Det sprutade förslag på hur fantastiskt Timrå skulle bli.
Jag bajsade på allt! Jag ville att Timrå skulle gå i konkurs ist!
Kommer du vidare nu?
Ja du visar samma bilder som jag ser.
Du ser 4 sekunder som en blink. Jag ser det som ett anfall.
Du ser det som att Lander inte har en chans att sortera. Som om Lander inte ser sina två backar och de två saikspelarna som finns närmast dem.
Således anser du alltså att Lander omöjligen kan uppfatta att det borde kunna finnas tre saikspelare och även om det gjorde det så är det helt korrekt att uppfatta egna kassen som ointressant område för den eventuella tredje anfallaren i SAIK.
Hockey består väl av 60 minuter av sekvenser som kräver fokus när spelarna är på isen?
Lander har spelat i NHL och borde därför inte alls veta att det går fort och att man behöver hålla rent i känsliga områden?
Du är rätt generös!
Men det har jag redan konstaterat.
Det är fritt fram för dig att anse att jag visar losermentalitet om du känner det!
Du är skit i Mississippi för min del och ändå helt i din fulla rätt till en uppfattning. Varsågod!
Såhär ser Timrås uppspel ofta ut. I detta fall en långpass ifrån egen zon och Nick Halloran jagar. Kolla bilden, ingen följer med i anfallet eller gör tillstymmelsen. Halloran har alltså 5 Skellefteåspelare som ligger närmare puck än hans medspelare. Sedan kommer Dahlén förvisso med i mitten, men glidandes och inte i närheten. Halloran drar den på chans i mitten i hopp om att någon ska ta pucken, men eftersom Skellefteå ligger 5 pers som är närmare så är det helt dödfött. Var är de andra spelarna?
KniveN: Jo det är hela lönen över året. Men Nubben är ju inte ensam om att ha andra inkomster så slår man ut det så blir det ändå relativt rättvisande. Det mesta utav Nubbens lön kommer ändå ifrån sportchefsjobbet.
Bragd-Birger: jag spinner vidare på det du skrev... nej jag tror inte vi kommer komma upp i Skell-hell klass vad vi än gör men vi måste börja komma ihop som lag. Just nu är vi inte samspelta, alla jobbar lite en och en och vi blir långa mellan lagdelarna. Detta borde kunna gå att rätta till. Skotten är fortfarande för få och på tok för bleka. Detta borde också gå att rätta till. Sedan är vi på tok för mjuka i varenda närkamp. Detta borde DEFINITIVT gå att rätta till.
Ett till uppspel: Dalle till Eronen(tror jag?) byter sida. Eronen petar bara över pucken över blå och Halloran jagar utan att lyckas. Sedan kommer Hanzl långt på efterkälken men då har Skellefteå redan norpat pucken och har tre pers närmare puck än Timrå. Vet inte vad man gör för fel, men laget är på tok för utspritt och man drar långpass som inte leder någon vart. Blir man för stressade kanske? Saknar lite utav Wedins spel att driva själv med puck
Typiskt hemvändarkedja-anfall. Dump och sedan stångas blodig vid sargen, men utan att skapa något kreativt. Skellefteå lirkar loss pucken och får sedan till en spelvändning
Sune: jaa, det är så jävla oigenom tänkt så det finns inte. Vill man ha sämre målskillnad? Och timeouten kom en period för sent. Va fan trodde Ante med spelet vi visade upp i matchen? Att vi skulle vända med 5-2 i arslet med 3 min kvar med en man mer och tom kasse? Vilken galen optimism 😂🤣 Ante är säkert en hyvens kille. Men nån jävla ledargeneral tror jag inte han är. Vi måste ha in en jävla "Dog" som kan ryta ifrån med pondus. Och den här konstellationen Far och son på ledande roller i laget vettefan om det är så lyckat.
söder över: Du har aldrig spelat hockey va? Lander ska alltså efter avlossat slagga, precis efter tekning inte vända ner och följa omarkerad motspelare, som jobbar mot mål precis bredvid honom, när hans lagkamrater störtar ner bakom mål? Utan han ska sortera detta, hitta Joakim Lindström som befinner sig i ett mycket mindre hotande läge. Eftersom Joakim Lindström snart kommer göra mål, och det borde Lander veta. Att det sedan kommer yxhugg, regnbågepuck som dimper ner på Lindströms utsträckta klubba är också något Lander hade kunna förhindra om han bara efter tekning, fort som fan, åkt och sänkt Lindström?
