Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäsare i Nordamerika

« · 1558919 · » Till forumet

Sv: Brynäsare i Nordamerika
Gurra88: "börja se matcher innan du jämför de två
Silfverberg visar kyla, är också extremt nära att göra mål."

Jag har inga problem med att kommentera en assist som jag har sett flertalet gånger i repris från olika vinklar. Noterade även att Silfverberg stod för en jättemiss. Däremot kommenterar jag inte Silfverbergs insats i sin helhet, eftersom jag inte såg matchen.

Nu gällde ju dock "jämförelsen" (om man ens ska kalla det för jämförelse) hur många poäng de stod för i sina respektive matcher. Att jämföra poängskörder har jag - hör och häpna - inga problem att göra genom att se endast stats. Av någon outgrundlig anledning tvivlar jag på att du har en effektivare metod att jämföra poängskörder än att kolla på hur många poäng spelarna har gjort.

Sen kan ju inte heller du jämföra Silfverbergs och Fransons insatser, eftersom du knappast såg båda deras matcher natten till idag, med tanke på att de till stora delar spelade samtidigt...

Imorgon ska jag se & förhoppningsvis njuta av Fransons spel i Maple Leafs.

Som jag har skrivit flera gånger tidigare (utan att du har fattat det) är det dock omöjligt att få en komplett bild av spelarinsatser när man ser matcherna på tv. Det är en helt annan sak att se matcher live.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: jag gjorde heller ingen jämförelse som du säkert uppfattade. Silfverberg gjorde en riktigt bra match.. Börjar lossna för honom.

Så du väljer Toronto framför Washington.? Då antar jag att du är Torontofans annars ett märkligt val som Brynäsare.
Kommentera

Gurra88: Jag försöker att variera mig. I dagsläget känns det roligare att se Franson, eftersom jag har sett honom i Brynäs tidigare under säsongen och sett så otroligt många matcher med Bäckis under hans karriär. Det är extra intressant att se en spelare som spelade i Brynäs för någon månad sedan i NHL.
Kommentera

Peja:ja du är ju en av få som han gjorde ett bra intryck på.
Kommentera

Gurra88: Egentligen inte. Många som jag snackar med saknar Cody. Brynäs släpper ju in 6 mål per hemmamatch utan honom... I vissa fall har det ju blivit "man saknar inte kon förrän båset är tomt", så att säga.
Kommentera

Peja: handlar mer om att man inte ersatte honom förrens nu. Inte så konstigt att det märks.
Skönt att slippa se hans nonchalans. Jacobsson är inte någon klippa, men kanske vi äntligen får se lite lite känslor om man jämför med primadonnan från Toronto.
Kommentera

Gurra88: Det är svårt för Brynäs att ersätta en back av NHL-kaliber. I synnerhet under pågående säsong. Det var dock ingenting som "Franson-kritikerna" som ville sparka honom tidigare tänkte på... Avd handla utan att tänka på konsekvenserna.

Nåja, tråden ska trots allt handla om Fransons tid i Nordamerika. Imorgon ska jag som sagt se och förhoppsvis njuta av hans framfart i en av världens största hockeyklubbar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Det är svårt att ersätta någon, när man väljer att inte ersätta honom. Det säger väl sig självt?

För de pengarna hade Sundlöv kunnat hitta något mycket bättre. Men inte lätt. Lätt att imponeras av hans matcher i NHL, men tyvärr fick vi inte se särskilt mycket av det. Han funkar säkert i NHL. Men är oerhört glad att sejouren blev så kort i Brynäs. Finns ju finare platser att ha semester på än Gävle, dåligt val av Cody.

Framfart säger du? Spelade minst i Toronto senast t ex. 

Kommentera

Gurra88: "För de pengarna hade Sundlöv kunnat hitta något mycket bättre..."

Ja, summa summarum betalade ju Brynäs hela 0 sek i lön till Franson. Du har rätt, det är nog "inte lätt" att hitta mycket bättre spelare för den summan.
Kommentera

Peja: Ja precis, med en olovlig övergång. Tack gode Gud att vi fick de pengarna tillbaka.

Men fortsätt du följa Codys framfart som sistaback i Toronto. 

Kommentera

Natten till idag tog Toronto en övertygande 6-0-seger mot Montreal.

Franson gjorde också en övertygande insats och gjorde en assist. Lite kul att expertkommentatorn pekade ut Torontos fysiska överlägsenhet i egen zon som den största skillnaden mellan lagen, och pekade ut Phaneuf, Franson och en till back som de som utgjorde skillnaden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Konstigt.
Det där stämmer ju inte alls med vad vårt småländska orakel säger om Franson?
Nä, jag litar nog mer på gurra än ett par s.k experter i kanadensisk TV....
Kommentera

Peja: Syftar du på när Franson höll fast någon vid sargen? Vilken hjälte haha..

