Sawchuk: Haha, klockrent. Skönt att jag inte har vett nog att ta åt mig.
Några mer fina citat att komma med?
Zappaholic:
Hittade en video på Zappaholic då han svingar runt med sina hockeykunskaper här inne i modoforumet.
www.youtube.com/watch?v=HPPj6viIBmUWayne Gresky: Tanken slog dig inte att det kanske är så att det är DU som borde känna dig träffad av innehållet i den artikel du publicerade?
Zappaholic:
Men dra upp byxorna igen för guds skull!
Wayne Gresky:
Det genialiska och djävulska i min plan var att jag redan hade stycket kopierat och klart från case booken men ville låta dom nästla in sig lite mer innan jag släppte bilan. :D
Wayne Gresky: Haha, vad roligt att ni letat med ljus och lykta efter ett citat som inte gäller i just denna situation. Mycket komiskt och inte så lite talande för den engelska läsförståelsen...
Kanske bäst att dra härifrån, känner att det är svårare att övertyga midoiterna...flåt, imodotierna...nej, modoiterna att de har fel än att få en hängiven muslim att käka fläskkarré :-)
Huge:
Troll...
Visst inser du att du just nu står med byxorna vid fotknölarna och lilldasen i vädret och trots det fortsätter försöka argumentera.
Redigerad kommentar
Huge:
Haha, har IIHF`s Casebook inget värde?
Case 3: An attacking player skates towards the crease where a defender skates backwards with eyes towards the puckhandler at the blue line. The players makes bodycontact and the attacking player also makes contact with the goalie and interferes the goalie in his action.
Action: The attacking player should be given a minor penalty for goalie interference.
arnio: "A growing body of psychology research shows that incompetence deprives people of the ability to recognize their own incompetence. To put it bluntly, dumb people are too dumb to know it. Similarly, unfunny people don't have a good enough sense of humor to tell."
Riktigt intressant läsning som förklarar varför du och dina brynäsvänner hävdar de mest idiotiska saker. Det beror inte på att ni vill jävlas, utan att ni inte förstår att ni inte förstår. Det är något vi modoiter får ha överseende med när det dyker upp andra skev världsbild.
Wayne Gresky: Jag förstår inte ens vilken artikel du pratar om nu.
Jaja, skönt att veta att vi vann fullt välförtjänt igår i alla fall och att alla tveksamheter kring vårt kvitteringsmål är undanröjda.
Får man vänligen be om att Huge o arnio mfl inte gör sig besväret att dyka upp i vår gb på Tisdag om det skulle uppstå nån "incident"?
Vore ytterst tacksamt.
arnio:
Du har fel och gör dig till åtlöje, läs casebooken. Det är inte mina ord utan IIHF`s
Sedan kan du vända dig till IIHF om det är oklarheter trots att ca 5 liknande ja rent av identiska fall beskrivs.
Redigerad kommentar
spud: Jag har sagt det tidigare och får säga det igen: Ni modoiter får ha vilka åsikter ni vill. Huvudsaken är att vi brynäsare vet att vi har rätt. Innerst inne känner ni nog också att det är så...
Ska vi blicka framåt nu mot våra respektive matcher i morgon? Är inte det viktigare för er än att sitta här och ha fel i sak mot oss? :-)
arnio:
Tyvärr Arnio, du har fel som vanligt.
Från IIHF`s Case book (Regeltolkningar som gäller i oklara fall) Dessa gäller internationellt, även i Sverige.
Rule 534 – Interference
B - Interpretation
2.If an attacking player skates through or just outside the crease and makes contact with the goalkeeper in the crease, or skates behind the goalkeeper and the goalkeeper backs into the player, that player shall be assessed a Minor penalty for Interference.
Att Ahnelöv enligt dig var i vägen är helt oväsentligt i detta fall om du studerar Case Book där flera liknande fall beskrivs. Det är enligt Case Book Larssons skyldighet att undvika situationen.
Om du vill fortsätta diskutera det här ber jag att du vänder dig till IIHF och ber dom ändra den internationella Case Booken.
Redigerad kommentar
Det är väldigt lätt att halka över tangenterna och skriva idioter istället för modoiter...om det någon gång skulle hända mig ber jag om ursäkt i förväg :-)
Det är i så fall inte alls meningen...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
NuMo: "Och vad är ditt mål då?"
Jag vill att ni modioter erkänner att Niklas Sundström är den gnälligaste spelaren i Elitseriens historia och att ni godtar att Brynäs 1-1 mål igår var helt korrekt. Det är mitt mål.
Sawchuk:
595 – SKYDD AV MÅLVAKT – Protection of goalkeeper
a) Vid alla tillfällen som en anfallande spelare inleder och tar kontakt med målvakten, annat än helt oavsiktligt, när målvakten är i sitt målområde och vare sig ett mål görs eller inte, ska anfallande spelaren ådömas tillhörande straff.
b) En målvakt är inte tacklingsbar bara för att han är utanför sitt målområde. Straff ska utdömas vid alla tillfällen när anfallande spelare tar onödig kontakt med målvakten (se Regel 522).
Solklara regler, men:
a) Kontakten med målvakten är oavsiktlig, och kontakten skedde utanför målområdet. Målvakten åkte ut ur målområdet och kolliderade med en spelare som inte kunde undvika kollisionen på grund av en interference från Ahnelöv.
b) Kontakten var inte "onödig" utan nödvändig då Larsson på grund av en interference från Ahnelöv inte kunde undvika kontakt.
Huge:
Vad i hela friden är ditt mål med att älta din ståndpunkt gång på gång? Vi har förstått, vi är inte intresserad av att "omvända" dig.
Så än en gång. Vad vill du? Du vet lika bra som jag att du inte kommer att få exakt alla som tycker att målet borde ha dömts bort att ändra ståndpunkt. Du är ju rabiat.
Redigerad kommentar
Sawchuk: Fint citat, men det är ingen som ifrågasätter hur regeln ser ut. Snarare går väl skiljelinjen i diskussionen huruvida Larsson söker kontakt med Tellqvist, eller om han blir ditskyfflad av Ahnelöv.
Domarna gjorde sin bedömning...den får vi rätta oss efter.
arnio:
Man behöver inte ens ha Modobrillor på sig för att se att gårdagens domare borde avgå. AVGÅ!