1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591701 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06

« · 2385728 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
9908: det här tar nog aldrig slut.

Du var fantastiskt kreativ!

Det sprutade förslag på hur fantastiskt Timrå skulle bli.

Jag bajsade på allt!
Jag ville att Timrå skulle gå i konkurs ist!

Kommer du vidare nu?

Ja du visar samma bilder som jag ser.

Du ser 4 sekunder som en blink.
Jag ser det som ett anfall.

Du ser det som att Lander inte har en chans att sortera. Som om Lander inte ser sina två backar och de två saikspelarna som finns närmast dem.

Således anser du alltså att Lander omöjligen kan uppfatta att det borde kunna finnas tre saikspelare och även om det gjorde det så är det helt korrekt att uppfatta egna kassen som ointressant område för den eventuella tredje anfallaren i SAIK.

Hockey består väl av 60 minuter av sekvenser som kräver fokus när spelarna är på isen?

Lander har spelat i NHL och borde därför inte alls veta att det går fort och att man behöver hålla rent i känsliga områden?

Du är rätt generös!

Men det har jag redan konstaterat.

Det är fritt fram för dig att anse att jag visar losermentalitet om du känner det!

Du är skit i Mississippi för min del och ändå helt i din fulla rätt till en uppfattning. Varsågod!
Låst ämne

Labban: brukar inte dom där listorna vara över all lön personen har fått? Nubben har ju minst en till inkomst förutom Timrå ik.
Låst ämne

söder över: Om vi så haft Hasek eller Brodeur i sin prime i mål så hade vi ändå förlorat de senaste matcherna. JJ och Rautio gör det bra och kan inte lastas överhuvudtaget. Man måste väcka laget på något sätt, spelet med puck är sämre än förra säsongen och det säger en hel del. Defensivt och målvaktsmässigt är det inga större bekymmer, problemet kommer när vi får pucken. Vi är allmänt för passiva och loja och har svårt att skapa ett eget spel. Måste spela mycket mer med fart istället för att söka passningar.
Låst ämne

söder över: Jag frågade, eftersom jag inte uppfattar vad din tanke om framtiden är. Att du tycker det är losermentalitet att vilja laga/stärka de trasiga delarna nu då vi har 46 matcher kvar att ta poäng på har framgått. Men jag är intresserad hur du tänker att man inte resonerar losermässigt? För just nu känns det bara som att du vill tävla om vem som kan uttrycka sig hårdast mot laget.

Så att ha en diskurs som endast konstatera att laget suger, att allt är bajs och att viljan att bygga och förbättra de återstående 46 matcherna är loserinställning riskerar inte att mindre insatt folk kan tappa intresse? Okej, där tycker vi olika.

Okej här kommer bilderna, Lander är inringad på varje:
Bild 1: Klockan står på 09.51, förlorad tekning och backskott från SAIK.
Bild 2: Lander vänder sig om då pucken åker bakom förlängd mållinje. SAIK-spelare först på den, Lander har en spelare bredvid sig och två Timråspelare jagar ner.
Bild 3: Lander följer sin spelare som annars är omarkerad framför mål, medan yxhugg kommer. Pucken tar på timråklubba och börjar färdas i en båge.
Bild 4: Spelaren Lander följer fortsätter åka rakt fram, och pucken går förbi honom i denna vobblighet. Lindström smyger upp bakom, och turligt för dem, oturligt för oss tar pucken en bana som gör att han på..
Bild 5: Kan sträcka ut klubban perfekt och knacka in den samtidigt som Lander vänder sig om. Pucken går i nät 09.47.

Det är alltså 4 sekunder från skott till att pucken är i mål. Lander hinner vända sig om och följa en omarkerad spelare mot mål innan pucken tar en bana bara en Jediriddare skulle kunna förutse. Hade SAIK hållit pucken nere vid sargen hade han garanterat tittat in mot slottet och upptäckt Lindström, men inom loppet av 4 sekunder och en puckbana som i bästa fall kan beskrivas som irrationell hinner han inte uppfatta hans närvaro. Att du vill ha detta till Landers misstag, eller om det var lathet du beskrev det som, förstår jag inte.
Låst ämne

297: Skvallrar tyvärr en del om hur det ser ut.
Sen vet jag inte riktigt om jag hyllar. Konstaterar bara att vi ser ut att ha en helt Ok vaktuppsättning.
Låst ämne

297: good point!

