Brynäs IF

721769 inlägg · 7954 ämnen

A propósito de nada

« · 2717680 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Tycker det är synd att Noel Nordh valde att lämna. Hade varit perfekt att komplettera dagens trupp med honom. Tycker han stack ut mycket mer än våra andra "junis-spelare" förra säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Precis! Gillart. Det kommer ju visa sig under säsongen. Man kommer säkert prova flera olika spelare på Lejons plats. Kanske slänga om lite här och var. Jag tror att det blir bra, ärligt talat. Man måste ju börja ta vara på sina juniorer, matcha in dom. Bara att få träna med A-laget Ju STORT för en junior. Tänk Lejon, hur mycket bättre omständigheter han hamnar i. Linus har väl kanske inte lika mycket i sig, då han tränat och varit runt A-laget ett bra tag. Men andra kan ju växa sig in i det mer.
Tror dom du menar är 07:or :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: "Värva spelare som får sitta på bänken?"*

Det fungerade väl bra för Boork och Sundlöv för sådär 10-15 år sen? ;) Där man från match till match vilade alla möjliga spelare. Skämt åsido så måste det ju finnas någon balans. Man kan ju inte värva spelare för att de ska sitta på bänken bara "ifall att vi får skador". Men samtidig ska ju laget inte vara så ömtåligt för skador att man faller ihop som ett korthus bara för att en eller två blir skadade.

Sen värvar väl de flesta lag under säsongen också så även om lagbygget är "satt" (räknar in Benn eller någon liknande eftersom han inte tackats av än) så är det ju inte säkert att detta är laget vi kommer avsluta säsongen med.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Jag är ganska säker på att Gällstedt, Alcén & Co har kommit överens att det är dags att bygga upp en juniororganisation likt det vi en gång hade. Detta medför att vi ”måste” ge yngre chansen bara för att påvisa förändring i organisationen.
Visst det är inte helt optimalt att ge spelare chansen som egentligen inte platsar men kanske är det det som krävs för att börja locka spelare.
Det måste vara slut på att tappa spelare likt Liam Danielsson, det har vi inte råd med om vi vill kunna slussa spelare underifrån.
Värvningen av Lejon antyder väl just att vi ge yngre chansen men att våra 06or(?) inte riktigt håller måttet och då gör man någon hybridlösning på problemet genom att värva ungt utifrån.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Det är inga problem att diskutera härinne om man är konstruktiv.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag är ganska säker på att det kommer att kunna komma in en forward under säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Slaven82: Hur ska vi göra då tänker du? Värva spelare som får sitta på bänken? Någonstans så måste man ju använda spelare ur juniorled. Köper att man hade velat haft in en sista forward som tar Lejons plats och skapar lite mer konkurrens. Alternativt kan man värva under säsongen eller ta ett lån. Men någonstans, vid skador, så får man ta ur egna led. Det är inte så att vi saknar talang där nere även om vi inte har någon supertalang.
Vi vet heller inte om det är "i fel riktning" innan säsongen har börjat. Det återstår att se.
Det är även en plats vi pratar om. Scott och Vesel/Ölund är gedigna i en fjärde. Tror inte att vi skulle få shls sämsta fjärdekedja. tror inte heller att hela fjärdekedjan kommer vara skadade samtidigt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Slaven82: "Återigen går Brynäs i fel riktning och tänker inte på bredden. Vid skador kommer vi behöva spela Lejon, Ohlsson och Lindblom i en fjärdekedja. Vips så har vi den sämsta fjärdekedjan i shl."

Blir ett sånt scenario för långvarigt så plockar man ju oftast in någon mer ny under säsong. Går att ha is i magen.

Vad skulle vi gjort annorlunda i grundbygget med hänsyn till plånbok? Tackat nej till någon av Silfver, Lindblom eller Schroeder och prioritera bättre breddforwards?

