Tycho

3671 inlägg · 39819 besökare

Historik

· ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Det är en liten organisation med tredje klubbchefen på drygt 1 år samt annan personalomsättning. Tror att det är lätt att de här sakerna sitter i enskilda personer om man har en liten organisation. Det är bara att titta där man jobbat själv. Trots stora organisationer sitter vissa viktiga saker på enskilda personer. Farligt men inte ovanligt...
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Lakesi: Man bokför inkomsterna när man skickar ut en faktura(enl bokföringslagen) men som det är nu har man inte fått betalt när inbetalningsdatum skett.
Det gör att det kan diffa ganska rejält mellan likviditet(pengar på banken) och resultat(inkomster mot utgifter) vid en specifik tidpunkt.

Många bra nya företag med bra idéer har gått i konkurs pga likviditeten så det gäller att ha lite koll.

Jag är inte orolig i dagsläget men som Inala skriver behöver de se till att ha likviditet så man inte är beroende av enskilda fakturor för att betala tex en skatteskuld.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Karlsson74: Sen känns det som de blandar äpplen och päron i artikeln. Rinkside sittplats utan slutspel på någon och då det är olika pris på olika sektioner så gissar jag det var det absolut dyraste de valt för Timrå.
Vi kanske ligger högt med tanke på vad vi kan ge tillbaks i service(tänker inte hockeyn). Men ta innehållet i artikeln med en stor grabbnäve salt. 😉
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det finns de som vill ha tillbaka kvalserien mellan SHL och HS(kanske inte just här).
Idag i kvalserien till HS möter alla tre lag som fortfarande har chansen att gå upp mot ett lag som är avhängd.
Hur än det är så kommer det påverka prestationer, aningen att man inte kommer upp i nivå för man mentalt tagit semester, men även att en bra lag slappnar av när det är klart.
Jag känner kvalserien ger orättvisa förutsättningar…
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Octagon: Förstår din tanke, men det finns faktiskt ett syfte med att ta beslutet att medlemmarna vill ha Tallarna på bröstet.
Sen är det upp till Styrelsen att behandla frågan så att medlemmarna förstår hur snabbt det går att få till och vad det i så fall skulle innebära.
Att ta beslutet i år kan fortfarande innebära att det tar 15 år innan det blir möjligt pga eventuella avtal.
Om det är tillräckligt viktigt för medlemmarna kan man säkert hitta ekonomiska sätt att komma ur de avtalen. Men det viktigaste är att medlemmarnas beslut kommer till styrelsen och att de utför besluten utifrån de förutsättningarna som finns samt förmedlar dessa till medlemmarna.
Om medlemmarna vill att Timrå lägger 50 miljoner för att tallarna ska finnas på bröstet ska styrelsen arbeta för det.
Sen att det är rent idiotiskt är en helt annan fråga. 😉
Att sitta i styrelsen i en elitförening är en fantastisk bedrift och uppoffring som också ger en del tillbaks.
Så vill avsluta med att ge ett kudos för det arbete ni gör. De som varit i samma situation vet vad det innebär och vad det krävs.
Extra kudos att du är här och bryggar mellan HS och styrelsen(aka klubben)
Kommentera

Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Om Rögle tar guld, får Timrå silver då eftersom vi bara förlorat två matcher mot dem i slutspelet? 🧐
Kommentera

Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Bragd-Birger: Härligt inlägg(som vanligt).
För att inte helt skriva sönder boken tänkte jag kommentera en sak.
Du ställer frågan: Klarar backarna att spela sig ut zonen snabbare?
Jag vänder det och tror att backarna kommer få det enklare att spela sig ur med mer fart i forwards. Bristen på spelalternativ i år har varit ett av de största problemen i att vi fastnade i egen zon.
Då forward haft fart har vi lyckats att ta oss ur egen zon.
Lyckas Jokkinen med det spelet tror jag faktiskt Eronen kan bli den 30 minuters back vi saknat. Då kommer han hamna mer rätt både i försvar och anfallet.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
J F K: Varsågod! 😊
Kommentera