Återigen, du har inte spelat hockey va? Skriver du fortfarande i affekt eller tycker du på riktigt att Lander får ta på sig det här målet? Man får inte superkrafter i NHL. Jag undrar vad du hade sagt, om Lander i denna 4-sekunders sekvens inte tagit rygg på spelare som helt ren stormar mot mål, och istället vänt sig om för att åka upp mot Lindström. Lander gör inte bara helt rätt, han gör sin plikt. Att lämna den anfallande spelaren helt ren hade nog fått dig att tappa det helt och hållet. Men nu behöver du något att skylla allt på, för Timrå kan ju inte bara vara med om tillfälligheter, så då blev detta Landers fel.
Tycker inte du påvisar en losermentalitet. Tycker däremot av det jag fått till mig av denna diskussion att du har en rätt tragisk inställning i just detta, att du verkar tycka det är önskvärt med sensationsjournalistik där det är viktigast är att alarmera.
9908: Antes svar på frågan om stjärnorna i laget "Ni har inte riktigt fått fart på de offensiva stjärnorna – hur ska ni få det?
– Vi behöver lite mer tid på vissa av dem som just har börjat spela. Vi får fundera lite på hur vi ska göra." Vadå just börjat spela? Alla övriga i ligan har väl oxå just börjat spela. Vilken jävla dum ursäkt!
9908: Räkna gubbar och inte släppa sin framför egna målet… sådana krav ska jag genast försöka sluta ha på OS kaptenen Lander.
Särskilt inte när det går fort (för ovanligheten)…
Klart du tycker att han gör det!
Det är din konsekventa linje i det mesta och det är väl skillnaden på dig och mig?
Därför är jag alarmist och gillar sensationsjournalistik medan du tycker att några oturliga sekvenser som under matcher som problemet.
Vi är väldigt långt ifrån varandra och någon samsyn kommer aldrig att uppstå tyvärr.
Du kan kanske lägga in lite bilder och upprepa dig men jag vet inte vad du tror att du får ut av det. Du kollar på något som inte funkar och ser det annorlunda från hur jag ser det.
9386: Ursäkter som sagt och tyvärr är jag rädd för att det är så Ante och föreningen jobbar nu. Med ursäkter för att slippa ta i skiten. Ska nåt hända med de heliga korna, hemvändarkvartetten, så får de nog ta tag i det själva. Ante och de andra lär inte våga förändra nåt där
Barkborren: Efter att ha sovit på saken/matchen konstateras objektivt att Skelet med marginal är bästa laget vi mött hittills (med reservation för Växsjö, en match som jag inte såg).
Det som fungerat bäst och det vi varit tryggast med hittills är spelet utan puck i egen zon. Det tycker jag är tillräckligt bra. Koordinerad forechecking och spelet med puck måste bli bättre för att undvika kval. Å andra sidan var min tippning kval mot Håve ;-)
söder över: Han har sin gubbe framför målet? Det är honom han följer. Jag kan absolut ta att man tycker olika, men här har du ju bara fel? Lander ska inte vara någon annanstans än följa den spelaren. Att släppa den som är närmast honom som åker fri framför mål, för att det kan komma en studsig flippuck som efter yxhugg studsar på timråklubba och damask och vispas till på volley av en framstormande Lindström? Det här är ju för fan oseriöst. Var menar du att han ska stå? Kritik när kritik är motiverat, men kommer absolut inte ta dig det minsta seriöst mer om du på riktigt menar att han går bort sig på det målet. Maken till lågvattenmärke istället för att bara erkänna att du såg fel. Som sagt, det är viktigare för dig att hitta syndabockar än att faktiskt vara konstruktiv.
Att vara kravlös betyder inte att man behöver vara direkt oförskämd.
Analys efter kvällen: Riktig redig överkörning som kunde blivit betydligt större siffror mot ett lag i ruskig form. Anmärkningsvärt att ett lag som timrå som är underdogs mot stora Skellefteå åker runt och ser förvånansvärt bekväma ut. Bristen på att ge allt varje byte lyser igenom sådana här matcher.
mikenomad: Det jag reagerar på är att det ser så jävla lojt ut. Spelare åker och glider, slänger in chanspuckar mitt i banan gång på gång och åker bandysvängar i offensiva zon när pucken tappas. Fine att spelet inte sitter och pucken studsar hit och dit, men att kämpa, det kan fan alla göra.
Sen är våra ledande spelare helt osyndliga igen. Vart är Pettersson och Dahlén? Och det är inte bara den här matchen, så har det varit merparten utav matcherna och det är riktigt oroväckande.
