1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494275 inlägg · 4086 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta

« · 2733726 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Biljetter till torsdagens match löst. ✅✅
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Jag tror inte att Milton går i första rundan 2025 om inte Karlin kilar in honom i SHL under den här säsongen och han börjar prestera lite smått.

Det som väger mest är som du säger verktyg, men sen är landslagsuppdrag och spel med seniorlag i SHL/HA är väldigt viktigt för en förstarunda när dom kollar mot Sverige. Blir han en poängkung i U18 VM kan det också stärka hans aktier, men annars för Topp 25 måste han in i SHL och göra bra ifrån sig.

Jag är helt övertygad om att Frölunda kommer kila in Ivar Stenberg redan den här säsongen, sen kommer han stänka in några poäng 25/26 och sen har vi en högt draftat svensk i förstarundan där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: NHL-klubbar väger in bra mycket mer när det kommer till att drafta spelare än poäng. Man brukar prata om golv och tak (hur många verktyg spelaren besitter respektive hur hög nivå de kommer upp till) när man bedömmer juniorens chanser att nå NHL.

Snackades om Filip Ekberg redan för två år sen när han gjorde det där hattricket, just nu ser det knappt ut som att han tar sig in i förstarundan medan Milton just nu är en hyfsat säker topp ~25.

Jag hoppas också det finns andra faktorer kopplade till att LP spelade så lite igår, men jag tror tyvärr det handlar om Karlins rädsla för juniormisstag. Det finns liksom inte jättemånga fel man kan peka ut med LP, förutom då att han är junior.
Om jag får gissa tror jag att Lucas är helt petad på torsdag och spelar med J20 resten av säsongen. Men jag hoppas verkligen jag får fel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Jan-Erik : Det var Örebro som försökte blåsa spelarna på Pensionsinbetalningar, och det var inte bara Holm och Brome`. men det kanske va dom som ställde störst krav.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/APeE3x/shl-mathias-brome-och-sju-spelare-till-stammer-orebro-hockey
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Paninaro: Intressant det där. Ivar Stenberg från Frölunda har ett år på Milton till draften och leder och snittar redan över 2ppg i J20. Det kan vara draftettan för 2026.

Finns mycket att lära från etablerade SHL-lag på hur man hanterar juniorer. Karlin spelar hellre Södergran, OP samt Niederbach som är på nedgång i stället för att ge en högt draftad junior eller Jacobsson chansen.

Nu vet jag inte riktigt varför han bara fick 6 minuter i 5-0 förlusten, men man kan väl hoppas på att det berodde på något annat än Karlins envishet. Jämför med Liam Danielsson som är från samma årskull och inte blev draftad, han fick 15 minuter och gjorde mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Milton leder poängligan i J20 Norr. n8 matcher 11p. (4+7)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
smyl: Håller helt med dig när du skriver "Finns ingen chans i världen att jag kommer veva igång panikklockan innan de har spelat minst 10 matcher."

Det många glömmer är att säsongen 22-23 var Örebro ett riktigt bra lag. Kanske är det så enkelt att tränare Eriksson hade rätt när han fimpade Bromé och Holm till årets säsong. På så sätt ordnade han kanske en betydligt bättre grupp med mindre energiläckage. Man kommer långt med ett sammansvetsat lag där alla drar åt samma håll och där man i år startar säsongen med en tränare som lyckats med dem förr.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
BobbyG: Jag och BB är ju <3 Bernhardt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
BobbyG: Blir ju lite konstigt om Byström bli bänkad när han var rätt bra.

Kan nog bli Bernhardt som får sitta.

Kanske en smart manöver att bänka Rundblad i första matchen för att visa att ingen är helig. Då blir det kanske lättare att sätta Bernhardt på läktaren ifall han presterar dåligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Paninaro: så resonerar en kapten
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Paninaro: tror han spelar på torsdag

nordliner-ladue
winberg-rundis
bernhardt-näsen
byström
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Paninaro:

" – Det är klart att man blir besviken när man får höra att man inte kommer få spela, men det är min egen prestation som gjort att jag är i det här läget. Jag kan inte skylla på någon, jag kan bara fokusera på att träna bra och göra mitt bästa. "

Så här skall alla hockeyspelare på denna nivån ta en petning

Man kommer långt med att vara ödmjuk som David

Respekt.

