1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494294 inlägg · 4086 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta

« · 2733726 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Biljetter till torsdagens match löst. ✅✅
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Törna: Nyss hemkommen från Örebro. På torsdag morgon sätter jag mig på tåget till Övik. Hoppas på revansch och mäktig stämning.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Ivar Stenberg kommer mest troligt inte spela med Frölunda den här säsongen. All respekt för hans talang, men Frölunda är ett potentiellt guldlag och han kvalar nog inte in där. Dessutom är Viggo Björck en betydligt större talang och han kanske inte ens får chansen med DIF i HA.

LP var tre val från att hamna i förstarundan och hade enligt uppgifter troligtvis gjort det med Toronto om de inte hade valt att gå på backspåret. Han spelade minimalt med oss i SHL men var ändå en kandidat för förstarundan. Och då är Milton rankad ännu högre och är steget för Lucas med att t.ex spela J20 hela säsongen den säsong som var tänkt att vara hans första J18-säsong.

Att spela med herrlagen är en boost men det NHL-lagen främst tittar på är spelarnas kvalitéer, då man inte kan utesluta att A-lagen inte bara väljer att spela juniorer för att herrarna inte är bättre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bad_Brett: jag tyckte byström bernis va bästa backpar siste. låste några gånger i anfallszone. det smarta valet borde vara att låta näsen vila med tanke på hans privatliv
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
pdy: Klarar Näsen att hålla nivån, så kan det va bättre att han spelar än att sitta hemma och grubbla.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Stänga tråden?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: "Om jag får gissa tror jag att Lucas är helt petad på torsdag och spelar med J20 resten av säsongen. Men jag hoppas verkligen jag får fel."

holy overreaction batman
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Haha du blandar ju att vara rationell och statistisk med att vara så oerhört känslodriven.

Jag tror Karlin ställer det lag han tror ha bäst chans att vinna matcher på isen. Sen att han inte kommer ha exakt samma syn som alla supportrar är väl rätt rimligt.
Tycker inte han visat direkt att han inte tror på LP då han fått spela mtmyvket på försäsongen. Dock kan de va att som en match som igår när han ser att det inte är på topp någonstans, kanske det inte är optimalt för en junior att komma in och bli uppäten/förnedrad av Karlkvist t.ex.
Men det är bara en gissning.

På tal om saker supportrar inte håller med Karlin om. Hur många matcher tror vi det tar innan Näsén och Bernhardt spelar tillsammans igen? Jag tror innan omgång 10.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Paninaro: Är Umegård utlånad till Hudik ? Gjorde 3 mål o 1 assist mot ÖHF ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Heyerdal: Nä han är inte utlånad han har lämnat MoDo för Hudik.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Törna:
Nej det pratas fortfarande
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: INFÖR HEMMAPREMIÄREN
VILL SE FÖLJANDE KEDJOR

RANTA.JASEK.JEPPE
LA DUE, WINBERG

AAGARD.VIGGE.WOODS
NÄSEN.BERNIE

MÅNS.TRUE.SÖDERGRAN
NORLINDER. RUNDBLAD

SEBBE.THEO.OP OM NU SEBBE E TILLBAKA

LUDDE.NOREN
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Jag tror han gör matcher i Frölundatröjan den här säsongen. Du tror inga matcher. Skriv ner i anteckningsblocket.

Det skiljer otroligt mycket mellan spelare i början på förstaronden mot slutet. Det kan vara spelare som är redo för NHL mot spelare som inte ens debuterat i svensk seniorhockey.

Skulle Milton gå in i MoDo och göra 10-15 matcher och några få poäng kan han definitivt hamna Topp 25 i draften. Annars behöver han göra väldigt bra ifrån sig i U18-landslaget och kanske få spela U20. Amerikanerna tar inte vår J20-liga seriöst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Milton är redan rankad att gå topp -25 och då har han inte spelat några A-lagsmatcher ännu. Lucas var rankad att gå i förstarundan av många samma dag som draften, och då hade han knappt spelat något med A-laget. Så där får jag agree to disagree med tanke på att det finns bevis på att NHL-klubbarna riktar ögonen mer mot spelartypen än A-lagsmatcherna
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
RagnarLodbrok:
Caps lock på bror
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Lucas var tippad att gå runt 40 av de flesta. Tror faktiskt ingen tippade honom i första förutom någon enstaka på plats 32. Som sagt, det beror mycket på A-lag och landslag. Lucas var väl bäst i landslaget?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
pdy:
Byström lär inte Petas iaf
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Samma dag som draften tog plats var det 5 st sajter som tippade Lucas från 31 till 22. Sen fanns det även enskilda som kunde se honom i första. Vilket är ett bevis på att A-lag inte är den största faktorn till att vara lämplig till förstarundan. Men att LP stack ut i J20 och i landslag är anledningen till att han gick högt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
RagnarLodbrok: Skrik på Karlin i stället :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Jag tror du hittar på. Jag var inne på eliteprospects innan draften och där var han rankad 32-50 av samtliga. Men jag tror vi inte ens argumenterar för samma sak. Jag tror landslaget kan ha lika stor betydelse som A-laget om det går bra där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
mattias - 74:
Zlatan-aversionen går inte att ta miste på iaf. Lite svår att se kopplingen här
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Jag var också inne på eliteprospects samma dag, och då var han rankad på fem sajter. Jag kan till och med hålla på och leta efter dem om du vill. FCHockey rankade honom 22:a. Så vem som hittar på här vet jag inte.

