Detta måste sägas: TIK:s webshop är nog den absolut krångligaste jag någonsin har varit med om. Helt totalt värdelös! Jag har hittills inte lyckats beställa en enda pryl och tror fan inte att det fungerade den här gången heller. Där går man miste om många sköna slantar helt i onödan...
jå1: Håller inte med på att vi inte kan satsa. Tycker vi satsar helt rätt nu med att bygga från egna led.
Och försöka bygga en stomme.
Det finns ju hur många exempel som hels på hur fel de blir med köpelag.
Sen att leta spets bland spelare som har talang och vill uppåt i kariären, istället för dyra spelare med prestations ångest. Är väl så rätt de kan bli.
Vi är ett lag på uppgång nu tro mig.
Redigerad kommentar
Saxat från Timrå IK Red eagles facebook-sida:
"
Bragd-Birger: Jag kan tillägga att jag hade de lägsta av förväntningar på Roffe-Poffe. Jag har ändrat mig och tycker definitivt att han färgar. Laget har ett hyggligt grundspel och skapar ofta chanser, att det inte blir mål är inte en taktisk fråga som jag upplever det utan mer individuell orutin eller oförmåga. Laget verkar vilja kämpa och han har flera gånger lyckats ändra en matchbild (hej Perra!) när det sett förjävla illa ut.
Mycket kan bli bättre men tränarna kan faktiskt komma att vara de som lyckas med det också.
El Maco:
Jaji, det blev lapp på luckan - minst 5 500 (i själva verket kanske 7 000 till och med?) - i Play off 2 där, våren 1996 minns jag. Det var ju den största framgången under namnet Timrå IK sedan mitten av 80-talet, beroende på hur man ser det. Vi hade ju lite sensationellt spöat Rögle, som låg i Elitserien samma säsong, på bortaplan innan. Där ser man hur bara en mindre framgång kan väcka en hel bygd ur sin slummer och hur mycket potentiell publik det ändå finns.
Perfekt också för oss i TIK08 att de senare slog ihop den norra och den östra Division 1-serien också, så att man kunde åka på diverse "hemmamatcher" i närområdet just när Timrå IK kanske var det hetaste laget i hela Sverige. Jo, så kom det att bli alltmer och det hela kulminerade våren 2000 när vi spöade skiten ur i stort sett varenda motståndare. TIK var poplaget nr 1 som de flesta i hockey-Sverige ville ha upp i Elitserien.
Redigerad kommentar
Moment 22 - ett dilemma som saknar en lösning:
# Publiken vill inte komma för att se ett icke vinnande lag som inte spelar tillräckligt bra.# Laget kan inte bli vinnande och spela tillräckligt bra om det inte får några publikintäkter att tala om.
Redigerad kommentar
Lokaltidningarna har gått igenom läget i medelpads större idrottsföreningar. Vi ligger alltså 300000 back på publikintäkter så här långt på sex hemmamatcher. Köp biljetter folks! Och ni som har biljett, gå dit!
Annars undrar jag hur Granlo BK ska klara sig.
Hahl Bundy: var går gränsen?
Vid mutor eller via bulvan transaktioner?
Kongo: det är fan tragiskt att elithockey ska vara kommunala angelägenheter.
Förstår att storstadsklubbarna gnisslar tänder när det ser ut så här.
Redigerad kommentar
DJ Hemp: Håller med om att det är ett jävla klickande fram och tillbaka när man ska fylla upp hela julklappssäcken.
Men med lite jävlaranamma och tillkämpat tålamod så gick det till slut. Det blev återigen en stor påse till dom rättrogna i familjen.
Så hjälp till alla att tömma shopen och förbättra ekonomin för laget i ditt hjärta. För priserna måste tilltala fler än oss smålänningar:-}
240 spänn för en retrotröja - rena stölden!