(Just Schroeder hade jag faktiskt kunnat avstå av just den anledningen och argumenterade för det tidigare men då var det ett jäkla tjat från de flesta om att Brynäs måste få in en förstacenter). 😄
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Får ju dels även väga in skillnaden i kostnad och vad det innebär för lagbygget i övrigt. Som det ser ut har vi investerat rätt mycket i våra 11 bästa. Kan visa sig vara värt det även om kontrasten till fw 12-XX blir stor. Svårt att tacka nej till hemvändarna.

Men också att den unga och lovande inte nödvändigtvis behöver spela i en fjärdekedja. Apropå roll, dvs. Kan avlasta på andra håll. Men t ex Linus Lindblom tycker jag är högintressant i en fjärdekedja med sin storlek. Kan bli en bra breddspelare och jag tycker han redan visat fina kvalitéer som det i HA. Hugo Lejon är väl mer av typen att man ska ge chansen i en mer offensiv roll.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Ska man ta in unga spelare så ska de vara talangfulla och kunna hantera en offensiv roll. Skellefteå värvar Nygård, Brynäs får nöja sig med Hugo Lejon. Det är skillnaden på Brynäs och ett topplag.

Återigen går Brynäs i fel riktning och tänker inte på bredden. Vid skador kommer vi behöva spela Lejon, Ohlsson och Lindblom i en fjärdekedja. Vips så har vi den sämsta fjärdekedjan i shl.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Utan att värdera Brynäs då det verkar omöjligt att ha en sådan konstruktiv diskussion utan att det blir krig på forumet, så finns det såklart en poäng med att ha hyggligt etablerade spelare i fjärdekedjan som är som bäst i en sådan roll.
Skellefteå och topplagen har råd att sätta in konstruktiva utvecklingsbara spelare i fjärde (även om de kanske egentligen borde spela i HA och få utrymme att utveckla just offensiven), men för lag som HV som möjligen kan slåss i botten har jag förståelse för att man väljer en sådan spelare.

Vi i MODo har haft många år där vi tagit upp unga spelare och satt dem i vad som egentligen är fel roll för dem. Inte sällan kommer de från ett juniorlag som inte spelat en cynisk/strikt defensiv, men i fjärdekedjan tvingas de ofta till just det. Jag tror det många gånger är fel.

Vi har Norén på backen som var typ tredjeback i Mora och som nu är förstaårssenior. Vi har Lucas Pettersson som gick som förste svensk i draften. Ska vi sätta dem som trettonde forward respektive sjundeback och när de spelar är det säkerheten först med spela efter linjerna, chippa ned, sarg ut osv? Eller är det bättre med utlåning och nästan garanterad speltid i alla spelformer?

Med Ingberg Nilsson så vet man vad man får och han kommer nog inte göra bort sig, men heller inte överaska positivt misstänker jag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anton Johannesen måste ju bli utlånad, han var ju inte ens tillräckligt bra för hockeyallsvenskan så allt annat är mycket märkligt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Då ger jag hellre plats åt en yngre med utvecklingspotential, övertygad om att de också kan åka skridskor i båda riktningarna. 😆

Därför väldigt välbalanserat bygge av Alcén i mitt tycke.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Jag är förvånad över att något SHL-lag ville ha Ingberg Nilsson då jag tycker att han är rätt begränsad. Dock ska sägas att han är som klippt och skuren för en fjärdekedja. Du kan nog enkelt sätta honom i en fjärde och han åker upp och ned i banan samt smäller på spelare. På så vis är han SHL-mässig, även om jag som sagt tycker att han är lite för begränsad för att kunna spela högre upp i laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SuneMangs:

Kan hålla med om lite av det du skrev i inlägget.
Men: ” Och att han är 173 cm istället för 196 cm är något jag skiter högaktligen i.”