Här har Zlatan något att lära sig
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Såååå negativ är jag ändå inte, president i pessimistiskakamratskapets pessimistförbund kanske jag är dock.

PPKPF 👍🙏
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Peja: Jo, han är väl andracenter om Kero inte är bra. De har ju massor av backar, så de borde klara även om någon av dem redan är skadad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
J F K: Om Kero är så dålig som många säger, så är ”Fisken” ett minst lika tungt avbräck som Kaski.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
pdy: ”Modos 4 första matcher är mot 3 direkta bottenkonkurrenter ”
Leksand är inte ett av det 3 bottentippade lagen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: så vadå, du gav Theodor en match pp bortaplan mot ett tvärhungrigt örebro? generöst. tyckte att han gjorde bort sig på interferancen och nån grej till utöver det va han väll halv ok. att folk inte vrt vart dem ska åka å att det blir en domonoeffekt av dåliga beslut landar hos karlin. all kärlek till karlin, men han kansle vridigt för mycket på allt och ska hitta viljan att anfalla och ha puck ( som vi är bra på ) istället för att ha "överfocus" på spelet utan puck. det ser för komplicerat ut. och sen vill jag lägga till att rundblad va inte med igår men jag såg 10 ggr där vi kastade puck in i eget slot ändå. mby its a we problem
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: leksand är väll inte bottentippat? dem är väll top 6-8 bland dem flesta? sen har dem nästan samma lag som förra året så det är nog större panik för dem med deras insats, om inte challe har gjort alt förstås.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: om inte annat så visar det ganska klart att vi alla har våra favoritspelare som vi inte riktigt klarar att se nyktert på - gavelo och niederbach, du och lp, bad brett och wilma, jag och jasek. och att vi alla har spelare vi tycker mindre om och inte heller ser nyktert på

något att ta med sig när man sitter och skriver och analyserar och kanske ta sig en extra funderare på om ens sedan tidigare åsikter färgar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Aftonbladet skriver upp till fyra veckor för Kaski.
Trist för spelaren, men som du konstaterar bra för oss.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Oliwer Kaski och Oscar Fisker Moelgaard borta 6 respektive 8 veckor för HV. Bra nyheter för oss.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
erjo: Jag vill bli av med Niederbach nu, ja. Men det är inte föräns nu. Fram tills nu har jag önskat att Niederbach ska hitta hem till den spelaren han varit i junioråldern. Jag om någon ville sedan långt innan han kom hit att han skulle komma till MoDo då han är en av de bättre juniorerna som fostrats från Ö-vik. Att du tror att jag missnöjd över honom pga att ”han tar minuter av LP” blir så otroligt löjligt då alla sett hur Niederbach har spelat senaste året.


Sen är det inget nytt att jag är ansiktet utåt för negativitet på HS trots att jag i går var betydligt mindre negativ än Törna och Bad Brett bl.a.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: södergran fick förlängt förra säsongen så tvivlar på att han får förlängt innan det kontraktet gått ut oavsett. Sedan tror jag alla förstått att du ogillar Niederbach. Kanske mest för att han tar minuter från din älskare/pojkvän/bror/son/what ever, LP.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: vi har ju en grym sample size atm med en match i bagaget. Vi möter ett bottentippat Örebronx som inte vill något annat än att bevisa sig själva mot rubbet - dessutom på hemmaplan i en säsongspremiär.

5-0 på tavlan men nog var Örebro knappa procent mer påkopplade och med vidrig produktivitet.

Finns ingen chans i världen att jag kommer veva igång panikklockan innan de har spelat minst 10 matcher.

Vi må ha flera viktiga matcher mot bottengängen tidigt i serien men alla matcher ska spelas om.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Gjorde jag det? ”Krävde”. Jag skrev att Södergran och Niederbach borde inte få förlängt efter säsongen. Annat är att ta saker rent ur luften
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo:
Jag tänker 70p som mål och då får vi 7p var femte match plus två bonusmatcher. De vill vi inte bränna i början på serien.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Modos 4 första matcher är mot 3 direkta bottenkonkurrenter så det känns viktigt att plocka några poäng iaf.
Örebro B, Malmö H, Leksand H, HV71 B
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Rödluvan krävde väl halva lagets avgång 8 minuter in i förstaperioden.

