banka dansken i håndball.

Mitt nästa (snille?)drag: 7. Lf1 - c4

"Undrar om jag får se en lång eller kort?" sa flickan.... :-)

(rockad alltså....)
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Poffa: Jag har spelat lite aktivt i slutet av 60- och början av 70-talet.
Lite klubbmästerskap och DM i Gävle Schackallians.
Spelade även nå´t år i Stockholm när jag flyttade hit 1976.
Numera blir det inget spel, men man följer alltid Aftonbladets parti och Lars Karlssons problem lite då och då....
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge:

Nådde herrn något respektabelt ratingtal då? Själv var jag allt för dålig för att riktigt komma upp i de fina siffrorna (dvs passera 2000) men 1910 som bästa rating är ju ändå hyffsat respektabelt.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Poffa: Det var så länge sedan att jag har lite svårt att minnas, men har för mig att jag låg någonstans kring 1800 i Elo-tal. Rankingen var ju relativt ny när jag spelade så det var lite svårt att bedöma spelstyrkan i början. Ibland besegrade man ngn med högre tal, och nästa gång torskade man mot ngn med lägre. Idag har rankingen naturligvis hunnit "sätta" sig, men 1910 var på den tiden (och även nu förmodar jag) en bra siffra, mer än respektabelt.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Hej igen, Huge!

Jag glömde lite bort vad vi dragit innan, och valde Välkommen Huge-tråden, för att snabbt få fram partiet. men det gick inte, eftersom vi hade många drag i Guldtråden, den tråd som man här bara vill ha till att följa lules matcher på väg til...ja, du vet.

Så jag tänkte repetera partiet fram till nu, så har man det i denna tråd. Och så kan du kontrollera om jag fått ihop det korrekt fram till nu:

1. e4 c5
2. Sf3 d6
3. d4 cd
4. Sxd4 Sf6
5. Sc3 g6
6. Le3 Lg7
7. Lc4

Det skall väl stämma, hoppas jag?

Min karriär liknar nog din. Något år i luleå bara, och något år i stockholm. Hann med att lira en massa tävlingar men plötsligt blev det matcher varenda kväll och helg så jag slutade helt. Det blev för svårt att hinna med det andra huvudintresset man just fått upp ögonen för. Nå, det verkar finnas flera här som lirat. Det kanske öppnas fler partier här och var?

Vad det gäller hockeyn är det förstås riktigt dystert nu. Teglet har nått ikapp och de kommer inte att kunna stoppas. Chansen att nå slutspel är plöstligt betydligt sämre, medan det börjar röra sig nedifrån kvalplats. Nå, Korven lär väl inte prestera mer än dödsryckningar, men Soppan kan mycket väl komma. Mer faligt för er än för oss, förstås, men skillnaderna är små och kan hastigt, men mindre lustigt, utjämnas.

Jodå, idag är vi neeere. 0-3 mot MooDoo var riktigt jävligt, och då inser jag vad 0-7 mot Pingen måste ha varit. Hoppas på gladare stämning i morgon.

Javisstja! Det var dags att dra, också! Nja, kort eller lång, jag har nog inte mycket att välja på. Det skulle vara att inte rocka alls då. Däremot tror jag att du har fler möjligheter och ser med spänning fram emot vad du kommer att välja: lång, eller kort, eller mittimellan?

Sjäv har jag ingen aning om vad jag skall göra. Så jag rockar väl?

7. --- 0-0
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Problemet i dessa fall är väl att domaren mer eller mindre känner sig nödgad att även ge den minst aktive ett straff. Speciellt när man står och vevar så länge som dessa två tuppar tydligen gjorde.

Än är det liv i den gamla Pölsan. Tydligen också i (stång)Korven.. :-)

Såg att du rockade i ditt senaste drag. Om det blir "fett" återstår att se..

Mitt svar blir:

8. f2 - f3
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Har du blivit medlem i LHF ännu? Jag kom just på att det pgnr Devlin gav dig gick till Luleåfans, och då blir du inte alls medlem i LHF utan bara i Luleåfans. Det betyder att du skulle gå miste om medlemstidningar, medlemskortet med cashfunktion, klubbmärket och allt annat skojsigt om du betalr in pengarna där eftersom man nuförtiden inte blir medlem i LHF automatiskt bara för att man blir medlem i Luleåfans.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Oj, tusan!