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Olle: Det jag brann av på var kommentaren att de inte bryr sig.
Jag håller med att det inte är tillräckligt bra, men det är enligt mig hellre att man vill för mycket än för lite. Man håller klubban för hårt och tänker för mycket.
Produkten har varit undermålig i år och det får ledarstaben ta på sig att man inte lyckats få ut den potential som finns i gruppen.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Hahl Bundy 2.0: Intensiteten och forecheck är bättre/bra i andra. Passningskvalité, gap control och skärpan finns det utvecklingspotential i....
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-03-12
Nisse på Mon or: Ärligen, vad dåligt skrivit. Man kan ha åsikter om hur man spelar men att säga att man spelar för pengarna och inte skäms är bara plumpt.
Den kravbild de sätter på sig själva är något många av oss aldrig kommer i närheten av i våra liv. Så lägg ner det där skitsnacket!
Kom med konkret kritik om du inte gillar det du ser!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tittar på Jukurit - Kärpet... Är det inte mindre med screening och hakningar i finsk hockey??
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Zäta75: Måste hitta annat sätt att approacha PP. Vi hamnar efter intag i zon vid sargen och båda spelvägar upp och ner eller dump på bortre som BP är först på. Man skulle kanske skulle försöka få BP att överbelasta i mittzon och få in pucken på motsatt sida. Samt få in spelare med mer tramp i skridskoåkningen som just nu 27, 19. Spela mer på fart än på skicklighet.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
bar mofftak: Sorry, men den där ska domarna kunna läsa. Det är ett väldigt dåligt beslut av domarna.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Synct: När man satt på läktaren och inte visste exakt vad som hänt så känns detta utfall fantastiskt.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Sputnik1: Men visst känns det bättre med de som back 5-6 istället för 2-3.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Måste varit någon runt laget som gav tipset. För det lär ha varit på bussen hem han drack. Stor kudos och pondus på den!
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2024-02-01
Timrå IK...
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Det känns som senaste månadernas händelser som utkristalliserade sig i det fantastiskt taffliga hanterandes av sparkningen av Georgina Farman har i alla fall mitt huvud ramlat på plats.
Johan Sundberg har inte varit rätt person att vara klubbchef för Timrå IK och det är någonting han har känt ett tag. Om man inte känner sig trygg i sin roll så är risken betydligt större att plumpar som pressmeddelandet i måndags ramlar ut. Man tar förhastade och dåliga beslut som i detta läge ger en dålig eftersmak för Timrå IK.

Om man ser till sakfrågan så ser jag det som att bägge parter har trätat.
Klubben har inte varit tillräckligt tydlig i sin beskrivning till ledarstaben om vad deras uppdrag har är och ledarstaben tillsammans med stora delar av truppen har haft en helt annan agenda/målsättning än den klubben har.
Det är varken första eller sista gången klubb och enskilt lag/tränare har olika målsättningar, kanske oftast i ungdomsverksamheten. Men det är någonting som klubben kommer behöva jobba med för att vara ännu tydligare i framtiden och rekrytera ledare som följer den strategi som klubben tagit fram.
I det här fallet har dessa två parter inte haft samsynk och tränaren/sportchefen har fått med stora delar av spelartruppen på sitt sätt att se på det, kanske utan att som spelare faktiskt veta vad klubbens bild av verksamheten är. Så jag kan förstå reaktionen från spelarna när Farman sparkades.

Nu får vi hoppas på en klubbchef som trivs i sin roll och som kan driva Timrå IK in i framtiden!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-12-28
russkiy medved blyat:Närmaste jag hittade...
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-12-28
Misstänkt offside... Men skitsamma!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Håller med, det var bara en reflektion att inte de gått jättebra. Men det är mer det du säger än Hedberg skulle nog jag också säga.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Så är det, beslutet blir ju inte bättre än den nya tränare som kommer in.

Om man tittar på de tränare som lyckats bäst senaste åren så har de både struktur och fingertoppskänsla (coaching). Hallam, Rönnberg, Mitell och kanske Hedberg i Mora. Har en bit kvar i Örebro ännu.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jag känner mig ganska mitt emellan gällande tränarbyte. Ante har gjort det väldigt bra och är en tränare med mycket struktur och en välplanerad tanke i det han gör.
Det är för mig både hans fördel och kanske nackdel.
Den frågan jag ställer mig gällande Ante om han är den tränaren som kan ta Timrå till nästa nivå?
Jag tror beslutet att inte gå vidare med Ante är för att utvecklingen spelmässigt inte har varit tillräckligt brant under denna säsong.
Det går bra när man håller den strukturerade disciplinen i defensiven men tyvärr har det inte som jag ser det betalat sig i offensiven.
inget av Antes år har effektiviteten varit såpass hög som materialet borde kunna ha. I alla fall inte ifjol och iår.
Antingen ska man hitta en frejdigare hockey som ändå håller defensivt eller en mer defensiv hockey där man är effektiv när man får chansen.
Nu tycker jag att man hamnat mitt emellan. Ett år till med Ante hade kunnat ge det, men det finns absolut inga garantier. Om man tänker sig ett nytt kontrakt gissar jag att man kanske skulle titta på 2 år. Det ser jag som ett större risktagande än att bryta nu.
Jag tackar Ante för allt han gjort för Timrå och hoppas han kan fortsätta ge saker i framtiden.
Kommentera