Synd att vi inte fick se det under hans semester i Gävle.

Kommentera

Huge: Jag väljer att gå på hans usla spel här samt Sundlövs ord.

Han funkar i NHL, säkert här också om han bara varit intresserad av det - vilket han inte var. Semesterfirare har vi ingen användning av.

Kommentera

Huge: Ja, visst är det fascinerande att en spelare som tydligen inte har några kvalitéer överhuvudtaget kan gå in och prestera bra i NHL. Dessutom i en av världens största hockeyklubbar, med all den mentala belastning som det innebär.

Gurra88: Du väljer ju inte alls att lita på Sundlövs ord. Du väljer att lita på Sundlövs ord så länge det passar in i dina resonemang. Sundlöv sa exempelvis att Franson kom till jobbet och gav allt varje dag, medan du påstår att han var här på semester. Jag förstår dock att det är jobbigt för ditt ego och prestige att Franson uppenbarligen presterar i NHL.

Angående berömmet som NHL-experten delade ut till Franson, så är han bättre lämpad än mig att besvara exakt vilka situationer han menade. Jag rekommenderar dig att kolla på matchen och därefter återkomma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Jag såg matchen och vet vilken situation han menade. Men det stod kanske inte på NHL.com??

"Du väljer ju inte alls att lita på Sundlövs ord. Du väljer att lita på Sundlövs ord så länge det passar in i dina resonemang. "

Ja självklart? Varför ska jag lita på hans ord när det inte passar mina resonmang? Det låter ju rent ut sagt puckat

I övrligt är det väl självklart att en kille med så många NHL-matcher platsar i NHL. Här gjorde han inte en endaste riktigt bra match. Det var ständigt dessa misstag, nonchalans, och ickefysiska spel som han visade upp. Den igår var bättre än samtliga han gjorde i Brynäs. Vilket säger en hel del om att han endast va här för att hålla formen igång snarare än att ge allt.

Kommentera

Gurra88: OK, fick intrycket av att du valde att se Caps istället för Toronto, med tanke på att du ifrågasatte mitt val att se Toronto istället, men jag antar att det bara var det för dig obligatoriska ifrågasättandet.

Jag som också såg matchen är för övrigt övertygad om att experten inte menade en specifik situation när han berömde Fransons och de andra backarnas överlägsenhet i egen zon. Han gjorde snarare bedömningen utifrån ett antal situationer som tillsammans skapade en trend/tendens i matchen.

Angående "Sundlövs ord". Du skrev att du valde att gå på Sundlövs ord. Det stämde uppenbarligen inte.
Kommentera

Peja: Men Gurra88 har aldrig tyckt om Franson... Nästan som man tror att Gurras flickvän eller nå har varit lite för mycket med Franson, under hans tid här i Gävle.

:)

Kommentera

Peja: Absolut, men tänkte se om han var lika dålig där som han var här. Men det var en helt annan passion utan att jag imponerades på något sätt.

Fel igen, de visade en situation vid målet där Franson helt enkelt höll fast en spelare vid en spelvändning. Men det missade du kanske?

Ja jag valde att gå på hans ord i denna fråga. När en sportchef i ett utlåtande ifrågasätter en spelare så kan du nog gånga den kritiken med 100 från hans sida. De var helt enkelt inte nöjda.

Kommentera

Gurra88: De visade många situationer där Franson låste fast motståndare i egen zon. Det hade du vetat om du hade orkat vara vaken hela matchen... ;)

Självklart syftade inte expertens beröm till en enda situation. Det var uppenbart, eftersom han bedömde vad matchbilden fram tills dess berodde på och matchbilden syftar inte bara till en specifik situation. Som om det inte vore nog berömde ju experten även flera andra backar, som inte var involverade i situationen (den enda situationen som du tror att han syftade på) vilket onekligen är ytterligare ett bevis på att berömmet inte gällde en enda situation...

Förresten, häromdagen frågade du hur en hockeyspelare kan utnyttja sin storlek/styrka förutom genom att tacklas. Att låsa fast motståndare längs sargerna är ett annat sätt. Off topic, konstaterar jag även att det är en disciplin där Brynäs nuvarande backar är alldeles för dåliga, och där Franson var totalt överlägsen övriga Brynäsbackar.

Och nej, när sportchef Sundlöv menar att Fransons inställning var mycket bra, hävdar du minsann att Franson bara var här på semester... Ser du verkligen inte skillnaden i era utlåtanden?