Hoppas du inte hunnit bli följa mina anvisningar ännu. Tidigare blev man ju, som supportermedlem till Älsklingarna, omedelbart älskling själv. Men nu är det tydligen ändrat, som Kickan upplyser om. I det läget måste det vara bättre att gå direkt in i föreningen själv!

Vad det gäller schacket lurade jag lite på Db6. Det är säkert möjigt att köra det, för att straffa ditt snabba Lc4. Men jag ids inte kolla, så jag kör in i normala varianter.

8. --- Sb8-c6
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Kickan: Man får väll inte pins längre?
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Ja tack ska du ha, men det är så dags nu!! :-)
Pengarna är redan insatta på det konto du uppgav. Fast nu vet man ju inte vad man skall tro. Går dom månne till ngt annat obskyrt ställe, som t.ex "Liams och Kickans festkonto"?? Smart move.....
Kan inte du eller ngn annan omplacera min investering så jag får mina utlovade najsa pryttlar? Det var ju klubben jag ville bli medlem i och inte ngt mesigt hangaroundsgäng.... :-)

Om Db6 är ett annat smart move skall jag låta vara osagt, men det hade isf säkert blivit intressant på damflygeln. Det kan det ju iofs bli ändå. Mitt svar blir då:

9. Dd1 - d2
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: För tusan Huge, så snabb du var nu! Nu är vi väl tillbka i någon sorts normalvariant gissar jag. Jag får ta mig en funderare. Du, när du flyttade till stockholm, lirade du något år, liksom jag gjorde. För mig var det i jakobsbergs SS som var rätt starkt på den tiden. Lirade du i klubb här nere?
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Ja, jag spelade ngt år, -76 måste det ha varit, men jag kan fan inte komma ihåg vad klubben hette. Tror inte den existerar längre utan upphörde och gick upp i ngn annan klubb. Detta är bara spekulationer så jag vet inte exakt om det stämmer. Namnet hade ngt med "Stockholm" i sig iaf, fast det var inte SASS, som väl uttyds Sthlms Allmänna Schackssällskap om jag inte har helt fel. Lokalerna låg iaf på Arsenalsgatan, mellan Nybroplan och Kungsträdgården. Gamla inrökta sekelskiftesrum med tunga gardiner och matt belysning. Direkt taget ur ngn roman av Strindberg e dyl.
Det enda bestående minnet av min sejour där var att jag i ngn turnering lyckades besegra den legendariske journalisten och skribenten Per-Erik Lindorm, som var en stor schackentusiast. Mer entusiast än schackspelare skulle jag tro...

Ett annat roligt minne var från tiden i Gävle SA. Klubben fyllde visst 50år ngn gång i början på 70-talet och elitlagets bäste spelare var av ungersk börd. Han var tydligen bekant med den ungerske GM eller IM
István Bilek, som då rankades som nr 105 i världen. Ingen amatör således. Denne Bilek inbjöds att ge en simultanuppvisning (spel mot flera motståndare samtidigt, för er som inte är så insatta).
Där gick det undan vill jag lova. Jag blev inte mattsatt men var tvungen att ge upp redan efter ca 25 drag. I de lägena skall man ju helst inte spela efter teorin, den kan dom ju i nattsömnen. Samtidigt ville man ju försöka hålla sig till böckerna, för att se hur långt man klarar sig.
Nåja, kul var det iaf och ett minne för livet....
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
nappen: Nej, man får klistermärken nu. Tror det beror på att kuverten går sönder när man skickar nålarna, så typ hälften fick inga nålar tidigare ändå eftersom de trillade ur kuverten. En jävla massa folk var till kansliet och hämtade nålar efteråt och jag själv saknar också någon nål (den gräsgröna) eftersom Lena hunnit slänga de kvarvarande nålarna när jag kom mig för att be om en för se till att samlingen är komplett.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Kickan: Någonting som slog mig när jag fick äran att besöka er var att
jag såg inga SM gulds flaggor i sportbaren, bara Planjas prydde taken.