Haha!

Men med de farhågor som fanns kring Rautio så gjorde han en klart godkänd insats väl?

Returer nja… fler än önskvärt!
Men låga skott med redig trafik på kassen blir ju allt som oftast retur fest.

Jag är klart mer besviken på Svensson den här matchen än Rautio dock…

Intressant hur man kan kliva ut på isen och vara så jävla duktiga som Timrå var första tio typ i 1 perioden.

Sedan kommer det där 1-1 och och period två och hela jävla Timrå kollapsar och blir helt och hållet uppätet. Klart SAIK reser sig och kämpar och i o med det så bara försvinner Timrås förmåga att åka skridskor, tacklas och passa med kvalitet.

Bara så där ”Poff! Gone in 20minutes”
Låst ämne

söder över: Såklart, men enligt den listan på tränare/sportchefer som finns för 2021/2022 säsong så hade Nubben bättre betalt än t.ex Brynäs, Frölundas och Örebros sportchefer. strax under 900k per år, vilket är ungefär i paritet med andra sportchefer. Sedan sticker några ut t.ex Rögle och Djurgårdens sportchefer. Tror inte Nubben primärt gick till HV71 för lönen, men han fick nog en något högre lön där absolut, den klubben har ju stålar. Men 2ggr högre lön, nej osannolikt. 3ggr högre, absolut inte.
Låst ämne

sargad: No offence men det måste va ganska härligt att som målvakt släppa fem puckar och ändå bli hyllad.
Låst ämne

Labban: oavsett känns det inte orimligt att man försöker jobba till sig bättre lön.
Låst ämne

10017: 2-3 ggr mer betalt? Vad jag vet hade Nubben en lön som var högre än många andra tränare och sportchefer. Han hade inte dåligt betalt i Timrå. Har svårt att tänka mig att HV71 pytsar upp så mycket mer, men kanske lite mer än han hade i Timrå. 20% mer möjligtvis
Låst ämne

Labban: Absolut vill jag ha 2 vägsbackar. Var lite otydlig. Ser gärna att de klarar av defensiven med vill säga, men är tillräckligt kreativa att spela sig ur zon.
Låst ämne

9908: om du uppfattar min kritik mot laget och dess insats som en önskan att vi ska lägga oss ner ner och inte jobba på lagdelar så är det inte bara språk som skiljer oss åt!

Då lever du i en annan värld.

Nej jag ser inte de farhågorna! Jag lever inte med illusionen att min syn på vad som är ok att bjuda på i Timrådressen avgör om folk betalar inträde eller stannar hemma.

Lagets prestationer speglar biljettförsäljningen dock…

Eftersom de flesta som går och betalar inte har Timrå IK tatuerat på sin kropp…

Minskat intresse betyder minskade intäkter.

När man inte får in tillräckliga medel så blir det tungt.

Timrå hör inte till de föreningar/bolag som har stort eget kapital. Jag är realist i den aspekten inte domedagsprofet.

Du får väl lalla in bilder här om du kan det! Varsågod!
Skellefteå spelaren som ”yxar” in pucken på Timrå kassen är först på puck klart! Han hinner vända upp vid sargen och knacka pucken på mål. Båda Timrås backar har sin gubbe Lander har inte sin.
Enkelt…
Det är så man torskar. Man jobbar inte färdigt situationerna utan chansar på att det löser sig.
Låst ämne

sargad: är de någon som tänkt att nubben lämnade Timrå enbart för pengarna? Jag kan tänka mig han fick mellan 2 och 3 ggr mer än i Timrå. Han vill väl trygga sin ekonomi med och de hade han inte gjort i Timrå.
Låst ämne

Orkar inte vältra mig i allt som inte funar.
Tar fram några positiva iakttagelser:
-Walli
-O.J.
-Berguven. Känns som det är en tryggbesättning i kassen.m
Låst ämne

söder över: Lindström kommer alltså bakom Lander, när han följer sin gubbe in mot mål ca 2-3 sekunder efter tekning. Sen har vi hela sekvensen med yxhugg med ryggen mot mål, studs på Timråklubba, båge in mot mål som Lindström slår till på volley i farten mot mål. Att Lander ska uppfatta denna situation när han redan följer en annan spelare tycker jag är EXTREMT höga krav. Mål kan ske utan att någon måste vara syndabock. De 3 innan hade alla syndabockar tex.
Vill du att jag ska lägga upp bilder på situationen?