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Gäsp: Bevisligen var det känsligt för någon då mitt inlägg raderades.
Jag är nog skadad när det gäller kost och hur det påverkar kroppen. Där har nog hockeyn en hel del att jobba på fortfarande. Oavsett klubb och om det är pizza eller alkohol...
Kommentera

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: Lite roligt mitt inlägg blev borttaget när det var en tolkning av något som faktiskt är sant. 😂
Något som jag om jag var Modo supporter dessutom skulle vara rätt nyfikna på varför man äter Pizza Hut på resan.
När jag åkt med idrottsresor har man alltid ätit typ husmanskost eller liknande. 🤷🏻
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
"När Boyce gör mål vinner Timrå" gammalt Timrå IK ordspråk!
Låst ämne

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Måste varit pizzan från pizza hut igår som satt kvar i benen idag på Modo...
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
... så valde Karlin lunchrestaurang idag för Modo på väg ner till Karlstad. Vart ett stopp på Pizza Hut i Skönsberg... 😅
Kommentera

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Kerstin_k: En killgissning jag har för mig han har berättat om det, att var det en förfrysning på ett Winter game i NHL
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Kerstin_k: Känns ju inte som varken Lundin eller Mieho har speciellt bra form och kan hjälpa honom.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Dubbeld: Är det inte mål är det hakning...
Låst ämne

Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
bar mofftak: Snyggt förutspått. 😊
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Jag håller inte med, det finns många bevis(inklusive oss själva) att det är lätt att hamna i problem om man hela tiden dansar på en tunn ekonomisk lina.
Det är klart det är jobbigt när man i starten successivt ökar kraven på eget kapital men när det väl satt sig tror jag inte att det kommer vara ett problem.
Det kommer även förhindra stora kortsiktiga satsningen då omsättningen styr det egna kapitalet.
Det kommer gynna de lag med stabil omsättning och bra organisation. Inte säker på att Timrå med tiden kommer förlora på det. Nu ligger vi lågt bland annat pga en del historiska laster som fortfarande tynger.

Det är ju människor på kansliet och vi supportrar som ytterst blir drabbad av en jojoekonomi.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Zäta75: Känns som 8 backar som håller rätt bra SHL nivå…
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Det jag tar med mig mest från dagens match är de hårda passningarna med precision. Det är nästan som att drömma sig tillbaks till Coma lockoutsäsongen. 😊
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-10-19
Skitmatch och 3 poäng!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-10-19
Lundin är sjukt avvägd idag!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-10-19
bar mofftak: Gammalt Timråordspråk!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Tycho: Krasst var ju sämre, mer tid för Oink att göra nått innan paus… 😬😬
Låst ämne

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
bar mofftak: Utvisning ligger ju kvar trots mål, borde väl vara samma med mål… 😂😂
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
modomille: Det var ingen filmning av Dickinson men det var inte en 5:a. Tycker nog inte ens det var en tvåa. Känns mest som en krock.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
pean: Modo spelar bättre men Timrå är tyngre. Skönt med tre poäng men vet inte om det var helt rättvist med tre poäng…
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Madsen ser riktigt het ut iår! #29 🔥 😉
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Zäta75: Hyfsad interference på Forsmark i samband med målet. Men för svagt innan.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Sputnik: Det blir lite misstag för det går fort därute. Det var inte många matcher i detta tempo ifjol.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Timrågogogo: Mieho såg vältränad ut mot ifjol…
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Dessutom lite intressant att man kan spola i livesändningen samt pausa på en Iphone/AppleTV men inte på en Android telefon/TV då man bara kan se live… 🤔
Fick leta fram min gamla Apple-TV igår när jag tittade friidrott…
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
angeroath: Förutom att Red Bull har en hel del verksamhet kvar i Ryssland(omsättningen på 1 miljard) samt att de sponsrar ryska idrottare…

Det gör att jag klarar mig från att dricka Red bull iaf…
Kommentera

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Knass: Personligen hatar jag inte Modo, däremot mår jag alltid fysiskt dåligt när vi möter dem(efter 2007). Därför är det ett lag jag har svårt för och kommer alltid ha det.
Sen har jag svårt för Löven och Djurgården, jag har alldeles för många gånger bevittnat livematcher borta mot dem med förlust som resultat. Tror nog jag kommer vända mig i graven om någon skulle nämna Beljavski i närheten… brr
Men hat? Nä, inte jag iaf…
Låst ämne

· ·