Kickan, har du någon förklaring till det ;-)

ps/dumförklara inte mig för då lägger jag ut korten som jag har i beredskap som även hela MoDo efterlyser samt Portello o lizzard :-))

[bild]130.242.58.240/~dfence/varfor_har%20inte_lhf.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
65Selander: Enkelt, flaggorna hänger i den del av arenan som betyder något. Grishumparna får nöja sig med att vara i skymundan, ungefär som ni Pölsingar mest höll till i baren istället för att se matchen ; ) De replicatröjor från samtliga ES-lag som tidigare hängde där grishumparflaggorna hänger nu blev stulna i samband med ett inbrott, så det är lika bra att grishumparflaggorna får fortsätta att hänga där - det är ändå ingen som vill ha dem.
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Kickan: Hm.. kan minnsan tala om för dig att enda gången under matchen jag var i baren var i 1:a periodvilan sedan så stod jag på plats och väntade in dom andra perioderna, Du måste tänka på någon annan :-))

Ang replica tröjor så ville eran shop byta in min mot en Luleå tröja med autografer, tyvärr för er så var jag inte sugen att byta ut min original tröja mot en replica, det räckte att vi gav er 3p. ;-))
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Kickan:

Kan ni inte limma fast lite sedlar på Plannjas prylar, så att dom säkert blir stulna nästa gång någon bryter sig in? ;)
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Vilka härliga miljöer du beskriver. Det påminner om tiden i lule på gamla sjöfartshotellet. I jakan var det betydligt tristare rum, men stämningen var ju densamma. Intensiv koncentration endast avbruten av pjäsernas slag mot brädet, och handens slag på klockan. Jag lirade simultan mot en sådan där jugoslav eller ungrare i stockholm en gång. Det blev drakvarianten, och han gick ifrån de moderna spelöppningarna en bit in, men jag var påläst, och följde honom i flera timmar. Då hade vi fortfarande inte avvikit från sepelöppningsteoirien, men jag visste att jag, enligt böckerna, ansågs stå jämnt, fast längre spel fanns inte beskrivet. Hjälp, tänkte jag: nu måste jag spela helt själv! Hur skall det gå mot en sådan stjärna? När han vandrat fram till mig, funderade han ett tag, och sedan bjöd han remi! Jag accepterade. Det var en fin framgång, men det kändes som att jag missat chansen att spela schack mot proffset. Snopet, pånågevis. Däremot har jag spelat badminton med uffe andersson. Jag var bättre, men jag lät honom vinna, det kändes inte rätt att spöa en sådan fin kille som den lille mannen från arboga.

Javisstja! Vi lirar ju ett parti! Nja, jag har ingen aning om vad jag skall göra, men jag noterade nyss att du utvecklat många fler lätta pjäser än jag. Så kan vi inte ha det, bäst jag gör något åt saken.

9.--- Lc8-d7
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Hug(e)a!!! Du verkar vara lite mer bevandrad i teorin än vad jag är. Men det är ju i praktiken det gäller, så vi får välan se hur det går...
Jag låter mitt lätta garde vila ett tag och sätter agronomerna i arbete. Dom har vilat länge nog nu. Alltså:

10. a2 - a3
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge:

Man kanske skulle installera någon avancerad Schacksimulator på datorn och kolla vad den tycker om era drag. Någon som vet vilket som är bäst till PC?
Är det Chessmaster 9000, Hiarcs 8(hmm heter det så?) eller kanske Fritz?
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Lindberg Råkkar:
denna GB har samma tempo som ett schackparti...

ja jävlar, det är ju det som det handlar om,,,

förlåt trodde det var lulääs sida det här
Kommentera

Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Ojdå! Det där draget har man inte sett sedan Smyslov körde det 1939. Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra, men jag noterar att du flyttat dina springare tre gånger, medan jag bara hoppat två gånger med mina kusar. Verkar inte så bra. Bäst jag travar på.

10. - - - Sc6-e5
Kommentera

« · 382060 · »