1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4750 inlägg · 375 ämnen

Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

« · 1068487 · » Till forumet


Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Är det bara paddan som har detta problem?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Nja, däremot måste jag gå en omväg för att få bekräftat att inlägget har kommit på plats.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Jag hittade en bugg angående att inläggen inte kommer upp på en gång. Men det ska vara fixat nu...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Visserligen tycker jag att det ser riktigt trevligt ut men på länksidan är Mora kvar i ES och Rögle spelar i AS. Vi kanske kan be förbundet/hockeyligan att rätta sig efter oss istället?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Oj det var betydligt mer fel än så. Halmstad, Hammarby, Arboga och Nyköping står kvar som AS lag. SSK ska upp i ES och Malmö ska ner i AS.

Den där länksidan verkar inte vara uppdaterad på många, många år.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Stigsson: Ja korrekt, den sidan ska uppdateras.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Nu är möjligheten att lägga in nyheter borta IGEN. Tror det är tredje gången jag ber dig att lägga tillbaka den funktionen.
Är det bara för oss i Mora den försvinner eller är det i alla gästböcker?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Varje gång jag byter sida så blir det svarta fält över de översta rubrikerna vad är det för stolleprov?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Så, nu har jag utvärderat lite…

Det är inte utan att man undrar om nya Hockeysnack nu tillhör en av landets bästa oberoende sajter/communities vad det gäller vänlighet mot användaren, utseende och innehåll, åtminstone när det gäller sport. Jag tycker den blev skitbra, helt enkelt.

Sociala gemenskaper på nätet är hett och ligger rätt i tiden. Jag tycker nog HS kan räkna sig till en sådan. Man får en tydligare känsla av gemenskap än tidigare. Om man liknar det vid ett hus så har rummen blivit fler, trevligare och mer ombonade, det har blivit fler dörrar mellan rummen, men även några nya väggar.

HS3 går långsammare att ladda och att skutta mellan olika funktioner, vilket är synd. Detta kan i och för sig bero på att mitt band inte är speciellt ”brett”. Men det är ungefär samma problem på bibblan och på jobbet.

Jag tycker att ”rullen” med senaste medianyheter borde vara fler och ligga högre upp. De är intressantare än bloggarna. Sökfunktionen är rätt mycket sämre än tidigare.

Den största kritiken jag har till HS3 är densamma som till sin föregångare. Det är just det där med oberoende. HS som sådant förhåller sig inte neutralt, beroende på vilken klubbtillhörighet man har. Medlemmarna är inte lika inför lagen (reglerna).

Exakt hur HS administreras vet jag inte, men jag antar att de olika ledarna har ett visst mått av inflytande. Som det ser ut idag har Timrås dito uppenbarligen för mycket inflytande. Nu förstår jag att man inte kan ändra på skaparens klubbtillhörighet, men någon form av jämnare maktdelning skulle göra HS än mer attraktivt.

Jag tror också, jag kan ha fel, att Marcus klubbtillhörig, till skillnad från förr nu står som neutral. Detta höjer sajtens trovärdighet och är i så fall ett steg i rätt riktning.


Återigen vill jag passa på att berömma de som jobbat fram HS3.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Helt plötsligt fungerar det inte att skapa nytt ämne i Moras GB.

Sökfunktionen skulle jag vilja ha i två varianter "sök i rubriker" eller "sök i innehåll"
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

hellge: Tack för bra kritik/feedback.

Sidan var långsam i början pga. diverse buggar. Nu tycker jag den känns riktigt snabb i såväl IE som FF. Kanske inte lika snabb som HS2 i vissa webbläsare (läs IE6) men det är fler bilder som ska renderas i HS3. At vi tagit bort frames gör även det att sidan kan upplevas som långsammare. Men jag lovar, all kod, databashantering etc. är mycket snabbare och mer optimerat än HS2.

Håller inte med om att sökfunktionen är en försämring mot HS2. Sökfunktion är ikväll uppdaterad. Klicka på "välj aktivitet" i valfritt forum och sedan "avancerad sökning". Förutom vanlig forumsökning så kan man dessutom enkelt söka i de trådar/ämnen man är inne på med hjälp av sökrutan.

Att du tycker att vissa supportrar behandlas bättre än andra är helt felaktigt. Vår målsättning är att alla ska behandlas lika och jag tycker vi har kommit långt i den frågan i och med att vi nu har forumledare från Malmö, Frölunda, Modo och Timrå.