Men alltså vad är din poäng? Ska man inte försöka fokusera på att vi har 46 matcher kvar och att spelet måste sättas då det är mycket poäng kvar att spela om? Vad i din extremt nobla inställning är det som gör den eftersträvande och icke loseraktig? Ska vi bara lägga oss ner, erkänna att laget suger hästkuk och inte jobba på lagdelarna?

Intressant att du är så mån om publiken med. Att lagets spel kommer göra att vi tappar publik. Så är det förvisso. Men du ser inga farhågor i att bara såga vid fotknölarna, nästan göra narr av laget bidrar till en mentalitet som gör att flera inte vill gå på matcherna?
Låst ämne

söder över: Bra spelat
Låst ämne

10017: nä det är vi inte bortskämda med…

Eller jo under försäsongen iofs…

Dom stod som spön i backen innan motståndarna började tävla och vi demonstrerade hur man viker ned sig på ett mjukt vis…
Låst ämne

söder över: hamnar de här laget efter från börjar blir de jobbigt. Timrå är inget lag som börjar rada upp treor.
Låst ämne

9908: mm ta kampen istället för att glida bakom och följa utvecklingen. Har Timrå pucken under kontroll så ska han göra sig spelbar och delta i att vända spel. Nu har inte Timrå pucken under kontroll och han glider bakom sin kille och stirrar puck.

Laget spelar dynghockey.

En period i taget är relevant om man vill vinna. Desperation och vilja. Att se 46 kommande matcher där man möts av motgångar av domare och bra motståndare som vill mer kommer bli 46 roliga omgångar för supportrar, sådana som säljer väldigt dåligt med biljetter och bara skyndar på förfall…
Den mjuka toleranta synen är för mig motsatsen till verkliga krav på vinster.
Därför ser jag den som losermentalitet.

Jag säger inte att det inte är korrekt bara att signalerna är: men det löser sig det är mycket kvar!

Det brukar vara ett förlorande koncept.
Om det finns få positiva detaljer så finns det få anledningar att inte kräva ändringar.
Låst ämne

Dubbeld: Skillnaden är att FBK redan är samspelta och kanske har råd att göra sådana grejer. Timrå är det inte uppenbarligen. Sedan team building, det har man redan ägnat sig åt, t.ex när de var till norrfällsviken och diverse träningsgrejer som triathlon, golf osv. Säger inte att man inte kan ha kul ibland, men det kan ju bli galet också som det höll på bli för Lodin(utan att jämföra situationerna på annat sätt).
Låst ämne

Sputnik: Ja, vi har längre väg att gå än de, och måste förbättra några vitala delar avsevärt. Rögle kan alltid landa i att de har ett grundspel att förlita sig på medan vi även måste sätta detta och samtidigt få igång våra spetsdelar.

Ens tanke var nog att våra dippar kunde vara djupa, men att Dahlén, EP, Lander och Wedins ljusglimtar kunde räcka i formandet av laget. Det har ju inte infunnit sig.
Låst ämne

10017: jag vet inte men Wedin kommer han ens göra 10 poäng? Dahlén har han ens spelat? Vart är Emil P?
Låst ämne

thorwald: Men spela roll att laget var ute och käkade sig mätta och drack. Drar upp det igen men Färjestad söp sig redig KVÄLLEN INNAN DOM MÖTTE OSS I NHC förra säsongen och vi åkte på storstryk.

Teambuilding genom att skicka ut alla grabbar på en utekväll där dom kan lära sig känna varandra bättre och då blir de fan enklare med några promille i systemet.
Låst ämne

9908: Ja tiden är på vår sida, Rögle har lika många poäng på lika många spelade matcher. Även om man inte kan jämföra bara sådär då de verkar ha en större jömnhet i spelet totalt sett och kommer lyfta i tabellen.
Låst ämne

söder över: Så din poäng är att det är mjäkigt att det finns ett faktum att det är 46 matcher kvar, och att man vill se till att fixa spelet tills dess? Vad exakt är det som är losermentalitet och mjäkigt att vilja ha bättring, när tid finns kvar?

Det var alltså en parentes i mitt inlägg, där ett studsmål nämndes. Men absolut, vi slutar kalla en spade för en spade för att föra upp det till ytan är att skydda laget 👍🏼

Du kanske inte har sagt att Ante ska sparkas, men det har florerat i boken.