Rumpelstilskin: Ja, man börjar ju undra, men eftersom jag vet att Gurra inte är stationerad i Gävle så känns det osannolikt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rumpelstiltskin: Jag har inte följt han jättemycket innan kom hit då jag inte är nått fan av Toronto.Men några matcher har man sett honom tidigare och jag hade väldigt höga förhoppningar på honom innan han kom hit.Något han inte besvarade överhuvudtaget kan man säga.

Kommentera

Peja: Mm men de kommenterade just en viss situation, men du såg inte matchen så oerhört svårt för dig att veta. Märkligt att man inte fick något inlägg från dig under matchen igår? Vem försöker du lura?

Kommentera

Gurra88: Haha, tro vad du vill. Jag vet att jag kollade på matchen. Jag föredrar att kolla klart på matcher innan jag bedömer insatser, och det är även därför som jag i stort sett aldrig skrivit någonting under Brynäs bortamatcher, som jag följer på tv. Jag föredrar att kolla klart på matchen och därefter reflektera över den under x antal timmar. Då undviker man att styras av adrenalin och känslor. Det är även därför som jag skriver matchanalyser från Brynäs hemmamatcher x antal timmar efter matchen är slut, ibland dagen efter. Och eftersom jag i stort sett alltid kollar på matcher tillsammans med andra, ser jag inget socialt behov att reflektera här under själva matcherna heller.
Kommentera

Peja: HAHAHA!!!
Kommentera

Gurra88: Du borde ta till dig istället för att skratta. Tror för övrigt att du gör bäst i att inte nämna din verklighetsuppfattning för någon utanför hockeysnack. Alltså att en erfarenhet bara är en verklig erfarenhet om personen i fråga har skrivit inlägg på hockeysnack under processen.
Kommentera

Peja:Ta det lugnt med Gurra, Du fullkomligt dödar honom-)

BTW: det föra inlägget som du skrev är nog det bästa som har skrivits på detta forum. Så jävla klockrent!!

Tänk om alla "tänkte" innan dom skrev. sjukt bra skrivet!

Kommentera

mk:Alla här inne kan ju inte tänka!
Kommentera

Peja: Om du nu verkligen hade kollat på matchen så hade du inte klarat hålla dig till dagen efter för att skriva ett inlägg. Nu gick du och la dig istället och kollade highlights på matchen och fick en tillräcklig bild för att kunna skryta om hans andraassist. Du hänvisar också till ett uttlåtande från kommentatorn du inte ens vet vad den gällde. Att du väntar och reflekterar är ju rent nonsens.

Det spelar fortfarande ingen roll om Cody är bra i NHL. Det gör knappast hans insats här ogjord. Här var han för dålig helt enkelt. Vi har sett det förrut. (Läs Arnason).

Kommentera

Gurra88:

1) Till skillnad från vad du tror, så skriver jag inte om Cody Fransons framfart för att provocera dig. Tro det eller ej, men allt handlar inte om dig. Du kan stryka sånt barnsligt trams som att jag "inte hade klarat av att hålla" mig till dagen efter.

2) Om du hade sett matchen hade du begripig vad expertkommentatorn snackade om i utlåtandet som jag delgav här, men du hade uppenbarligen ingen aning eftersom du trodde att en generell bedömning av matchen endast hade att göra med en situation.

3) "Det spelar fortfarande ingen roll om Cody är bra i NHL." Det spelar i allra högsta grad roll för den som vill följa hans framfart i NHL. Om du är ointresserad av hur Cody presterar i NHL bör du inte skriva i den här tråden, som handlar just om Brynäsares prestationer i NHL...

4) Eftersom du överhuvudtaget inte såg några kvalitéer i Cody under hans tid i Brynäs skulle jag på goda grunder kunna ifrågasätta om du verkligen såg en enda match som han gjorde i Brynäströjan...

mk: Ja, jag tror att det är bäst att skriva när man har taggat ner lite.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Du har jagat mig och skriver inlägg så fort jag skriver om något. Tyvärr så blir jag inte provocerad. Eftersom Brynäs ligger mig varmast om hjärtat så är han i mina ögon pissdålig baserat på hans insats i förhållande till vad han borde kunna med alla NHL-matcher på sitt CV.