Jag har uppfattningen att vi argumenterar för samma sak men att vi har olika bilder. Vilket är helt normalt. Vad som ska sägas med NHL-draften är att den är oförutsägbar. I år gick en som inte ens var rankad i förstarundan på vissa sajter nummer tre, medan Alexander Zetterberg gick helt odraftad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Jag tror att du är missinformerad. Han var inte rankad i första av majoriteten av sajterna. Annars är jag missinformerad, men vi kan skita i det. Han gick ju som 35, vad spelar rankingen för roll nu.

Att Zetterberg inte gick var nog mest för att han är så liten. Därför hade han behövt spela SHL för att bevisa sig bland seniorer.

Man tvekar liksom inte på att normallånga killar ska kunna växa på sig bredd och kunna stå upp fysiskt i NHL, men när du har en sån liten spelare som dessutom inte utmärkte sig mycket i ett U18-vm förstår man att lagen passar på honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Otroligt oklart vad du menar med missinformerad nu. Nyss skrev du att han var rankad 32-50 av samtliga sajter. Nu skriver du att han var rankad utanför förstarundan av majoriteten. Diskussionen handlade om att A-lagsspel inte har någon större vikt i varelsig spelare kan ses som förstarundespelare, och rankingarna inför draften brukar säga att en spelare endera passar in eller inte passar in i en förstarunda.

Det säger sig självt att Milton är rankad i förstarundan hos många nu innan han ens spelat med A-laget.

Det stämmer att Zetterberg nobbades pga storleken, men det tycker många är mycket märkligt då det är en rätt opåverkbar faktor. Han har en offensiv spets som en förstarundare. Jag vet ej om du såg U18-VM men Zetterberg var den ledande offensiva spetsen innan han blev skadad. Gjorde flest poäng med landslaget totalt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Av samtliga sajter jag kollade var han rankad 32-50. Att du hittar någon enstaka som rankade honom högre drar inte upp snittet avsevärt. A-lagsspel har stor betydelse. Kan en spelare gå in i A-lag och visa sig kunna göra det bra stärker det såklart hans aktier.

NHL bryr sig inte om längden är opåverkbar. Är du kort har du mindre sannolikhet att lyckas i seniorhockey, och Zetterberg har inte visat upp sig alls i seniorhockey, så det finns inget att gå på där heller.

Jag kollade U18-VM och NHL bryr sig inte heller om en spelare skadar sig i sitt livs hittills viktigaste turnering. Det ligger på spelarens ansvar. Facit i hand var det flera svenskar som visade upp sig och utmärkte sig mer än honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Det handlar inte om något snitt. Nu säger du ”någon enstaka” och fem stycken är inte någon enstaka. Nu helt plötsligt säger du ”samtliga sajter som jag hittade” men sa du inte att du också hittade dem från EP? Just det faktum att det går att ranka spelare i en förstarunda utan A-lagsspel är ett bevis på att det är spelaren som står i centrum och inte ledarna. Sen att det är ett mycket gott tecken att spela i A-laget är en annan sak. Har låtit på dig som att det inte är aktuellt med förstarunda öht då Milton inte lär spela med oss i år.

Att ha mindre sannolikhet är inte samma sak som omöjlighet. Faktum är väl att det är väldigt många hockeyspelare i dag som är under 175 cm. DeBrincat i Detroit är ett bra exempel och även någon som Zetterberg modellar. Det är helt orimligt att låta någon som är sämre i alla kategorier gå före endast för att den är längre. Tyvärr är det verklighet.

Och att skada sig, anser du på allvar att det alltid ligger på spelarens ansvar?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Alltså det är bara så det är. Jag vet inte varför du är så ledsen över det. I basket letar man också folk som är långa. Är du inte runt 2 meter får du det svårt där också.