Tack för dina synpunkter

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Jasså det fanns en avancerad sökning där. Den syntes inte heller när vi tidigare idag diskuterade andra saker som ibland spårlöst försvinner i Moras GB.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Stigsson: Avancerad sökning är kvällens nyhet på HS.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus:

Såja, nu är sökfunktionen okey. Bra jobbat.

"du tycker att vissa supportrar behandlas bättre än andra är helt felaktigt."

Nja, vad jag tycker är kanske inte felaktigt, däremot kan det väl vara så att du inte håller med. Det finns fler än jag som tycker just detta.


Men...

Det viktiga var inte att få rätt. Det viktiga var att med ordets hjälp få in ett tänk till ansvariga där HS kan vara mer oberoende. Ju mer oberoende, desto mer attraktiv kommer sajten vara. Kanske har jag med några ord hjälpt till att åstakomma detta, och så fall är jag ganska nöjd

Tycker jag då...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

hellge: Jag har läst denna kritik tidigare och då sett den tendens som du säger, att vissa behandlas väldigt olika.

Jag tycker dock att detta dött ut sedan vi fick in nya forumledare, och framför allt, sedan HS3 kom. Det nya HS är mycket mer välansat i kanterna, mycket därför att moderatorerna nu styr sina respektive avdelningar.

I dagsläget följer jag de stora gästböckerna, samt de jag finner intressanta. Och sett till inlägg som raderas, varningar som utfärdas osv så är det numer en relativt likvärdig bedömning i de respektive gästböckerna.

Den skillnad som nu finns kan vi inte slipa bort, om vi inte helt ska förändra styrsättet här inne på HS. Och då tror jag mycket av kunskapen, intresset och viljan med HS skulle försvinna.

Dessutom har du som användare möjlighet att påverka vad som får stå kvar och inte. Detta genom att använda anmäla inlägg, men även genom att ge betyg på de inlägg du finner bra respektive dåliga.

I övrigt så tycker jag även att nivån har höjts avsevärt, vad det gäller innehåll i allmänhet.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa:

Det låter bra. Jag tycker nog också att jag sett sådan tendenser till att HS blivit bättre och mer neutralt i fråga om klubbtillhörighet mm.

Jag tror och hoppas också att debatten som har förekommit har haft en positiv inverkan.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
hellge: (försöker skriva med HS laggar fett i min IE6:a...)
Håller med Poffa om att idag ser åtminstone jag inga märkbara särbehandlingar.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Förstår att det kanske inte är så prioriterat, men min sida ser fortfarande ut som häjon bäjkon :S....
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: om nu hälften av alla Medlemmar på Hockeysnack vill ha en knapp med Redigera inlägg. Varför bli det inte det då. Det är ju bara att sätta dit en knapp typ.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

ante08:

Skulle andra halvan slippa då?

Bättre är kanske "Förhandsgranska" innan man slutgiltigt godkänner det fanskap man nyss producerat. Och att man kan välja "Chat Mode" för de som stavar rätt från början i sin profil.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Efter en stund kanske man inser att man borde ha uttryckt sig på ett annat sätt och då vore det lämpligt med en sån funktion.

Dom som inte vill ha någon sådan funktion kan ju låta bli att använda den ;)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

73Sjöbba:

Skälet till att INTE ha en sådan funktion är att trådarna blir omöjliga att följa om folk sätter igång att ändra sina inlägg i efterhand. Bättre är väl då att lära sig att uttrycka sig rätt från början.

Hur svårt kan det vara att vara civiliserad?

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba: ja den som inte vill ha den Funktionen. Behöver ju inte använda den heller. Fram med redigera inlägg nu.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru:

Jag håller med dig, vilket jag även framfört förut.
Är aktiv på ett antal forum, och där man har möjlighet att ändra sig i efterhand blir det total kaos efter ett tag...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

ante08:

Nej.
Ponera att 73Sjöbba ändrar sitt inlägg i efterhand till detta:

Metal Guru: Efter en stund kanske romarna träder in i Gallien, och Asterix sörplar sin sportdryck. Det vore ju lika ballt som tretton kossor på Konsum!!!