För mig är det också en självklarhet att prioritera Siflverberg och Bäckströms matcher då de är riktiga Brynäsare och inga semesterfirare. (Med undantag för matchen igår)

Kommentera

Gurra88: Är han "pissdålig" i NHL? Det är ju det tråden handlar om. Skapa en egen tråd om hur han var i Brynäs eller förresten vid närmare eftertanke skit i det.
Kommentera

Lunkan: Eller så låter du bli att läsa? Hur JÄVLA svårt kan det vara?
Kommentera

Gurra88: Så om jag skriver mina åsiker om Cody Fransons spel i NHL i en tråd som handlar om Brynäsare i Nordamerika så jagar jag dig. Som sagt, allt här i världen handlar faktiskt inte om dig...
Kommentera

Peja: "Det är för övrigt extra kul att se Franson briljera i NHL, med tanke på hur mycket skit han fick av somliga under sin tid i Brynäs. Han visar klassen."

Här är första inlägget i denna tråd. Du får väldigt gärna hävda att det inte är riktat mot främst mig då det är framförallt vi som diskuterat i ämnet. Men då är du ju bara löjlig.. Du får fortsätta att provocera, men ganska lönlöst då jag inte bryr mig. Hans insats i NHL går inte jämföra med hans misslyckande här.

Kommentera

Gurra88: Det var riktat mot de som gav Franson skit i Brynäs. Om du känner att du gav honom skit, så var det riktat till dig.

Idag skrev jag så här:

Natten till idag tog Toronto en övertygande 6-0-seger mot Montreal.

Franson gjorde också en övertygande insats och gjorde en assist. Lite kul att expertkommentatorn pekade ut Torontos fysiska överlägsenhet i egen zon som den största skillnaden mellan lagen, och pekade ut Phaneuf, Franson och en till back som de som utgjorde skillnaden.

Jag förstår inte riktigt varför du känner dig jagad av det inlägget. Mitt intresse för Fransons framfart i NHL har ingenting med dig att göra.
Kommentera

Peja: Med tanke på att vi diskuterat det mest så är det ganska givet att det främst var riktat mot mig, men du kan ju låtsas nått annat.

Men vi är överrens om att hans insats i NHL inte har ett skit att göra med hans misslyckande i Brynäs.

Kommentera

Gurra88: Det är skitsvårt, du läser ju tex det här pissinlägget trots att det inte står något vettigt alls i det, eller hur?

Tala gärna om för mig hur i praktiken jag ska undvika dina inlägg. Det borde finnas en blockeringsfunktion, jag tror fler än jag skulle uppskatta det.
Kommentera

Lunkan: Ja men jag klagar heller inte på det. För om jag inte vill läsa då låter jag bli? Förstår inte vad problemet är. Ser du att jag skrivit ett inlägg så låt bara bli att läsa det? Men samtliga ni som klagar på inlägg är ju de som är mest nyfikna på att läsa.

Så fortsätt njuta , eller ge fan i att läsa och klaga.

Kommentera

Gurra88: Du har rätt, jag får fortsättbinjurar!
Kommentera

Gurra88: " Hans insats i NHL går inte jämföra med hans misslyckande här."

Om man nu utgår ifrån att din måttstock gäller för vad ett "misslyckande" är, så är det väl isf bättre att titta på vårt guldlag.
Det var ju det sämsta Sundlöv nånsin ställt på isen, vilket kanske säger nåt om din (o)förmåga att bedöma kapaciteten på spelare eller lag.
I övrigt går det utmärkt att jämföra dina insatser härinne med dom du presterat i Modoboken.
Totala misslyckanden på båda ställena, skulle jag vilja påstå.
Och dom lär nog fortsätta, är jag rädd för...
Kommentera

Huge: ser att ni får barnvakta gurka88 nu när Modoboken är "bortrest" ha en trevlig söndag ;-)
Kommentera

Huge: Hur orkar du skriva samma inlägg 10 gånger om dagen?
Kommentera

Berka: Kan inte ni ta hand om honom igen? :-)
Kommentera

Zappaholic: Nu måste vi få vila lite, Jag tycker det funkar bra med delad vårdnad ;)
Kommentera

Berka: Vi betalar gärna underhåll om ni går med på full vårdnad.
Välj själva hur mkt ni vill ha.... :-)
Kommentera

Berka: Du klarar verkligen inte låta bli att skriva..Väldigt underhållande
Kommentera

Huge: Ja tyvärr blir arvodet i översta laget då vissa barn är besvärligare än andra, men klart vi ska komma överens, det är ju för allas bästa liksom.
Kommentera

Berka: Vi kan tyvärr inte gå med på mer än varannan helg här hos oss. Nu tycker jag det är dags att ni tar lite ansvar också eftersom han ändå är så mycket hos er.

Jag sätter ner foten här!

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Vänta här. Hur fan ska du kunna ha vårdnaden av någon när du inte ens fyllt 18? 
Kommentera

Zappaholic: haha ja det har du fan rätt i ;-)
Kommentera

« · 1558919 · »