Försök leta någon i draftlistan 2024 med samma storlek som honom. Jag tror inte det finns någon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Ledsen och ledsen, trist är det såklart att hårt jobb inte lönar sig för vissa. Det är självklart det är få på draftlistan med samma storlek som honom då korta spelare oftast inte blir aktuella för draften ens. Så det säger en del om det att Zetterberg låg så långt upp i rankingarna inför. Detta säger såklart sig självt. Du kan ta och titta i vårat J18 och J20. Eller i alla juniorlag i Sverige om du vill. Finns minst en spelare under 175 cm i alla lag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:

Han tar nog sig dit ändå om han är tillräckligt skicklig. Oroa dig inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Självklart, det tvivlar jag inte på. Men nu har den där diskussionen blivit något annat och jag tycker jag fått ut mina poänger, därför säger jag godnatt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Johan Videbro avslutar sitt VD jobb 30/9
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
bengt88: Nu blev jag minst sagt orolig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Ja, nu är jag genuint orolig. Vafan händer?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
bengt88: VAAAAAAAAAAAAAA?! Gråter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Cheese: Han säger att det är ytterst ömsesidigt men i slutet låter det inte som att han är meganöjd med att han inte är kvar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Nä, verkligen inte. Väljer man att skruva Saab i garaget istället för att tänka på framtiden så......
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Fan asså jävla pissvecka man har framför sig då. Kom fan aldrig med dåliga nyheter en måndagmorgon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Cheese: Jag är ändå lite förvånad över att han suttit så länge. Lite som det antyds i texten är han mer en person som kommer in och förändrar/förbättrar verksamheten, än någon som gärna sitter i förvaltning. Jag tror att han är ganska jobbig att jobba under då han ställer väldigt höga krav och är auktoritär, så under hans period på Örnfrakt fanns det några som valde sluta.

Därmed inte sagt att vi inte kommer sakna honom. Det han gjort är inget annat än fantastiskt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: De pratar om tajming. Jag vet inte om tajmingen att kommunicera detta nu känns så betryggande… tycker det låter lite konstigt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Cheese:

Känns väldigt snart med bara september ut?? Men nää, sluta INTE, PROTEST
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
J F K: Han har fått oss att gå från underskott till 28 miljoner i eget kapital. Jag ser verkligen inte hur vi inte ska sakna honom oavsett hur jobbig han är att jobba under, jag har alltid upplevt Widebro som en fantastisk person.

5-0 torsk i premiären, kaptenen petad och Widebro avgår…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
KB: Lövens VD är säkert ledig ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Lugn nu, han nämnde redan i en podd med Kempe(tror jag det var) att hans mål var att fortsätta i MoDo tills man tog klivet upp i SHL.
Var rädd han skulle lämna redan ifjol.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
J F K: Det som är signifikativt med personer som VD’ar, entreprenörer etc är att man drivs av att få utveckla företag.
För de riktigt framgångsrika är pengar inte speciellt intressant utan man drivs i stort sett av av nya utmaningar så att Widebro skulle lämna förr eller senare kändes inte direkt oväntat.
Svintråkigt men inte oväntat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Från BobbyG

Nu är tråden låst men lite corsi for från i lördags, svårt att dra några omedelbara slutsatser från en match och dom som ligger nära 50 så skiljer det 1 försök för eller emot... det intressanta är väl dom som sticker ut, över 60 eller under 40 men som sagt det är bara en match

norlinder 48%
ladue 58%

byström 69%
bernhardt 67%

winberg 37%
näsen 34%

mikkel 67%
woods 67%
jasek 57%

ranta 42%
true 48%
niederbach 36%

olofsson 45%
sam 53%
södergran 55%

(resten spelade under 10 min)

det som sticker ut för mig är att bernhardt var 67% (18 för, 9 emot) och -3 samt att winberg-näsen var riktigt dåliga
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
J F K: Någon som ställer väldigt höga krav, är något vi definitivt behöver!

Ryggdunkare finns det i mängder runt klubben!

Med det sagt, så tar jag ingen ställning i frågan!. Jag har ingen aning varför han får lämna, kan bara gissa!

Och det här kan ju kanske vara rätt väg att gå?!

Vet inte om jag litar på vår styrelse dock.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Cheese: "Vet du vad du har Hedlund, taskig tajming!"

Men nu börjar man känna igen gamla MoDo igen,.lagkaptenen petad,.vd:n kickad,.usel premiär!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Confusius: Haha! Älskar referensen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Hur såg matchningen ut kring detta då? Vilka spelade mest mot Björninen linan.
Kommentera

« · 2733726 · »