Det gör inte jag. Det är igen fördel att vara kort och lätt i en fysisk sport.
Nu kan både Bobby och Schroeder (kommer aldrig lära mig stava honom rätt) vara så pass bra att det blir försumbart, vilket jag hoppas på, men skita i om en spelare är 193 eller 173 är generellt dumt. Inte bara insett eget spel.
Borde tex även vara lättare att en kort spelare får en axeltackling i nyllet än en lång.
Osv osv
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Jag tänker utveckla det ändå gällande HV. Jag följde deras forum (Blue bulls) litegrand då de var i HA säsongen innan och sedan när de hade problem under stora delar av säsongen så hoppades jag att de skulle släppa Vigneault till oss inför dealine, samt Löven verkade hoppas lite på Vesel av samma orsak.

Det var ofta Vigneault centrade tredje och Vesel fjärde, även om man kastade runt en hel del (Vigneault var ett tag i andra och Vesel tredje). På senare delen klev Fisker Mølgaard in och fick speltid ibland. Då i regel till förmån för Vesel.
Det ska sägas att varken Vesel eller för den delen Vigneault gnällde över att ha hamnat längre ned i hierarkin, utan båda bet ihop.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Hm, tycker du är lite snäll mot HV där.

Träff, vad gör honom mer SHL-mässig?
Ignberg, varför skulle han vara bättre?

Sen kan man ju fråga sig om några där av de något äldre/etablerade är värda att satsa vidare på.

Och när man jämför lag mot lag finns ju fler faktorer att väga in, om du nu redan ger Alcén underbetyg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Det är två olika diskussioner, men de ligger nära varandra. Naturligtvis är du mer skadekänslig om du inte ens har fyra kompletta kedjor. Utan att racka ner på någon specifik spelare, så blir det jobbigare att ha flera "sänken" än ett, och det blir ju liksom genast två vid ett avbräck om utgångsläget är ett på tolv forwards.

Det som jag försöker få sagt är att det borde vara ett absolut minimum att ha tolv SHL-mässiga forwards. Tycker som sagt att de här killarna visade alldeles för lite i HA.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: skador kommer och går. Skulle det bli längre skador, så skulle jag tippa på att det kommer värvas/lånas under säsongen. Jag personligen är väldigt nöjd med spelartruppen och känner mig bekväm med att starta säsongen med det här laget. Sen om Benn kommer, det är bara en bonus isf.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Fast det var inte det vi diskuterade.
Du skrev att vi inte har 4 kompletta kedjor. 12 spelare.
Att vi däremot är sårbara när vi åker på skador är en annan fråga och där håller jag givetvis med.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bob: "Håller inte med om att vi är i skriande behov av en stor fysisk back. Vi har två, liksom många framgångsrika SHL-lag senaste åren. Däremot är djupet underkänt, så en så stabil extraback som möjligt bör såklart värvas, men jag håller nog okej rörlighet/spelsinne som viktigaste egenskaper"

Nja, om du tänker att D'Astous, Djoos, och Axel A ersätter Benn, Billins och Cukste - så som truppen ser ut just nu - så har man ändå offrat en hel del fysik. Tror skillnaden i ditt resonemang är att du räknar in Larsen, jag har svårt att se honom som en kapabel SHL-back. Kanske om något år, men för stunden är han en betydligt sämre back än exempelvis Cukste, som i sin tur inte var tillräckligt bra för att få följa med upp.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alvin : Inte Ohlsson. Han är bara center. Absolut vid skador så har han chans. Tycker det är lite synd att han är center. Tycker att han gjorde det bra i HA. Hade kunnat nyttjas gott om han var winger. men de andra så. Håller tummarna för Karlsson.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Jo, men du kan också tänka på att det räcker med skador/sjukdom på ett par forwards för att fjärde helt plötsligt ska bestå av Lindblom, Lejon och Karlsson/Ohlsson. Då är Brynäs helt plötsligt i en situation där man i princip behöver spela på 3 kedjor. Det känns väldigt riskabelt.