Vad beskyller du Lander för i studsmålet. Yxhugget SAIK-spelaren drar bakom mål, med ryggen mot mål som studsar på timråklubba och sedan går i en båge och landar på Lindströms klubba som stöter den volley in? Lander ska alltså uppfatta den här situationen och ta bort Lindström innan det sker? Absolut, det hade ju varit optimalt.
Låst ämne

10017: jo… vad man gör framöver blir intressant…
Låst ämne

söder över: nubbens två lagbyggen ligger alltså sist och näst sist.
Låst ämne

9908: ja… det är ju så du kommunicerar om du vill lyfta de 46 matcher som finns kvar.

Anledningen till att jag reagerar på ditt utlägg om studsar är att det handlar om kampen framför mål…

Som Lander på Saiks 4e mål…

Otur?!

Ja då är ett glas mer än halvfullt när det enligt mig är tomt! 😂

När sa jag att Ante ska sparkas?

Lander har gjort bra matcher.
Dahlén har varit på g.
Wedin har knappt spelat än.

Jag har inga bekymmer alls med att påstå att återvändare som Emil P Och Lander floppat.

För det har dom!

Dom får inte ut ett skit på isen nu de två senaste matcherna har varit svaga och Emil P har en bra match hittills…

Då har man faktiskt floppat rätt hårt eftersom de är vårt hopp i år!

Med det sagt har inte den feta damen tagit ton ännu.

Men om att vi pratar olika språk du och jag så absolut!

Kör på med grekiskan bara!
Låst ämne

Modano: Shit skrik inte på mä!! är för fan vaken tror du jag kan somna efter detta skådespel???
Låst ämne

9908: MEN VAKNA FÖR HELVETE NU NU NU
Låst ämne

söder över: Jag känner att vi inte alls pratar samma språk. Återigen, jag skrev ett inlägg där jag poängtera flera fel, och att offensiven med våra stjärnor i spetsen inte får ut något. Jag skrev om ETT mål där pucken studsa som fan, och du vigde sedan hela ditt svar åt att det är ”gulligt att skylla på det”. Du kan snacka om losermentalitet bäst du vill, jag har uttryckt tonvis med kritik, men framhäver att det också GÅR att se det som att det är matcher kvar, och diskussioner om att sparka tränare och såga våra hemvändare som floppar kan vara lite väl tidiga domedagsprofetior.

Tycker snarare att det är du som kör något race med hur man ska uttrycka dig. Du skriver tex nu att jag köper hur det ser ut?
Låst ämne

9908: jag har aldrig sagt att du begränsat mina ordval.

söder över: Men lugna ner dig 99 snäpp. Det var en puck jag nämnde studs. Resterande tilldelar jag vårt eget spel. Matcherna mot LHC, HV, FHC och FBK är absolut ingen katastrof, även om man såklart vill mer.

Kamma dig. Det är 46 matcher kvar, man kan fokusera på det som behöver bättras utan att vara hjärndöd domedagsprofet.

Jag har varit kammad!
Det har sett bajs ut för det mesta hittills i år och det motsvarar inte riktigt mina förväntningar på detta lag.

Jag köper inte att det fortsätter på detta vis!

Det gör du.
Du tycker inte om det men du ser att det är lång tid kvar.

Jag är övertygad om att det går att få ut ljusår mer hockey ur detta års Timrå med. Jag är inte uppgiven!

Jag är förbannad över att det ser ut så här varenda jävla match.

Laget kan inte lösa ett jävla uppspel och kan inte ta en jävla duell på ett resolut och bra sätt!

Det är helt jävla oacceptabelt!

I min värld!

Jag tycker ditt sätt att utrycka dig påminner om losermentalitet där man sitter lugnt och tittar på medans båten tar in vatten…

Det känns såklart skönt att kunna fokusera på något positivt men jag anser absolut att det positiva ska komma när det är påtagligt förtjänt.

Annars känns det mest som idiotin att krama om en 16åring som just mördat någon med en AK47 och säga det blir bättre gubben!