Jag tror att vi vinner hemma mot Malmö ganska övertygande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: kräva avgångar efter en match är tecken på panik. MoDo har inte panik så nu beter vi fans oss
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Det känns inte så konstruktivt att kräva spelares avgång efter 1 match, eller att ens hänga ut enskilda spelare som gör en sämre match.

Laget är nytt, omgivningen för alla är mer eller mindre ny så när inte spelet sitter hos alla så kommer enskilda spelare begå misstag man kanske inte gör när allt klaffar för omgivningen, det är ju trots allt ett lagspel.

TN gör kanske ingen bra match men det verkar han knappast varit ensam om
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:
Det säger mycket när det gäller Niederbach, för det stöder din tes. Men säger inte så mkt när det gäller LP/OP för det stöder inte din tes.

Själv tycker jag det verkar rimligt Niederbach är kring 8-9 bland forwards och LP OP är också där i nuläget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Inte så konstigt då de inte fick spela något. Statistik är inte allt men kan säga mycket, i går behövde man ingen statistik för att avgöra vilka som gjorde en så kallad sämre match.

Snarare är det anmärkningsvärt att LP och OP lyckas ligga hela tre positioner över Nieder med den lilla speltiden de hade
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
BobbyG:
Tror det blir Olofsson och Ranta i samma kedja så småningom
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
BobbyG:
Ser ett de LP och OP verkar ligga nära Niederbach. I HF iaf. Att det är tungt för Näsen kan jag förstå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: både hockeylabbet och sportlogic har niederbach som sämst med näsen något bakom. sen är det ganska stort hopp till true och lucas p
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:
Då blir jag nyfiken på om Niederbach var sämst eller var det någon annan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
BobbyG:
Bakgrunden till HFs modell. Vet inte hur SL fungerar men kanske bara råa siffror
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Monno: lite olika modeller. sportlogic har xGF på 3.40 på örebro, 2.48 på modo i lika styrka, medan hockeysiffrors modell har 2.36 för modo och 1.91 på örebro i lika styrka. vet inte om hockeysiffror har allt som sportlogic har att erbjuda därav diffen

"alla" verkar överens om att det inte var någon 5-0 match iallafall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Framnäs: Jag tror man försöker hitta omgivningen som får igång Olofsson, dock ska man komma ihåg att Olofsson inte är någon kioskvältare utan en bra målskytt som nog redan sett toppen av sin karriär.

Sam är duktig offensivt och är rätt skarp på att dels hitta bra spelupplägg men även bra på att stå på kassen.
Olofsson trevar i mörkret just nu men tanken är nog att han ska spela i en ledande roll när/om det lossnar för honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
KB: Enligt hockeylabbets analys så var även Niederbachs lina sämst igår. Otroligt förvånande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Monno: Undrar om Karlin tycker att Södergran och Vigneault är de som passar bäst med Olofsson även i fortsättningen. Värvad som spets, så antar han känner att de två är troligast att få fram Olofssons kvalitéer. Eller MoDo kanske bara ville ha en dyr kropp till tredjekedjan?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Törna:
Jag skall erkänna jag har saknat det här, hellre som igår än en hel försäsong av meningslöst pladder. Allt kan gå till överdrift men är det inte en del av grejen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
SPOODI:

Nä, helt annan match på torsdag tror jag.
2 hemma nu så då är vi på banan igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Monno: 3-3 om vi städar bort våra jättebjudningar vid 2-0 och 4-0
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
KB: Att det kunnat sluta 5-3 är en klen tröst dock. 😅
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
SPOODI: De går bättre för Dick än mitt lag då!
Uppladdat:

450x300-img2726.jpegimg2726.jpeg

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
SPOODI: ”Enligt Sportlogiqs siffror blåste Jonas Arntzen Modo på strax över tre mål i går. Bra säsongsdebut.”

Enligt Henric Larsson som driver Hockeylabbet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Törna: Ny flickvän som är en jävla model med över miljonen följare på Instagram. Jag hade också varit o hårdträning då
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: 2 raka vinst på hemmaplan.
Kommentera

« · 2733726 · »