Dom som inte vill ha mjölk på onsdagar kan ju låta bli att göra oboy då ;)

Hur skulle detta se ut, med ett sådant vapen i händerna på hela Hockeysnack..?

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Förklara gärna vad du menar med att vara civiliserad.

Vissa kanske inte har lika lätt med det svenska språket som andra.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: ycker man kan sätta en gräns på att ändra ett inlägg typ 5minuter efter skickat inlägg. Bara för att ändra stavfel och punkt också vidare.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Funkar på andra forun.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba: Ahhh, slarvskrivfel.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08: t ska ju vara med i Första bokstaven i första ordet där.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba: det bevisar ju bara på mitt senaste inlägg. Att det behöver en redigera knapp.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba:

Nja, det är ju just det som det inte gör, fungerar på andra forum alltså.

Kanske på vissa, men om man ser hur det brukar vara på HS så är i alla fall jag väldigt tveksam till att sätta detta "vapen" i händerna på alla...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08:

Nej, det bevisar bara att du bör läsa igenom det du skriver innan du trycker på "Skicka meddelande"-knappen!!! ;-)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

73Sjöbba och Ante08:
Lös problemet med "Förhandsgranska" i så fall.
Och en möjlighet att slippa den funktionen, om man befinner sig i Chat Mode.

En ännu lättare grej är ju att kosta på sig att läsa igenom sitt inlägg innan man trycker iväg det. Den funktionen är redan implementerad i HS3. Eftersom ni har ett behov att editera era alster, läser ni ju igenom texten efter ni skickat den. Gör det före. Problem solved.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
M guru och Gidde: Vapen? Ta inte i så ni spräcker en ven i pannan.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: ja men vi måste ha lite handikapp på sajten ändå.
Kommentera


Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: är jag blind? eller vars hittar man Förhandsgranska här?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba:

Jag tar inte i, jag skriver bara samma sak som jag skrivit förut, och som jag står för.

Har som sagt en hel del erfarenhet av andra forum där denna funktion inte alls fungerat...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: men det betyder ju inte att den inte kan fungera här.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde:

Förresten!!!
Jag har faktiskt implementerat en typ av "edit"-funktion på ett forum.
Där kan man inte ÄNDRA, men göra ett tillägg till det inlägg man gjort. Detta inlägg får automatiskt en tidsstämpel och därefter kommer tillägget.

Det kanske vore en lösning??

Typ så här:


2008-10-03 23:54 - Gidde:
Nej, jag stavade ju fel på ordet xxxx, och tänkte heller inte på att lägga till y & z
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: Hur som haver, ofta ser jag i efterhand att jag borde ha uttryckt mig annorlunda, ofta efter påpekande eftersom min starka sida är inte meningsuppbyggnader.

Vad har jag för stark sida?

Hur som helst, så jag kan inte påminna mig om att den funktionen har missbrukats på andra forum jag har hängt på.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08:

Sant, men jag kan säga att i vissa böcker finns det verkligen de som inte sköter sig vidare bra, och säkert skulle ta chansen om det fanns en möjlighet att ändra ursprungstexten.


Men det återstår att bevisa, det är bara mina misstankar... ;-)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: ja det kanske vore en lösning. Men det där redigera grejset funkar ju jätte bra på Svenska Fans forum. Då fattar jag inte varför det inte skulle funka här också.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba:

Ja, vi har två alternativ:

Övertalar Marcus att implementera denna funktion, och då blir alla nöjda ELLER så skiter det sig som en del av oss domedagsprofeter tror.


Om du gör jobbet att övertala Marcus så hålelr vi andra tummarna att utfallet blir bra! :)

Jag vill också gärna ha en edit-funktion, jag bara påtalar problemet som förmodligen kommer att uppstå...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: Det kan jag köpa att vissa kanske kommer att ändra ursprungstexten.

Kanske en tilläggsfunktion med tidsstämpel vore något, precis som du skriver.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde:

Hehe, som man ser på min stavning i förra inlägget så skulle jag verkligen behöva en edit-funktion!!


LOL
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

ante08:

Pröva gärna och läsa igenom texten innan du trycker iväg den, och rapportera sedan hur det fungerade.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: men klara dom på Svenska fans det. Tycker jag också vi borde klara det här också.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: Läs igenom texten innan du postar, tack! (8^(/)
Kommentera

« · 1068487 · »