Om några år tror jag att situationen kommer vara en annan, alltså när 07:orna är några år äldre. De är av en annan kaliber än de unga spelarna som man har långt ner i hierarkin nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Karlsson , Lindblom,Lejon, Ohlson får tävla om vilka som är med när SHL startar .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Hade gärna sett något ytterligare bredd till fjärde men jag har för dålig koll på Lejon.
Däremot tycker jag det är lite fel att påstå att en fjärde med Scott - Vesel/Öla -Lejon inte är tillräcklig på SHL-nivå (inte är komplett).
Lejon var trots allt en av j20s bästa spelare och Scott/Öla/Vesel duger med råge till en fjärde.
Men visst kan man se på saker olika.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Jo i helheten.Den säsongen saknade vi som vanligt spets och tillsammans med att bredden var så dålig blev det vårat fall.Vid skador hade vi exakt noll spelare som vi kunde fylla på med vid skador i toppkedjorna.Vi hade en fjärdekedja som inte klarade av att avlasta våra toppkedjor vilket slet ganska hårt på dessa spelare.Den bredden är bättre i år men inte riktigt bra.
Vi blir återigen extremt skadekänsliga vid skador och oftast är åtminstone minst en spelare skadad vilket ger oss denna fjärdekedjan Lejon-Vesel -Lindblom.
Den vill vi nog se så lite som möjligt på isen är jag rädd.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Är väl bara för Alcen att slänga in Bäckis så får vi 4 kompletta SHL-kedjor 🤪👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Kan köpa att forward #13 är otillräcklig, men att inte ens ha 4 komplettera kedjor som håller SHL-klass är för dåligt av Alcén.

Jämför med t.ex HV71:

Högt i hierarkin (8): Borgström, Brännström, Kero, Lenc, Luoto, Fisker, Petersson, Lyrenäs

Längre ner i hierarkin (7): Hansson, Lindbäck, Ingberg, Stakkestad, Tedenvby, Tikka, Träff

Det är totalt 15 spelare där alla 7 längre ner i hierarkin hade varit mer SHL-redo än #12 i Brynäs. Typ Stakkestad hade varit en stor tillgång som komplement i Brynäs fjärdekedja.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Med tanke på att Vesel ofta var 13e forward i HV när de kom tolva så vore han korkad om han förväntar sig en stor roll.
HV-fansen på deras blir bukl-forum hade inte honom som en favorit
Nu var det lager rätt dysfunktionellt så man kanske inte ska dra för stora växlar på det
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Jonathan Karlsson fick väl något sorts sommarkontrakt va? Han är nog på tur. Beroende på hur det går för honom nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: ” Det är en befogad fråga, men samtidigt tyder allt på att exempelvis Vesel accepterar en roll långt ner i laget. Om Vesel, som var en av allsvenskans bästa centrar, accepterar det så borde man kunna ha hittat en kapabel ytterforward som gör detsamma.”

Jag tror det är lite skillnad med Vesel som redan har ett år i föreningen och vad jag förstått var väldigt uppskattad. Var det inte Masken som sa att han var lagets DNA? Sen har han ju även gjort ett år i SHL sedan tidigare (i en bottenklubb) och vet hur det fungerar.

En spelare som Hampus Plato har ju diskuterats i omgångar här inne. Jag tror inte det är självklart att en sådan spelare tar en brunkarroll i en 4:e kedja i ett förväntat bottenlag i SHL över en topproll i ett förväntat topplag i HA.

Johannesson och Ohlsson har ju nämnts ska lånas ut till Almtuna. Det blir väl officiellt när seriestart närmar sig. Tills dess lär dom träna med Brynäs. Då återstår Lindblom jr och Lejon av unga på forwardsidan.

