Redigerad kommentar
Peja: Det är svårt att ersätta någon, när man väljer att inte ersätta honom. Det säger väl sig självt?
För de pengarna hade Sundlöv kunnat hitta något mycket bättre. Men inte lätt. Lätt att imponeras av hans matcher i NHL, men tyvärr fick vi inte se särskilt mycket av det. Han funkar säkert i NHL. Men är oerhört glad att sejouren blev så kort i Brynäs. Finns ju finare platser att ha semester på än Gävle, dåligt val av Cody.
Framfart säger du? Spelade minst i Toronto senast t ex.
Peja: Ja precis, med en olovlig övergång. Tack gode Gud att vi fick de pengarna tillbaka.
Men fortsätt du följa Codys framfart som sistaback i Toronto.
Redigerad kommentar
Peja: Syftar du på när Franson höll fast någon vid sargen? Vilken hjälte haha..
Synd att vi inte fick se det under hans semester i Gävle.
Huge: Jag väljer att gå på hans usla spel här samt Sundlövs ord.
Han funkar i NHL, säkert här också om han bara varit intresserad av det - vilket han inte var. Semesterfirare har vi ingen användning av.
Redigerad kommentar
Peja: Jag såg matchen och vet vilken situation han menade. Men det stod kanske inte på NHL.com??
"Du väljer ju inte alls att lita på Sundlövs ord. Du väljer att lita på Sundlövs ord så länge det passar in i dina resonemang. "
Ja självklart? Varför ska jag lita på hans ord när det inte passar mina resonmang? Det låter ju rent ut sagt puckat
I övrligt är det väl självklart att en kille med så många NHL-matcher platsar i NHL. Här gjorde han inte en endaste riktigt bra match. Det var ständigt dessa misstag, nonchalans, och ickefysiska spel som han visade upp. Den igår var bättre än samtliga han gjorde i Brynäs. Vilket säger en hel del om att han endast va här för att hålla formen igång snarare än att ge allt.
Peja: Men Gurra88 har aldrig tyckt om Franson... Nästan som man tror att Gurras flickvän eller nå har varit lite för mycket med Franson, under hans tid här i Gävle.
:)
Peja: Absolut, men tänkte se om han var lika dålig där som han var här. Men det var en helt annan passion utan att jag imponerades på något sätt.
Fel igen, de visade en situation vid målet där Franson helt enkelt höll fast en spelare vid en spelvändning. Men det missade du kanske?
Ja jag valde att gå på hans ord i denna fråga. När en sportchef i ett utlåtande ifrågasätter en spelare så kan du nog gånga den kritiken med 100 från hans sida. De var helt enkelt inte nöjda.
Redigerad kommentar
Rumpelstiltskin: Jag har inte följt han jättemycket innan kom hit då jag inte är nått fan av Toronto.Men några matcher har man sett honom tidigare och jag hade väldigt höga förhoppningar på honom innan han kom hit.Något han inte besvarade överhuvudtaget kan man säga.
Peja: Mm men de kommenterade just en viss situation, men du såg inte matchen så oerhört svårt för dig att veta. Märkligt att man inte fick något inlägg från dig under matchen igår? Vem försöker du lura?
Peja:Ta det lugnt med Gurra, Du fullkomligt dödar honom-)
BTW: det föra inlägget som du skrev är nog det bästa som har skrivits på detta forum. Så jävla klockrent!!
Tänk om alla "tänkte" innan dom skrev. sjukt bra skrivet!
Peja: Om du nu verkligen hade kollat på matchen så hade du inte klarat hålla dig till dagen efter för att skriva ett inlägg. Nu gick du och la dig istället och kollade highlights på matchen och fick en tillräcklig bild för att kunna skryta om hans andraassist. Du hänvisar också till ett uttlåtande från kommentatorn du inte ens vet vad den gällde. Att du väntar och reflekterar är ju rent nonsens.
Det spelar fortfarande ingen roll om Cody är bra i NHL. Det gör knappast hans insats här ogjord. Här var han för dålig helt enkelt. Vi har sett det förrut. (Läs Arnason).
Redigerad kommentar
Peja: Du har jagat mig och skriver inlägg så fort jag skriver om något. Tyvärr så blir jag inte provocerad. Eftersom Brynäs ligger mig varmast om hjärtat så är han i mina ögon pissdålig baserat på hans insats i förhållande till vad han borde kunna med alla NHL-matcher på sitt CV.
För mig är det också en självklarhet att prioritera Siflverberg och Bäckströms matcher då de är riktiga Brynäsare och inga semesterfirare. (Med undantag för matchen igår)
Peja: "Det är för övrigt extra kul att se Franson briljera i NHL, med tanke på hur mycket skit han fick av somliga under sin tid i Brynäs. Han visar klassen."
Här är första inlägget i denna tråd. Du får väldigt gärna hävda att det inte är riktat mot främst mig då det är framförallt vi som diskuterat i ämnet. Men då är du ju bara löjlig.. Du får fortsätta att provocera, men ganska lönlöst då jag inte bryr mig. Hans insats i NHL går inte jämföra med hans misslyckande här.
Peja: Med tanke på att vi diskuterat det mest så är det ganska givet att det främst var riktat mot mig, men du kan ju låtsas nått annat.
Men vi är överrens om att hans insats i NHL inte har ett skit att göra med hans misslyckande i Brynäs.
Lunkan: Ja men jag klagar heller inte på det. För om jag inte vill läsa då låter jag bli? Förstår inte vad problemet är. Ser du att jag skrivit ett inlägg så låt bara bli att läsa det? Men samtliga ni som klagar på inlägg är ju de som är mest nyfikna på att läsa.
Så fortsätt njuta , eller ge fan i att läsa och klaga.
Redigerad kommentar
Silfverberg visar kyla, är också extremt nära att göra mål."
Jag har inga problem med att kommentera en assist som jag har sett flertalet gånger i repris från olika vinklar. Noterade även att Silfverberg stod för en jättemiss. Däremot kommenterar jag inte Silfverbergs insats i sin helhet, eftersom jag inte såg matchen.
Nu gällde ju dock "jämförelsen" (om man ens ska kalla det för jämförelse) hur många poäng de stod för i sina respektive matcher. Att jämföra poängskörder har jag - hör och häpna - inga problem att göra genom att se endast stats. Av någon outgrundlig anledning tvivlar jag på att du har en effektivare metod att jämföra poängskörder än att kolla på hur många poäng spelarna har gjort.
Sen kan ju inte heller du jämföra Silfverbergs och Fransons insatser, eftersom du knappast såg båda deras matcher natten till idag, med tanke på att de till stora delar spelade samtidigt...
Imorgon ska jag se & förhoppningsvis njuta av Fransons spel i Maple Leafs.
Som jag har skrivit flera gånger tidigare (utan att du har fattat det) är det dock omöjligt att få en komplett bild av spelarinsatser när man ser matcherna på tv. Det är en helt annan sak att se matcher live.
Redigerad kommentar