Vi ser samma sak du och jag men jag har inte den mysiga tolerans som du har!
Låst ämne

mikenomad: Stämmer, två olika personer på jobbet som sett dem samma kväll, varav en satt vid bordet bredvid. Men fan, låt mig få dubbelkolla detta imorgon så de verkligen kan säga exakt vad de drack. Kan ju varit alkoholfritt och jag var lite naiv och inte ifrågasatte. Vill verkligen inte vara någon ryktesspridare.
Låst ämne

Villervalla: Jag vill inte sprida rykten utan att veta om det stämmer. Men det florerade här i boken tidigare. Det finns väl info om detta i tidigare inlägg, men som sagt ska vi nog ligga lågt om vi inte vet något. Men rent generellt är det väl sånt som kan hända och inget ovanligt inom lagidrott. Gäller att sätta fokus på rätt grejer och där litar jag på att tränarna sätter ned foten om det behövs.
Låst ämne

mikenomad: Okej, har missat det då jag inte varit med hela kvällen. Kom direkt från jobbet när matchen började och kollade inte.
Låst ämne

Det kan bli aktuellt, men i den här matchen äter Skellefteå upp oss. Det handlar mer om att inte sätta oss i de situationerna. Det handlar om att få stopp på spelet, inte om formationerna. Att möta Skellefteå borta är en av de svåraste matcherna. Vi måste ha bättre tålamod och disciplin. Vi drar på oss utvisningar och så är det gonatt.

Mvh Ante
Låst ämne

Villervalla: Det har ju empa11 skrivit om tidigare ikväll. Om hur de var på Blackstone och Centralen i lördags efter FBK, drack öl och kaffedrinkar
Låst ämne

thorwald: Vart har du hört dessa rykten?
Låst ämne

hockeyärnice: Giffarna kan man inte älska hur mycket man vill.
Låst ämne

Jag hoppas Ante och de andra ledarna kan ryta ifrån lite nästa samling och säga att det inte är okej att spela såhär. En kraftmarkering vore på sin plats. Tror det har blivit lite väl mysigt i korridorerna och det ska det inte vara på denna nivå. Sedan om det stämmer med att spelarna festar på fritiden så måste man sluta med det. Fira kan man göra när man har något att fira och på julafton/nyår inte mitt under brinnande säsong.

Kanske vaska om lite i kedjorna för att göra det obekvämt och få till en mental förändring.
Låst ämne

Villervalla: Giffers är tveklöst sämre. Älskar dom men man skäms samtidigt.
Låst ämne

hockeyärnice: Ja , Giffarna och Timrå är samma skit....
Låst ämne

Dubbeld: Och Pettersson sa inför HV71 att laget måste lita på att dom individuellt skickliga spelarna tar rätt beslut i avgörande lägen. Ska vi säga 1-0 Didde då?

Timrå har alltså spelare som åker runt och gör dubbla snurrpass bakom ryggen mot skellefteå i samma byte…borta…mot Skellefteå. Snurrpass bakom ryggen…Skellefteå. Jag får hjärnblödning.
Låst ämne

Skulle säga att 80% av problemen ligger just på anfallet då det är felpassningar från samtliga forwards och dumpandet av puck som gör så att vi hamnar i ett boxplay liknade spel i egen zon.

Stilla stående utan puck är vi också bra på.

Att inte hjälpa varandra är vi experter på.

Man väntar på att enskilda spelare ska göra allt jobb och man spelar inte som ett lag.

Nog med dessa långa passningar då dom ger resultat kanske 2/10 ggr.
Låst ämne

hockeyärnice: Känner så med tyvärr.
Låst ämne

Zäta75: Absolut, vaska om måste vi göra.
Låst ämne

söder över: Jag har aldrig skrivit att du inte får uttrycka dig som du vill? Bara att man kan uttrycka sig olika. Poängen således att du snappar upp en kommentar om ett studsmål, där jag skrivit 15 kommentarer om vad vi som lag gör fel. Jag vet inte om du skriver i affekt, men du skriver att jag skyller förlusten på studs. Jag ger också kritik, bara på ett annat sätt än du.
Låst ämne

hockeyärnice: Jag anser att vi måste vaska om i kedjorna inför Örebromatchen. Sedan vill jag inte gå så långt att säga att Ante inte är rätt man att leda laget om han inte gör det. Vi måste väcka laget på något sätt iaf.
Låst ämne

Man känner nu att säsongen är över, vi tar max 5 poäng till. Men imorgon kväll så är man taggad inför hemmamatchen mot Örebro. Nu släpper vi den här skit matchen och går vidare.
Låst ämne

Till alla som hånade mig angående Dahléns kapacitet.
Låst ämne

« · 2385728 · »