En 4:e med Vesel, Scott och Lindblom exempelvis, känns länge sedan vi hade en så slagkraftig 4:e. Jag har för dålig koll på J20, finns det någon där som kan förväntas ta steg och få ett genombrott?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: En bra fjärde är viktigt men...det var inte pga av fjärde linan Brynäs åkte ur Shl...det var en helt annan sak...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gavve: ” Frågan är väl hur många "bra" (bred definition här) HA-spelare som vill gå till ett SHL lag för att spela i en fjärdefemma jämfört med att spela högre upp i hierarkin i ett HA-lag (genuin fråga)?”

Det är en befogad fråga, men samtidigt tyder allt på att exempelvis Vesel accepterar en roll långt ner i laget. Om Vesel, som var en av allsvenskans bästa centrar, accepterar det så borde man kunna ha hittat en kapabel ytterforward som gör detsamma.

För mig handlar det också om att kunna avlasta i boxplay. Det kommer inte de här unga killarna att kunna göra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Frågan är väl hur många "bra" (bred definition här) HA-spelare som vill gå till ett SHL lag för att spela i en fjärdefemma jämfört med att spela högre upp i hierarkin i ett HA-lag (genuin fråga)?

Som junior kan det ju vara lite annat om du t.ex. får chansen att visa upp dig i SHL men samtidigt får spela och dominera i J20 (säger inte att det är så med Lejon, bara exempel).

Sen säger jag ingenting om lagbygget som så, detta är mer en generell reflektion om just toppkedja i HA till bottenkedja i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Givetvis måste de unga spelarna börja någonstans men de måste fortfarande hålla för SHL och ser inte riktigt att yngre spelare som inte direkt tog chansen i Allsvenskan kommer att vara tillräckligt bra i en fjärdekedja i SHL.
Mannberg och Pettersson var förvisso överbetalda men de gjorde jobbet på ett helt annat sätt än Birgersson,Kvist,Ljungkrantz och Lindblom.
Resultatet blev direkt dåligt tom katastrofalt det året vi satsade på ett flertal yngre spelare i fjärdekedjan med potential som sedan inte höll måttet.
Den tiden vill inte jag tillbaka till.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Jag tänker att man i så fall hade scoutat fram spelare i NA eller HA. Trots allt väldigt tydligt att det finns många i HA som är bättre än spelarna man har där nu. Hade också varit bättre för typ Lindbloms karriär att ta ett år till i HA.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Om vi inte har unga (lovande?) spelare i 4:e kedjan, vad ska vi spela där då? Ska vi gå tillbaka till tiden då vi hade äldre mediokra överbetalda spelare som Mannberg, Adam Pettersson och Alcén själv där? Nej tack!

De yngre spelarna behöver ju börja någonstans, väldigt få kliver rätt in i toppkedjorna. Utlåning är absolut ett alternativ, men någon/några med potential behöver ju vara kvar också. Vi får aldrig gå tillbaka till gammalt/dyrt långt ner i laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Exempelvis de i Expressen detta gäller iofs mest Lindblom och Ohlsson.
Men det beror nog mest på att Lejon ses som ett nyförvärv.
Hade varit konstigt att se det på ett annat sätt vad gäller Lejon än de övriga yngre spelarna i Brynäs.
Dvs att de skulle må bra av mera speltid på mera ledande roller i ett Allsvenskt lag än som nummet 12 och 13 i Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Vilka experter åsyftas?
Jag ser givetvis också problemet och försöker bara vara någorlunda realistisk. Givetvis hade jag gärna sett en till spelare till 4:e för att rusta inför eventuella skador.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Vid en enda skada på forwards så kommer vi att ha både Lejon och Lindblom på isen två spelare som inte visade upp sig förra säsongen ens i Allsvenskan.
Det är förmodligen för dåligt om inget underverk händer på försäsongen med dessa två.
Att värva en tolfte spelare till en fjärdekedja borde dock vara mycket möjligt till inte en allt för hög kostnad.
Dessutom tror jag att en utlåning till Allsvenskan hade varit rätt steg att ta för båda dessa spelare för sin egen utvecklings skull.En åsikt som jag även delar med endel experter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Du skrev det själv, kanske inte fullt rättvis jämförelse. 😎