8179: Ja och än mer oroande är att man från ledarhåll verkar hantera det genom att dra på sig skygglappar modell extra avskärmande. Det återkommande pratet om behovet av tid och tålamod. Nä pojkar och flickor, den här föreningen verkar inte ha tagit de steg man trodde/hoppades
Labban: Min fråga är, finns det en tydlig spelidé som hela laget följer angående att vara samlade och komma ut ur egen zon effektivt? Just nu är det ju exakt samma prat som förra säsongen om att vi är alldeles för långt som lag och även spelare själva har påpekat det.
Timrå gör det fantastiskt jäkla bra ända fram tills vi gör första målet. Sedan fallerar allt. Det är som om spelare känner sig fundersam när man spelar på ledning. Varför fortsätter dom inte med samma press och tajta spel? Dom går direkt till att vara långsam, stillastående och loj i press efter 1-1. Långa uppspel som renderar i misstag konstant.
Nu ska jag vara lite drastisk och faktiskt säga att vi absolut inte ska förlänga med Svensson, Erixon och Eronen. Svensson bjuder alltid på bjudmackor. Erixon bjuder alltid på PP. Eronen är alldeles för långsam för våran liga.
Det var rejäl klasskillnad igår. Jag hade inte förväntat mig någon poäng men heller inte att det skulle bli en sådan uppläxning. Nåja, från den positiva hyllan får man väl nämna Rautios insats. Nu vet vi att en av de två mest ifrågasatta lagdelarna inför säsongen håller bra nivå. OJ kan väl inte vara aktuell för utlåning som det ser ut nu, han ska ju upp i nån av topp två för att sätta press på herrarna där. Bara för att man har två tydliga top kedjor så ska väl inte platserna i dessa vara fredade från konkurrens.
mikenomad: ett bra exempel på att få ihop ett fungerande lag på kort tid är väl landskamper. Sällan det ser lojt ut där?
Sedan har alla lag spelat ungefär lika många matcher så matchtempot går väl inte skylla på direkt heller?
Wedin som spelat minst tycker jag spelar ok ändå, så problemet ligger ju knappast hos honom. Även didrik är ju ok.
Sedan kan det ju vara massa andra grejer som spelar in som tex fysträningen(trötta), förkylningar, kemin i kedjorna, balans i truppen (trivs alla med varandra).
Det skulle vara intressant att få veta lite mer än att höra svepskäl
Sedan tror jag att detta kommer vända och se bättre ut. Inte en chans att sådana här spelare inte höjer sig under en säsong
Sputnik: Vi MÅSTE vinna hemma mot Örebro så är det bara. Sedan MÅSTE laget vara mer samlat och inte vara så utspritt. Åk skridskor och kämpa för klubbhjärtat för fan! Det var direkt pinsamt att se Pär Svensson bli avklädd i slow motion igår som ledde till Möllers 1-1. Jag skämdes och mitt klubbhjärta grät. Kämpa för fan det ska vara ett krig därute i 60 minuter!
10017: Det muttras ju rätt rejält redan så det krävs knappast nån övernaturlig förmåga att se in i framtiden för att konstatera att det räcker med att det ser lika illa ut i morgon för att det ska vara ett faktum
10017: Ja det skulle behövas. Och som flera har skrivit, släppa tanken på utlåning av OJ och ist tvärtom flytta upp honom. Dessvärre är det här oftast sånt vi ser men som ledarna och laget själva är alldeles för hemmablinda för att uppfatta. Vi runtomkring har nästan alltid rätt såna här gånger och därför blir frustrationen så enorm när man ser och hör de som har ansvaret yra på i sin bubbla. För jag kan garantera att inget dramatiskt i laguppställningen kommer ske inom överskådlig framtid
söder över: Det blir absolut ett lågvattenmärke då det är uppenbart att du inte ser situationen för vad den är, bara ett tillfälle att ge omotiverad kritik. Lander hade flera situationer i matchen där han borde agerat annorlunda, detta var inte en av dem. Du hade på riktigt skrattat ihjäl dig om han vänt om i detta läge för att ge sig efter Lindström, och släppt spelaren som är fri i slottet. Jag har kollat situationen 100 gånger nu för att vara saklig nog att kunna erkänna om jag har fel, och ifall Lander agerar dåligt. Jag har zoomat in, spelat slowmotion och SAIK-spelaren svingar klubban likt en golfsving, den studsar på timråblad och damask innan den får bågen in mot mål. Detta är bara ett faktum? Hur öppen i en diskussion tycker du att man ska vara?
Känner du att det är någon Timråindivids fel med att man inte tackla ner Horava 2007 innan han fällde upp benet i mittzonen och pucken går i en båge över Backlund? Kom igen för fan.
Men för kollektivets trevnad är jag redo att lägga diskussionen åt sidan.
mikenomad: man måste kunna släppa prestigen och spela efter devisen ”bäst för dagen”. Det här med att man ”håller på att sätta ett system” eller måste ha tålamod med hemvändarna, alltså vem försöker man lura? Det är internationella toppspelare man värvat för dyra slantar, dom ska in och leverera från dag ett, varje dag, hela året.
För närvarande är det en transatlantisk legoknekt som leder interna poängligan. Precis som ifjol. Skillnaden nu är att vi har ett gäng hemvändare som står och gömmer sig bakom Halloran och det lyckas dom bra med än så länge trots att han är så liten.
Jag tycker vi kör på samma grundspel. Vi måste skruva lite bara. Just nu fungerar inte uppspelen för att backarna lägger mackor över hela banan vilket gör att motståndarna lätt kan läsa av spelet och kontra. Backarna måste då kliva upp lite mer samt att våra Forwards måste möta upp. Använd mittcirkeln. Där kan vi ha ett litet kombinationsspel där vi kan fördela puckar till andra forwards på kanterna som är lite mer fria. Kortare passningar och klapp klapp. Åk skridskor!!
Vi lär ju ha träning i eftermiddag. Jag vill att Ante tar tag i detta och säger till spelarna att står dom stilla så blir dom bänkade.
Linkovich: Det man eventuellt kan skylla på är att man körde försäsong mot diverse mediokra allsvenska lag samt division 1 och att det därmed gick lite väl lätt att leka hockey i offensiv zon. Efter det kom verkligheten som ett slag i ansiktet när man i serien möter bra lag som som under deras försäsong kört CHL mot seriöst motstånd och är mer förberedda inför säsongen.
Skulle upp och titta på Timrå-Färjestad med dottern förra helgen men det blev 30-års firande istället. Imorgon åker jag och dottern upp för hennes första match istället. Jag ska tillägga att jag sett 25-30 matcher live sedan 2005. Vi har förlorat 2 gånger av dessa matcher som jag varit på. Brynäsmatchen utomhus och i Västerås under våran första Allsvenska säsong. Nu kommer jag förmodligen Jinxa detta så in i helvetet men jag är säker på vinst mot Örestjärt!
10017: Vi var det klart sämre laget både mot Frölunda och Linköping. I båda matcherna är det JJ och ett par individuella prestationer som gjorde att vi tog poäng. Efter dom matcherna så sa dom flesta här inne ”vad bra att vi har ett lag som kan ta poäng även när vi spelar dåligt” men sedan plattmatchen mot HV71 så har det gått precis som vi förtjänat.
Sputnik: Sen så tycker jag att Freddans matchande där han bytte kedjor var och varannan match var på en annan nivå. Där kunde ju ändå en kedja visat att det fanns kemi ett par matcher men efter en plattmach så var den splittrad.
Med det sagt så tycker jag inte att nån av nuvarande kedjor visat upp nån form av kemi, alltså högst befogat att vaska om. Gärna skall Walli och Oliver.Johansson få belöning för att de visar nånting. Oliver.J skapar ju mer än Emil.P för tillfället på den ytterst skrala speltid han får varje match.
Men hörrni, vilken trevlig kvällsjävel det här blev då! Gled in i hallen i god tid, käkade lite buffé, fyllde på stashet av nödvändiga produkter för klädnad och heminredning, kollade värmningen. Grabbarna såg laddade ut. Modoliderna ... | #Läs mer ·
Du var fantastiskt kreativ!
Det sprutade förslag på hur fantastiskt Timrå skulle bli.
Jag bajsade på allt!
Jag ville att Timrå skulle gå i konkurs ist!
Kommer du vidare nu?
Ja du visar samma bilder som jag ser.
Du ser 4 sekunder som en blink.
Jag ser det som ett anfall.
Du ser det som att Lander inte har en chans att sortera. Som om Lander inte ser sina två backar och de två saikspelarna som finns närmast dem.
Således anser du alltså att Lander omöjligen kan uppfatta att det borde kunna finnas tre saikspelare och även om det gjorde det så är det helt korrekt att uppfatta egna kassen som ointressant område för den eventuella tredje anfallaren i SAIK.
Hockey består väl av 60 minuter av sekvenser som kräver fokus när spelarna är på isen?
Lander har spelat i NHL och borde därför inte alls veta att det går fort och att man behöver hålla rent i känsliga områden?
Du är rätt generös!
Men det har jag redan konstaterat.
Det är fritt fram för dig att anse att jag visar losermentalitet om du känner det!
Du är skit i Mississippi för min del och ändå helt i din fulla rätt till en uppfattning. Varsågod!