Och hur många fler sådana exempel hittar du i SHL? Känns rätt unikt? Jag ser många unga "utfyllnadsspelare" i trupperna som inte gjort mycket väsen av sig poängmässigt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Tyvärr är det väl bara att gilla läget.
Som nykomling är det svårt att locka hyfsade spelare till att lira 13e forward.
Vi har trots allt bättre bredd än sist vi var i SHL, då var ju hela fjärdekedjan unken + dålig spets.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Handlar mer om att man hade velat se bättre takter från de spelarna i hockeyallsvenskan innan de ges chansen i SHL. Färjestad, som förvisso kanske inte är helt rättvist att jämföra med, kommer troligtvis inleda med Ljungkrantz som 14:e forward. Han gjorde alltså 20 kassar i HA och
levererade där på ett helt annat sätt än nämnda Brynäsare. Om Lejon hade gjort 20 mål för Västerås, så hade han haft en helt annan konkurrenskraft.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag gillar bredden på forwards utifrån att vi skulle kunna ha typ Scott och Ölund i fjärde, om alla är tillgängliga. Så kommer det förstås inte alltid vara och trupper fylls alltid på med tiden när man ser behov.

Att ha spelare som L Lindblom och Lejon som "utfyllnad" på de sista fw-platserna, vad är det konstiga med det? Snarlikt i många andra SHL-trupper. Och hur tänker vi oss annars att den typen av yngre förmågor någonsin ska slå igenom?

Menar vi att mer etablerade spelare ska komma till Brynäs och acceptera roll som 13:e-forward?

Förstår inte riktigt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Slaven82: och jag förstår inte vad det finns att klaga över, är junior så kostar typ ingenting, var en av de bästa spelarna i j20 i ett dåligt lag, i värsta fall utvecklas han inte och vi spenderade småpengar på honom. men faller det väll så tjänar vi pengar på den affären ifall han skriver rookie kontrakt i NHL

ett klassiskt fall av, "low risk high reward"
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Slaven82: Det är väl här som farhågorna om dålig bredd kommer in. Johannesson höll inte för HA förra året. Larsen, L. Lindblom och Ohlsson höll som utfyllnad men tveksamt om det är applicerbart på SHL. Lejon var outstanding i J20 och fick lite utrymme i HA utan att göra något intryck.
Vi får hoppas på att det finns pengar till en sen värvning runt jul eller att någon av J20 spelarna exploderar i sin utvecklingskurva om skador skulle uppstå i vår lite ålderstigna trupp.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Slaven82: Det lär visa sig. Är väl inget sagt än om han är ordinarie heller. Lär bli konkurrenssituation. Är dock tveksam till den sista platsen där också. Vill man hålla det lite öppet för att kunna matcha in olika från juniorled? Kommer man köra på en stark fjärde och matcha in någon i tredje? Däremot hyffsat överkomligt ändå om det bara är den sista platsen man kör någon oprövad. Istället för på två eller tre platser. Är gärna att Hillström (tror det är rätt namn?), Leo Sundqvist eller nån av tvillingarna får prova. Men kanske är för tidigt ändå.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag förstår fortfarande inte varför vi värvade Hugo Lejon.

Han platsade inte i Västerås och nu ska han spela shl-hockey.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Håller inte med om att vi är i skriande behov av en stor fysisk back. Vi har två, liksom många framgångsrika SHL-lag senaste åren. Däremot är djupet underkänt, så en så stabil extraback som möjligt bör såklart värvas, men jag håller nog okej rörlighet/spelsinne som viktigaste egenskaper
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ticko : På tal om Granström så var han inte en av de längsta spelarna heller. 178cm. Vägde dock 92kg vilket nog får ses som en rätt stabilt med tanke på sin längd.
Kommentera

« · 2717680 · »